3 Haziran 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

3 Haziran 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

(Baş tarafı 1 inci sahifede) hımdaki kanunlarda “değişiklik yapılma - sna dair olan kanun projeleri bugün Meclis âzasına dağıtılmıştır. Dört proje- | ninde bu hafta içinde Meclis umumi heyetinde görüşüleceği anlaşılmaktadır. Bunlardan devlet memurlarına ait ba- rem projesinin bütçe encümeninin tedki- kinden geçtikten sonra aldığı son şekli evvelee (o bildirmişlim. Kanunun evvelce Deşri tarihinde tatbik mevkiine girmesi habul olunmuş İse de yapılan iadiller d0- Jayısile kanunun 1 eylül 839 dan itibaren tetbik. mevkiine girmesi muvafık görül- müştür. Bugün de, mahsus bir kanunla devlet- den bir hak temin eden veya sermayesi- min yarısından fazlası devlete aid olan burka veya müesseseler memurlarının maaş ve ücretleri ve hizmete giriş ve ter- f) usulleri hakkındaki kanun Jâyihamnın bütçe eneömenince yapılan esaslı tadil- lerden sonra aldığı #on şekli bildiriyirum. 1 — Aşağıda yazılı müesseseler me- Murlerı bu kanun hükümlerine tâbidir. Al Sermayesinin tamamı devlet tam- fından verilmek suretile kurulan iktisa- © teşekküllerin teşkilâtile idare ve mu- rakabeleri hakkındaki 3460 sayılı kanın hükümlerine tâbi teşekküller ve müesse- seler, B: Hususi kanunlarla kurulan banka- Jar ve teşekküllerle hususi surette teşek- kül eden ve tediye edilmiş sermayesi iki Milyon veya daha ziyade olan milli ban- kalar, C) “Devletçe veya mülhak veya hususi bütçeli idarelerce veya yukanki bendierde | Yazik teşekkül ve bankalar tarafından sermayesinin yarısından fazlasma İştirak #uretile kurulan teşekküller ve bunların Ayni nisbette iştiraklerile vöcud bulan ku- rumlar ve ticaret ve sanayi odaları ve bor- Salar. 2 — Birinei madde hükmüne giren bil- Sum müesseseler memurları için 14 de- xece tayin edilmiştir. Bu derecelere ait aylık asllarile tutarı aşağıdaki cedvelde gösterilmiştir: Derece Tutan v0 50 400 3v0, 260 26 70 40 120 200 #5 75 © Ayhk” ash 34 155 200 “0 s0 Lİ w “giye Antak; birinei süne giren müesseseler kendi bünyelerinin hususi. yetierine veya kadro icablarına gö MW üncü dereceden aşağı dereceler ihdas edebilirler. M üncü dreceden aşağı 'hdes edilen bu dereclere memur alınması veya gene bu dereceler arasında terf! estirilmeleri işbu kanun hükümlerine tâbi değildir. 3 — Bu teşekkül ve müesseselerin umuma! müdür ve umum müdür müavinlerine ve idare meclisleri reis ve âzalarına ve müra- kiblere ve 3460 sayıh kanunla kurulan umumi murakabe heyetinin reis ve Âza- Jarıma verilecek aylıklar bu kanunun tah- didatına tâbi olmaksızın ve yukarıda tes- bit edilen azami aylık derecesini geçme- mek , şartile müesseselerin o vüsat ve €- hemmiyetine ve derecelerine göre İcra Vekilleri heyetince tayin olunur. 4 — Mesleki tahsil görerek meslekleri- ne'ait müesseselere intisab edenler ile bu kanunun 3 önel maddesinde Yazılı vazi- felerde bulunacaklar müstesna olmak Üzere bidayeten memuriyete alınacakların musabaka imtihanına, birden fazla talib bulunmadığı takdirde ehliyet o Imtihanı- na girip kazanmaları şarttır. Tefrika No. 14 ÇE "Türkülere de girmişti. Öksüzün eski bir Kozan dağı bestesine uydurarak yaptığı güfte göl kenarlarında kamış- ların hışıltısına ve dağ sırtlarında çam- Jarın fisıltına karışıyor, kadınlarla çocukların ağzında bayır, bucak her tarafta dolaşıyordu. Türküler söylene dursun bas kınların ve yangınların sayısı gün geç- tikçe çoğalıyordu. “.. Nihayet işgal ordusu büyük bir ha- rekete geçmek lüzumunu hissetti. KIRIKHAN'da Cezayirlilerle 'Tün- “ keniilerden iki tabur piyade, bir bölük süvari, iki batarya top, mühim bir kuvvet toplandı. Kumandası kolonel Derigoin'e verildi. ISLAHİYE'de bir merkez kurulacaktı. Bu kuvvet önce GÖZLÜCE'de konakladı. Güzlüce, Kı- rıkhan - Hacılar yolu Üzerinde, Kara- suya ve Leçeye hâkim bir tepe idi. Ar- kasında 1200 rakımlı AYLAN YAYLA. SI geçidi vardı. Kıran düşman hazırlığını günü gü- | ceden daha aşağı derecede bir m EM KA 5 — Bu müesseselere ilk defa girecek- Jer menşelerine ve tahsil derecelerine gö- re aşağıda yazılı derecelere kabul edilebi- Mirler, A) Orta mektep mezunlarından talib | bulunmadığı takdirde alınacağı vazifenin ehli olduğunu bilimtihan (isbat edenler 14 üncü derrerye, B) Orta mektep mezunu olanlar 13 ün- cü dereceye, C) ise veya muadili mekteplerden veya orta tahsil ile ayni zamanda meslek tah- sili veren en az beş yıllık veya orta mek- tep tahsilini ikmalen sonra en az iki niihk meslek mekteplerinden mezun olan- lar 12 nel desteeye, D) Lise detecesinde bir tahsil üzerine en az bir yıllık mesleki tahsil yapmış ve- ya kurs görmüş veyahud beş yılık mes- lek mektebi tahsili üzerine enaz Iki yılık daha yüksek bir mesiek tahsilini bitirmiş veya orta lahsilini bitirdikten sonra en az dört yıllık meslek mekteplerinden mezun olanlar mesleklerine ait memuriyelirrde 1) inci dereceye, E) Altı yıldan az tahsilli yüksek mek- tep mezunları 10,uncu dereceye, 1 — Bunlardan askerlik hizmetini ifa etmeden memuriyete (o intisab edecekler allı ay müddetle 11 inci dereceye alınır, 2 — Tahsil müddetinin üç yıldan eksik veya fazla olması halinde eksiği İlk terfi müddetine eklenir ve fazlam İlk terfi müddetinden indirilir.) F) Altı yıllık yüksek mektep mezunları $ uncu dereceye, G) Lise tahsilini yurtta ikmal edenler. den yüksek tahsilini gerek memleketimiz. de ve gerek yabancı bir memlekette bi- tirdikten sonra meslekin müa bir şu- besinde ayrıca ihtisas yaparak ihtisasları- | nı hususi kanunlarında yanh şek'ide tas- dik ettirenler 8 inci dereceye, H) Yukarıki fıkralara göre 14, 13, 13, | 1), 10 ve $ uncu dereceye girecekler ara» sında mesleklere göre İcra Vekilleri Hey> | etince tesbit edilecek yabancı dillerden bi- rine ve 9 inci dereceye alınabilecekler arasında bu dillerden ikisine hakkile va- kıf oldukları Icra Vekilleri Heyeti kara” | rile teşkil edilecek bir komisyon huzurun- da imtihanla sabit olanlar bir derece yü- karısına alınabilirler. Sinai işletme yerlerinde istihdam olu- nanlar merkeze veya sınayi işletmelerle alâkası olmıyan diğer memuriyetlere naki)- lerinde mükteseb hak teşkil etmemek öze- Te bir derere yukarıya nakl ve tayin olu- nabilirler. Kadroda açık yer bulunmaması dolayı- sile tahşillerine göre girebilecekleri dere- | wriye- | te alınanlar şubelerinde ilk açık vukuunda girebilecekleri derecelere tercihan tayin olunurlar. 6 — Bu müesseselere bidayeter alınır- ken yabancı bir dil bilmedikleri halde me- muriyete geçtikten sonra öğrendikleri ve- ya bir dil bildiklerinden dolayı bir üst de-| reçeye alınanlardan bilâhare bir dil da- | ha öğrendikleri beşinci maddenin H fık-| rasında Yazılı yarilar dairesinde #abit | olanlara yapılacak nizamname İle tesbit olunacak nisbetlerde ve bir defaya mah- sus olmak üzere nakdi mükâfat verilebi- | hir. 'i — Mafevk bir dereceye terfi için ara- mlacak ehliyet ve Jiyakattan başka en az dört sene bir derecede bulunmuş ve bu kadar müddet 0 derece muaşımı filen al- miş olmak şarttır. Yüksek mekteb mezün- Yarı için bu müddet üç senedir. Beşinci maddenin € ve D fıkralarında yazılı olanlar için dahi altıncı dereceye (altıncı dahli) kadarki terfilerde mute- ber olmak üzere bu müddet üç senedir, Ancak bu tarda terfi bu müesseselerde çalıştıkları hizmetlerde muteber olur. Der- Jet memuriyetine girişte mükteseb hak teşkil etmez. Bir terfi müddeti içinde üç defa tak- dirmame alan memurların © dereceye #-E Yazan: REFİK HALİD nüne öğreniyordu. Vaktı gelince atını Demir beyin kârargâbma sürdü. Bü- tün gece yapılacak hareketi düşündü- ler. Seçme kuvvetler Aktepe - Demirek- Bektaşı yolile TATALUŞAĞI'na gön- derildi. © mart 1921, 'TATALUŞAĞI muharebesi... İşgal kuvvetleri, bu çarpışmada darmadağınık oldu ve kumandanları kolonel Derigoin de vurulup öldü. se Fakat arkadan gelen kolonel La- borde iki gün sonra Beozantı Katlım tuttu ve martın dokuzunda Hşssa'ya yaklaştı. Kıran bey çetesi ana vatanla ve oradaki teşkilâtla rabıtası kesilmiş bir halde Amanos eteklerinde kahvermiş. 1. Buna râğmen Laborde kıtalarile ir- tibat tesisine çalışan bir Nasturi müf- rezesine pusu kurmaktan çekinmedi. Bu müfreze AYLAN'daki çarpışma- da tamamen eridi; çete de erimişti. | manmış ve buradan batıya kaymıştı. EE RE m yi mahsus olmak üzere kidemine bir seneye kadar ram yapılabilir. Her hangi biz de- recedeki memurun kendi aylığı İle daha yüksek bir vazifede istihdamı caizdir. 8 — Bu müesseseler için ihtisas mevki- leri olduğu 3460 sayılı kanun muelbince teşkil edilen umumi murakabe heyetinin müatiâası alındıktan sonra önecden İcra Vekilleri Heyetince tasdik edilecek yerle- re bu müesseseler memurlarından veya hariçin bu kanunun koyduğu takyideta tâbi olmaksızın, ikinci madde ile tesbit edilen derreeler dahilinde aylıklı memur tayini caizdir. Şu kadar ki bu süretle mu- tahassıs olarak istihdam keyfiyeti o ihti- saz merkii haricinde mükteseb bir hak teşkil etmek. Bu müesseselerin kadroları dışında mu- vakkat hizmetlerin ifası için mukaveleli mütahassıslar istihdamına lüzum hasıl olduğu takdirde bunların ücretleri İcra Vekilleri Heyetince tesbit olunur. 9 — Tabibler, avukatlar, aidat veya ücretli tahsildarlar, satış memurları, an- bar memurları, daktiloler, stenolar, me- tanoğraflar, evrak müvezii, bekçi, koleu, kaloriferci, şoför odası ve hademeler gibi müstahdemlerle her mücssesenin hususi bünyesine göre istihdamına lüzum göre- ceği muvakkat veya müteferrik müslah- demler ve alelemüm işçi, usta ve ustuba- şilar bu kanun hükümlerine tâbi değii- dir. 10 — Devlet hizmetlerinde maaş veya ücretle çalışan memurlardan bu müesse- #elere geçecek olanlar maaşlı vazileden nakledildikleri takdirde bir dertce yuka- rya ü ii vazifeden nakledildikleri tak- dirde ayni dereceye geçebilirler. Bu müesseselerden devlet hizmetine ge- genler maaşlı vazifeye geçtikleri takdirde bir derece aşağısına, ücretli bir vazifeye geçtikleri takdirde ayni dereceye geçebi- Arter. 1 — Bu kanuna bağlı müesseselerin bi- rinden diğerine veyahut bunlardan dev- Jet teşkilâtından birme memur nakli 0 memuru tayine salâhiyetli olan maka- min müsaadesine bağlıdır. İstifa, edenler hakkında dahi üç ay müd- detle bu hükümler tatbik olunur. 12 — Bu müesseseler memurlarına «it re meclisi reis ve âzaları hariç, almakta oldukları aylıklardan başka: A) Yalnız Ankaraya mahsus olarak Ücretli devlet memurları için kabul edi- Jen esas ve nisbetler dahilinde muavenet tazminatı verilebilir. İhtisas mevkilerinde bulunanlara a)- makta oldukları ücret derecesine , bu ka- nunun umumi hül leri dairesinde istih- kak kesbedilinciye kadar muvakkat taz- minat verilmez. B) Devletin maaşlı memurları için Kka- bul edilen esas ve nisbetleri geçmemek şartile usulen mezun olanlara veya kısa rlik bizmelini yapmak için vazifeden lara, aybkları verilebileceği gibi hasta olanların da tedavi masrafları veri- lebilir. C) Her sene 3469 sayılı kanunun 42 inel maddesi hükümleri dahilinde temettü kaydile mukayyed olmak ve bir aylık #slihkakları geçmemek şartile ikramiye verilebileceği gibi fevkalâde o fanliyet ve gayretleri görülenlere temettü kaydile mukayyed olmaksızın ayrıca bir aylık tu- tarma kadar idare meclisi kararile fev- kalâde ikramiye dahi verilebilir Di Maden arama ve işletme yerlerinde çalışanlara, burada çalıştıkları müddete münhasır olmak üzere İdare meclisleri kararile aylık tutarlarının © 20 sine ka- dar bir tazminat verilebilir. E) Her hangi bir memuriyelin Vekâlet- le idsresi halinde devlet memurları için kabul edilen esas ve müddetleri geçmemek Üzere vekâlet ücreti verilebilir. F) Paraya el koyan vezne memurlarına her sene bir ayık tutarına kadar kasa tazminatı verilebilir. Kıran bey bir aralık, harp hızını geç- miş bulunca etrafma baktı; bir kaya dibinde üç kişi kalmışlardı: Kendisi, Öksüz, Yoksul. Bumu gördü ve emir- ber neferi İBİŞ'in cesedi yanına mecal siz çöktü. Hıçlıra hıçlıra ağlıyacağını anlıyordu; göğsü halat gibi hem sert, hem kımıldamc:, boğum boğum bir yükle dolu idi, Dudaklarını dişledi, kan çıkıncaya kadar dişledi... Ve o za- man gözlerinden boşanan yaşlar ağzı- nın kenarından sızan koyu kanla pem« beleşerek sakallarının arasına ılık ılık sızdı. Hem yenmişler, hem yenilmişlerdi. BİRİNCİ KISMIN SONU İKİNCİ KISIM Buluşuyorlar Denizin getirdiği kadın Nasturi müfrezesini tamamen erit- tikten sonra Amanos eteklerinde üç kişiden ibâret kalan Kıran bey çetesi ricat hatlının kesildiğini görünce Le- çeden 1200 rakımlı Aylan geçidine tur- İ Önlerine çıkan Şalan kaledir. Kâvurdağlı oduncu Yoksul kalenin sıçan yolunu eskiden biliyordu; iki ar- kadaşını kolayca hisara soktu, sağiam emel EŞ PEN NU G) Bu müesseseler memurlarına ve ida» re meclisi reis ve âsalarile mürakiblere ve umumi murakabe heyeti reis ve Azalarına verilecek harcırah devlet memurlarının harcırah hükümlerine tevfikan ve bü ka» nunun ikinci maddesinde yazılı derece ay- lıkları esas tutularak hesap edilir. EH) Bu müesseselerin umum müdürlerile umumi murakabe heyeti reisine ve İdare meclisi reislerine ve 3460 sayılı kanunun 28 inci maddesine göre kurulacak mües- seselerden sermayesi en az on milyon 1i- ra olanların müdürlerine aylıklarından başka ayda yüz lirayı geçmemek şartile İcra Vekilleri Heyetince tesbit edilecek mikdarda münasib bir tazminat verilebi- leceği gibi bu müesseselerin, aded ve mev- kileri sit olduğu Vekil tarafından tesbit edilecek olan şube, sandık ve ajanlıkları- nın aylik tutarı 170 ilrayı geçmeyen me- murlarına aylıklarından başka ayda 20 lirayı geçmemek ve mikdarı gene ait ol- duğu Vekli tarafından tesbit edilmek Üze- re münasib bir tazminat da verilebilir. 13 — Bu müesseseler memurlarına bu kanunda yazılı olanlardan ve tekatit ka- nüunlarile temin edilen haklardan gayri temettü, satış hissesi, ikramiye, tazminat vesir namlarla ve haşka şekil ve süretler- le hiç bir şey verilmez. Ancak fabrika ve imalâthanelerde fevkalâde ahval dolayı- sile mutat mesai saatleri haricinde me- murları çalıştırmak mecburiyeti hasıl ol- duğu takdirde bunlara müesseselerin bağ- h bulundukları mercilerince tayin edilecek esaslar dahilinde munzam bir ücret ve- rlebilir, Kezalik hususi surette teşekkül eden ve bu kanuna tâbi bulunan mili bankalar kendi memurları için devletçe kurulmuş bankaların memurları hakkında kabul e- dilen esas ve nisbetler dahilinde kalmak üzere tekaütlük ve maluliyet tazminalı kabul edebilirler 14 — 3460 sayılı kanunun 45 inci mad- desi bükümleri bu kanuna tâbi bulunan bütün müesseseler memürları hakkında Ar tatbik omur. Şu kadar Ki, bunlardan uhdelerinde muallimlik bulunanların ma- aş ve ücretleri hakkında devict memur- larına tatbik edilen hükümler tatbik olu- Bur, 15 — Bu müesseselerin kendi kanunla rile sair kanunlardaki hükümlerden bu kanuna muhalif olanları kaldırıldığı gi- bi bunların esas mukavele ve nizamna- melerindeki hükümlerden bu kanuna mu- halif olaları dahi usulü dairesinde bu ka- | nun hükümlerine uydurulvr. Muvakkat madde A) — Halen müstah- dem olanların ücretleri tahsil derecelerine ve bu kanuna tâbi müesseseler İle umumi, mülhak ve hususi bütçeli devlet dairele- rinde ve bunlardan başka bankalar ve fabrikalar gibi mali ve smai müesseseler- de ücret veya maaşla geçmiş müddetlerin mecmuuna ve kanunun beşinci maddesi- ne ve yüksek mektep mezunları için İki, diğerleri için üç senede bir terfi esasına göre tesbit edilir. Şu kadar ki bunlar meyanında bu ka- nunun neşri tarihinde müstahdem çlan- lardan hizmet müddetleri üç seneye ka- dar olanların bir, üç seneden fazla olan- ların iki yukarı dereceye geçirilmeleri ca- izdir, Ancak bu dereceler terfi ve tahvij- lerde mükteseb hak teşkil etmez. Bu fıkra mucibince aylıkları tesbit edi- leceklerin alacakları aylık halen almakta bulundukları mikdarı geçmez. B) — (A) fıkrası mucibince dereceleri tesbit edileceklerin dahil olacakları dere- celer tutarile almakta oldukları aylikleri arasındaki fark, yirmi beşte biri her ay memurun aylığından indirilmek suretile izale edilir. Bu farkın izalesine kadar bu gibilere muvakkat tazminat verilmez. 16 — Bu kanunun tatbik suretini gös- terir bir nizamname yapılır. 17 — Bu kanun neşri tarihinden mute» berdir. Ancak derecelere intibak dolayı” sile yapılacak zam ve tenziller 1 eyl 1919 tarihinden başlar. Kalan burca çıkardı. Birer köşeye, taş- ların üzerine uzandılar ve uyuya kal dılar. . Nezihin uykuya dalmadan evveiki son düşüncesi şu olmuştu: » Gene vurulmadım! Yaralanma dım ve ölmedim! Bu düşünce dudaklarının kenarına hemi sevinci, hem kederi gösteren or- tası düz, uçları düşük acaip bir çizgi çekmişti. Bu çizgi, bütün uykusu müd- detince, yüzünde hakkedilmiş gibi kal- dı. Anlaşılan, yorgunluktan, artık baş- ka hiç birsey düşünememiş, onun işin de çehresinde haşka hiç bir düşünce- nin aksi, izi belirememişti, Uyumuş değil, sanki o acı tebessümle donup kalmıştı. Ertesi sabah uyarınca Öksüzün ce- bindeki son tutam tütünü sardılar, sıra ile üçer nefes çektiler. Yanlarında beş mavzer, sayısız kur- şun vardı. Kıran mazgâa! deliğinden aşağılara, sarp dağlara, loş korulara, kuş uçmaz, kervan göçmez izbe dere içlerine bak- tı, baktı: — Çetemize daha iki kişi alabiliriz! Dedi. Arkadaşları kumandanlarının bir türlü eksilip tükenmiyen bu cenk iştihasına hayran kaldılar: — Beli, dediler, iki yiğit daha ge- rekl Askeri heyetimiz dü Londraya gitti ie (Baş tarafı birinci sahifede, ; Türk genel kurmayından üç yükân subaydan terekküp edecektir. Heye Ankaradaki İngiliz deniz, kara ve İk va ataşeleri de refakat eyliyecektirin! Londra 2 (A.A.) — Bir Türk askf'X heyetinin önümüzdeki hafta ordu ı#” fettişi Kâzım Orbayın riyaseti altı Londraya gelmesi bekleniyor. | Mi Siyasi mahafilde beyan olunduğu! göre, müsellâh bir ihtilâf takdirini * seri ve müessir bir teşriki mesai tel ni İçin icab eden tedbirleri tesbit e üzere "Türk ve İngiliz hükümetlö" arasmda müzakereler vuku bulaci ç tır. Öyle tahmin ediliyor ki, eme gelecek olan Fransız genel kurmf' reisi general Gamelin bu fırsattan fd tifade ederek Türk heyetile teme edecektir. < Londra 2 (A.A.) — General Kâzal Orbayın riyaseti altında önümüzdi ei hafta buraya gelecek olan Türk askf yi heyeti silâh fabrikaların ve tayyf'* re meydanlarını gezecektir. Bu ziyaret İngiliz - Türk ittifakın bir neticesi olarak telâkki edilmek dir. Türk heyeti, Türk ordusunun nn tedkik eyliyecektir. Selâhiyettar mahafilde beyan ol duğuma göre Türkiyeye verilecek Jevazımı “Türkiyeye açılmış ihr kredilerile tediye olunacaktır. ra Altı kilo makarna çalan bitm bir ay hapse mahküm oldu” Bir makarna fabrikasına aid yük! kamyon Taçcılar caddesinden geçe” ken Sefer adında biri kamyonun $ kasına asılarak alti kilo makarnlü! | çalmış ve yakalanmıştır. Sefer di Sultanahmed birinci sulh ceza imal kemesinde muhakeme edilmiş, suçu! itiraf ederek: — Üç gündenberi çocuklarımla Ni rabe? aç idik: Yoksulluk yüzünden wB hırsızlığı yaptım. pe Demiştir. Mahkems Seferin bir hapsine karar vermiş ve kendisinKn tevkif ederek tevkifhaneye gönde miştir. Bir amele toprak altınd kaldı, ayaklarından yaralanâr Cihangirde yol inşaatında çalışalir; Faik isminde bir amele, bir topu kayıntısı altında kalarak ayaklarım d dan yaralanmıştır. Polis, hadisede kia senin sun'u taksiri olup olmadığını araştırmaktadır. Kral Carolun tahta çıkışının dokuzuncu yıl, Varşova 2 (A.A.) — Kral Carolüf tahta çıkışının dokuzuncu oyıldönü mü münasebetile Leh izcileri i tının relsi Silezya Voyvodası Gi ile beden terbiyesi milli ofisi müdür rü general Sawicki, 9 nisanda krahn avdeti üzerine Bükreşe gideceklerdir.p Ve aramlan bu İki kahramanın, na- sıl, hiç beklenilmiyen bir yerden, nel: Şekilde gelivereceğini bilememekle bee) raber geleceğine dair yüreklerinde bir itimad duydular. ü say u Onlar Şalan kale burcunda şehidi lerden kalan mâvzerlere bakarak bu- günü, Beyruttan denize açılmıştı. var Kıran'ın karan şu idi: al Amanos dağlarında beklemek vegl ilerilemiş olan Fransız kuvvetleri, yâ» e rın ricata mecbur olunca, sayısını arte tıracağını ümid ettiği küçük çetesile || bu kuvvetleri sarsmak, zl Yoksa onun için düşman saflarını (| aşıp Türk askeri hattına ulaşmak güç || değildi. Üç kişi, ne olsa, dağ yolların-! dan, gizlice, Anadoluya ayak basabi- | irlerdi. Gitmek kolay, fakat bir da- ha dönmek ve istediği hizmeti görmek zordu. ğ Şimdi yapılacak iş, ricatı beklemek | için buralarda barınmak... ki — Bannabilir miyiz? | Arkadaşları bu suale: | — Hem barınırız, hem çoğalırız, ber de iş görürüz! Cevabını vermişlerdi.