24 Temmuz 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

24 Temmuz 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

İngiliz - Japon müzakereleri nihayet bir anlaşma ile neticelendi Bene 21 — No, 7455 — Fiati her yerde 5 kuruş Hatay Anavatana iltihakını coşkun tezahüratla kutladı Fransız ordusunun son neferi de dün Hatayı terketti Güzel Hatayın her bucağında şanlı bayrağımız dalgalanıyor Türk yurdu sevinç içinde Antakya 23 (A.A.) — Anadolu aj | sının hususi muhabiri bildiriyor: Hataydaki son Frânsız kuvveti bu sabah saat 7,30 da Antakyadan ay- rilmıştır, Bu münasebetle yapılan merasim iki dost ordu arasındaki şerefli silâh arkadaşlığı çerçevesi içinde çok muh- teşem olmuştur. Merasim saatinden çök önce, bü- tün Antakya halkı kışlanın önünde yer almış bulunuyordu. Lübnan, Bey- | rut ve Hülepte bulunan bir çok Türk aileleri de bu tarihi dakikaya bütün Hatayın tam olarak Türk bayrağı al- | tana girişine şahit olmak için gelmiş- ti- Bu kesif halk kütleleri arasında göze çarpıyordu. Saat 7 buçuğa doğru Hatay valisi Şükrü Sökmensüer, refakatinde “a bay Şükrü Kanatlı, sabık başkonsolos Fethi Denli, “İskenderun konsolosu Ahmed olduğu halde kışlaya gelmiş ve buraya yine ayni zamanda gelmiş olan şimali Suriye Fransız Kıtaatı kumandanı general Moley. ve albay Collet ile karşılaşmış ve selâmlaşmış- lardır. Türk ve Fransız kıtaları, kışlaya karşı, Fransız kıtası Ordu yolu Üze- rinde, Türk kıtaatı da şehir istikame- metinde yer almışlardı. Şükrü Sökmensüer, general Moley ile karşılaştığı zaman, şahit olunmak Üzere bulunan tarihi hadisenin iki memleket arasındaki dostluğu (Obir kat daha arttıracağını ve Türk - Fransız kuvvetlerinin teşriki mesai- sine sağlam bir temel teşkil eyliyece- ği ümidini izhar eylemiştir. General Moley, güç zaptettiği da- imi bir heyecan içinde, iki memleket arasındaki dostane münasebetlerin ve| daha iyi anlaşma arzularının açık bir misali olan bu neticeyi selâmla- mıştır, Bunu müteakib bando Marseyesi çalmağa başlamış ve Şükrü Sökmen» süer ile general Moley, albay Şükrü Kanatlı, albay Collet, Fransız ve Türk kıtalarını teftiş eylemişlerdir. (Devamı 10 ncu sahifede) ma İŞ NDülzizstlie: şa Milleti mütemadiyen aldatmak mümkün müdür? Bir muharrir arkadaşımız, Hitlerin şa prensiplerini o Türkçeye tercüme etmiş, elkârı umumiyemize or: arzediy: 1 Ustaca İdare edilmiş deramlı bir pio- pağanda İle bütün bir millete cehennemi cenast ve en sefilâne bir yı ro fahlı bir haya gibi göstermek müm- kündür. # Yalan ne kadar büyük olursa o kadar | kolay inanılır. Büyük kalabalıklar, küçük yalanlardan ziyade büyüklerine inanırlar. Çünkü küçük yalanları kendileri söylerler, Büyüklerine cesaret edemezler. Fakat Türk efkârı umumiyesine bu prensipler aykırı gelir, Mizim mantığımıza | ve tecrübemize uygun olan vecizedir: — Bütün bir milleti #u meşhur ktsa zaman içinde kandırmak mümkündür. “Mi | letin küçük bir kısmını ebediyen iğ- jal etmek keza kabildir. Fakat bi tün milleti uzun müddet aldatmak ihtimali yoktur. Yarınki HAFTANIN MİZAHI sahifemizde Demokrat - Totaliter Maçı Ba.xanN paxrı AKŞAM PAZARTESİ 24 Temmuz 1939 Bugün Lozan zaferinin yıldönü- müne müsadiftir. 16 yıl evvel bugün Lozanda, yeni Türkiyenin kuruluşu- nu bütün âleme tasdik ettiren vesika Karabük fabrikaları Yeni gelen on bir İngiliz mühendisi Ankarada Ankara 23 (Telefonla) — Karabi demir ve çelik fabrikalarında çalışa- cak İngiliz mühendislerinden 11 kişi daha buraya geldi. Demir ve çelik fabrikalarının kok ocaklarile birinci izabe ocağının inşaatı tamamen bit. miştir. Bu kısımlar ağustos ayi için- de merasimle işletmeğe açılacaktır, Ankarada bulunan Fransız askeri heyeti Ankara 23 (Telefonla) — Bir müd. dettenberi şehrimizde bulunan Fran. 4iz âskeri heyeti bu hafta içinde, ga. Mb bir ihtimale göre çarşamba günü buradan ayrılacaktır, MONTREUK ZAFERİ Sovyet Japon muharebeleri hakkında bir tebliğ neşredildi Telefon: Başmuharrir: 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür; 20497 Lozan zaferinin yıldönümü imza edilmişti: Sevr munahedesi Tür- kiyeyi ancak birkaç vilâyete münha- sır bırakmıştı. Lozan muahedesi ile bu haksızlıklar silinmiş, Mili Misak tahakkuk ettirilmiştir. İstiklâl harbinde cephe kumanda- nı .sıfatile mühim zaferler elde eden (Devamı 10 uncu sahifede) .Samsunu yeniden su bast .ç| Trenler işliyemedi, telefon hatları bozuldu, zaylat mikdarı belli değil Seller bir kamyonu, içinde uyuyan şoför muavinile beraber götürdü Samsun 23 (Akşam) — Akşam sa- at yirmi birde başlayan yağmur fa- sılasız surette devam eimiş ve saat üçe doğru her tarafta seller husu- le gelmiştir. Seller şehrin çukur olan orta kısmını basmıştır. "60 santim yüksekliğinde şiddetle âkan sel iki saat kadar devam etmiş- Lİ - “ Yağmur Balta istikametinden gel- miştir. Oralara daha fazla düştüğü zannediyor, Şehrin şimali garbi. ve civarındaki bazı evleri kısmen tahrip etmiştir. Sular sabahleyin çe- kilneğe başlamıştır. Yıllardanberi Samsunda böyle hâdise olmamıştır. (Devamı 10 uncu sahifedej HATAY ANLAŞMASI X va 7Z TÜRK -İNGiLiR, Dojrıudu!