20 Temmuz 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

20 Temmuz 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

a mi Bene 81 — No. 7451 — Fiati her yerde.5 kuruş «Polonya Danzig için icab ederse yalnız başına harb edecek» Mareşal Smigly muharririne bu sözleri söyledi Anlaşma olacağına dair Berlin ve Romadan işae edilen haberlerin aldatma manevrası olduğu meydana çıktı Londra 19 — News Chronicle gaz0- tesinin bir muharriri, Polonya ordusu başkumandanı mareşal Smigiy Rydz ile görüşmüştür. Mareşal şu sözleri söylemiştir: «— Polonya Danzig için, icab eder- Be yalnız başına harbetmeğe karar vermiştir.» Gazete, bu sözleri yazdıktan sonra diyor ki: «Mareşal, Polonyanın birçok | defalar teyid ettiği kararını bir kere | daha bildirmektedir. Bu kati dik- Polis mektebinde Yeni sene mezunlarına diploma verildi ve polis şehitleri anıtının açılış resmi yapıldı PERŞEMBE “20 Temmuz 1939 "Telefon: Başmuharrir; 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 Rydz bir gazete | kate şayan beyanat, Danzig hakkın. da birçok şayialar ortaya çıkarıldığı zamanda vaki olmuştur. Bu şayialar. dan bir kısmının memba Berlindir. Bunun sebebini anlamak kolaydır. İngiltere hattı hareketini bu taarruz Pölonya- tehdid etmese bile, İn- yardım edecektir nın İstiklâl; giltere Polonyaya | (Devam: 13 n hifede) Yukarıda: Dün açılan Polis şehidleri anıtı, altta: Taksim âbidesi önünde İstiklâl marşını söyliyen mezunlar Maarif Şürası (XZazısı 13 üncü sahifede) Komisyonlar dün de tedkiklere devam etti ———. Müsabaka ile okul kitapları hazırlatma ve bunları tedkik ettirme işleri hakkında bazı | umumi tedbirler teklifine karar verildi Ankara 19 (AA) komisyonları bu, devam etmişler 1 — Plân komisyonu: Türkiyede tahsllin ana meseleleri Üzerindeki görüşmelerine devam et- miştir, | 2 —ilk öğretim komisyonu: Maarif müdürleri isat müfettiş i ile ilkokul | programı t ikiklerine de- | vam etmiş, ilk in masrafları ve gelir kaynakları meselesi üzerinde | çalışmıştır. İ (Devamı 13 ncü sahijede) Dün gece Ankara da büyük bir yansın çıktı Samanpazarı çarşısında on sekiz dükkân tamamen yandı Yangın sabaha kadar devam etti: Ateşin daha ziyade genişle- meruesi için bir kaç mağaza da itfaiye tarafından yıkıldı Ankara 19 (Telefonla) — Suat 21 buçuk. Samanpazarmda büyük bir yangın çıktığı polis Neşet tarafından ye haber verildi. İtfaiye grupu süratle, dört dakika içinde yangın ye- rine gelerek işe bâşladı. Samanpazarı Ankaranın eski bir çar ki mağazalar ahşap olduğun. dan yangının genişlemesinden kor. İ kuluyor. İngiliz amiral gemisi İstanbula geliyor esme bu Bir saffı harp gemi esnada İzmire uğrıyacak Londra 19 (AA) — Bugün Avam Kamarâsında işçi partisi mebusların- dan Seymöur Cocks, İngiliz hükü- metinin Atina, İstanbul, Vama, Kös- tence ve Odesalimanlarına nezaket ziyaretlerinde bulunmak üzere harp gemileri yollamayı düşünüp düşün- mediği hakkında hükümetten bir sual sormuştur. âmento müğ- uale aşağı- aşında Atina ziyaret edil- miştir. Yakında diğer Elen limanları da ziyaret edilecektir. Akdeniz filosu baş Ağustos bidayetini miral gemisi ile İstanbul'a gidecek ve diğer bir saffı- harb gemisi de, bu esnada bir nezâ- ket ve dostluk ziyaretinde bulunmak üzere İzmir'e uğrıyacaktır, Romanya, Sovyet ve Bulgar liman- larının ziyareti için verilmiş bir karar yoktur, Bu ziyaretler, yeni program lara ithal olunacaktır. Dikkatle: — Toprağa dökme! — Denize de dökme! Belediye karar ve içinde lâğım sula tan kalmıyacak MW edilerek tahkik ediliyor. Hiç bir enisbebter olma- mudını istiyoruz ve bu kabildir. — Peki, karaya dökme, denize dökme, nereye dökeceksin! Mahiud çöp mesölesinde olduğu gibi lâ- dun meselesinde de-ayni dava. Mahsulleri - marul, salata nevinden - giy yenen şehir bostanlarına değil, fakat tarlalarımıza bu gübre hazinelerini iade etmenin çaresini - belki hemen bugünün değil fakat behemebal yarinın - mühim bir şehircilik ve zindt mevzuu olarak şim- diden derpiş etmek ve ne ıslahata başlı- yacaksak ona göre başlamak mecburiye- tindeyiz, Topraktan sü yotini - sıhhat ördüğümüz inbat kabili- cak şekilde - gene usuller! olduğunu le tatbik edildiğini İngiltere ve İngilizler Bir âlim ve bazı cereyanlar Yazan: HALİDE EDİB Bugün beşinci sahifede | “Ankara 19 (Telefonla) — Saat 2. Yirmi bir buçukta başlıyan yangın birdenbire genişlemiştir. Ateşin Kalef Albükrek'in manifatura mağazasın- İ dan mı, yoksa Faik Sâraçoğlunun tu- hafiye mağazasından mı çıktığı he- nüz anlaşılamamıştır. İtfaiye bütün vesâitile çalıştığı halde, ateş iki buçuk saattenberi şid- detle devam etmekte ve bir mağazâ- , Milli Şef, Fransız askeri heyeti reisini kabul etti kumandanı, | dan diğerine süratle sirayet ederek ilerlemektedir. Dahliye Vekili B. Faik Öztrak, Vali B. Nevzad Tandoğan, Polis müdürü, reis müavini yangın yerin. | dedirler | Iki buçuk saat içinde tamamen ya. nan mağazalardan başlıcaları şunlar» | dır: o Nazımın tuhafiye mağazası i (Devamı 13 ncü sahifede) Fransiz askeri heyeti Atatürkün kabri önünde Ankara 19 (A.A.) — Reisicümhur İsmet İnönü bugün saat 16,30 da Çan- İ kayada beraberinde Fransız büyük el- çisi B. Massigli ve maiyeti olduğu hal- de, Orgeneral Hutzigeri kabul buyur- nda Hariciye Vekâleti umumi kâtibi Numân Mene- | mencioğlu da hazır bulunmuştur, un şu orta vari Ankara 19 (A.A.) — Milli Müdafaa Vekili Naci Tınaz bugün orgeneral Hutziger ve maiyeti şerefine Marma- | ra köşkünde bi İ tir, Misafirlerimiz bu akşam yemeğini | Fransız büyük elçiliğinde yemişlerdir. ar mn öğle ziyafeti vern Ne asm Avrupalılardan!... Bizi Çinde “sarı