2 Temmuz 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

2 Temmuz 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

AKŞAM Mesut bir çift: Jeanette Mac Donald ve Gene Raymond Jeanette kocasile birlikte filim çevir- mek teklifini niçin kabul etmiyor Holüvutun en çok sevilen yıldı larından biri de Jeanette Mac Do mald'dir. Moris Şövalye ile birlikte çevirdiği «Aşk Resmi Geçidiz filimin- den sonra Jesnette'in yıldızı müte madiyen parladı, mevkii her gün bir parça daha yükseldi, Artist Nelson Edâle ve diğer artistlerle birlikte çe virdiği filimlerin hepsinde çok mu- vaffak oldu. Güzel sesi, kibar tavrı, çok iyi raksetmesi muvaffakıyetinin başlıca Amilleridir. Jeanette Mac Donald hususi haya- tile de Amerikada bir örnek olmuş- tur, Kendlsile evlenmek için bir çok müracaatlar olmuştu. Jeanette bi? karar vermeden evvel uzun müddeş düşündü, bir çok müracaatları reğdet- ti ve nihayet iki sene evvel iyi tani diğı sinema artisti Gene Raymond ile evlendi. Artist kocasile birlikte iki senedenberi mesud bir hayat yaşıyor. Son zamanlarda Amerikada artiş- te 2,000 imzalı bir mektup gönderi miştir. Bu mektupta denlliyor ki; «Sizi ve oyununuzu çok beğeniyoruz. Her filiminizde muvaffak oluyorsu- nuz. Buna mükabil zevciniz de çok iyi artist. O da filimlerinde muvaffak ol Şu halde niçin birlikte filim çevirmiyor sunuz?... Birbirinizi çok sevdiğinizi biliyoruz. Şu halde sahte aşk sahneleri yerine hakiki aşk sah- ne oynamak daha muvafık değil midir Bu mektup Jeannet'i müşkül bir vaziyete sokmuştur. Artist epeyce müddet düşünmüş, sonra kendisile görüşen bir gazeteciye şu sözleri söy- Iemiştir: «— Köcamla birlikte filim çevir. mek arasıra benim de aklımdan ge çiyor. «Bu, hakikaten cazip bir şey olacak» diyorum, Fakat sonra biraz ününce bir çok mahzurlar baş- riyor ve bu fikirden vazgeçiyo- Jeanette Mae Donald ve kocam Gene Raymond Marlene Dietrich Paris at yarışlarının haşlıça müdavim) gös rum Niçin diyeceksiniz?... Sebebi ga- yet basittir. Sanat hayatı, stüdyolar- daki çalışma tarzı insanı yorar, si- nirlendirir, bu yüzden münâkaşalar olur. Fena bir sahnede herkes kusuru diğerine yüklemeğe çalışır. Gene ile iki senedenberi aramızda hiç bir ih- tilât çıkmadı, hayatımız pek sakin geçti. Birlikte çal ağa kâlkışırsak korkuyorum ki mânasız bir sebepten asabileşir, birbirimizin kalbimizi ki- tTacak bir harekete kalkışırız. Böyle bir tehlikeyi niçin davet etmeli?» ncesini bir çok ışlardır. Bun- Jesanett'in bu d kimseler yerinde bul Jar diyorlar ki; €Duglas ile Karsı Mary Pickford on sene pek mesud yaşadılar. Çünkü bu müddet zarfın da ayn ayrı çalışmışlardı, Fakat bir gün birlikte filim çevirmeğe kalkışın- ca araları açıldı ve nihayet iş boşan- maya kadar vardı. Ortada böyle bir misal varken niçin ısrar etmeli?» sa saaaaaas aneen 009 Diyarbakır hapishanesinde okuma dersleri Diyarbakır (Akşam) — Hapisane de mahkümlara arkadaşları tarafın. dan okuma ve yazma il idi, Bu işin daha n kilde yürümesinin teminini d Halkevi kendi azası için seçtiği ilk Tanınmış sinema yıldın Marlene Dtetrich'in Fransaya geldiğini yaz mıştık. Artist şimdilik Fransada yer- leşmek niyetindedir. Bir müddet Pa- | riste külacak, sonra Fransanın ce- | yarışlardan hiç birini kaçırmıyor. Artist Parisin son moda tuvaletlerile bu yarışlarda görününce derhal et- rafını yüzlerce meraklı sarıyor, bun- lar hatira olarak artislin imzasını k Özbek nup taraflarına gidecektir. Marlene | almak üzere kâğıd veya defter uze ile Kerim Munga 1 nn muay- İki ay sonra Pariste Fransızca ve İn- tıyorlar. yen günlerinde h okuma VE | gilicze olarak bir filim çevitecektir. rukarıdaki re yazma öğretmeye memur etmiştir. ZAMAK KANİŞ PAL İamüşi ge Marlene Dietrich, Pariste assa | çen pazar günkü at yarışlarında gös- Hapislere lâzım olan kalem, kâğıt, Ağ defter vesair ihtiyaçları da Halkevi at yarışlarına büyük alâka gösteri | teriyor. Artistin bilhassa şapkası çok tarafından temin edilmektedir, yor. Pazar günleri yapılan mühim nazarı dikkati celbetmişlir. İzmirde sıcaklarla beraber plajlara akın başladı nciraltına rağbet fazladır, plâjda 72000 Ilraya büyük bir gazino ve soyunma yerleri yapılıyor Yukarda İnciraltı plâjmdan bir görünüş, yapılan banyo İzmir (Akşam) — İzmirde sıcak- lar ile beraber deniz mevsimi de baş- lamıştır. İnciraltı plâjı ile Karşıya- | ka, Güzelyalı deniz banyoları açıl mıştır, Çeşme plâj ve ilıcaları ile İzmirin yanı başında Ağamemnun ilicası da bilhassa cumartesi ve pazar günleri çok kalabalık oluyor. 1 temmuz ka botaj bayramı günü Karşıyaka Hal- | kevi tarafından tertip edilen deniz müsabakaları için hazırlıklar yapıl maktadır. İzmirin yanı başında İnciraltı plâ- ji, zamanla çok inkişaf etmiş, tabiat güzelliklerile dolu bir eğlence ve is- tirahat yeri halini almıştır. Buraya her gün otobüs, otomobil, yelkenli, hatta kayıklarla İzmirden pek çok halk gitmektedir. Beş, ay evvel boş araziden ibaret iken İnciraltı plâjın- da hususi eşhasa ait beş gazino ve beş yerde ahşap banyo soyunma odu ları vardır. beye İK Ayrıca vilâyet bütçesinden 72000 lira sarfile betonarme bir plâj gari- no ve yüzlerce soyunma odasını ihti- va eden iki katl: bir bina inşa edil mektedir. İnşaat, bu ay sonunda, nihayet temmuzun ilk haftasında Ikmal olunacak, gazino ve plâj hal- kın istifadesine açılacaktır, 'İnciral- fta plAjının en güzel ve sığ kısmı, bu Manisa Halkevinin faaliyeti Halkevi idarecileri B, Naşid Uluğ ile bir arada : Manisa (Akşam) — Halkevlerinin faaliyet ve başarıları etrafında incelei derde bulunan Halkevleri müfettişlerinden Naşid Uluğ vilâyetimiz Halkevi de tedkiklerde bulunmuştur. B. Naşid Uluğ Gösterid ve Ar kolu üyelerini & lâyark her üyenin dileklerini dinlemiş ve başarılan işler etrafında görüşmü tür. Gösterit kolunun iyi bir temsil ile Ankaraya bir seyahat yapmasıda | toplantı esnasında mevzuubahis olmuştur. aşağıda: Vilâyetin 72,000 lira sarfile plijda yerleri ve gazino inşaatın önüne tesadüf etmektedir. İnşaat bitince her türlü konforu ih- tiva edecek bu yerden istifade için geleceklerin pek çok olacağı şüphe sizdir İnciraltı plâjı, İzmir belediyesini ehemmiyetle alâkadar eden bir zudur. Burasının temizliğine büyük ehemmiyet verilmekte, gazinolardaki fiyat listeleri, gıda maddeleri sık sık kontrol edilmektedir. İzmirle İnciraltı plâ muntazam vapur Seferleri in deniz yolları işl besi müdürlüğü nezdin bulunulmuştur. Plâj gazinosunun önünde körfez vapurlarının yanaş- masına ve hareketine mahsus beton- arme bir iskele inşa ettirilmektedir. Belediye gayet ucuz tarifeler ha- zırlatmak üzeredir. Karşıyakada gü“ zeltepe gazinosunda da bazı tadilât yaplırılmaktadır. Grup zamani Gü- zeltepe ve İnciraltı mevkilerinden İz- mirin doyulmaz, en güzel manzarâ- larını seyretmek ve günün, halia haftanın bütün yorgunluğunu gider mek mümkündür Birçok İzmirli aileler, mevsim müs nasebetile Ödemişin Bozdağ yaylası" na, Yamanlar kampına, Foçaya ve Bergamanın Kozak yaylasına gitmek için hazırlanmışlardır. mey arasında