3 Haziran 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

3 Haziran 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Her Parar ÇUBUKLU Bahçesinde Kıymetli San'atkârımız Bayan MUALLA ”. EKEMANİ SADİ seanslarına devam ediyorlar, —— —— ene 21 — No, 7404 — Piati her yerde 5 kuruğ haaa CUMARTESİ 3 Haziran 1939 Telefon: Başmuharrir: 20565 — Yazı işleri: 20765 İdare: 20681 — Müdür: 20497 ——— —— Parti Kurultayı 3eş Vekil, Vekâletlerini alâkadar eden dilekler üzerinde izahat verdiler İnönü şehidler âbidesi ile Eskişehir şosesi arasında piyade sipererinin bulunduğu yere Milli Şefin bir heykelinin dikilmesi hakkındaki dilek alkışlarla tasvib olundu ki korka arasında Meşrutiyet ilânından yani 1908 den sım hayatını yeni nesiller -âkin benim yaşıma vâ- ın hafızasında kalmış en işık- halardan bir tanesini o karan» etmektedir. Eski devir. yök mıydı? 'Tamamile diyemeyiz, Zira, düşünürsek rünüz ki, memleketin bugün- yılı adamlarından nicesi o de- Ancak dikkat edile. tanat zamanında kafâyı kuran irfan malzemesi giz- M satılan bir meta idi. Bugünkü gibi açık değil, Şu saatte bütün gençliği- mize «Çalış, öğren, bulls diyoruz. O vakitlerin ise şiarı tam aksiydi: Aman serbes düşünme ve beheme- hal dilini tut!» mânasına gelen bir ida- re üslübu görürdük, Meşrutiyet ilânı basım hayatımızda şiddetli bir feye- zanı andırdı. Vaktile hiç kimse gik demezken birdenbire herkes hatip ve muharrir olmuştu denilebilir. Şüphe Yok ki, her ölçüsüz, hesapsız ve şuur. suz taşmtı gibi, bu feyezan da topra- Bımıza bereketten ziyade musibet ta. gimıştır. O kadar ki, kalem sarhoşlari- le, irfan karmanyolacılarının ce namuslu damlar, ru atbuat hürriyeti gibi bir medeniyet nimetinin ale bulunmağa kadar uzattılar düşünmüyor besliğinden Ancak ket kalem ser- evrindenberi basım ha- in geçirdiği bütün mevsimleri n. Yalnız şurada tesbit cü bir va- birçok lar gör“ meşru <âemi iki korku arasında boc düm. Birincisi ul tarzlarda da olsa- iktidar mevkline doğ-! Tu teveccüh etmiş bir tenkidde bulu- Bulursa o mevkide olanları darıltmak kötkusu İkincisi dâha tuhaf; çünkü, meclis, fırka hükümet her ne olursa olsun, kuvvetli sayılan bir tarafıri efal ve İcraatında birşey beğenip takdir eder- seniz birçok Ookuyucunuzun canı $&i- kılmasından çekinirdiniz. Evet bu vaziyeti böylece (gördüm. Yalnız bu vaziyeti değil, bunun gaze- tecilik âleminde gayet ehemmiyetli bir kâr ve İstismar mevzuu olduğu da gö- zülnden kaçmadı Yanihdaki gazete, aleyhte yazdığı için fazla satış yapıyor — kendi sahifelerini muhalefete çer EMİŞ imtiyaz sahiplerine çok raslâ. mışızdır, Bunun tam aksi de dikkati. mizden Ağla kaçmazdı. Fazıl Ahmed Aykaç (Devamı 7 nci sahifede) HER SALI | Sahifemizi okuyunuz! Cemal Nadir'in Karikatür, yazı zırladığı bu sahi selerin © fotoğrafla ha- ede bütün hâdi- Mizahi akislerini Börtrürsünüz. İonanmunan sanan, . rma ANNE AAA EENE NANA anarşisin- | işaret ederek demiştir ki; «Müsaade buyurursanız mazbatayı okutacağım. Bundan sonra her Vekâ- lete aid olan dilek kararlarını ayrı ay- rı okutup müzakere mevzuu ittihas edeceğim. Onlar geçtikten sonra he yeti umumiyesi üzerinde yapılacak müzakere kâfi görülünce rapor da ay- rıca reyinize arzolunacaktır. Riyaset makamının bu izâahatından sonra rapor, ve bunu takiben de sira“ sile Vekâletlere aid dilekler okunmuş ve Başvekâlet ile alâkadar aşağıdaki âllek kurultayın sürekli alkışları arâ- sında tasvip edilmiştir. «İnönü şehitler âbidesi ile Eskişehir şosesi arasında bulunan piyade siper» lerinin bulunduğu yere Mİlli Şef ve Relsicümhur İsmet İnönünün heykel- lerinin rekzi hakkındaki Bilecik - Boğ- üyük - ün dileği idi. Milletin maks talihini yendikten sonra Ebedi Şef Ata- Ankara 2 (A.A.) —C.H. Partisibe- | şinci büyük kurult bügün kurul. tay reis vekili B, Hilmi Uran'ın başkan» | Lığında dördüncü toplantısını yapmış- tar. Celseyi açarken reis, kurultayın bus | dilek komisyo. | I hakkında | ittihaz ettiği kararlar olduğunu ve bunların tevzi edilmiş bulunduğunu | ler türkün yanında ve bugün de başımız- da olarak Türk milletinin istiklâlini temin etmiş ve bütün varlığı İle bu. inkü milletler arası benlik ve şere- ni sândır Şet Ismet İnönünün milli tarihi ve mili şerefi gururlandırılacak olan bu yerde bir heykelinin kendisine karşı milletin duymakta olduğu minnet ve şükran nişanesi olarak dikilmesi di. leğine cand bir istekle iltihak eden encümeniniz hükümetimi yakından vaki alâki verilen izahattan ân. luyarak n teşebbüslerin fasıla. $iz takibi usunu tasvip etmiştir.» Hâkimlerin mezuniyeti Başvekâlete ve Başvekâlete bağlı daireleri & vibinden sonra müzaker ve Adliye Vekâletine lekler ü © geçilen id bulunan di. ı Antalya dele. mz 7 mel sahifede) söz Des Askeri heyetimiz dün Londraya sitti Ordumuzun silâh ve tayya Ingiliz piyasasının imk İ Heyet reisi orgeneral Kâzım Orbay | Ordu müfettişi orgeneral Kâzım Or- bayın reisliği altında bir askeri heye. timizin Londraya gideceği yazılmıştı Heyet dün sabah Ankaradan gelmiş, İ biline intizaren re ihtiyaçları hususunda ânları tedkik edilecek akşam saat 20 de Semplon ekspresile Londraya hareket etmiştir. nış ve yaralmış olan Mili | dar eden dileklerin tas. | Büyük bir Insiliz denizaltı gemisi battı Gemide 79 kişi vardır. 4 kişi kurtarıldı, diğerlerinin de kurtarılması için tedbir alındı Tahtelbahirin kıç tarafı suyun üstüne çıkmıştır. Geminin kaburgası delinecektir Batan Thetis tahtelbahiri Londra 2 — Yeni yapılan Thetis | o Tahtelbahirde 5 zabit, 48 nefer ve tahtelbahiri tecrübe için Birkenhed'in | gemiyi inşa eden Cammel Laird fir. 50 mil açığında denize dalmıştı, Gemi, | masirin 20 mühendisi, bir kaç amele 3 saat suyun altında kalacaktı. Bu | ve amirallık dairesi eksperi ki ceman müddet geçtiği halde suyun yüzüne İ 79 kişi vardı. Saat 23 de Bahriye Ne çıkmadığından kazaya uğradığı anla- | zareti şu tebliği neşretmiştir. | şulmıştır, | (Devamı 7 nci sahifede) BAREM KANUNU Sermayesinin yarısından fazlası Devlete | aid banka veya müesseseler memurları İ Maaş ve ücretleri, hizmete giriş ve terfi usulleri hakkındaki projenin bütçe encümeninin tetkikinden sonra aldığı şekli yazıyoruz nurları aylıkları dair olan kan Biştiriimesi ve b eklenmesi, mah letten bir hak te mikdar ve maaşlı vo askeri memurların aylıkl sinin yarısından £ banka veya müeaseseler mömurlarının (Devamı 6 ncı sahifede) İ aazansn0ns arar 111000000000010000890008 0800880080088 180 Heyet, başta orgeneral Kâzım Or- | bay olduğu halde albay Bahaeddin, | albay Rıza ve binbaşı Azizden mürek. 2 (A.A) — Londraya gel. mesi beklenen Türk Askeri heyeti, or- general Kâzım Orbayın reisliğinde (Devamı 6 ncı sahifede) mn EDilkizmtileez İstanbulun çirkin Acaba ilk Sirkeci ile | Yedikule aras göhinda biraz ki demiryolu wlahata | mak değil midir? Avrupa treni giriy Cidden yüz kızartıcı bir man- zara... Yıkılmaya müheyya bir kaç yüz klübeyi istimlâk edip plânm tat- yola sokmak o kadar güç ve imkân. | setemidir? buraları biraz hale | İstanbula buradan | Almanyada: — Nihayet Şarlottan oyrudın ha? , — Ne yapayım Her Doktor, şıunardıkça şımardı, hergün benden yüz gran tereyağı istemeğe başladı!...