24 Temmuz 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

24 Temmuz 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Demirsporlu Necdet Cemllin bir akımını keserken, kürek teşvik yarışlarında kazananlara bayrak verilirken. Veliefendi at yarışlarından heyecanlı bir an Milli küme şampiyonluğu Galatasaray - Demirspor maçı yarıda kaldı Demirspor 1-0 galib vaziyette iken çıkan hadise maçın devamına imkân bırakmadı Milli küme şampiyonunu tayin ede- çek maçların birincisi dün Fenerbahçe stadını dolduran büyük bir seyirci kâ- labalığı önünde Demirspor ile Gala- tasaray arasında oynandı ve maalesef sportmenliğe hiç de yakışmıyan bir hâdise ile neticelendi. Maçı büyük bir hüsnü niyetle idare eden ve iki tarafın arzusile ortaya çık- mış bulunan hakemle Demirspor fut. bolcülerinden biri arasında çıkan kav- ga üzerine ortalık biribirine girdi ve maç da bitmesine 12 dakika kala tatil olundu. Bu hâdiseden sonra memlekette #ut- bolün artık ıslah edilmesi zamanının çoktan geldiğini hatırlatırken bu iki maç için kurulan juri heyetinin göz- İeri önünde cereyan eden bu hâdisede Genel Direktörlük ile federasyonun nasıl bir karar vereceğini merakla bekliyoruz. OYUN Fenerbahçe stadını dolduran seyir- çiler arasında sporcu Hariciye Veki miz Şükrü Saraçoğlu ile eski Milli Mü- | dafaa Vekili General Kâzım Özalp da | yer almış bulunuyorlardı. saat 1730 da mutad merasimi yapan Demirspor ve Galatasaray bu mühim maç için bütün hazırlıklarını tamamlıyarak şu kadrolarile sahada yer almışlardı: Demirspor: Necdet - Şevket, Gazi - İbrakim, İbrahim, Kâmil - Salih, 5 Hakkı, Orhan, Orhan, Galatasaray: Osman - Adnan, Fa- Tuk - Yusuf, Riza, Musa - Bedii, Bu- duri, Cemil, Salâhaddin, Salim. Bir haftadanberi şehrimizde kam- Pâ çekilmiş olan Demirsporlular ta- kımlarına Hilâlden aldıkları merkez muhaclm Hakkıyı da koyarak en kuvvetli kadrolarını yapmışlardı. Bu- na mukabil Galatasarayllar sağ açık yerine Salimi koymalanna rağ- men Sol açığa Bediiyi geçirmekle sol cenahı bozmuşlardı. Hakem "Tarık Özerenginin idare- sinde başlıyan oyunda Galatasaray rüzgâr altında Demirspor da güneş altında kalmış bulunyorlardı. İlk vuruşu Demirsporlular yaptılar. İlk dakikadan itibaren ağır bas- mağa başlıyan Demirspor hücumları 3 üncü dakikada soldan bir korner atışı ile Galatasaraya ilk tehlikeli anı geçirttiler. Galatasaray buna mu- kabelede gecikmediyse de Necdetin müdahalesi netice almalanna mâni oldu. Oyun tekrar Demirsporun bâs- kısı altına girdi. Galatasarayın haf hattının aksa- | ması maçın mütemadiyen çeper! muslf sahasında oynanmasına sebebi- yet veriyordu. Maç umumiyetle dur- gun oynanırken Galatasaraylı Cemil Y7 nci dakikada muhakkak bir fırsat- | tan istifade edemedi. Oyun 26 ncı dakikadan itibaren yine Demirsporun üstünlüğüne geç- Mmişti ki bu sırada soliç Orhanın çok şiddetli bir şütünü Osman yerinde Demirsporun birbirini takib eden hücumlarını müteakib kornerlerle durduran Galatasaray müdafaası da oldukça yorulmuştu. 30 uncu dakikadan itibaren can- lanmağa başlıyan Galatasarylıir De- mirspor klesini tehdide başlamışlarsa da gerek haf hatlarının irtibatsızlığı ve gerek &ol cenahın değiştirilmesi ile Büdurinin bozuk oyunu semere vermeden birinci devre 0-0 berabere bitti, İKİNCİ DEVRE Ikinci devreye rüzgür İehlerine alan Galatasaraylılar başladılar ve büyük bir gayretle Demirspor kalesi- ne yerleştiler. Bu mütemadi hücum- lar Galatasaraya İlk fırsatı vermekte | gecikmedi, KAÇIRILAN PENALTI 5 inci dakikada Galatasarayın taz- | İ yiki devam ederken Demirspor mü- dafli opu elle çevirdi. Hakemin ver- diğini peanltıyı Buduri çok yüksek- ten avuta atarak galibiyetin elden gitmesine âzami surette yardım etti. Bü penaltıyı kaçıran Galatasaray- da biraz sinirlenme başgösterdi. Gayri ihtiyari rakiblerinin oyununu kabul ettiler. DEMİRSPORUN GOLÜ Galatasarayın kaçırdığı fırsattan iki dakika sonra sağdan atılan bir korner vuruşundan gelen topu Yusuf ters bir vuruşla kalesi önüne dü- şürdü. Kaleci Osman önünün kapalı olması yüzünden çıkışta tereddüd etti ve Demirsporlu Hakkı hafif bir vuruşla takımının yegâne golünü yaptı. Bu gol Galatasarayın hem oyunu- na ve hem de muvazenesine tasir etti ise de bu uzun sürmedi. Çabukça ken- dilerini toplıyan Galatasaraylılar ye- niden rakiblerini sıkışlırmağa ve çenber İçine almağa muvaffak oldu- Jar. 20 nci dakikada Cemil tekrar mu- hakkak bir gol fırsatını kaçırdıktan sonra, oyun gelişi güzel ve hesabsız bir cereyan almağa koyuldu. Bütün tazyike rağmen gol çıkarmağa bir türlü muvaffak olamıyan Gelatasa- raylılar takımlarırida ufak bir deği- şiklik yaptılar. Salim ve Salâhaddin yerlerini değiştirdiler. 30 uncu dakikaya kadar devom eden Galatasaray hücumundan 8on- ra Demirsporda biraz parlama gözük- tü. Fakat bir iki hücumdan sonr yine Galatasaray tazyiki başladı. Fa- kat tam 33 üçüncü dakikada hake- min Demirsopr kaptanı kaleci Nec- | deti oyundan çıkarmak istemesi üze- rine tafsilâtı aşağıda verdiğimiz ha- dise vukua geldi ve hâkem de 33 ün- İ cü dakikada oyunu tatil etti, Hadise nasıl oldu ? İkinci devrenin 33 üncü dakika- sında Demirspor kalesine yapılan bir Galatasaray ohücuümunda top oyun harici olmüşken Derli alel Necdet Gali ar n Cemili | 7 İ su olmasına rağmen sahada üç bini | mütecaviz bir kalabalık vardı. Dün Veliefendide at | yarışlarına başlandı Yariş ve ıslah encümeni tarafından tertip edilen-at yarışlarına dün Bakır- köyde başlanmıştır. Senenin ilk koşu- Muntazam cereyan eden koşuların neticeleri şunlardır: BİRİNCİ KOŞU Üç yaşında ye hiç koşu kazanmamış yerli yarım kan İngiliz atlarına mah sustu. Mesafesi 1200 metre idi, Dört alın koştuğu bu yarışta Kanberin Yıl dırımı bitinci, Prens Halimin Berces- tesi ikinci oldu. İKİNCİ KOŞU Üç ve daha yukarı yaşta halis kan ingiliz at ve kisraklarına mahsustu. Merafesi 1600 metre idi; Üç atın gir. diği bu yarışı da Prens Halimin Ro- mansı kazandı. ÜÇÜNCÜ KOŞU Dört ve daha yukarı yasta ve 1939 | senesinde hiç kosu kazanmamış ât lara mahsüs ve mesafesi 1400 metre olan bu yarışa 5 at iştirak etti. Heyecanlı bir koşu sonunda Hasa- Tin İncisi “birinci, Ahmedin o Ünlüsü ikinci, İhsanın Çetini de üçüncü gel- di, DÖRDÜNCÜ KOŞU Üç vedaha yukarı yaştaki halis kan ingiliz atlarına mahsus hendi- kap koşusu idi, Mesafesi 1800 metre, | Parlata birinci, Yatağan ikinci, Prens Halimin Playtaud Flaym'ı da üçün: cü geldi. Bahsi müşterekte 1600, | de 155 ve 600 kuruş verdi. BEŞİNCİ KOŞU Dört ve daha yukarı yaştaki yarım kan ingiliz atlarına mahsustu. Mesa- fesi 1800 metre olan günün bü ikinet hendikap yarışa beş at girdi ve çetin bir müsabakadan sonra Fahrinin An- dre Budin'i birinci, Salih Temelin Ceylânı ikinci, Mehmed Çelebinin Olgası da üçüncü geldiler, İŞ İ rından yakabyarak yere Sâvuftdu. | Hakem bu hareketi görerek Necdeti oyundan çıkarmak istedi. Bu sırada et hakemin yanına gelerek bir. müteakib yumruklar vurmağa başladı. Bunun üzerine hakem Tarık da kendisine mukâbelede bulundu. Zabıtanın sahaya girmesile çabuk bastırılan hadise hakemin oyunu ta- til ederek sahından ayrılması ve De. mirspor kaptanının da oyun “yerin. deri çıkarılmasile nihayet bulmuştur. Hakem Tarığın aldığı yara sağ güzü- nün altındadır. Federasyonlar dairesi reisinin beyanatı Plâseler- Müessif hadiseden sonra kendisini gördüğümüz federasyonlar dairesi başkanı B. Ziya Ateş şunları söylemiş. tir; «Müsabakanın 33 üncü dakikasın. da Necdet tarafından hakem Tarığa yapılan filli tecavüzle başlıyan hadi. seyi müteakib Tsrik ve Necdet saha. | dan ayrılarak polis refakatinde sv yunma odasına götürülm dir. Sahada idaresiz un hak- kında son kararın ne olduğu sorulmak üzere maçın seyrini takib heyeti biz. zat hakeme de kararını sorarark De- mirspor kaptanın cürmümeğşhud mah. kemesine vermiş ve maçı da etmek | mecburiyetinde kalmışı Kürek ve yüzme yarışları Dünkü kürek ve yüzme müsabaka- larını Beykozlular kazandı 100 metre serbes yüzmede yeni bir Türkiye rekoru yapıldı İstanbul su sporları ajanlığı tara- fından tertip edilen mevsimin ilk kü- rek yarışları dün Yenikâpi - Ahırkapı sahilleri önünde büyük bir intizam içinde yapılmıştır. 2000 metre düz hat üzerinde cere- yan eden bu müsabakalara Galata- saray, Beykoz, Güneş, Altınordu ol- mak üzere dört klüp iştirak etmiş ve müsabakalar müptedi, kıdemsiz, ki- demli olmak üzere üç sımf kürekçi arasında yapılmiştır. Sabah saat onda başlıyan ve ilk defa olarak programda yazılı saat- lerde muntazaman icra edilen yarış- larda alınan neticeleri sırasile bildi- riyoruz: Müptediler: 1 çifte kik — Bu müsabakaya Bey- Koz ile Altınordu iştirak etti. Geç kal- dıkları için Galatasaray ile Güneş " tekneleri yarışa alınmadılar. Netice- de Beykoz birinci, Altınordu ikinci oldu, Derece 9.59. 2 çifte kik — Bu müsabakaya Ga- latasaray, Güneş, Beykoz iştirak etti. Sıkı bir çekişmeden sonra Galatasa- ray birinci, Beykoz ikinci, Güneş üçüncü oldu. Derece 8.47. 1 çifte kik bayanlar — rakibsiz birinci oldu. 4 tek kik — Bu müsabakaya Ga Jatasaray “Beykoz, Güneş iştirak etti. Neticede Güneş birinci, Beykoz ikinci oldu. Galatasaray çaparız“verdiğin- den diskalifye edildi. Derete 8.15. Kıdemsizler; 1 çifte kik — Bu müsabakaya Al- tınordu, Galatasaray, Beykoz, Güneş iştirak etti. Neticede rakiblerini bü- yük bir farkla geçen Galatasaray bi- rinci, Beykoz ikinci, Güneş üçüncü oldular, Derece 10.03. 2 çifte kik — Bu müsabakaya Ga- latasaray, Beykoz, Güneş iştirak etti. Sıkı bir çekişmeden sonra Beykoz bi- rinci, Galatasaray ikinci, Güneş üçün- cü oldu. Derece 9.20. 4 İek kik — Bu müsabakaya Dey- koz, Galatasaray, Güneş girdi. Kikler baştan nihayete kadar başa baş gitti- ler. Nihayette Beykoz ktvvetli kürek- lerle ileri fırladı ve neticede Beykoz birinci, Güneş ikinci, Galatasaray ü- çüncü oldu. Derece 8.26. 2 çifte kik bayanlar — Galatasaray rakibsiz olarak birinci oldu. Atek k Takibsiz ol: Kığemliler; Galatasaray â minde heyecanlı geçen bu müsabakalar şu neticeleri r Tek çifte kik —- Bu iesbeka yi ordu kaüpleri iştirak etti. Neticede Galatasaray birinci, Güneş ikinci, Bey koz üçüncü oldu. Derece 10.08. 2 çifte kik — Bu müsabakaya Bey. koz, Galatasaray, Güneş klüpleri işti- rak etti, Sıkı bir çekişmeden sonra Ga» Jatasaray birinci, Beykoz ikinci, On üçüncü oldu, Derece 8.50. 4 tek kik — Bu mücabaka günün «a heyecanlı yarışı oldu. Gâltasaray, Gü- neş, Beykoz ve Altınordu klüplerinin tekneleri arasında cereyan eden mij- cadele bütün yarış müddetince devam etli ve neticede Güneş birinci, Beykom ikinci, Galatâsaray Üçüncü oldu. Der Tece 7.27. Müsabakalar neticesinde yapılan tasnif neticesinde Beykoz $i puanla günün birincisi olarak kupayi kazan- mıştır. Galatasaray 25 puanla ikinci, Güneş 20 puanla üçüncü, Altınordu 4 se dördüncü Ee Yüzme teşvik müsabakaları İstanbul su sporları ajanlığı tara- fmdan tertib edilen yüzme teşvik müsabakaları dün Şeref stadı havu- zunda yapılmış ve 100 metre serbes yüzmede Mahmud geçen hafta kır. dığı rekoru 11.4 yaparak yenilemiş. tir. Bu müsabakalara ilk defa olarak Demirsporlu yüzücüler de iştirak et- miştir. Müsabakalarda abnan dere celeri bildiriyoruz. 100 Metre klüp harici: 1 Mahmud 1.1:4 “(Yeni “Türkiye rekoru) 2. Rauf. 100 Metre klüpler: 1 — Safan (Beykoz) 1.7, 2 — Ziya (Beşiktaş) 3 . Mazhar (Demirspor) 100 Metre küçükler: 1 — Mehmed 1.15.4, 2 - Bedri 3. Gültekin. 400 Metre klüpler: 1 — İsmail (Beykoz) 6384,3« Kâzım (Demirspor) 3 - Ziya (Beşik. taş) 100 Sırtüstü küçükler: 1 — İbrahim 1.293,2.-Maruf,$- Necati. , 100 Sırtüstü klüp harici: 1 — Fuad 1.24.2, 2 - Adnan. 200 Kurbağalama klüp harici: 1 — Rauf 3.21, 2 - Necdet, 200 Kurbağalama Klüpler; I — Safan (Beykoz) 8.26. | 200 Kurbağalama küçükler: 1 — Hikmet 3.20, 2 - Ziya, 3 - Nw bar, 400 serbes küçükler; 1 — İbrahim 5.532, 2. Gültekin, i 3. Receb. 4X200 Bayrak küçükler: w 1 — (Adnan, Hikmet, Tekin, Kâ. mil) den mürekkeb Kırmızı takim | 13.50 inüsabakalar nihayetinde yapı- lan tasnifte Beykoz 39 puanla birinci, Demirspor 19 puanla ikinci, Beşiktaş vanlâ üçüncü olmuşla e