2 Temmuz 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

2 Temmuz 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

apn. “AKŞAM <a... 2 Temmuz 1959 “Denizcilik bayramı şenlikleri Me büyük tezahüratla kutlandı, âhideye çelenkler kondu, denizde hüyük yarışlar yapıldı Klüpler yarışında Galatasaray birinci, Güneş ikinci oldu Denizcilik bayramı, surette kutlanmıştır. Sanat 10,30 da 'Türk denizcilerini temsil eden heyet- ler, Galatasaray lisesinde toplanmış bulunuyorlardı. Sant 10,40 da önlerinde çelenkler ve bir askeri bando olduğu halde sr- Deniz ticareti zabitanı, Liman, Dev. Tet denizyolları, Şirketi Hayriye vesair vapur acenlaları mürettebatı muntar zâm bir yürüyüşle ve tramvay yolu- nu takiben saat li de Taksime ger mişlerdir. Taksim meydanı sabahın erken bulünuyordu. Merasim başlamadan beş dakika evvel seyrüsefer tatil edil. “> mişti, Meydanın sağ tarafında şehir bandisu ve bir deniz müfrezesi mevki simiştı. Âbidenin önünde Parti, Vilâyet ve Belediye ve Denizcilik erkânı kazır bulunuyordu. Alay, muntazam bir yürüyüşle sağdan itibaren âbide et- rafında bir tur yaptıktan sonra $ol tarsfta mevki almıştır. Münakalâte Vekâleti Devlet llman- ları, İstanbul Belediyesi, İstanbul Deniz kumandanlığı, Şirketi Hayriye, Kaptan ve Makinistler cemiyeti, Mü- nakalât Vekâleti İstanbul umum mü- dürlüğü, Halkevleri, Devlet Deniz yolları vesair müesseseler tarafından gönderilmiş bulunan 25 den fazla çe- lenk yerlerine konulduktan sonra sast 11,10 da merasim başlamıştır, Evvelâ şeref direğine, bayrağımız merasimle çekilmiş ve şehir bando- sunun çaldığı milli marş, meydanı döldüran muazzam kütle tarafından derin bir saygı ile dinlenmiştir. “Bundan sonra kürsüye gelen Deniz ticareti mektebi talebesinden B. Ali Güner, denizci gençlik namına Şu kısa nutku söylemiştir: « — Yurddaşlarım; 1 Temmuz, Türk denizciliğinin İ > bayramıdır. Kıyılarında hâkim olmak ve âçık denizlerde ün salmak istiyen yaili şutirun azmi ve milli benliğin en ileri ülküsü ifadesini bugünde bul- muştur. “MUM Şefimiz ve kiymetli Reisicümhurumuz İsmet İnönünün | sarsılmaz iradesiile bize kazandır- dığı kabotajın şerefli sancağımıza in- Yisarı tarihi olan bugünün, bu sene 13 üncü yıldönümüdür. 1 temmuz, "Türk milletinin idari, siyasi, iktisadi bütünlüğünü tamamlıyan Cümhuri- yet tarihine geniş terakki, inkişaf ve refah imkânları veren büyük gündür. Biz on Üç yıl evvel, bugün sevgili yurdumuzun kıyılarında seyrüsefer eden renk renk bandıralı ecnebi ge- milere, dur ve öz derizcilerimize de, İleri kumandasını verdik, Türk de- nizciliği herşeye rağmen ve hiçlik içinde büyük bir sevinçle çalıştıs B. Alİ Güner, denizin, milletlerin hayat ve istiklâl üzerindeki ehemmi- yetinden bahsetmiş, nutkunu Şu si retle bitirmiştir: «Bize düşen vazifeyi, inançlarınıza uygun olarak yakın bir âtide katiyen dün parlak * | rasile Deniz ticareti mektebi talebesi, Müsabakalara iştirak eden bayanlar Ismet İnönü Cümhurrelsi Lonzanda bize kazandırdığınız kâ- botaj hakkının yıldönümünü kutla- yan denizci evlâdlarımız, büyük kur- tarıcısına minnet ve şükranlarını ar- zeder ve ellerini öperler. Türk denizeileri Büyük Millet Mâclisi riyasetine, Başvekile, Halk Partisi başkanlığına, Münakalât Vekili B, Ali Çetinkayaya da tazim telgrafları çekilmiştir. Dünkü deniz yarışları çök muntazam oldu Dünkü deniz müsabakaları yüksek Deniz ticareti gu Ortaköy sahillerinde, muazzam bir Kalabalık önünde yapıldı. Mili Şef yarış sahasına saat 13 de Savarona yatile teşrif buyurmuş- lardır. Reisicümhur, müsabakaları #onuna kadar büyük bir alâka ile ta- kib etmişlerdir. Büyük bir intizam içinde cereyan başaracağız. Bize bu günleri yaşatan | eden dünkü yarışlar çok heyecanlı ok büyük rehberimiz, ulu Atatürkün muş ve klüpler arasındaki müsaba- kudsi hatırasını hürmetle yadetmeği | kaların ikisini Galatasaray, birini ve onün yapıcısı Mili Şefimize son- | Güneş klübü futaları kazanmıştır. suz saygılarımızı ve candan gelen tazimlerimizi bir defa daha sunmüğı bir vazife biliriz.» Bunu Türk Kaptan ve Makinistleri cemiyeti namına Cümhuriyet vapuru süvarisi Süreyya kaptanın söylevi ta- kib etmiştir. Tazimat telgrafları Süreyya kaptandan sonra Beyoğlu kazası Kızılay yarbaşkanı emekli ge- neral Mehmed Ali kürsüye çıkarak Ebedi Şef Atatürkü, Mili Şef İnönü- nü minnet ve şükranla selâmladık- İ yan ve Türk denizciliğinin bu büyük | | ye tebrik ettikten sonra Mili Yek a çekilmek üzere tanzim edi- ve dsağıda yazılı bulunan telgraf. varı okumuştur. Bayanlar arasındaki müsabakala- mektebinin bulundu- | Savaronaya bir baki; rın ikisinde de Galatasaray birinci gelmiştir. Müsabakalara saat 14 de tek çifte klüp fulaları yarışları ile başlanmış- tır. Bütün müsabakalarda alınan ne ticeleri sırasile yazıyoruz: Tek çifte skif: 1 — Güâlatasaray, 2 — Güneş3 — Altınordu. Tek çifte skif bayanlar: 1 Galatasaray, 2 — Güneş, Dörtlük skif; 1 — Güneş, 2 — Galatasaray, 3 — Anadolu, Beş çifte mektep flikaları: 1 — Deniz ticareti mektebinin 2 nci sımi teknesi, 2 — Birinci sınıf tekne- si, İki çifte skif; 1 Galatasaray, 2 — Beykoz, 3 — Güneş. Beş çifte kancabaş balıkçı kayık- lan; 1 — Rumelifenerinden Ahmed reis, 2 — Garipçeden Şakir reis, İki çifte skif bayanlar: 1 — Galatasaray, 7 — Güneş, Yedi -çifte mektep felikaları: 1 — Deniz ticareti mektebinin 2 nel sınıf teknesi, 2 — Birinci sını tek- nesi, Deniz skif: | — Deniz ticaret o mektebinden Ali, 2 — Mümtaz. Mübareze teknesi yarışları: 1 — Deniz ticareti mektebinden Tâtif, 2 — Süleyman, Su üzerinde kayak: 1 — Deniz ticareti mektebinden Nİ-! had, 2 — İbrahim. Klüpler arasındaki yarışlarda İki birincilik, bir ikincilik kazanan Ga- latasaray 13 puanla birinci, bir bi- rircilik, bir ikincilik; bir üçüncülük kazanan Güneş 9 puanla ikinci, Bey- koz bir ikincilik ile üçüncü ve Altın- ordu ile Anadolu klüpleri birer puan- la dördüncü olmuşlardır, Bayanlar arasındaki müsabakalar- da Galatasaray iki birincilik ile bi- rinci, Güneş iki ikincilik ile ikinci olmuşlardır. Dün gece Ege vapurunda bir ziya- fet verilmiş ve bu ziyafeti bir suare takib etmiştir. Davetliler geç vakte kadar eğlenmişlerdir. Denizde bir de fener alayı tertip olunmuştur. B. Ali Çetinkayanın denizcilere hitabesi Imparatorluktan devraldığımız filo bugün beş misli çağalmıştır. Yakında 20 bin ton gemi mevcudlara ilâve olunacak Münakalât Vekili B. Ali Çetinkaya, e ve onun muhitinde bulunan yük. | denizciler bayramı münasebetile dün radyoda bir nutuk irad etmiş ve 1'Tem- muz Denizciler bayramının ehenimi- vetini kaydederek, bugünün kıymet ve mânasını kavramak için nazarlarımı- gı Cümhuriyet rejimine tekaddüm eden zamanlara atfetmenin kâfi oldu- gunu söylemiş ve ezcümle demiştir ki; (Devamı 13 ncü sahifede) nfa Galatasaray-Vefayı 2-0 mağlüb etti Oyun asabi bir hava içinde oynandı. Sarı kırmızılılar ilk sayılarını Pemra yaptılar! Dünkü maçtan heyecanlı bir sahne Dün “Taksim stadında milli küme maçlarına devam edildi. Havanın futbol maçı seyretmeğe müsait olma- yışı ayni zamanda deniz bayramının yapılışı stada çok az bir seyirci küt- lesi toplayabilmişti. Saat 18 de günün mühim maçını yapacak olan Galatasaray - Vefa ta- kumları sahaya çıktılar. İki taraf ha- | kem Feridun Kılıcın idaresinde oyu- na başladıkları zaman şu kadrolarını muhafaza ediyorlardı. Galatasaray: Osman - Adnan, Pa- ruk - Yusuf, Rızü, Musa - Bedii, Sa- lâhaddin, Cemil, Budori, Sarajim. Vefa: Safa”. Vahid, Lütfi - Abduş, Hakkı, Sefer - Necip, Muhteşem, Ga- zi, Sulhi, Şükrü, Oyuna Galatasaray” başladı ve ilk inişte Cemilin bir ilerleyişini Vefalı- lar güç çevirdiler. İlk dakikalarda | Galatasarayın daha çok hücum yap- tığı görülüyordu, Vefanın ilk hücu- mu 8 inci dakikada' oldu. Necibin gü- zel bir ortasına solaçık Şükrü yetiş- ti. Atlığı şütü Osman kurtardı. Dakikalar ilerledikçe oyunda mah- sus bir derecede sertlik gözükmeğe başladı. GALATASARAYIN BİRİNCİ GOLÜ 23 üncü dakikada soldan inen bir Galatasaray hücumunda kornerden gelen topu Vefalılar gayri kasdi bir €ndbolle çevirdiler. Hakem bunu pe- altı ile cezalandırdı. Buğorinin at- tığı penaltı Galatasaraya birinci go- Yü kazandırdı, Devre bu suretle çok zevksiz ve nis- beten gürültülü olarak 1-0 Galatasa- rayın lehine bitti. İKİNCİ DEVRE İkinci devreye Vefalılar başladılar. Ve sağdan yaptıkları Galatasaray müdafaası tarafından geri çevrildi. Galatasaray mukabil hücumundaki kornerden o istifade edemedi. 6 nci dakikada sağaçık Bediinin Cemile geçirdiği topu Cemil şüte çe- virdi, top Vefa müdaflinden Sarafime geçti. O da yerden bir vuruşla İkinci Galatasaray golünü yaptı. Bu sırada oyun yine çileden çık mağa başladı. Saha ortasında müte- addit sert şarjlara ve kasdi tekmele- re şahit olduk. — Artık oyun mütemadiyen yapılan favuller için çalınan düdüklerle kçe- sildiği için zevksiz geçiyordu. Müsabakanın son dakikaları iki tarafın da isteksiz oyunu altında oy- nanırken Galatasaray Vefa kalesi önünde birbirini takip eden üç kor- ner kâza'ıdı, Fakat üçünden de isti- fade edemediğinden maç 2.0 Galata. gp ilk hücumları | surayın galebesile bitti. Beylerbeyi şampiyon oldu Dün mili küme maçından evvel Demirspor ile Beylerbeyi arasında oynanan kupa maçı çok heyecanlı geçmiş ve rakibine nazaran daha üstün oynayan Beylerbeyi oyunu 1-0 kazanarak ikinci küme kupa şampi- yonu olmuştur. Bu kümenin ikincisi de Anadoluhisarı olmuştur. Beyler. beylileri tebrik ederiz. “Akşam,, tenis iurnuası Dünkü müsabakalarda jalınan neticeleri yazıyoruz Gazetemiz tarafından tertip edilen tenis tumuasına dün de Dağcılık klübü kort- larında kalabalık bir xl kütlesi önünde devam edilmiştir. derler şunlardır; Tek crkekler: Teiyan (İstanbul) - Ambinos (İzmir) e 61, 6/2 galip Aliyopi (zmir) - Vedad Abud (İssan- 5 galip. © - Bayan Grodeski çifti, Bayan -Sporel - Buşan Mangöline. galip. Bayan Desanti - Bayu Kurteli çifti, Bayan Molosi 674 galip, Çift erkekler: Bayan Armitage'e 6/3, &3 Griz Artesyan çifti - Cimcoz Armitage çiftini 6/3, 6/3 yenmiştir. Kadın - erkek Bayan Desanti - Vedad Abnd çifti, Ba- yan Kurtali - Griz çiftine 6/3, 3 galip gelmişlerdir. Müsabakalara bugün de devam edile- rek turnuamız nihayet bulacaktır. Bu- günkü müasbakalarda şu oyuncuları sey- redeceğiz: Telyan « Aliyopi, Grodeski - Mezburyan, Griz Artiryan - Alyopi, Bayan Celise - Ba» yan Grodeski, Bayan Desanti - Bayan Kurteh, Bayan Grodeski « Hasan Ateni çilli, Bayan Desanti - Vedad Abud çifti karşı- sında son müsabakalarını yapacaklardır. Bugünkü spor hareketleri DAĞCILIK KLÜBÜ KORTLARI: AKŞAM tenis turnuası finalleri TAKSİM STADI: Profesyonel güreş müsabakaları FENERBAHÇE STADI: Atletizm müsabakaları » Galatagençler « Kadıköyspor Hilâl - Kurtuluş » Kasımpaşa - Galataspor muhtelitleri Fenerbahçe - Beşiktaş Saat 14 AİR e A e yg İN