31 Mayıs 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

31 Mayıs 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

İstanbul takımı birinci, Çorum ikinci — Ankara ve İzmir Mt oldular © Cümhurreisi İsmet İnönü, muhterem refikaları, Başvekil, Dahiliye Vekili ve Ankara Valisi güreşleri takip ediyorlar Güreş federasyonu tarafından ten | bi tip edilen Türkiye (Groko-Romen) gis i teş birincilik müsabakalarını Ankara 19 Mayıs stadında üç gün devam eden müsakalardan sonra nihayet lenmiştir, Türkiyedeki bütün spor bölgeleri “ güreşçilerinin iştirakile yapılan bu karşılaşmalar çok muntazam olmuş, bilhassa yeni yetişen ve istikbal için büyük ümidler vadeden Anadolu çocuklarının kuvvete istinad eden s0 vaşları fazla takdir uyandırmıştır. Yapılan müsabakalarda takım iti barile İstanbul birinci, Çorum ikinci, Ankara ve İzmir müsavi puanla üçün« Gü olmuşlardır, En teknik güreşçi mükâfatını milli takımdan küçük Hüseyin kazanmış” tar, Bu müsabakalarda alınan derecelg» H sırasile bildiriyoruz: 56 kilo: 1 — Küçük Hüseyin (Mili takım)) 2 — Şefik (İzmir)! 3 — Halil (Bursa) 61 kilo; z 1 — Kenan takım) © Alem a 5 En teknik güreşçi mükâfatını kazanan 3 — Rikâbi (Samsun) NE 66 kilo; 3 — Vahid (Ankara), 1 — Yaşar (afili takım) 3 — Hüseyin (Eskişehir), 3 — İzzet (istanbul), | 876: $ — Bekir (izmir) *İ 4 — Büyük Mustafa (Milli takım) 72 kilo: 2 — Mehmed Ali (Çorum), 1 — Celâl (tun takım) 3 — Aziz (Ankara), 2 —Faik (İstanbul) | Ağır siklet 3 — İhsan (Çorum), 1 — Mehmed Çoban (Mi takım) 79 kilo: 3 — Samsunlu Ahmed (İstanbul) 1 — Adnan Cati takım) 3 — Hasan (Çorum), Çanakkalede güreş müsabakaları Çanakkale (Akşam) — Türgücü / ve Hayati pehlivanlarımız güreşe İş- spor klübü menfaatine ve hakem B, | tirak ettiler, Güreşte kazanan pehli- Mustafa Atayın idaresinde Çınarlık | vanlarımıza münasip para hadiyeleri mevkiinde yapılan güreşe bütün ka- | verildi, Seyirciler arasında Vali ve saba ve köylüler akın akın gelmişlerdi. | askeri kumandanlarımız da vardı. Tekirdağlı Hüseyin, Pehlivanköylü | Güreş gayet ciddi oldu ve heyecanla Mustafa, Molla Mehmed, Babaeskili | seyredildi. Spor klübü bu müsabaka- İbrahim, Yıldırım Bekir, Koş Ahmed | iarda 700 lira hasıl4t temin etti, Türkiye güreş birincilikleri nihayetlendi Bilyük sporcularımız Selim Sirri Tarcan hakkında bir kariimizin mektubu Büyük sporcular namı altında mem leket sporunun kalkınmasında yar dımları dokunanlar için seri halinde” hazırladığımız ve 25/5/9399 tarihli nüshamızda ilk olarak üstad Selim Sırı hakkında çıkan yazımızın ka- rilerimiz tarafından &lâka ile kar- şılandığını o aldığımız mektuplardan anlamaktayız. Türk neslinin kendine yakışan va» kar ile memleket sporuna faydaları dokunanları unutmadığına bir deli olan bu hareketten sevinç duymakta yu, Üstadın memleket sporuna, dola- yısile gençliğe yaptığı yardımları o günkü nüshamızda mümkün merte- be tebarüz ettirmeğe gayret etmiştik. Karilerimizden aldığımız mektup lar bizim büyük sporcularımız hak- kındaki düşüncelerimizi takviye eder mahiyettedir. Bu mektupları neşret- mekle memleket gençliğinin büyük pi tehassis bulunmaktayız. Bugün ilk olarak B, Selim Sırrı hakkında Anka» radan bay Feyzi Yenâl'ın mektubunu neşrediyoruz, 25/5/939 tarihli Akşam'ın spor sütunun- daki Selim Sırrı Tarcan hakkındaki &e- metnileri okudum. Adil Yurdakul'un pek yerinde ve kadirşinasane olan o vesayası hakikaten Selim Sırrı Tarcanın talebeleri olsu bizleri de kalben sevindirmiş ve bu temenniyata iştirake de sevketmiştir. Selim Sirri Tarsan, filhakika ömrünün dörtte üçünü memleket gençliğinin spor işlerile geçirmiş samimi ve ciddi takipis- rile bu sahada İlk aşıyı bu zat vermiştir. Heg gencin yalnız uzviyetini takviye, en- dam tenasübü temin etmekle kalmamış, en karanlık günlerde dahi efkâra hürriyet ve dimağa inkişaf teminine çalışmıştır. Her Avrupa seyahatinden dönüşte id- man hususunda Rençliğe urmağan olarak yeni yeni hareketler, usuller, kajdeler x9- tirmiş, muhtelif ecnebi memleketierinde- ki etüdlerini tefrik ve temyiz ederek en #aydahsını kendi memleketimizde tatbik ve takip etmiştir. Zaman zaman çetin münakaşa ve mü- cadelelere maruz kalmış ve fukat o gene usanmamış, bıkmamış, ewerlerile, konfe- ranslarile, ders ve talimlerile gene doğru yolunda yürümüş ve ilerlelmiştir. Sayın hocamızın her dersi birer nimetti, Ders gününü bütün talebeleri sabırsızlıkla bek- ler ve her verdiği dersi ve nasihati Azami dikkat ve ehemmiyetle dinlerdik. Çünkü o dersinde uyutmaz, uyanık bulundurur, zevk verirdi. Gençliğin muhtaç olduğu mu- aşerel Adabından ve içiimalyattan bah- seder, sıhhat korumu hakkında hayli tel- kinatta bulunur, eclhasıl gençlik ve mem- leket için hayırlı ve nafi olan her işte talebelerini teneyvür ve tekimül etti- rirdi, Hâlen dahi tetebbua olan havesi, zinde- liği ve negesile gençliğe nümunedir, Mem- leketimizde şahsiyet hasıl etmiş bu zatı takdir etmek, ona «Anış günü. ayırmak suretile hakkı olan mânevi müküfatı ve zevki vermek hepimiz için bir. borçtur. Fenerli Hüsameddin, ceza- sının kaldırılması için müracaat edecek Fenerbahçe klübü birinci takım oyuncularından Fazıl ile Hüsameddi- nin futbol federasyonu tarafından tecziye edidikleri malümdur. Yedek kalecileri olmadığı cihetle Hüsameddinin tecziyesinden fazlasile zarardide olan Fenetbahçe klübü bu hafta Vefa karşısında müdafi oyun cularından Muzafferi kalede oynat mak mecburiyetinde kalmış ve bu yüzden galip çıkabileceği bir maçtan ancak beraberlikle kurtulabilmişti. Bu ceza kararından dolayı Hüsamed- dinin genel mirektörlük nezdinde te- şebbüsatta bulunacağı haber alın- mıştır. Hüsameddinin cezasının kaldırı ması hakkında ileri sürdüğü sebeb. lerin başında klübünün 31 inci yık dönümünde İngiliz takımile yapacağı maç gelmektedir, Kendisi, klübünüm 31 inci yıldönü- münde şehrimize gelecek olan İngi- liz takımma karşi oynamak için müşa- ada istiyecek ve bu mutlu günden mahrum edilmemesini rica edecektir, Senelerce milli futbol takımımızın kalesini müdafaa etmiş bir sporcunun bu muhik dileğinin umum müdürlük tarafından isat edileceği tahmin edil mektedir, GF Hayatın kaynağıdır Dikkat ve istifade ile okumağa cidden Biyik big mektup: * «Aylarca iştahsızlık ve bu yüzden at- tan yorgunluktan sonra artik yatağa düşmeme pek az bir şey kalmıştı, Güz“ Torim sık sık kararıyor, arasıra baş ağ- rları, hızlı yürüdükçe çarpıntılar, sebep- sis nefes darlığı ve tikanma ile hayatım #ehip ve zindan oluyordu. Doktorum DESCHİENS ŞURUBU tav- #iye etti. Bu tedaviye dikkatle devam et- tim. Çok kısa bir zamanda şiküyetlerim- den eser kalmadı. Şimdi sakin, müsterih Ye vöcudee topluyum. Rengim herkesin beğendiği bir revnak aldı. Hiç mübalâğasız, hayat ve #aadetimi, doktorumun tevsiye etiği DESCHİENS ŞURUBU'na borçluyum» — Filhakika DESCHİENS ŞURUBU ka- nın cevheri olan HEMOGLOBİNE'i ihtiva Bitiği için gerek kanı ve gereke vücudün tekmil nesiçlerini besler, tazeler, yeniler ye en kıymetli hayati unsurlarla zengin- eştirir. Sizin de muhtaç olduğunuz bu deği mi? DESCHİENS ŞURUBU hep eczanede mutlaka bulunur, Mahdut mesuliyetli istanbul Belediyesi Memurları Kooperatif Şirketinden: 20/5/0939 günü toplanan Kooperatif Umumi heyetinde nisabi ekseriyet görül- memiş olduğundan, içtima 20/6/0309 Salı gününe talik edilmiştir, Me?kür günde or- takların saat 1730 da Kooperatif Lokan- tası üst salonuna gelmeleri rioa olunur. Ruznamei müzakere: Yeni idare heyeti ve mürakip intihabi, Kadıköy Askerlik şubesinden: Yedek #ubayların yoklamalara daveti: 1 — Kadıköy şubesinde kayıtlı bu- Munan yedek subayların yoklamaları- na IHaziran 939 da başlanacak 39 Haziran 939 da bitecektir. 2 — Yedek subaylar bu gösterilen tarihler içinde (Mesai harici müstes- na) diğer mesul saatlerinde saat 9 dan 16 ya kadar yoklamaya gele- bilirler. 3 — Her yedek subay bizzat nüfu- su ile şubeye gelecek yoklaması yaptıracaktır. 4 — Şubeye gelmiyecek derecede hasta olanlar çifte esbbadan alma- cak ve belediyece tasdikli bir raporu- nu şubeye göndereceklerdir. 5 — Gerek hasta olanlar ve gerek- se İstanbul haricinde bulunanlar aşağıdaki hususatı mektup ile şube- ye malümat vereceklerdir. A) Hali hazır ikametgâh ve memu- riyetleri bir müessese veya memüri- yette müstahdem ise aldığı maaş veya ücret mikdarı sicil veya kayıt numarası şube defter kayıt No. rüt- besi ve sınıfı, E) Açık yazılmış soyadı (remiz kullanılmıyacaktır.) OF) Ya- bancı dillere vukufu tekellüm ve ter- cüme derecesi, G) Topçu ve fen si nıfına mensup yedek subayların ya- bancı dillerden başka sınıflarının hangi kısımlarında ihtisas sahibi ol. duğu, N) Doklorların ihitsas şubele- ri ve ihtisas vesikalarının tarih ve numaraları, İ) Kimyagerlerin ihti- sas şubeleri, 7) Denize mensup ye dek subayların da sınıflarının hangi kısımlarında ihtisas sahibi olduğu. 6 — Yoklamaları zamanında yap tırmıyanlar 1076 sayılı kanunun 10. maddesi mucibince ceza görecekleri ilân olunur. * “ Kadıköy şubesinde kayıtlı olup Ef- ganistana gitmiş bulunan yedek ta- bib yüzbaşı (927 - 7) Hasan Fehmi oğlu Adem Edibin K. Köy şubesine müracaatı veya hali hazır durumu- nu bildirmesi, Adalar kazası malmüdürlüğünden: Tarih No. Adi Oo Sanati (o Adresi Tarih No, 25 İhsan Gazinocu Büyükada 26/5/939 (O1/9 “1481 Kazanç 955 Gülüstan 2.96 Buhran No. 42/46 267 © 5 : 20:44 Yekün 176 Rüştü (Kahveci Altınordu 26/5/939 (O 3/9 O 2070 Kazanç 5.34 Buhran 4.81 © 15 36.85 Yekün 935 Yukarıda isimleri ve işleri yazılı iki mükellef yeni adreslerini bildirmemiş ve yapılan araştırmalarda da bulunamadığından hizalarında gösterilen sene lere âid kazanç ve buhran vergilerile zarımına âid ihbarnmeler tebliğ edileme- miştir. Hukuku usul mahkemeleri kanunun 141, 142 inci maddeleri hükümle. rine tevfikan tebliğ makamına kaim olmak üzere tebliğ olunur. (3833) Sümer Bank Umumi müdürlüğünden: 25 memur alınacaktır. Karabük demir ve çelik fabrikalarımızda istihdam eğilmek üzere müsa« baka İmtihanı ile 25 memur alınacaktır. İmtihanda muvaffak olanlara 80 lira maaş ve ayrıca 10 lira mesken zam. mı verilecektir, İmtihanâ kabul şartlari aşağıda yazılıdır. 1 — Türk olmak 2 — Liseden veya Ankara, İzmir ve İstanbul Ticaret liselerinden veya li se muadili olan ecnebi mekteplerden mezun bulunmak. 3 — Sıhbati tam olmak 4 — Yaşı 30 dan yukarı olmamak Talip olanların nibâyet 6/6/939 tarihine kadar nüfus tezkeresi mektep şahadetnamesi ve hizmet vessikile birlikte Ankarada Sümerbank umumi müdürlük Personel şubesine ve İstanbulda Sümer Bank İstanbul şubesi mü- dürlüğüne müracaatları. İmtihan 10/6/939 tarihinde saat 10 da Ankara ve İstanbulda yapılacak. (2052) (3829) tır, Sarıyer kazasına bağlı Rumelikavak, Yenimahalle, Sarıyer, Büyükdere, Kireçburnu, Tarabya, Yeniköy, İstirye, Emirgân, Rümelihisar mahallelerine ald arazi tahrir neticelerinin kabileşmiş olduğu, bir cüzütam teşkil eden bu mahallât arazileri 939 mali yılı vergilerinin yeni tahrir neticeleri üzerinden alınac: 2901 sayıh kanunun 10 uncu mâddesi mucibince ilân olunur. (3840) Muhabere ve münakale vekâleti istanbul elektrik işleri umum müdürlüğünden: 1 —G.İ. F. İstanbul teslim şartile satın alınacak olan ve muhammen be- deli «48,107,75» kırk sekiz bin yüz yedi lira yetmiş beş kuruş olan 18 kalem muhtelif cins kesici, enver$ör ve enterüptör ve teferruatı kapalı zarf usulü ile eksiltmeye konmuştur. 2 — Eksiltme 23/V1/939 cuma günü saat 15 de idarenin “Tünel üstünde Metrahan binasının $ inei katında toplanan eksiltme komisyonunda yapıla- caktır, 3 — Bu İşe ait şartnameler ve mükavele projesi idara veznesinde 241 ku» ruş mukabilinde tevzi edilmektedir. 4 — Muvakkat teminat (3608,08) üç bin altı yüz sekis lira sekiz kuruştur, 5 — Teklif mektuplarının 2490 sayılı kanun ahkâmına uygun ölarak ve ekslitmeden en âz hir saat evvel makbuz mukabilinde komsiyon reisliğine verilmiş bulunması lâzımdır, 13591), â sal ONE