2 Temmuz 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

2 Temmuz 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Bahife 4 Satye yolsuzluğu ta öükkibak Ehli hibre Sa Satye evrakının tedkikini bitirdi B. Yusuf Ziya, Malik ve Tahir Kevkebin evlerinde, avukat B. İsmail İsa ile B. Atıfın ev ve yazıhanelerinde araştırmalar yapıldı Denizbank tarafından Satye bina- gının satın alınmasında cereyan eden yolsuzluklar etrafında Adliye tahki- kalı devam ediyor. Birkaç gün evvel Salye binasında araştırma yapılarak alınan evrak bir ehli hibre heyeti ta- fından tetkik edilmekte idi. Heyet dün tedkikatını ikmal etmiştir, Ted. kikat neticesinde bir rapor tanzim olu- mârak pazartesi günü dördüncü sor- gu hâkimine verilecektir. Dördüncü sorgu hâkimi tahkikatı derinleştirirken yeniden bazi araştır. malara lüzum görmüş ve keyfiyeti müddelumumiliğe bildirmiştir. K. Yen arama müzekkerelerile müddei- umumilik başmuavini B. Sünuhi, mu- vinlerden B. Celâl, B. İhsan, B. Tur- gud ve B. Sabri taraflarından mev- kuf B. Yusuf Ziya Önişin Büyükdete- deki evinde, B, Malik Kevkeb ve Ta- hir Kevkebin Ayaspaşadaki evlerinde avukat Atıf Ödül ile B. İsmail İsanın hem evlerinde hemde yazıhanele- rinde araştırma yapılmıştır. Bura Jarda bulunan ve tetkikine lüzum görülen evrak da mühürlenerek ad- Miyeye getirilip dördüncü sorgu hâ- kimliğine teslim edilmiştir. Araştır. malar maznunların gıyabında ve aj- Jelerinin huzurile yapılmıştır. Pazartesi günü bu beş maznun Tev- kifhaneden dördüncü sorgu hâkim- liğine getirilecekler ve mühürlü ev- rak kendi huzurlarında açılarak ted- kik edilecektir. Tedkikat esnasında lüzum görüldükçe kendilerinden iza- hat alınacaktır. Diğre taraftan gerek dördüncü sor- gu hâkimliği ve gerekse Satye bina- sından alınan evrak üzerinde tedki- kat yapan ehli hibre heyeti yeniden bazı malümat alınmasına lüzum gör- müşlerdir. Bunun için de İstanbulda bazı yarı resmi ve gayri resmi mües- seselere müzekkereler yazılarak Sat- ye binasının satılması işi etrafında malümatlarına müracaat olunmuş- tur. Bu müzakerelerin cevapları da bir kaç gün içinde sorgu hâkimine gönderilecek ve süratle tedkik edile- cektir. Maznunların evlerinden alınan evrakın ve mükezekkere ile istenilen malümatın tedkiki esnasında maz- nunların tekrar müvacehe edilme- leri muhtemeldir. Dördüncü sorgu hâkimi B. Sami dün de bu tahkikat etrafında şahid istimama devam etmiştir, Önümüz. deki hafta içinde tahkikat ikmal edil. İerek evrakın mahkemeye verilmesi kuvvetle muhtemeldir, Hataylılar Ebedi Şefin kabirleri önün e Hatay iktisad müşaviri B. Celâl Akyürek Kocaeli saylavı B. İbrahim, temyiz mahkemesi âzasından B, Şevket, Ankaradaki Hataylı Siyasal Bilgiler okulu ve Hukuk fakültesi talebeleri ve Ankaradaki Hataylılar evvelki gün Atatürkün muvakkat kabrini ziyaret etmişler ve kabire bir çelenk koy- muşlardır. Yukarıdaki resimde Hataylıları Ebedi Şefin manevi huzurunda görüyorsunuz. izmir caddelerine paket taşı döşetiliyor İzmir (Akşam) — Belediye, İzmirin en mühim ve güzel cadedsi olan İnönü e&ddesini paket taşile döşettirmektedir. Eski adı «Karantina tramvay» caddesi olan bu cadde, yirmi yıldanberi tamir yüzü görmemişti, Şimdi 40 bin lira sar- file Konak önünden Asansora kadarki kısmı paket taşı döşenmektedir. Bu kısım ikrwal edilince ikinci kısım, yani Asansor » Karantina kısmı yaptırıla. *. caktır. Belediye, bütçenin İki meğe, mühimlerine de paket taş ni nisbetinde İzmir yolarını yeniden inşa et- Göşemeğe ehemmiyet vermektedir. Halk, bundan çok memnundur, Yukarıdaki Mi İnönü caddesinde pâket taşı dö- faaliyeti görünüyor. AKŞAM BULMACAMIZ «K» gelirse mükatele olur - Tersi yumuşak değil 8 — Çok taneli bir meyva - Tersi rayi- 6 — Vehimler - Burç. 7 — Dâşına «A» gelirse mina demek- tir - Katır 8 — Tersi bir Rum ismidir - Başına «A» gelirse hamız olur. 9 — Mevud ölüm saati - Parlama, 10 — Yılanın başı - Arızalar. Yukardan aşağı: 1 — Malüm yeme 2 — Karşılıklı tavla oynayan Iki usta, 3 — Delilerin şifa yurdu 4 — İstanbulluların bir hitabı - Arzu- lar, 5 — Başına «Üs. gelirse mahsul demek- tir - Ümid et, Bir parçacık - Şaşina «S» gelirse saklanan şey olur 77 — Sinekleri öldüren bir ilâç marka- $ı - Paşanın belden aşağısı. Liyakatli yok. Merkezi Bağdad olan hükümet - Alçak. | 10 — Dem - İleri atılma, Geçen bulmacamızın halli Soldan sağa: 1 — Yemekyiyen, 2 — Azatlköle, 3 — De ğer 4 — Esamet, 5 — Ulum, Me- tal, 6 — Reçe, Atiye, 7 — Azak, My, 8 — 'Unk, Ak, 9 — Kalecivarı, 10 — Zalimane, Yukardan aşağı: 1 — Yağmurluk, 27 — Eza,Le,Naz, 3 — Maz, Uçakla, 4 — Etyemez, El, 5 — Klas, Avcı — Yıkamak, İm, 7 — ikamet, — Yönetim, An, 9 — El, Tayyare, 1 Temmuz 1939 Biham ve Tahvilât Sıvas - Erzurum 2 Sıvas - Erzurum 3 1980 Sivas - Erzurum 5 1904 PARA ve ÇEKLER (Kapanış flatleri) 1 Sterlin 5.0215 100 Dolar 126.62 100 Frank 3355 100 Liret 6.6515 100 İsviçre Pr. Oo 28525 100 Florin 61215 100 Rayhşmark (60315 100 Belga 21525 100 Drahmi 1.0825 190 Leva 156 100 Çekoslovak Kr. o 438 100 Pezota 1403 100 Zloti 230625 100 Pengo 248325 100 Ley 0.905 100 Dinar 28925 100 Yen 14.005 100 İsveç Kr. 30525 100 Ruble 230925 ÖLÜM Haseki hastanesi röntgen müte hassısı Dr. Suphi Neşet Bekenin ve Sümer Bank Gemlik Sun'i ipek fabri- kası müdürü Semih Bekenin babaları Kayseri mebusu Sadettin Serim'in eniştesi eski Hicaz defterdarı Mus- tafa Neşet Beken vefat etmiştir. Cenazesi bugün Erenköyünde sana- toryom caddesindeki 3 numaralı evin- 1400 den kaldırılarak ikindi namazı Kazes. | Mammam Ayrca: 5. ker camiinde kılındıktan sonra İçeren. köy kabristanma defnedilecektir. 45 senelik memuriyet hayatında is- tikamet ve faziletile muhitinin sonsuz hürmetini kazanmış olan merhuma hakdan rahmet diler, kederli ailesine sabırlar temenni ederiz. TİYATROLAR: EGE TİYATROSN Nuri Gençdur ve arkadaşları, Gündüz; Üsküdar İnşirah Bahçesinde YEREBAT - DÖRTCİHAR Akşamı: ÖLÜM YOLU Yenişehir Aile Bahçesinde Naşid Özcan ve Ertuğrul Sadi Tek birlikte Ortaköy Emek Bahçesinde. Bu gece; BALAYI Vodvil 3 perde. HALK TİYATROSU Kenan Güler ve arkadaşları Gündüz: Üsküdar Hale Bahçesinde Akşamı: Kadıköy Yeldeğirmeni Bahçesinde ZÜPPELER Vedril 3 perde. Metresi Yegâneyi döven ve 2 Temmuz 1939 — bıçakla korkutan tezgâhtar 34 gün hapis ve 760 kuruş para cezasına mahküm edildi Uzun zaman evlenmek vaadile al datarak beraber yaşadığı kadını dö- vüp bıçakla tehdid eden bir fırın tez- gâhtarı dün adliyeye verilmiştir . Tahkikata nazaran, Aksarayda fı- rm tezgâhtarı İsmail ile Yegâne adın- daki kadın bundan sekiz ay evvel ta- nışmışlardır, İsmail; — Bekârım, fazla para da kazanı- yorum, Seninle evleneceğim. Diyerek Yegâneyi kandırmış ve berabez yaşamağa başlamışlardır. Aradan sekiz ay geçtiği halde İsmâil, muamelenin bitmediğini bahane ede- rek bir türlü evlenmeğe yanaşmamış tır. Evvelki akşam İsmall evde oturur- ken Yeğâne eline dikkat etmiş ve İs- mailin parmağında bir alyans gör- müştür, Kendisile evlenmek Üzer? olan adamın parmağında böyle bir yüzük görünce meraka düşmüş ve: — O yüzük senin parmağında ne arıyor? Yoksa başka bir kadınla mu nişanlandın? Biye sormuş, İsmail de: — Ben zaten evliyim. Zafranboluda karım ve çocuklarım var, Seninle ev- leneceğimi söyledim diye, sen de inan- dın mi? Ben burada bulunduğum müddetçe vakıt geçirmek için senin- le beraber oturuyorum. Sonra yine memleketime, karnımın yanıma gide- ceğim, Demiştir, Bundan fena halde sinir. lenen Yegâne, yüzüğün içindeki İs- mi öğrenmek için İsmailin elinden çi- karıp almak istemiş, İsmail vermemiş ve bu yüzden aralarında kavga çık- mıştır, Kavgada İsmail, kapayarak fena halde dövdüğü gibi büyük bir bıçakla da üzerine atılmış ve ölümle tehdid etmiştir. Bir hayli de küfür savurduktan sonra İsmail o hiddetle pencerenin ve kapmın buzlu camlarını yumruklarile kınp parçalamıştır. O sırada camı kırıklari- le kendisi de elinden yaralanmıştır, Yegüânenin müracaati üzerine hak- kında evrak tanzim olunmuş ve İs- mall dün mahkemeye verilmiştir. Sultanahmed üçüncü sulh ceza mahkemesinde yapılan muhakemede Yegâne de davacı olarak bulunuyor. du. Evrak okunduklan sonra Yegâne vakayı yukarda yazdığımız şekilde anlattı ve: — Beni dövdü, söğdü, bıçakla teh- did etti, camları da kırdı, Kenâisin- den davacıyım. Ceza verilmesini isti- yorum. Dedi, İsmail suçunu inkâr ederek: — Evde Yegâne yüzük meselesin- Yegüneyi odaya | den beni kızdırdı. Bu yüzden ağız kavgası yaptık. Fakat kendisini döv- medim, Küfür de etmedim. Bıçakla tehdid ettiğim iddiası da yalandır. Kavgaya başlamadan evvel bıçak elimde idi. Kavga esnasında da elim- de duruyordu. Fakat bununla Yegâ- neyi tehdid etmedim. Ben esasen kü- für etmesini sevmem ve küfür de bil mem, Bunların hepsi yalandır, Hâkim sordu: — Peki, camları niçin kırdın? Bu da mı yalan? Camları kırdığım doğrudur. Kav- gaya başladığımı ada Yegüne oda- nın kapısını kapam Kavga büyü- meğe başlayıncı fena hâlde sinirlen- dim ve işi uzatmamak için savusup gitmek istedim. Fakat kapıyı açama- dım. Bu yüzden kapının üzerindeki pencerenin camlarını kırdım. Muk- sadım pencereden dışarı çıkmaktı, Şahitlerin ifadeler de İsmallin Yegâneyi dövüp söğdüğü ve tehdid ettiği sabit, olduyordu. Hâkim tekrar barışmalarını ve davadan vaz geçme- sini Yegâneye teklif etti, Fakat Ye- gâne kabul etmiyerek: — Ben davacıyım. Artık onunla ba- rışmam, Cezasını veriniz. Diye ısrar etti. Muhakeme netice- sinde suçu sabit olduğundan İsmai- lin otuz dört gün hapsine ve 760 kuruş para cezası ödemesine karar verildi. Karar üzerine kendisi de mahkemede tevkif edilerek tevkifhaneye gönde. rildi, Bir amele elektrik direğin- den düşerek yaralandı Elektrik idaresinde çalışan Yalo- valı Yusuf oğlu Seferyılmaz, dün, Bakırköyünde bir elektrik direğinde çalışırken müvazenesini kaybederek yere düşmüş ağır surette yaralan. mıştır. Yaralı Cerrahpaşa hastanesi- ne kaldırılmıştır. Duvardan düştü Kumkapıda oturan bayan Saclde- nin dört yaşındaki çocuğu Feridun bir duvardan düşerek yaralanmış, polis tarafından hastaneye kaldırı mıştır. Açık teşekkür Annemizin vefatı münasebetile ce- nazesinin kaldırılması ile defninde hazır bulunmak, evimizi - teşrif et- mek, mektup ve telgraf göndermek lütfunda bulunan muhterem dostla- nmuıza sonsuz teşekkür ve saygıları mızı sunarız, Hayriye Akat Cemil Uybadın Bu akşam Beşiktaş SUA TPARKTA nes“ YAŞASIN AŞK İlâveten Mısır Raks Kraliçesi SEMİRA MUHAMMED vg ersin AMİE MURAT varyete hey'eti Duhuliye 10 kuruştur, İÇKİSİZ SAZ Cağaloğlu Çifte Saraylar Sinema Bahçesinde İstanbul halkının arzusu üzerine kıymetli san'atkâr MÜNİR NURETTİN ve arkadaşları 4 Temmuz Salı günü akşamı Sinemada: Her program iki büyük Film gösterilmektedir. Kapısı: Cümhuriyet Matbaası karşısındadır Ankarada Harita Genel direktörlüğüne şehri ücretle kârtograf memuru alınacaktır. Aranan eysaf ve serait şunlardır. 1 — Türk tabaası olmak 2 — Askerliğini yapmak 3 — Otuz yaşını geçmemek 4 — Orta tahsilini bitirmek 5 — Yapılacak muayenede sıhhati tam olmak 6 — Devlet hizmetinde İstihd 77 — Harita tersim tıntihar 8 — İmtihan Ankareda Har ma mâni bir güna hali bulunmamak raffak olmak. Il direktörlüğünde yapılacaktır, 9 — Müracaat 31 Temmuz 939 tarihine kadar kabul olunur. 10 — İmtihan ve hususatı saire için hârita genel direktörlüğü Kartog... şubesi müdüriyetine müracaat edilmelidir. (2448) (4490)