4 Haziran 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

4 Haziran 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

4O Asker, Devl «sanatkâr, avm 4 Ühurehili İngilterenin en çok mü- bakaşa eden siyaset adamlarından biridir, 4 İngilterenin en çok münakaşa eden, en mücadeleci siyaset adamlarından #biri Winston Churehilldir, Hiç bir İn- KEliz onun şahsiyeti karşısında lâka- gy1d kalamaz? Ya , ya nefret eder, YA hayranıdır. veyahud onu mü- #cadele edilmesi lâzım gelen bir Takip sayar. Churchill'in her mesele hakkında (fikri vardır. Derhal münakaşa açer, Mutuklar söyler ve daima ondan iti- (Yazlar yükselir. Mensup olduğu parti- (hin bile bazı fikirlerini beğenmez. Hat- ta lerinden biri onun bu itiraz- Ci ruhunu âtebarüz ettirmek için Ohurchiltin bütün kalbile itimad gdeceği parti ancak kondi şapkası al- unda kurulacak bir parti olabilir» de- ev misX ; ok nezaretler işgal etmiş olan Ni ngiliz devlet adamının şöhreti Pairiyn imparatorluğu hududlarını Aşımığlır. Makaleleri dünya matbuatı taralından dalma iktibas edilir; nü- tukları akisler uyandırır. Churchill asker ve gazeteci İ #hurchill askerlikten (yetişmiştir. | l borough dükünün kü- Yür oz İngiliz asilzadelsrinn vi m küçük evlâdları gibi oda hayatı- ai Kendi emeğile kazanmıştır, Chure- bill kitabında dia nizi : seyi liğe intisap edişini ke e babasının kurşun asker Yonunu eline geçirmiş, Küçük neferleri karşı karşıya muharebe va- kr dizmiş oynarken babası gör- ük Ve yarı ciddi yarı şaka «Asker | pak ister misin?» diye sorunca Churehill derhal «Evet» demiş, İ Onu 1895 te 21 yaşında genç bir git olatak dördüncü süvari alayın- görüyoruz. Fakat Churchill gaze- t pigilterenin en çok eden siyaset adamı . WİNSTON CHURCHİLL et adamı, gazeteci, hatip, tarihçi, eraklısı.. ve usta bir duvarcıdır teciliğe de askerlikle beraber başla- mıştır. Büyük isyanda vazife ile Cu- ba'ya gittiği zaman Times gazetesi- nin hususi muhabirliğini de alm Sonra mensup olduğu alayla Hindis- tana gitti, Buradan Daily Telegraph gazetesine şayanı dikkat askeri mu- kaleler gönderiyordu. Bu tarihten sonra onun asker hü- viyeti ile gazeteciliği biribirinden ay- rilmaz şekilde birleşmişti. Bir taraf- tan da harb tarihine ald eserler neş- rediyordu. Moming Post gazetesinin cenubi Afrika harb muhabiri olduğu siralarda Boerlere esir düştü. Bir müddet sonra kurtuldu, Hafif süvari bölüğü üstteğmenliğine'terfi etti, Siyasi hayata atılıyor Churchill artık siyasi hayata atıl- ) Fakat en büyük zevki evini v& bahçesini tanzim ederken duyar, sa- bahleyin... mak üzeredir, 1901 de muhafazakâr partiden mebus seçildi. 1906 da libe- ral partiye geçti. Evvelâ müstemle- keler nezareti müsteşarı, mesai nazi- rı, sonra 1910 da Dahiliye Nazırı öldu. Büyük harb gelip çattığı zaman Bahriye Nazırı idi, 1914 te Amvers'den çekilmeğe muvaffak oldu amma 1915 te Çanakkaleye sevkettiği kuv- vetler kahramanca savaşan Türkler- le başaçıkamadılar. Lloyd George 1917 de kendisine İaşe Nazırlığını vef- di. Kabinenin sukutu sıralarında müs temlekeler nazırı idi. Bundan sanra Churchill muhafazakâr partiye geçti. tekrar Baldvin | | İ | Kabinesinde Maliye Nazırı oldu, Son Nazırlığı işte budur. Churehill şimdi 64 yaşındadır. En büyük gayesi bir Kabine teşkil et- bütün kuvvetile mevkii iktidarı Daim Imaktır a beklediği bu f.r- sat 1936 da eski kral sekizinci Edvar- dı müdafaa ettiği mek üzere idi. Efkârı umumiye E meyletmişti. Fakat kral tahtı- ni bıraktı Hususi hayatı Churchill hayatını mütemadi bir liyet içinde geçirir, Sabah kalkar kalkmaz kahvaltısını yapar ve hemen yazı masâsina olurur, Makalelerini yahud açtığı bir mücadeleye aid ya- zılarını kaleme alır, başladığı büyük tarihi esere iki üç sahife ilâve :der Sonra Westminster'e üç çeyrek saat mesafedeki malikânesinin bahçesin- ğe gezintiye çıkar. Sırtında birçok yerlerinden dei miş eski bir asker kaputu, bas rengi solmuş bir şapka ve ağzından hiç düşmeyen sigarasile arkası kesil meyen ufak tefek inşaata bir göz at- | mağa gider. İ İnşaat işçiliğine, »ğa bayılır. Onun ii köşesinde çalışan işçileri uzaktan | seyretmekle kalmaz, bizzat onlarla beraber çalışır. Yaptırmağa başladığı | bir paviyonun ilk temel taşını kendi koyduğu gibi inşaât bittiği zaman son kiremitlerini de kendi elile yet- leştirmekten zevk duyar, 1assa duvari" bahçesinin bir Zaten Churehili ehliyetnameli bir duvarcıdır, 1928 de evinin önünde gayet sağlam bir duvar, bahçesinde mükemmel bir havuz yaptığı ve iki villânın inşasında bilfiil çalıştığı için Sırtında bir çok yerlerinden delin- miş eski bir asker kapotu, başında rengi solmuş şapka ile bahçesine iner. inşaat işçileri birliği kendisine bir eh- Jiyetname vermiş ve aynca bu birliğe 4za kaydetmiştir. Churehili evinin bütün eksiklerini kendi tamamlar, ufak tefek tamirleri bizzat yapar. Son zamanlarda vilğ- sında yaptırdığı küçük bir paviyo- nun inşaatile meşgul oluyor. İnşaat çatıya kadar gelmiştir; yakında ta- mamlanacaktır. Paviyon üç işçinin eseridir. Ve bunlardan biri bizzat B. Churechill'dir Bundan başka Churchill ava çok düşkündür ve hatırı sayılır bir nişan- cıdır. İşte aske azetesi hatib, tarihçi, sanatkâr, av merak- hsı... Ve duvarcı Winston Churchill'in hayatı! Acaba bir gün Başvekil ola- cak mi dersiniz? ŞAR , devlet adı münakaşa, Yozgadda piyade alayına sancak verme merasimi Orgeneral Izzettin Ça lışlar ve alay komutanı çok heyecanlı nutuklar söylediler * Yozgadda sancak verme Yozgat (Akşam) — Mili Şefimiz İsmet İnönü adına kahraman alayı- mıza Sancak vermek Üzere orgeneral İzsettin Çalışlar, kolordu komutanı Muzaffer, fırka komutanı general Remzi olduğu halde vilâyetimizi şe- reflendirmişlerdir. Sayın valimiz Fey- zi Gürel, generalleri - Yerköy istas- yonunda karşılamış, bütün memur- lar, halk, kadın, erkek yüz binlerce kişi şehir haricinde muazzam bir tö- renle sayın misafirleri istikbal etmiş» lerdir, Ertesi gün spor sahası bayrak ve İ tefne dallarile süslenmiş, daha sa- bahtan köy ve kasabalardan gelen yüz binlerce kişinin iştirakile coşkun tezahürat yapılmış, orgeneral İzzettin Çalışların muhim nutuklarile şanlı | sancağımız alayımıza verilmiştir. Öğ- leyin misafirler şerefine belediye'e İ Çamlıkta, bir ziyafet verildiği gibi ak- şam da Halkevi salonunda zabıtan ve memurinin iştirakile çok neşeli bir balo verilmiştir. Orgeneralin nutku Sancak verme töreninde sayın general İzzettin Çalışlar şu nutku söylemiştir; Alay komutanı, subaylar, erler Mili varlığın, milli şan ve şerefin tim- sali, askerin en mukaddes malı olan ve büyük Türk ulusu tarafından verilen Sancağı, Türkiye Reisicümhuru Mi Şe- fimiz İsmet İnönünün yüksek ve şanlı adına alayınıza büyük iftiharla tevdi ve teslim ediyorum. Sancak, milletin ordusuna en mukaddes emanetidir. Bu sebeble askerin çok mu- kaddes malıdır. Bu mukaddes emaneti dalma, her yerde, bütün mevcudiyetinizle, hayatınızı istihkar ederek şecaat ve cesa- retje kanınızı akıtarak muhafaza edece- ginizden eminim. Değerli alay; sen de büyük Türk tari- hinde asırlarca kahmamanlıklarla dolu ferler yaratan Türk ordusunun mutlu Cümhüriyet devrinde şanlı bir alaysın. Cümhuriyete lâyık bir hamasetle Türk zaferlerini ebedileştirmek için düsturun ve en mukaddes borcun bu Sancak altan- da müzaffer olmaktir. Sizden sonra ala- yınıza gelecek olanlar da bu yurdun mü- dafsası için bu Sancak altında taplana- cak, onlarıda bu mukaddes borcu asla unutmıyaeaklardır. Piyade alayı; bundan #onra da yurdun güvenimiz vardır. Bancağı alınıs, ona milletin büyük mü- i Alay komutanının nutku Orgenerâlin nutuklarına alay Ko- mutanı Muhittin şu sözlerile muka- bele etmiştir, Sayın orgeheralim. Bugün, Türk ulusu adina Reisicümhu- rumuz Milli Şef Büyük İsmet İnönünün namına Türk ulusunun mukaddes malı olan Sancağımızı uğurlu elinizden almak şerefile bahtiyarım. Mukaddes Sancak, geçmişteki kâhra- Manlıklarını bise hatırlatan ve gelecekte da bu kabramanlıklardan daha büyük muci- zeler yaratacak alayımızın, namus ve haysiyetine teslim edilmiş en değerli bir emanettir. Bu emanetin her zaman ve bor türlü şerait altında başımızın Gstünde dalgalandığımı görmek bizim için ne bü- yük bir şereftir. İçimizden bu varlığın dalma bi üstünde kalması ve yükselmesini için daha büyük bir gaşretle çalışmak doğduğunu görüyor ve hissediyorum. Bu çalışma hazarda bütün maddi ve manevi imkânların ve Cümhuriyetimizin büyük nuru, yüksek komutanlarımızın bilgili ön- derlikleri ve şefkatli ellerle en yüksek derecesine çıkarken, selerde ödevlerini başarmak için bu mukaddes armağan ne büyük manevi bir kuvvet, bulunmaz bir kudret kaynağı olacaktır. Kahramanlıklarla dolu mazisi olan kıy- metil alayımız yıllardanberi hasretini , uğrunda tekmil temin nun mukaddes emaneti ölan kavuştu. Bu mukaddes emeneti alırke Ebedi Şef Atatürkün manevi, Mili Şef İsmet İnönü ve mali Türk ulusu ve büyük kumandanlarımızın huzurlarında söz ve- riyoruz ki Sancağımızı canla başla müha- faza edeceğiz, muharebeni manlarında Sancağı hatır millete karşı olan vaz! Bız, Sancağımız ve Sancağımızın müda- faası için kanımızı son damlasına kadar akıtacağız ve alayda tek sağ bir kişi kal- sa düşmana bırakınıyacağımıza ant İçe- Viz. Alay komutanının söylevinden sön- ra kahraman âlayımız lise, ilkokuk ların iştirskile muazzam bir resmi geçid yapmışlar, Sancağı ve general İerini selâmlamışlardır. Birecikte yeni inşaat GE Sirecikte yeni hükümet konağı binası Birecik (Akşam) Son yılların vermiştir. Bu arada mezbaha, hükümet konağı, ilkokul, jandarma nümüne arakolunu başta Kaymakam büy Nasuhi tarafından idare edilmekte bul beş bin liralık bötçesilç umumi ihtiyaçları gider inşaatı kazaya yeni ve güzel bir çehre kaymakam evi ve gösterebiliriz, n belediye kır dr, neğe ÇAhir