May 17, 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

May 17, 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

17 Mayıs 1935 yi 4 0 Seyahati için Mazandarana den İran veliahdi ile refikasının Yeni bir resmi Am, eri kada bir ev kadınlığı müsaba- li ha, © Pilmuştır. Müsabakayı, yuka- resmi görülen madam Darsen Maş ire ve kendisine "la takımı hediye edAmiştir. mükemmel Haftan Merasimde bulunan Büyük Millet Meclisi AKŞAM ın vakaları vekiller, - nutuklar söylenirken, izciler (A.A.) Ankarada at yarışları: Yukarıda Reisicümhur yarışları takip ederken, orta” da bahsi müşterek gişeleri önü, aşığıda yarışı takip eden halk Japonya, son günler zarfında Çine yeniden asker göndermiştir. Yukarda bir Japon kıtası karaya çıktıktan sonra geçid resmi yaparken görünüyor. Sahife 9 5 mean İzmir mektupları İzmir inkılâb müzesi yakında tamamlanacak Nebatat bahçesinin tanzimi işi de bitiyor hayvanat bahçesine yeni hayvanlar geldi İzmir (Akşam) — Fuar hawrbk- larına hiz verlimiştir. İnşa edilmekte x R | bahçelerinden kıymetli bir çok ha olan ikılâb müzesi yakında tamamla- nâcak ziraat mahsulleri müzesile bir- likte dekorasyon ve tanzim işlerine başlanacaktır. Kültür parktaki neba- tat bahçesinin tanzimi işi de ilerle- miştir, Nebatat bahçesi, halkın, bil hassa talebelerin çok istifade edecek- leri bir eser olacaktır. Hayvanat bah- çesi için Kahire ve Berlin hayvanat yanlar getirilmek üzeredir, Fuar 24- manında hayvanat bahçesinde asl ve yeni bir çok hayvanlar görmek mümkün olacaktır, i Kapalı atış poligonu için Almanya- dan getirilen otomatik hedefler yer» lerine konmuştur, Otomatik işliyen bü hedefler çok kullanışlıdır, Kültür- parktaki kapalı atış poligonu yakında halkin istifadesine açılacak, İzmir av- cılar cemiyeti de poligondaki hususi dalreye nakledecektir. Avcılar cemi- yetimin ekserisi vahşi hayvanlara aid tahnit edilmiş 125 parçadan mü- rekkeb bir müzesi - vardır: Bu müze de, atış poligonunu süsliyecektir, uar mevsiminde İzmirde mühim spor temasları yapılması için zengin bir program hazırlanmış, tasdik edil mek üzere Beden terbiyesi genel di- rektörlüğüne gönderilmiştir. Bu prog- m İzmirde Mustafabey bulvarında yeşil tünelli bir kaldırım nin halka gösterdiği her türlü kolay- lığı takdir etmek lâzımdır. Cellâd havalisinde kanal açma ameliyesi Hükümet tarafından Küçük ni» deres mecrasının isla lünün kurutulması içi rama göre 15 Ağustosta başlamak | proje sayesinde B: Tor üzere İzmir, Ankara ve İstanbul muh- | balı kazaları dahilinde feye tehti- telit takımları arasında bir futbol | kesi tamamen bertaraf edümşitir. turnuası tertib edilmiştir. Bu müsa- bakalara üç şehir muhtelitinin âzami kuvvetlerle çıkacakları tabiidir. Ay- rca profesyonel ve amatör güreşçile- rimiz arasında mühim güreş temas- larıda yapılacaktır. Türkiyenin en meşhur güreşçileri İzmirde birbirile karşılaşacak, hattâ Avrupadanda meşhur bir, .İki profesyonel güreşçi İzmire davet edilecektir. Amatör gü- reşçilerle İzmir güreş takımı gençleri arasında müsabakalar yapılacaktır. Yunanistandan ve Mısırdan iki meş- hur futbol takımının İzmire getirile- rek İzmir, Ankara ve İstanbul muh- telitlerile karşılaştırılmaları da prog- ramda vardır. Şehrin imar işleri İzmir şehrinin müstakbel imar plâ- nı henüz tamamen hazırlanmadığı için şehrin eski kısmında inşanta de- vam edilmemekte ise de yangın imar sahasında bu mevsimde mühim inşa- at vardır. Yapılan tahmin! hesaplara güre istirdaddan şimdiye kadar gın sahasında yapılan inşaata sarfe- dilen para 25 milyon liraya yakındır. Cellâd gölü ve civarıne hattâ tarihte Efes şet devrinde mehtab eğ hur Belevi gölü kurtulmuş avlideki yüzlerce köy alkı, sıtma ve feyezan âfetlerinden kurtulmustur. Projeye göre açılacak kanallsir henüğ tamamlanmamıştır. r nda malların açılmas dili bu ha d yor. Cellâd gölü ile diğer göllerin kv- sından çok eydana çıkmıştır. Y lâd gölü havalisinde (21) münbit erazi elde edilmiş, bunun 11 hektarı bu bavaliye iskân edilen göç- menlere, 10 hektarı da topraksız yerli halka tevzi olunmuştur. Ziraat Vekâ Jeti, bu erazi üzerinde 2 lar, fidanlıklar, ıslah ve tecrübe islas- yonlar kurmak müte hassıs heyet, bu işler için Ziraat Ve- kâleti namına Cellâd gölü havalisin- de tedkikler yapmaktadır. rutü crazi 1 mühbit, hektar al k üzeredir. Bit Cellâd gölünün mü henüz bataklık halind jeye göre açılmakt Belediye, açtığı yeni caddelerin tre- | ve Tepeköy - Selçuk tuarlarını tamamen ağaçlandirmış. | lu, Cellâd gölünün tam ortasından tır, Bunların bir kısmı, yeşil birer tü- geçecekt nel halini almıştır. Izmir şehri, her Cellâd Ebedi Şef Atatürkün gün biraz daha imar edilmekte, güzel- Jeşmektedir. Bu imar işinde Belediye- vaktile verdikleri (Sağlık © na yakında islihkak kesbed İzmir (Akşam) — Devlet hava yolları umum müdürlüğü tarafından tân- zim edilen prog ama göre Ankara « İzmir arasında - ri hariç olmak üzere. her gün ntazam yolcu, posia tayyareleri i Halk, bilhas- sa tüccarlar tay re Tuğbet etmektedir. 'T olcuları, devlet hava yolları otobüsü ile meydana götürülmekte ve kendilerine ber türlü kolaylık gösterilmektedir. Yu esim, devlet hava ye düresi İzmir şubesi, nin yeni hava istasyonundan güzel bir gö