15 Mayıs 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

15 Mayıs 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

AKŞAMDAN AKŞA Hamal bay Memiş'in kıyafeti ba ahallemizde hamallık eden bir Y Memiş vardır. iyi huylu, mükem.- mel bir adam, İşi bittikten sonra, yıkanır, temiz. 5 zarif giyinir. Onun böyle tabi- sahibi i At sahibi olmasını uzaktan takdirle, #evkle- seyrederim, Yine geçen gin şıklaşığını gördüm, yn “aşağıdan yukarı doğru. ki- tarit edeyim; eğ — Ayaklarında sağlam. çivili. yes we (Hem ucuz, hem tamamile t mi hem de bay Memişin sana- Pratik. Bilâhare eskiyince eğ İş. ayakkabısı haline ge ö tir. İlamalcağız sırtında yük, lere girip çıkarken kolaylıkla kar rine yemenilerini bıraka. » eza, kendisi titiz olduğu için nb sokaklarının tozile çamuri- ide enler gibi- evine girmi- E Ur; eski usul üzere papuçlarını Pıda birakıyordur. Demek ki yen iler onun hayat tarzı için her cl. tee malul), Bi Çorapları, Sivas modası; Renk anlat hah gibi... Evsafını aşağıda Sang am pantalonun altından on im kadar görünüyor ve nazarı peuror. Kadınların elde işledikleri tan aplir öyle güzeldir ki, Sivas- t &*çerken birkaç çif almıştım. nde Nalcılar (yani Aleviler) ez güzellerini yaparlar. Yürdümu- köy her yerinde türlüsü vardır. Bu, kadınlarının amanevi bir zenan. Anadolu kadınının bu Küzel et emeğini teşvik etmemeli?... 1— Pantalonu şalvar biçimi am- yi sakil değif. Hani harp sıraların. ii üstü gayet bol, altı gayet'dar bir vw mtalon modüsi vardı; onu yakın. * cidden bu da makul. Paçalâr mi SİN öyle bol ve uzun olmali da toz- ui Malı, çamurlanmalı; üstün geniş. » Serbes harekete imkân veriyor, & — Güzel tüylü, renkli bir min Ez Boyunbağı yok amma süslü iğmeleri var, $— Yelek, başlı başına bir âlem... ast... Cepleri koca koca... İçine Ktediğini koy... İş yaparken çıkar. A bile beden kısmını muhafaza Ve insana yine giyinmiş man- ie verir... Bizim zıbıdı yelekler ye değil... Hem bir baştan bir Bu Kadar gümüş köstekle süslü... Füze e o renk renk çoraplar, ve düğmeler, herhalde boyunba. PDR daha makul süslerdir. bi, Ç Ceket, yarı pardesüdür, Avcı 7 — Başta kasket. sw Memiş'in: bu kıyafetini seyret- Sonra, elime gazele tutuştur- Orada, köylü için yapılan dört an daha ucuz fintteki elbiseyi elm. Resmi de var. Mükemmel; Man şehirli kostümü. Doğrusu, bu bü esvab, devletin muvaflakıye- tn dular, kalırsa, bu tipe devam etmekle ber, iş hayatı için daha elverişli Bustosundn, da yene devlet sanayii kanalile MÜ ddeta fakir fıkaraya hediyesidir. na dan anlattığım ve halkın ihtiyacından doğma > Canım sıkılıyor bay Amcal... 48. A. — Kara Kurd'un bir romanını Göç başladı Bir çok aileler şimdiden sayfi- yelere gidiyorlar Bir küç gündenberi İstanbulda havalar çok güzel" gidiyor. Gündüz“ leri sıcaklık 22 - 23 dereceyi bulmak- ta, geceleri de 16 - IT dereceden aşa ği inmemektedir, Bü sebeble sayfiye- lere göçler başlamışlır. Bu sene Adalara rağbet fazladır. İ Büyükadada hemen bütün evler tu- tulmuştur. Denizbank, her sene ya- zın Adâlar arasında yapılan seferie- Tİ bu sene arttıracaktır. Bundan başka bu sene Âdalaria Bostancı arâ- sında da seferler yapılacaktır. Bu s6- ferler hüziran iplidasında başlaya- caktır. . Deniz banyoları Salacak ile Harem iskelesi arasındaki banyolar ıslâh edilecek Belediye, bu yaz İstanbulun muhte» lif sahillerinde deniz banyoları tesisi için tedkikler yapmaktadır. Vali ve Belediye Reisi Dr: Lütfi Kırdar, Üsküs dar: sahillerini deniz; banyoları. için çok elverişli bulduğundan, Salacak ile Harem arasındaki deniz banyosu esa3- Jı surette ıslah edilecektir. Bu hususta Belediye- İmar müdürlüğünce: bir Proj nma, : Konservatuar yatı kısmı mu- Konservatuann yatı kısmı için evvelce bir müteahhide ihale edilen iç çamaşırları, mütcahhid tarafından teslim edilmek istenmiş, fakat Bele- diye teselüm heyeti bıt çamaşırların nümuneye uygun olmadığını İleri sü- rerek tesellüm etmekten imtina etaiş- tir. Daimi encümen, bu meselenin, Be- Jediye teftiş heyeti tarafından tedkiki için evrakı Riyaset makamına iade etmiştir, Belediye Reisliği, Konservatuar ya- tı kısmı muamelâtının teftişini Tef- tiş heyetine emretmiştir. Otomobil kazaları Beyoğlunda oturan Dursun ismin- de biri, hususi otomobille Tünel cad- desinden geçerken vatman Hüsanın idaresindeki tramvay arabasına çarpmış, bu müsademe neticesinde kendisi hafif surette yaralanmıştır. Beyoğlu temizlik amelesinden Hü- seyin, çöp arabaşile 'Tepebasından geçmekte iken hususi bir otomobilin sadmesine uğrayarak yafalânmıştır. Otomobil vakayı müteakip kaçtığı için aranmaktadir. Yangın başlangicı Balatta B. Samiye aid iplik fabri- kasında yangın çıkmış ise de derhal yetişen itfaiye tarafından söndürül müştür. ...1101110010101008880008100888888E ESEN teşvik etmelidir. Mili, mahalli kıyafetler güzel şey- lerdir. Hele bizde çok zarifleri var, Bunlar, estetik bakımından da hi- mayeye lâyıktırlar, (Vâ.Nü) ME Neri yeka Yl dina, odada — Doktor izin vermiyor!... B.A. — Kalk Adaya giti... Karilerimizin mektupları Şoförsüz kamyon işlermi? yorlar. Bir, iki, üç aylık karneler latbik edilecekmiş. Şirketi Hayriye, mademki böyle bir kolaylığı düşünüyor; başka bir noktaya daha'dikati celbedelim. Şimdiye kadar cari olan usule gö- re, araba vapurile geçen bir kam- yonun şoföründen de ayrıca bilet istenmektedir. Otomobil, şoförsüz işliyemiyeceğine göre, bu, tama- mile füzülti bir taleptir. Her nük- liye vasıtasile hiç olmazsa bir Kişi- nin geçiş hakkı olmalıdır. Kulağının üst kısmını kopardı! Büyükadada üç arkadaş arasında kanli kavga Yani, İstimat ve Vasil isimlerin de üç arkadaş Büyükadada bir iş yü- zünden kavga etmişlerdir. Kavga ki- zışmış, bir aralık Vasil, Yaninin ku- lağını ısırarak üst kısmını kopar- mıştır. Polis, hepsini yakalayarak mah- kemeye vermişlerdir. Belediye emlâk şubesi mua- melâtına yeni bir şekil verilecek Yakın zamanlara kadar hem İstim- Jâk, hemde emlâk'işlerile meşgul olan. Belediye Emlâk şubesi müdürlüğü- nün istimlâke ait vazifeleri, yeni teş- Kil pdilen İstimlâk müdürtüğüne dev- redilmişti, Emlâk şubesi yalnız Bele- diyeye ait emlâkin alım, satımı, ida- resi, kirası gibi işlerle meşgul olmak- tadır, Emlâk şubesinin bu vazifeyi daha esaslı bir surette yapabilmesi için bazı tedbirler alınması muvafık görülmüştür, Bunun için Emlâk şu- besi muamelâtına yeni bir çekil veri- lecektir. Diğer taraftan haber aldığımıza gös re, Emlâk şubesi müdürü B. Muhsin haziran bütçesile tatbik edilecek-ye- ni kadro ile şimdiki vaziletinden ayrı lacaktır. Belediye Reisliği, Emlâk şu- besine başka bir müdür tayin edecek- tir, B. Primi'nin teşekkürü Fransızca «Beyoğlür gazetesi baş- muharriri B. Primi, Şişlideki evine giren hırsızları şayanı hayret bir sü- ratle meydana çıkaran ve çalınan eş- yaları kendisine iade eden Şişli polis komiserliğile ikinci şubo memurları- na gazetemiz vasıtasile toşekkürleri- ni bildirmektedir. Emniyeti umumiye müdür muavini Ankaraya döndü Bir müddetlenberi şehrimizde bu- Tunan Emniyeti umumiye müdür mu- avini B, Hulüsi dün akşam Anakraya avdet etmiştir. Bay Amcaya göre !.. Çubukludaki köşk Muhafazası için bir bekçi tayin edilecek Geçen sene Belediye tarafından altmış küsur bin ilraya satın alinan Çubukludaki Hidiv köşkünün ne'ya» pılacağına dair henüz bir karar veri- İememiştir. Vali ve Belediya Relsi Dr. Lütri Kirdar, geçenlerde Çubukluya gitmiş ve köşkü ziyaret etmişti. Bu bi- na, Boğaziçinin en güzel, en hâkim bir noktasinda ve büyük bir orman içinde bulunduğu halde, çok bakım- sız kalmıştır. Köşkün bir otel mi, yabut bir ga- Zino halinde mi kullanılacağına dair henüz bir kârar Verilmemekle badrber burası esaslı surette tamir edilecek ve | muhafazası için bir bekçi könacaktır. Çilek bollandı Perakende olarak 30 kuruşa| satılıyor Bu sene çileğin bol olduğundan” bahsetmiştik. Sorgünler zarimda Ereğliden meyva hâline fazla miktar- da çilek gelmiştir. Fiatler perakende olarak 30 kuruşa kadar düşmüştür. Gelecek hafta yirmiye ineceği tahmin edilmektedir. Bu sene; İstanbul havalisinde, diğer meyvalar da iyidir. Kiraz 20 kuruşa satılmaktadır. Birkaç gün sonra flat- lerin on kuruşa ineceği tahmin edili- yor. Taksi ndaki kâdized yaralananlar hastaneden çıktılar Evvelki gün Taksim stadında Hay- darpaşa ve Isık İlseleri arasında ya- pılan maçta çıkan kavgada Işık lise- si oyuncularından Selim ve Niza- meğdin yaralandıkları cihetle Bey- Oğlu hastanesine kaldırılmışlardı. İki oyuncu, lâzımgelen tedavileri yapıl- dıktan sonra, dün hastaneden çıka- nılmışlar ve evlerine gönderilmişlers dir. Hadise hakkında zabıtaca. tanzim olunan talikikat evrakı bugün adli MZ ai AKŞAM'ın Yeni müsabakası «30 arkadaş 300,000 lira kazandı!» “Bay X. Berber salonu açtı... Doktorların jâbilesi dolayısile.. Doktorlarımız büyük bir kadirşi. naslık gösterdiler, Elli seneyi doldu- ran meslektaşları için bir jübile yap- alar, Bu güzel hareket yarım asırlık doktorları son derece mütehassis etti, Hatila en eski doktorumuz operatör Hazım; — Bu kadirşinaslık karşısında his. lerimi anlatmak için kelime bulamı- yorum... diyordu, Doktorların bu hareketi her meslek erbabı için bir nümune olmalıdır. Ö- teki mesleklerin sahipleri de böyle en eski meslektaşları önünde hürmet- le eğilmelidirler. Mesleki, işi uğrunda ihtiyarlamış, sında uzun yıllar bırakmış yaşlılar için en büyük mükâfat genç meslek. taşları tarafından kendilerine göste. rilecek bu gibi takdirlerdir. Bu en büyük meslek mükâfalından senelerce işlerine bağlanmış olanları mahrum etmiyelim. Hem böyle hareketle yaşlılar için bir cemile olduğu kadar gençler, yeni mesleğe girenler için de en büyük teşviktir. Hatta en eski vatman, meselâ ya. rım asırlık bir arabacı, en eski ber. ber en lademli şoför için bile niçin kendi meslektaşları tarafından bir takdir hareketi gösterilmesin? Başka. memleket gazetelerinde fa- rara en eski bir arabacı için genç mes- lektaşları tarafından büyük merasimler yapıldığını görüyoruz. Biz kadir bi- len insanlarız, Unutınayalım ki hepi- miz, bugün ne kadar genç olursak olalım bir gün ihtiyarlayacağız. Yelpazeye dair.. İngilterede kadınlar arasında yel- paze modası tekrar canlanmağa haş- lamış, Yelpaze denilince insanın gözü ö- nünde birçok eski şairane sahneler, eski aşklar canlanıyor. İnsanlarm kullandığı eşya arasında acaba yel- pazeden daha şiirli ne vardır? Yelpaze bülün dünya edebiyatına, şlirlere, romanlara, hikâyelere gir. miş bir şeydir. Bir zamanlar yelpaze. sinin bir hareketi ile gönlünün istek- Terini karşısındaki erkeğe anlatan kadınlar varmış. Eski romanlarda, sıcak bir yaz ge cesinde japonkârı yelpazesini sallar- ken güzel kokusunu hafif bafif ya- nındaki erkeğin ta burnuna kadar ulaştıran güzel ve genç kadınlara raslarız. Bugünkü insanlar o kadar maddi- leştiler ki, o kadar şiirden uzaklaştı. lar ki yelpazenin tekrar hayatımza dönüşü bize âdeta biraz tuhaf geli yer. Hikmet Feridun Es mamanın m İşten el çektirilen bir Bele- diye mimarı hakkında meni muhakeme kararı verildi Cihangirde inşa edilen birapartıma. nın İnşası muamelâtından dolayı Be- iediye müfettişinin gösterdiği lüzum üzerine Üç ay evvel işten el çektirilen Be yoğlu Belediye mimarlarmdan B. Na- im hakkındaki müfettişlik tahkikat fezlekesi vilâyet idare heyeti tarafin- dan tedkik edilmiş ve müfettiş rapo- runda ileri sürülen mesuliyeti mucib noktalardan hiçbirinin tahakkuk et meğiği anlaşılarak mimar B. Nâim hakkında men'i muhakeme kararı ve- rilmiştir,