3 Haziran 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

3 Haziran 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Sahife 4 AKŞAR Belediye kadrosu Açıkta kalanlar münasebetile Vali ve Belediye Reisinin beyanatı İstanbul belediyesinde açıkta kak Yan memurların vaziyeti hakkında Vali ve Belediye Relsi B. Lütfi Kırdar, | dün bir muharririmize şu beyanatla bulunmuştur: «— İstanbul belediyesile hususi idaresinin 939 - 940 bütçesini hazır. Jarken hizmete göre geniş tutulmuş olan kadrolarda bir kısım tasarruf- Jar yapmıştık, Bütçenin meriyet mev- | itibaren bizzarur kiine girdiği 1 hazirandan bir kısım memurlarımız kadro harici kaldılar. Her çıkan memur nihayet bir aile sahibidir. Bu vaziyeti tabiatile anlı- yor ve takdir ediyoruz. Buna rağ- men düşünmek 2 orada oturan beledi ve medeni hizmetlerini mek ve beldenin ümranını temin et- | mek için kurulmuş : müesseselerden- dir. 'Teessüs maksadı namına ortaya kâfi derecede İş çıkaramazken bu uğurda -sarfedilmesi lâzımgelen pa- raları bürolara doldurumuş me- mürlara sarfetmek şüphesiz doğru olamazdı. Noktai hareketimizin esas İspanyada esir düşen Ruslar Dün 95 kişilik bir grup limanımıza geldi, bugün Rusyaya hareket ediyorlar İspanvada ecir bulunan 95 kadar Rus, Franco hükümeti tarafından Sovyet Rusyaya iade edilmek üzere yola çıkarılmış, ile evvelâ İtalya- ya gönderilmiş ve oradan İtalyan bandıralı Sitte de Bari vapurlle İs- tanbula hareket eden esir kafilesi dün saat 13 de Jimanımıza gelmiştir. Bunların geldiğini haber alan şeh- rimizdeki Rus kolonisinden mürek- kep kalabalık bir kitle ellerinde bu- ketler olduğu halde rıhtıma gelerek esirleri karsılamağa çıkmışlardır. 95 kişilik grup İtelyan vapurun- dan llmanımızda bulunan Sovyet Rusya bandıralı Armanya vapuruna nakledilmiştir. Esirler dün geceyi va- purda geçirmişlerdir. Sovyet vapuru bügün Rusyaya hareket edecektir, Florya plâjında ücretler indiriliyor Florya plâjları Belediye tarafından 17000 liraya ihale edilmiştir. Belediye bu.flatin geçen senekinden dün olma- sısdolayısilee, bilmukabele dühuliye ve kabine fiat tarifeerinde tenzilât yaptırmıştır. Giriş 20 kuruşa. indiril- miştir. Kadın meselesinden kavga Beşiktaşta Yıldızda oturan Artin, Aram, Agop, Jirayir ve Vasll isimle rindeki gençlerle Rifat isminde diğer bir genç, bir kız yüzünden kavga et- misler, beş genç bir olarak Rifatı adam akıllı döğmüşler, bundan ba içlerinden Artin, ayrıca çakı ile Rifati muhtelif yerlerinden yaralamıştır. Polis, beş mütecâvizi yakaliyarck mahkemeye vermiş, Rifat da tedavi altına alınmıştır. Adliye teşkilâtına aid yeni kadrolar Mali senebaşı olmak münasebetile Adliye Vekâleti de muhtelif vilâyetler adliye teşkilâtına ald yeni kadroları , tebliğ etmiştir. Bu arada İstanbul ad- liye kadrosunun bir kısmi da dün müd- delumumiliğe tebliğ edilmiştir. Gelen listeye nazaran İstanbul ha- pishane ve tevkifhane kadrosundan 31 memur ve gardiyan açıkta kalmış. tır. Bu tasfiye, hapishanedeki mevkuf- ların tevkifhaneye nakledilmeleri su- retile teşkilâtın daralmasından ileri gelmektedir. Açıkta kalan memurlar arasında tevkifhane başkâtibi de bu- Tunmaktadır. Müddelumumilik dün açıkta kalan memurlara fiyeti tebliğ etmiştir. Adliye kadrosu tam olarak gelmemiş- tir. Kadronun mütebaki kısmı da pâr- ça parça gönderilecektir. Öğrendiği. mize nazaran bundan sonra gelecek kadrolarda mühim bir değişiklik yok» insanların müşterek | İ | | | | maksadını velevki çok insani olan hislere feda edemezdik. Esasata bu kadar haklı olmakla beraber şahsan kabahatsız olan me- murlarımızın düşecekleri müşkülât- tan onları kurtarmak için icap eden bütün tedbirleri aldık. Aylardanberi kati zaruret olmadıkça münhellere kimse almıyorduk. Bu sayede bir kı- sım arkadaşlarımız açık yerlere yer- leştirilmiştir. Kalanlar da hemen sefalete atıl mış değillerdir. Maaşlılardan müd- detlerini dolduranlar tekaüd edil mişlerdir. Diğerlerinin açik maaşları | için bütçeye tahsisat konmuştur. Ücretliler yardım sandığından ken- | dilerini hiç değilse üç dört ay geçin- direbilecek para alacaklardır. Bir ta n da memurin müdür- Yüğune emir verilmiş, açıkta kalah- lar kafa ve beden kabiliyetlerine ve hizmet müddetlerine göre tasnife | tabi tutuarak'bir liste tanzim ettiril miştir. Vukubulan münhalâta pey- | derpey tayin edilecek ve kimsenin iztırabına yer verilmiyecektir. Millet vapuru sahipleri mahkemede 25,900 liralık bir tazminat davası açtılar Bir müddet evvel fırtınalı bir gün- de Ereğli limanında on yedi tayfanın ölümile neticelenen Millet vapurunun batmasından mütevellld davaya dün asliye ikinci ticaret mahkemesinde başlanmıştır. Davacılar, batan Milet | vapurunun sahipleri Brezilyâ, Benya- | men ve Assikurasyoni Generali sigorta şirketidir. Dava edilenler ise Nikola | Nomikos vapurunun kaptam Dimitri 'Takolombos ile vapurun sahibi Nikola 'Nomikos ve bunlara izafeten bu vapu- rün acenteleri M. Münir ve M. Mav- ristir. Dün başlıyan muhakemede davacı- Jar davalarını izah ederek: — Millet vapuru Ereğli limanında demirli idi, Fırtına çıktı. Bu sırada Nikola Namikos vapuru limana gir- | miş ve Millet vapuruna çarparak batmasına ve on yedi tayfanın da ölü- | müne sebeb olmuştur. Şu vaziyet karşısında diğer huku- kumuz mahfuz kalmak şartile şimdi. Kik, vapurumuzun batmasından müte- | vellid zararımız olan 52,900 lira taz- minatın hüküm altına alınmasını İs- teriz, demişlerdir. Diğer taraftan Assikurasyon!i Gene rali sigorta şirketi de, Milet vapuru battığı zaman vapurun sigorta bedeli olan yirmi beş bin lirayı vapur sahip- lerine ödemişlerdir. Bu yüzden kendi- | leri de zarara uğradıkları cihetle bun- lar da vapur sahiplerile müştereken açtıkları davada karşı taraftan 25 bin lira istemektedirler. Davacıların iddialarına karşı suçlu taraf vekilleri itirazlarda bulunmuş- larsa da mahkeme bu itirazları reddet- miştir. Neticede, davacıların bazı ve. sikaları mahkeme kalemine vermeleri ve-karşı taraf vekillerinin de bunları tedkik ederek cevaplarını hazırlama» ları için muhakeme başka güne bıra- kılmıştır, Devlet Demiryolları idare- sinde yeni tayinler Devlet Demiryolları idaresinde bazi becayişler yapılmıştır. Dokuzuncu iş- letme müdürü B. Nüzhet Kayseri dör- düncü işletme müdürlüğüne, dördün. cü işletme müdürü B. Kemal doku- zuncu işletme müdürlüğüne, dokuzun- cu işletme yol baş müfettişi B. Muzaf- fer altıncı işletme baş müfettişliğine, altıncı İşletme baş müfettişi B. Müey- yed dokuzuncu işletme baş müfettiş. Yiğine, ikinci işletme müdürü B. Tah- $in beşinci işletme, beşinci işletme mü- dürü B. Necdet ikinci işletme müdür. Jüğüne tayin edilmişlerdi: Şehir stadı projesini hazirlı- yacak mimar ayın yedisinde geliyor Yeni yapılacak şehir stadi projesi- ni hazırlıyacak İtaiyan mimar Viyetti Viyoli bu ayın yedisinde . Milâhodan geyim geek ve Dr de 2/6/909 Baham ve Tahvilâf | Stokholm Moskova Belediyeler imar müdürünün Trakyadaki tedkikleri Dahiliye Vekâleti Belediyeler İmar müdürü B, Halit Ziya Türkkan, re- fakatinde Vekâletin su ve şehircilik mütehassısları olduğu halde Trakya nın imâr plânlârınm zemine tatbik ve su işlerile yirmi gündenberi Trükysda meşgul oluyordu. B. Halit Ziya Türkkan, yaptığı ted- kikler neticesinde Trakyanın İmer için alınan tedbirlerden ve Trakya nın su ihtiyaçlarını karşılamak için ilerin- nun kaldığını söylemiş- B. Halit Ziya, Ankaradaki vazifesi | başına dönmüştür. İstanbul liman reisliği kadrosu bildirildi Deniz ticareti müdürlüğünün yeri- ni alan İstanbul liman reisliği kadro- su dün alâkadarlara bildirilmiştir. Mıntaka ticaret müdürlüğü de vazi- fesine başlamıştır. Mülga 'Türkolis teşkilâtı tarafından idare edilmekte olan mmtaka ticaret müdürlüğünün yeni kadrosu henüz tebliğ edilmemiş- tir. Bununla beraber - şimdiki kadro- nun baki kalacağı, fazla olarak bir müdür muavini tayin edileceği anla- şılmıştır. ” Mıntaka ticaret müdürlüğü emrin- de çalışmaya başlıyan .ölçü ve ayar baş müfettişliği ile ihracatı kontrol dairesinde de değişiklik olmıyacağı haber alınmıştır. Temizlik amelesi bedeni ka- biliyetleri varsa işe alınacak Belediye temizlik işleri amelesi, şim- diye kadar belli başlı bir kayda tâbi tutulmadan alınıyordu. Bundan sonra temizlik amelesinin bedeni kabiliyet leri göz önünde tululacaktır. Ayrıca bunların onbaşılar tarafından sıkı su- rette mürakabe edilmeleri, ve bu mü rTakabeyi yapmıyan onbaşıların ilk de. fasında üçer yevmi 1, tekerrürü halinde işlerine nihayet verilmesi su- retile tecziyeleri kararlaşmıştır. Ankara elektrik şirketi satın alınıyor Ankara elektrik şirketinin Berlin- deki merkezinin mümessili B. Felin- ger dün sabâh (şehrimize gelmiş ve Ankaraya gitmiştir. Bu zat Ankara elektrik şirketinin satın alınması hakkında Nafia Vekâ- letile temaslar yapacaktır, Mümessil, tam salâhiyetle geldiğinden müzake- relerin uzun sürmiyerek iki taraf arasında bir anlaşmaya varlacağı anlaşılmaktadır. Bir çocuk kalb durmasından öldü Bakırköyde Bezezyan lisesi talebe- sinden Sergis, dün akşam eve dönmek üzere tren istasyonuna geldiği bir s- İ rada âni olarak düşmüş ve ölmüş tür. Doktor tarafından yapılan müa- yenesinde kalb sektesinden öldüğü tesbit edilerek gömülmesine izin ve- ORES KUVVETLİ | mıştır. Yeni piyes göndermek isteyen | Spor ve beden terbiyesi ile alâkalı zevata hu tal dal Başvekâlet beden terbiyesi genel Miras inden Genel direktörlüğümüz tertip edeceği bir spor müzesi ve neşredilecek broşüre konulmak üzere il Tümat ve resimleri toplamak kararındadır. Alâkalı zevatın bu mâ tup yerine kabul buyurarak lânkal 6x9 ebadında bir foloğruf ve kütü, ığıdaki maddelerde g tercünl i hallerini «Ankarada: Beden terbiyesi genel direktörlüğün adresine göndermi .i lerini rica ederiz. i y u 1 — İdman ittifakının teşekkülünden itibaren umumi merkezde, federâ yonlarda ve diğer heyetlerle mıntakalarda çalışmış olan zevat. e yül 2 — Beden terbiyesi ve spor işlerine ötedenberi emek vermiş olan zevalya, 3 — Şimdiye kadar muhtelif sporlarda Türkiye rekoru ka: sporcular. «Rekor nevileri, kazanılan yer ve tarih» 4 — Muhtelif sporcuların milli ekipleri İçinde yer almış ve milli te Jara iştirak eökirilmiş olan EN mecmualarda spor m iharrirliği «Bu zevatın mümkünse es Jikte göndermeleri zanmış Old, mağ“ apmış ve nden ve yazıl arı | İnhisarlar U. Müdürlüğünden 7 1— Şarin eksiltme usulile satın almacaktır. II — Muhammen bedeli sif $43 TI — Eksiltme 19/V1/939 Pazal ve Mübayaat şubesindeki Alım k Iv — bilir, V — İsteklilerin eksiltme için £ mezkür komisyona gelmeleri. (3738) I — 11/V/9; şartname ve plânı mucibince yeniden 'e nümünesi mucibince 7 29 tarihinde 7 adet tehammür muvakkat teminalı 25763 li günü saat 10,30 da Kaba nunda yapı Şartname ve nümüneler her gün sözü geçen şta Levazuj acaktır. şubeden parasız alınd yin” edilen günde “7,5 güvenme paralari ma talip zuhur pazarlıkla eksilimeğe ke TI — Muhammen bedeli 23000 lira, muvakat teminatı 172: NI — Pazarlık 12/V/939 pazartesi günü saat 15 te Kabataşta Levazım Mübayaat şubesindeki Alım komisyo nunda yapılacaktır. IV — Şartnamelez her güri sözü göçen şube ile İzmir ve Ani Jüklerinden 115 kuruş bedel mukabilinde alınabileceği gibi plânı da bilir, Vv — Münakasaya iştirak etmek ist ferrüat ve evsafını gösterir tekliflerini münakasa tarih n İ) gün ge kadar İnhisârlar ümüm müdürlüğü Müskirat fabrikaları şubesine . vermelerbu en firmalar verecek gör ve münakasaya İştirak vesikası almaları lâzımdır. VI — Eksiltmeye gireceklerin (© 7,5 güvenme paralarile birlikte mezkür köri misyona gelmeleri, (3653) Beşiktaş SUAT PARK p: Sineması Yazlık Bahçesinde 2 Büyük Türkçe Filim MİHRACEHİN GÖZDESİ B SERSERİLER KRALI LA JANA, THEA LİNGEN Tapu memurları arasında | tayinler Beyoğlu tapu sicil muhafızı B. Ta- Mât Diyarbakır grup müdürlüğüne, Kadıköy tapu sicil muhafızı B. Yakup Beyoğlu tapu sicil muhafızlığına Eyüp tapu sicil muhafızı B. Eşref Kadıköy tapu sicili mubafızlığına tayin edilmiş- lerdir. Sahillerde lâğım akan yerlere lâvhalar konacak | Sahillerde lâğım me bulu. nan yerlerde halkın denize girmeme- sini temin için; belediye tarifm- dan buralara birer levha konması ka- rarlaşmiş ve bü levhalar hazırlan miştir. Şehir Tiyatrosu direktör- lüğünden 1939 - 1940 Tiyatro mevsiminde Oy- nanacak eserlerin aları muharrir ve mütercimlerin eserlerini | (tercüme olanlar asıllarile beraber) Şehir Tiyatrosu Dramaturgluğuna göndermeleri ilân olunur. Kabul ve temsil edilen telif eserle- re safi hasılattan yüzde on; tercüne- lere yüzde beş verilmektedir. İstanbul Halk Tiyatrosu Kenan Güler ve arkadaşları Mecidiyeköyü Alle bahçesinde Çam Sakızı Vodril 3 perde, Macat varyetesi itlopati, LOREL, HARDY TEŞEKKÜR 00 aded 45 Kult tabanca fişeği ağS0 ha ı pa a başmüdüğir ülekir leri malzemenin tejde i a in Sevgili eşim ve babamız, halı tü tarı ve antikacı Talât Güneylinin ve, fatından dolayı cenaze merasimine iştirak etmek gerek bizzat ve gereks# yazı ile nızı paylaşmak lütfunda, bulunan zevata, derin Acımız, ayri, ayrı teşekküre mâni olduğundan bul vazifeyi ifa için gazttenizin tavassur tunu rica ederiz. vei ve çocukları Gazi Evrenos sade İ kerimesi 'mütekaid sü Hamid Evrenos hari bayan Seher irtihal etmiştir. ar gür nü Vaniköyündeki yalısından kaldr nlarak öğle nsmazı Kandilli camiin- de kılındıktan sonra Kandili me zarlığına defnedilecektir. ri binbaşısı tesnifine başlan- gap Tiyatrosu Sanatkârları Bu gece? Yedikule Pınar âlne masında; yarın gece: Boyacı köy Bahçe tiyatrosunda büyük | tarihi piyes: HARUNÜRREŞİD İllüzyonist Rmin Atabay birlikte... Şehzadebaşı TURAN tiyatrosunda bu gece her yer 20, paradi 10, Tocalar 100 (ATEŞLE BARUT) Büyük heyecan eseri 3 Perde, okuyucu Aysel, CKMAL SAHİR Pek yakında yeni eser- lerle lüks o bahçelerde Yaz temsilleri LÂLE Sinema mevsiminin en kuvvetli haftalarında bile : eşine nadir tesadüf edilen iki süper Film: e. Amerika Operasının Altın Sesli Tenoru Meşhur Nino Martininin AŞE ŞAREISI Herkesin itidalini kaybettir HUMPHREY gözleri perdeye bağıyacak Film: EARA ALAY k... Heyecan ve Merakla BOGART — ANN SHERİDAN Hepsi bagün LÂLE Sinemasında Fransızca sözlü ve en son haberler METRO e