12 Temmuz 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

12 Temmuz 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

AKŞAM 12 Temmuz 1939 Beynelmilel atletizim karşılaşması Mısırlı Übeyd ve Maksuris şehrimizde idmanlarına başladılar Mısırm en süratli atleti Ebeyd geçen seneki müsabakalarda birinci gelirken Geçen sene şehrimizde muvafis- kıyetli müsabakalar yapmış olan Misir atletlerinden ikisini bu sene tekrar görmek bahtiyarlığına eroce- halde başka türlü bir his tevlid ede- mez. Geçen sene memleketimizde çok alkışlanan ve sevilen çikolata renkli Übeyd hakikaten bir klâs koşucusu. dur. 200 ve 400 metre koşmakta fa- kat bunlardan en çok uzun mesafe- sinde muvaffak olmaktadır. Geçen sene Kadıköy pistinde 409,3 gibi bir derec ile stadın rekorunu yeniden tesis eden Übeyd'in çok süratli başla- ması, ortalardaki muntazam ve ça- buk füleleri ve hiç bozulmadan bitir. mesine hayran olmuştuk. Maksurisin mesafesi arkadaşınınkin- den daha uzun olmakla beraber boyu ondan kısadır. Gayet kafalı bir koşu ve sonunda yaptığı güzel bir hamle ile 1,58,5 gibi bir derece ile oda Kadıköy stadının hâlen mevcud rekorunu yap- mıştı. O gün 3 metre farkla gelen Ga- Hbin derecesi Türkiye rekorundan muhakkak ki iyi olmak lâzımdı, fakat ikinciye yalnız bir kişinin vakit tut masi 800 ün emekli rekorunun kinl- masına mani olmuştu. Bu senebu noktalara dikkat edilmesini bilhassa temenni ederiz. Übeyd ve Maksuris seyredilerek do- yulamıyan koşuları ile kendilerine çektikleri bizi karakterlerinin temiz- liği, sempatileri, velhasıl centilmen- likleri ile bağlıyorlar. Sporcunun sa» ha dışındaki ahvali için bu iki atlet tam birer nümunedir. Her akşam Kadıköy stadında id- man yapan Ebeyd ve Maksuris atlet- lerimiz için de oldukça istifadeli ol- maktadırlar, Her gün olmasına rağmen yaptık- ları idmanların hiç de çerden çöpten olmadığını bilhassa birkaç sene evvel nazlelle iştihar edenlerin görmelerini pek isterdim. 16 Temmuzda Yunanistan ve Ro- manyanın en iyi atletlerinin iltihakile yapılacak büyük ve beynelmilel atle- tizm mitinginin bu sporu bir az olsun anlamış olanlar için ne kadar cazib ve istifadeli olduğunu burada anlat- mak zalddir, Bugünlerde muvasaletlerini bek- lediğimiz bu iki memleket atletlerini yakından tanımak fırsatını evvelce bulmuş olmak dolayısile gelecek ya- zımda onlar hakkında da biraz fikir vermeğe çalışacağım. Füruzan Tekil Rumen atletleri tayyare ile gelecek Pazar günü Fenerbahçe stadında yapılacak olan beynelmilel atletizm müsabakalarına İştirak etmek üzere geleceklerini! bildirdiğimiz Rumen at- letleri son dakikada gönderdikleri bir telgrafla seyahatlerini tayyare İle yapacaklarını ve perşembe sabahı sa- at 9 da şehrimizde olacaklarını bildir. mişlerdir. Evvelce bildirdiğimz gibi Rumen kafilesi bir idareci beş atlet- ten mürekkeptir. Ankarada Basın Birliği kongresi münasebetile verilen ziyafette Başvekil, Vekiller ve gazeteciler Mısır Hariciye Nazırı Atinada İki nazır dün uzun müddet görüştüler Atina 11 (A.A) — Mısır Hariciye Nazırı Yahya paşa saat 10,30 da Bel graddan buraya gelmiştir. Nazır Başvekil Metaksasi ziyaret etmiş ve mütenkiben Başvekilin ziyaretini ka- bul eylemiştir, İki Nazır uzun müd. Atina 11 (A.A.) — Bugün Mısır 86. faretinde bir öğle ziyafeti, akşam da bükümet tarafından Yahya paşa şe refine bir dine verilmiştir. Bütün gazeteler Abdülfettah Yah- ya paşaya «Hoş geldiniz» demekte ve Nazırın muvaffakiyetlerini ve kraj Farukun idaresinde bir çok Yunan kolonisinin müreffeh yaşamakta ok duğu Mısırla Yunanistan arasındaki samimi münasebelerli kaydeylemek- Mr yi . Kahve şirketi Şirketin hukuki vaziyeti tesbit edilecek Ankara 11 (Telefonla) — Kahve şir, keli hakkında Ticaret Vekâleti müfet- tişlerince yapılmakta olan tedkikler bitmiş ve bu hususta hazırlanan ra por, Vekâlet makamına verilmiştir. Öğrendiğime göre Vekâlet, bu ra- poru tedkik ederek mezkür şirketin hukuki vaziyetini tesbit etmek üzere bir komisyon teşkil etmiştir. Maliye baş hukuk müşavirinin ri- yaseti altında İktisad ve Ticaret hu- | kuk müşavirlerinden müteşekkil bu | heyet toplanarak raporu tedkike baş» Yamıştır. Hukuki vaziyet anlaşıldıktan sonra Şirket imtiyaz müddetinin temdid edi. Hp edilmiyeceği ve imtiyazm temdid edilmemesine karar verildiği takdirde, kahve işlerine verilecek yeni idare şek- Mi tesbit olunacaktır. Bir otomobil kazası in Çin sefiri, refi- kasile birlikte öldü Moskova 11 (A.A.) — Sövyetler Bir- liğinin Çin sefiri Luganetz - Orelski ile refikası ve şoförü, Kutasi ile, sefirin tedavi görmekte olduğu Tskaltulo kür istasyonu arasında 7 - $ temmuz ge- cesi vukubulan bir otomobil kazası neticesinde ölmüşlerdir. Kutasi Sovyeti tarafından teşkil edilen komisyonun yaptığı tahkikat. tan, kazanın direksiyonda hasıl olan bir bozukluktan ileri geldiği tesbit edilmiştir. B. Muhiddin Üstündağ hakkındaki kararların temyizi Ankara li — Temyiz başmüddel- umumisi B. Muhiddin Üstündağ ile ar. kadaşları hakkında otobüs, Sürpagop, ve asri mezarlık işlerinde verilen be- raet kararını temyiz etmiştir. Şehrimize gelecek Yunan atletleri Yunan atletizm federasyonundan gelen telgrafa göre şehrimize gönde- rilecek atletlerin isimleri şunlardır, 400, 800 metre Strotokos, Balkan yüksek atlama şampiyonu Pontozis, Balkan uzun ötlama şampiyonu Lambrakis, disk ve güllede Balkan ikincisi Florus, 5000 metre Rogazoz kafileye iki de idareci refakat ede. cektir. Galata Gençlerbir iği Birliğimizin yıllık kongresi 20/1/ 939 perşembe günü saat 21 de Galatada Arapcami Buğulu sokak 15.No.H Birlik kurağında yapılacağından bü- tün üyelerimizin gelmelerini önemle dileriz. Ruzname: A — Cemiyetler kanununa göre nizamnamenin değiştirilmesi, B — Yeni idare heyeti intihab. Beyoğluspor Samsuna davet edildi Birinci sınıf futbol klüplerimizden olan Beyoğluspor iki maç yapmak üzere Samsun Halkspor klübü tara- fından Samsuna davet edilmiştir. Şerait üzerinde muhabere edilmek- tedir, mutabık kalındığı takdirde bu ayın sonunda 20 kişilik bir kadro ig Samsuna gideceklerdir, Sinema artisti Henry Garat yeniden evleniyor Bu defaki karısı, bir zamanlar İstan - bulda bulunmuş eski bir Rus kontesidir Garat'nin nişanlısı Kontes Mary Thernitehefi Fransız sinema &artistlerinden Henry Garat üçüncü defa olarak ev- leniyor, Artist iptida ismi pek du, yulmamışken evlenmişti. Şöhret ka- zanına bu karısından ayrılmak, müsikhollerden birinde çalışan Betiy Rove adında bir İngiliz dans kızile evlenmişti. İlk zamanlar karı koca pek mesud yaşamışlardı. Bir çocuk- larının doğması saadetlerini arttır muıştı. Fakat çok zaman geçmeden Aralarında kavgalar başladı. Nihayet geçen sene kadın mahkemeye müra- caatla boşanma davası ikame etti. Mahkeme karı kocanın âyrılmasına karar verdi. Bu hadiseden sonra gazetelerin 2a- bıta vukuatı ve mahkemeler sütun- larında Henry Garat'nin ismine sik sık tesadüf ediliyordu. İlk hadise ge- çen kış Bağgnole de 1'Ome denilen bir su tedavi şehrinde olmuştu. Paskalya yortuları münasebetile bu şehrin büyük gazinosu açılmış, Pa- risten bir çok kimseler Bagnole'a git- mişti, Bunların arasında Henry Ga- rat la vardı. Garat gazinonun bakara salonunda oynarken bir aralık bir krupye ile kavga etmiş, kavga döğü- şe çevrilmiştir. Bu arada Garat bir gözünden yaralanmıştır. Gazino idaresi hadisenin kapan- ması için Garat ile 50 bin franga sulh olmuştu. Fakat bir müddet sonra Garat sol gözünün görmediğinin farkına varmış, mahkemeye müra- caatla bir milyon frank tazminat iş- temiştir. Artist, evvelce 50 bin franga sulh olduğundan, aradan epeyce zaman da geçtiğinden davası reddedilmiştir. Bir müddet sonra Garat sokakta bir takım adamlarla kavga etmiş, dö- ğüşmüştür. Bu esnada sarhoş oldu- ğu da anlaşılmıştır. Bunu bir başka hadise takip etmiş, bunlar artist için pek iyi bir cereyan uyandırmamıştır. İşte bu sırada Garat'nin yeniden evleneceği duyulmuştur. Artistin ye- ni karısı Kontes Marie Tehernitcheff adında bir Rus kızıdır. 1916 senesin- de Moskovada doğmuştur. Rus ihti- lâlinden sonra âilesile Kırıma kaç- mış ve Vrangel ordusu bozgu- nunu müteakip İstanbula gelmişti. Therniteheff'le bir müddet İstan- bulda kaldıktan sonra Fransaya git- mişlerdir. Burada kızın ânnesi bir çi- çekçi dükkânı açmıştır, Marie genç kız olduktan sonra ti- yatrolarda, sinemalarda figüranlık etmeğe başlamıştır. Garat'nin çerir- diği «Kadınlar Gülüş iflliminde ken- disine bir hizmelçi kız rolü verilmişti. Garat kızı bu filimde görmüş, be ğenmiştir. Genç Rus kızı hakikaten pek güzeldir. Sarı saçlı, mavi gözlü, çok mütenasip vücudlüdür. İyi yü- deniz koyagı le kaymağı bilir, Garat ile Marie 19 temmuzda Pa- riste evleneceklerdir. Artist; «Düğü- Garat, eski karısı ve çocuğu nümüz tamamen hususi mahiyette olacaktır.» demiştir. Fakat şimdiden bu düğün etrafında bir çok neşriyat yapılmakta, haberler verilmektedir. Gazeteler bu münasebetle: Henry Garat'nin düğünü de galiba Sacha Guitry'ninki kadar hususi olacak!» diye alay ediyorlar. Filhakika Sacha dördüncü defa olarak çok genç bir kızla evlendiği için düğününün hu- susi mahiyette olacağını söylemişti. Fakat nikâhtan sonra bir ziyafet ve- rerek buna Parisin edebiyat, tiyatro Alemine mensup 138 kişi davet etmiş ti. Tabii bu münasebetle bir çok de- dikodular olmuştu. Şimdi Garat'nin düğününün de bir çok dedikodulara meydan açacağı ânlaşılıyor. Garat 31 yaşındadır. Fuarda spor hareketleri Izmir (Akşam) — Ankaradan bu- raya bildirildiğine göre Beden Terbi- yesi genel direktörlüğü, fuar mevsi- minde İzmirde bir «Spor haftasiz ter- tib etmiştir. Bu hafta, futbol, tenis, eskrim, güreş, yelken ve kürek mü- sabakalarile dolu olarak çök zengin geçecektir. Genel direktörlük, müsa- bakaların programını hazırlıyacak- tır.Türkiyenin bir çok yerlerinden değerli sporcuların İzmirde toplan- malarmı temin edecek olan bu mü- sabakalar 2 - 9 Eylâi arasında yapı- lacaktar, Futbol müsabakaları İzmir, İstanbul ve Ankara muhtelit takım- ları arasında yapılacak, ayni zaman- da Atina veya Selânik muhtelitlerin- den biri İzmire getirtilecektir. Müsa- bakalarda Beden Terbiyesi genel di- rektörü general Cemil Taner'in bulu. nacağı haber alınmıştır. Fuar mevsiminde İzmirde mu”te- U£, zengin sporlarla geçecek hafla, çok alâkalı ve güzel olacaktır,