26 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

26 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

Devlet Denizyolları İşletme umum müdürlüğü ilânları ME EEEESESEAEEBEEAAEA BAS EAAAAASAEAAAS, aaanaaa a. ... Mülga Deniz - Bank tarafından 1939 senesi için muteber olmak üzere nâ- ma ve hamiline olarak eşhas ve müessesata verilmiş olan gerek şehir hatlarile İzmir körfez vapurlarına ve gerek uzak seferler vapurlarına mahsus parasız paso ve serbes seyahat varakaları 30 Ağustos 939 tarihinden itibaren muteber değildir. Bu paso ve serbes seyahat varakalarının 30 Ağustos 939 tarihine kadar İstanbulda İşletmemize ve İzmirde şubemize iadesi rica.olunur. (6693) Şirketi Hayriyeden Sazlı tenezzüh'seferi Kıymetli San'atkârımız Kemani SADİ IŞILAYIN idaresinde memleke- tın güzide san'atkârlarından mürekkep BİR SAZ HEYETİ ve lokantacı- lukta şöhretile maruf olan PANDELİ tarafından ihzar edilen nefis büfeyi hânül 74 numaralı vapurumuz DUGÜN Köprüdensent 14,30da kalkavak muayyen İskelelerimize uğradıktan sonra Boğaziçi ve açığında cevelân yapacak, 20,45 te Köprüye gelecektir. Memur Alınacaktır Kadıköy Vakıflar Müdürlüğünden İdaremizde münhal bulunan (18) lira maaşlı bir vazife için imtihanla ur slınacaktır. Müsabaka imtihanı 4/9,/939 pazartesi günü saat 0,5 da in Makal orta mektep mezunu Olmaları ve vaziyetlerinin memurin Kanununun #4 üncü maddesine uyar olması şartlır. Taliplerin dilekçelerine aşağıdaki vesikaları raptetmeleri lâzımdır. (6705) 1 — Sıhhat rsporu 2 — Hüsnühal varakası 3 -- Mektep şahadetnamesi 4 — Nüfus tezkeresi 5 — 6X9 ebadında 4 sdet fotoğraf. Şık bayanların nazarı dikkatine Her renkte Anyoraze, Anyo dezen, Emroz, Taypulen, Kuzu, Oğlak ve İ 5. ve 8. Avrupanın 1940 kürk modelleri gelmiştir. İ MANTOLAR hazır ve ısmarlama uzun vade ve kefaletsiz olarak ma- Bazamızda tatılmaktadı.. töre aka: ARJANTE Tik Kİ AAA a nu tpaşa İrfaniye çarşısı No. 5 Tel 22554 Teknik Okul Müdürlüğünden 1 — Yeni talebe kayıt muamelesine 1 Eylülde başlanacak 30 Eylülde nihayet verilecektir. 2 — Orta mektep mezunları imtihanla, olgunluk Wse mezunları imtihansız alınır. 3 — 22 yaşından büyük olanlar okula kabul edilmezler, 4 — Kayıt olunmak istiyenlerin okul müdürlüğüne yazacakları istida, nüfus hüviyet cüzdanı, mektep diploma veya tasdiknamesi, tam teşek- küllü bir hastaneden sıhhi heyet raporu, aşı kâğıdı, iyi hal kâğıdı ve 12 adet Viktarya ebadında fotoğraftan ibaret evrakı kayıt müddetinin sonun- | cu günü akşamına kadar her gün saat 9-12 arasında Yıldızda bulunan okul müdürlüğüne vermeleri veya işbu günün akşamına kadar okul müdürlüğüne vasıl olmak üzere posta ile iadeli taahhütlü olarak gön. meleri lâzımdır. Postada vaki olacak gecikmeler mazeret olarak kabul edilmez. 5 — Teşrinlevvelin ilk günlerinde yapılacak duhul imtiham günleri ayrıca ilân edilecektir” 6 — Daha fazla bilgi edinmek istiyenlerin okul idaresine başvurmala- Yarı, (6562) Galatasaray Lisesi Müdürlüğünden: | Lisemizin bu seneki ders ücreti üç taksitte alınmak üzere 248 liradır. (6675) | imtihanını o vermiş Zayi ruhsatname Ayvansarayda Abdülvedüt mahal- lesi Yavedut caddesinde 71-73 No. lu Sarıyer askerlik şubesinden: 1 — Şubemizde kayıtlı 385 doğum- Fa ve bunlarla muameleye tabi olan- ların muayeneleri eylül 939 tarihin. ihalledeki Şal > : den itibaren birlnciteşrin 939 gayesi- | 5“ sabun fabrikusmın İkti sâd Vekâeltinden verilen 3/1/933 ne kadar cumartesi ve pazardan ( | gün ve 1611 sayılı muafiyet ruhsat manda çift günlerde sabah saat (9)- üerini kaybettim. Yenisi için mü: dan akşam beşe kadar yapılacağından |. yacaat edileceğinden “eskisinin Kük. yukanda yanlı olanların mezkür | mit olmadığı İlân olunur. günlerde Yeniköyde Sarıyer âskerlik Ars İnciciyan şube merkezine gelmeleri; gelmiyen- ler cezaya çarpılacaklardır, * , — Beşiktaş Askerlik Şubesinden: Yedek subay yetişecek kadar tahsil görmüş ve tanı askeri ehliyetname almiş İise ve muadili - mekteplerden mezun veyâ daha yüksek mektepleri terketmiş bulunan isa hizmetliler 1 Eylül 939 günü Yedek subay oku- Junda bulunacak veçhile 29 Ağustos 939 günü sevkedilecektir. Bu şartları haiz olanların tayin edilen günde şu- | beye gelmeleri ve gelmiyenler hakkın- da kanuni muamele yapılacağı ilân olunur. Zayi — Eyüp nüfus memurluğundan ve- rilen nüfus terkerem ve beraberiide Eyüp- te Defterdarda — Takkesi mahallesinde Helvacı sozağında 2 numarami evimin tapu senedini 2078/939 tarihine tesadüf eden pazar günü kaybetiim. Yenilerini alaca» | Gımdan eskilerinin değeri yoktur. Aşağı- daki adrese getirilirse memnun edilir. Tahtakalede Rüstempaşada o Çamaşırcı sokağında 2 numaralı sandıkçı dükkânında Hakkı Titiz Daktilo ve kâtibe BAYANLAR Almacaktır. Hal tercümesi İle İM Beyoğlu posta kutusu; 2117 Bursa nüfus memurluğundan cüzdanımı kaybeylediğim- çıkartacağımdan eskisinin verilen nüfus den, yenisini hükmü yoktur. Çemberlitaş Kürkçüler sokağı 13 numarada " Buranın Minareli Öavüş köyünden Hatip oğlu Raşid ağa kızı Makbule Osmanlı Bankası — İLÂN — Zafer. Bayramı münasebetile Os- ! manlı Bankâsınm Galata merkezile, İ Yenicami ve Beyoğlu şubeleri, 30 Ağustos 939 ÇARŞAMBA günü kapalı bulunacaktır, Çocuk bekimi Dr. Ahmed Akkoyunlu Taksim » Talimhane Palas 4 mumaya, Pazardan manda her gün saat I5den sonra, Zayi — İstanbul Belediyesinden aldığım 5160 - 18/12/9031 numara ve tarihli otomo- bil ehliyetnamesini kaybettim. Yenisini alacağımdan eskisinin hükmü yoktur. İ Jonda İstiklâl caddesinde Tarihi bir gün: 26 Ağustos (Baştarafı 5 inci sahifede) C) Ankara ve İstanbul Üniversite ve yüksek tahsil talebesini temsilen mabdud bir talebe heyeti (Maarif Vekâletince ter- Hip ve tanzim edilecektir.) D) Kütshya ve Afyondan atlı halk kıtası (Bunları Kütahya ve Afyon viâ- yelleri müştereken tertip ve tanzim ede- ceklerdir.) E) Ayni günde yerlerine dönecek kadar yakın köy ve kasabalardan halkın bu me- râsime iştirikini civar vüâyetler teşrik ve tertip edeceklerdir. 5 — Merasim yernide Ordu, C. H. P. balk ve gençlik adına brler nutuk söyle- Decektir. Bunu Parti mümessili kolordu komutanı ile temas ederek tanzim ede- cektir. 6 — 30 Ağustos günü akşamı radyoda Partice bir konferans verileceği gibi © gece Holkerleri olmiyan yerlerde Parti merkezlerinde toplantılar yapılacak ve konferanslar verilecektir. 7 — Bu büyük ve milli hadise hakkin- daki merasime matbualımız 30 ve 31 ağustos günleri yapacakları kıymetli neş- rile iştirâk edeceklerdir — Halkın kolay ve ucuz bu merasime iştirâki için 39 ağusles günü merasim ye- rine Afyon ve İzmir arasında ucuz tarifeli gidiş ve dönüş trenleri tertip edilecektir. — Bilkisaray istasyonu ile merasim rindeki hazırlıklar Kolordu komutanlığın» ca, temin edilecektir. Gerek bu münaka- iât ve gerekse merâsimin heyeti urmumi- yesinde Kütahya ve Afyon vilâyetleri ve Parti teşkilât kolerduyn âzami yardımı yapacaklardır. Heyetie iştirik edecek vilâyetler; 1 — Ankara, 2 — Bursa, 3 — Eskişehir, 4 — İstanbul, 5 — Kocaeli, 6 — Bilecik, 7 — Kütahya, $ — Balıkesir, 9 — İzmir, 10 — Manisa, il — Afyon, 12 — Aydın, 13 — Deinzli, 14 — Burdur, 15 — Isparta, 16 — Konya, 17 — Seyhan, 18 — içel, 19 — Hatay. e anma Aslan ve Eskihisar Mütte- hit Çimento ve Su Kireci Fabrikaları Anonim Şirketinden: Üçüncü davetname — Birinci ilân Aslan ve Eskihisar müttehit çimento ve su kireci fabrikaları anonim şirketi hisse- darlarının aşağıdaki ruznameşi müzakere etmek üzere ikinci dafa fevkalâde topaln- tiya davet olundukları 25 Ağustos 169 tarihinde Gearei o kanununun muaddel 386 rici maddesiğin Tüzüm gösterdiği nisabı içtima hami olmadığından, meskör şirket hissedaranı aşağıda yazılı ayni rüznameyi mümikere etmek üzere 29 Eylül 1939 tari- ne müsadif cuma günü saat 15 te Beyoğ- Serkl! Doryan (Cerele d'Orlent) binasında üçüncü bir fevkalâde içtiman davet olunurlar. RUZNAMEİ MÜZAKERAT 1 — Şirket sermayesinin tesyidi, 2 — Şirket dahili nizamnamesinin mu- addel 14 üncü maddesinin tadili, Müaddel 14 üncü maddenin şekli hazir: «Şirketin umur ve masalihi heyeti umu- miye tarafından iiensup ve üçten dokuza kadar Azadan mürekkep bir meclisi #dare- ye ihale olunur, Meclisi idare âzalık müd- det! üç sene olup Ber sene kidem itibariyle bunların sülüsü tecdit olunur.» Muaddel 14 üncü maddenin &tadilden sonra alacağı şekli: «Şirketin umur ve masalihi beyeti umu- miyc taratından Mmesup ve üçten yediye kadar âzadan mürekkep bir meclisi ida- veye müddeti üç sene olup her sene kıdem iti- baryile bunların sülüsü tecdit olunur. Ticaret kanununun — 305 inci maddesi mucibince hissedarlardan bir hissesi ola- nm dahi işbu müzakereye iştirak ve rey ifa etmeğe bakkı vardır ve birden 2i- İ yade hissesi olan #ovatın reyleri hisseleri nisbetinde tezayüt eder, İşbu içtimada hasır bulunmak isteyen zevat, ilearet kanununun 371 inci madde- si mucibince, içtima tarihinden bir hafta evvel hisselerini şirket merkezine tevdi etmelidirler. Bankalara tevdi edilecek hisse senedatı mukabilinde alınacak makpuzlar şirket merkezine tevdint mahiyetinde olarak kabul edilecektir. * İstanbul 25 Ağustas 1939 Meclisi İdare Dr. A. Asım Onur Ortaköy ŞiFA YURDU İstanbulun en güzel yerinde, geniş bir park içinde, konforu mükemmel, bakımı iyi, kadın ve erkek her türlü hastalıklara açık hastane. Doğum ve kadın ameliyatlarile fı- ihale “olunur. Meclisi idare âzalık | Satış ilânı | Üsküdar icra memurluğundan: Fatma Nüzhet tarafından Vakıf Paralar İdaresinden 25247 ikraz No. ailş borç alınan paraya mukabil birinci derecede ipotek gösterilmiş olup borcun ödenmemesinden dolayı satılmasına karar verilen ve tamamına ehlivukuf t&- rafından (4000) lira kıymet takdir edilmiş olan kayden Kadıköyünün Erenköy Kozyatağı mahallesinin Üsküdar caddesinde eski 20,21, 22, 23 yeni 65, 65 No.h tarafları bazen aharın köşk ve bağı ve bazan Abdullah Şahabettin'in bağı ve İsmall tarlası ve Osman pehlivan tarlası ve Kozyatağı yolu ve Üsküdar caddesi 3 İle mahdud 17 dönüm 67 sıra mikdarında müfrez maa müştemilşt köşkün €v- saf ve mesahası aşağıda yazılıdır. Gayri menkul hâlen Değirmen sokağında 13 taj No. sını taşıyan kapıdan girilince sağda bir ve bahçe ortasında bir olmak üzere iki binadır. BAĞDAKİ BÜYÜK BİNA: Zemini karesiman döşeli bir sahanlıktan ahşap kapı ile geçilen zemini çiçekli karesiman döşeli bir taşlık üzerinde biri yüklü dolaplı olmak üzere üç oda, bir helâ ve bir merdivenaltı vardır. Ahşap merdivenle, birinci kata çıkılır. BİRİNCİ KAT: Merdiven başında bir salon üzerinde camekânla tahdid &dilmiş üç oda, bir helâ biri sofadan diğeri odadan olmak üzere İki balkon var- dır. Balkonların gemini karesiman döşeli ve kâgir olup Korkulukları ahşaptır. UMUMİ EVSAFI: Bu binanın zemin katı kâgir üst katı ahşaptır. Zemin kat pencereleri demir panmaklıklı ve iki methal sahanlıkları karesiman döşeli ve pencere ve Kapı süveleri ve bücâlar Marsilya tuğlsı ile yapılmıştır. MESAHASI; Bu bina 112 mette murabbaı üzerine inşa edilmiştir. ORTADAKİ BİNA: Alt kapısından girilince-zemini kırık malta döşeli taşlık, bu taşlık üzerinde ve bahçe tarafında bir oda, bir mutfak, bir helâ ve bir merdivenaltı vardır, Üst kata ahşap merdivenle çikilir. ÜST kat: Merdiven bagı kapı ile ayrılmış olup sofaya girilir. Bu sofa üzerinde bir yerli dolap, kaşılıklı iki oda ve bir helâdır. Bu sofadan ahşap kapı ile zemini malta döşeli bir sahanlığa çıkılır. Bu sahenlıktan iki tarafı malta merdivenle bahçeye mwlir. Bu binanın zemin katı kâgir olup üst katı ahşaptır. Bazı aksamı tamire muhtaçtır, Çatı alaturka kiremitle örtülüdür. MESAHASI: Bu bina 64 metre mürabbai üzerine inşa edilmiştir, BAHÇE: Bahçede ayrıca bir mutfak ve harap bir hamam vardır. Bu ki- sum 38 metre murabbal üzerine inşa edilmiş olup beden duvarları kâgir, çatısı alaturka kiremitle örtülüdür. Mutfakta bir fırın, bir kazan ocağı bir bulaşık seddi ve hamamda bir metmer kurna mevcut olup zemini kırmızı çini döşelidir. Mutfak çimento şaplıdır. Yine bahçede 80 metre murabbal üzerine inşa edilmiş üç tarafı taş duvar, önü kafes tel ve üzeri çatılı ve alaturka kiremit döşeli bir ağıl vardır, Yine bahçede 20 metre murabbaı üzerine inşa edilmiş etraf duvarları taş- tan üzeri alaturka kiremitli ve bir penceresi bulunan kismen döşemeli bir kö- mürlük ve ittisalinde bir helâ mevcuttur. Yine bahçede 72,5 metre murabbal üzerine inşa edilmiş kâgir bi; ahir ve bir uşak odası ve bir arabalık vardır. Üstü alaturka kiremitlidir. Pencere kapı ve süveleri Marsilya tuğlasile örtülmüş, çatısı ahşap ve saçaklıdır. Ye bahçede biri büyük, ikisi küçük kuyu ve bir tulumba vardır. 1836 metre murabbâi saha üzerinde bağ mahalli mevcuttur, Bahçenin üst tarafi duvarla mahdud olup diğer tarafı telle örtülüdür. Bahçede çam, kiraz, erik, İncir, badem ve keğlane ağaçları ile sair eşcar vardır, MESAHASI: Umum sahası 15338 metre murabbaıdır. Yukarıda hudud, evsaf ve mesahası yazılı geyri menkulün tamamı açık arttırmaya konmuş olup 4/10/9389 tarihine rastlayan çarşamba günü saat 14 den 16 ya kadar Üsküdarda İhsaniyedeki dairemizde açık arttırma İle satı- Jacaktır. Arttırma bedeli muhammen kıymetin “ 75 şini bulduğu takdirde gayri menkul eri çok arttırarın üzerine ihale edilecek aksi takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere artlirma on beş gün müddetle temdit edilerek 19/10/9389 tarihine rastlıyan perşembe günü saat 14 den 16 ya kadar yine dairemizde ikinci açık arttırması yapılacak ve bu İkinci arttırmada gayri menkul en çok arttıranın üzerine ihale edilecektir. 3 Satış peşindir, Taliplerin arttırmaya girmeden evvel muhammen kıymetin Şe 7,5 nisbetinde pey akçesi vermeleri veya müli bir bankanın teminat mektu- bunu ibraz etmeleri lâzımdır, A Gayri menkul kendisine ihale olunan kimse derhal veya verilen mühlet içinde parayı vermezse ihale kararı fesholunarak kendisinden evvel en yüksek teklifde bulunan kimse arzetmis olduğu bedelle almağa razı olursa ona, Tâza olmaz veya bulunmazsa hemen on beş gün müddetle arttırmaya çıkarılıp en çok arttırana ihale edilir, İki ihâle arasındaki fark ve geçen günler için $e 5 den hesap olunacak falz ve diğer zararlar ayrıca hükme hacet kalmaksızın memu- riyetimizce alıcıdan tahsil olunur. Birikmiş vergilerle Belediyeye ald tenviriye ve tanzifiye ve dellâliye resim leri ve Vak'f icaresi satış bedelinden tenzil edilir, 20 senelik taviz bedeli müş- teriye aittir. 2004 No, lı İcra ve iflâs kanununun 126 ıncı maddesinin 4 tincü fıkrasınca bu gayri menkul üzerinde ipotekli alacaklılar ile diğer alâkâdararın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masrafa dair olan iddidlar rini bu ilânın neşri tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile bils dirmeleri icab eder. Aksi halde hakları tapu sicilile sabit olmadıkça Satış bede- linin paylaşmasından hariç kalacakları ve daha fazla malümat almak İsteyen. lerin 4/9/9389 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için açık bulundurula cak olan arttırma şarinamesile 938/540 No. li dosyasına müracaatları ilân olunur. (6687) Teknik okulu müdürlüğünden: ğ İkinci mühendislik kursu 4/9/939 Pazartesi günü açılacaktır. Bu kur iştirak etmek üzere Vekâletçe kendilerine tebliğat yapılan Fen memurlarının; 1) Nüfus hüviyet cüzdanı, 2) Uç adet 4.5X6 eb'adında Viktorya sistemi fötoğrat, i 3) Fen memuru diploma numarasi ile 2/9/5439 Cumartesi günü saat 13 e kadar Oğul müdürlüğüne müra- caatları lüzumu ilân olunur, 3 Ankara Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesine talebe alınacak 1 — 15 eylülden 28 birinciteşrin 1939 tarihine kadar aşağıdaki şartlar da- hilinde nehari talebe kayıt ve kabul edilecektir. 2 — Kayıt edilmek isteyenlerin fakülte idaresine verecekleri belgeler şunlardır: ? A — Fakülteye girmek istediğini bildiren dilekçe makine ile yazılı B — Tahsil vesikasının aslı C — Nüfus cüzdanınır. tasdikli sureti cecnebiler için emniyetçe verilmiş ikamet tezkeresinin tasdikli süretin Ç — Sağlık ve aşı raporu “ D — İyi halini ve oturduğu yeri bildirir vesika ii E — Fotoğraf «16 tane, karlonsuz baş açık tam cepheden 4 5X6 büyük. lüğünde» F — Pullu beyanname «Fakülteden alınır G — Takip-edeceği zümreyi göslerir fiş « Ğ — Muhtasar bir tercümeihel Öğretmen okullarından mezun olup lise olgunluk sınavını ekli kendi el yazısile doldurur, 'akülteden alinır.» için geçirenler