28 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

28 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

.— Ispanya hükümeti tam bitaraflığa karar verdi Almanya bazı polonya konsolosluklarını kapatti Gene 21 — No. 7490 — Fiati her yerde $ kuruş , PAZARTESİ 28 Ağustos 1939 Telefon: Başmuharrir: 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20491 Vaziyette değişiklik yok İngilterenin cevabı bugün Hitlerin eline geçecek Hitler Fransız Başvekilinin ileri .. w zu sürdüğü teklifleri kabul etmedi Mussolini Kanada Başvekilinin telgrafına sulhu muha- faza için hiçbir gayretten Londra 27 — İngiliz Kabinesi saat ma 15 den biraz sonra toplanmıştır. Ka- bine toplantısından evvel Chamber. lâin Hariciye Nazırı lord Halifax, Da- hiliye Nazırı Samuel Hoare, . Maliye Nazırı Johns 5 F Hore Belisha ve müsterm Macdonald'la müşavere halinde İl İngilterenin Berlin büyük elçi Henderson da bütün bu müzakerele re iştirak elmiştir. Londra 27 (A.A.) — Saat 15 den biraz-sonra toplanan İngiliz Kabi sinin içtima saat 18,45 de nihayet bulmuştur Başvekil Chamberlin saat 17,30 da Buckinghamd sarayına gitmiş ve der- hal kral tarafından kabul olunmuş tur. . Cevab hazırlandı Iönâra YI (A.A) — Press Assöcia- tlonun tahminlerine göre, 3, Hitlerin B, Hendersona “tevdi ettiği mektup ile büyük elçinin Berline yarın götü- bildiren Pramsız sefiri B, Coulondre ktal nazarını B. Hitlere çekinmiyeceğini bildirdi receği İngiliz. cevabının birer hülâsa- | 8 yarın neşreğil Press Associ, dikten sonra sözlerine şöyle devam rin tasvib ettiği In- ye nezareti eksper- leri tarafından tanxim edildikten son- ra yatın Nazırlar meclisinin kati tas- vibine iktiran edecek ve bunu müte- akib B, Henderson cevabı tayyare ile Berline götürecektir. Eğer Hitlerin cevabı salı günü vâsıl olursa, B, Chamberlainin bu cevap karşısında İngilterenin hattı hareke- tini tavzihan yapacağı beyanatı din- lemek üzere parlâmentonun çârşam- ba günü toplantıya çağrılması pek muhtemeldir. Cevab hakkında Parisin fikri alınacak (Devamı 10 uncu sahifede) İngiliz - Fransız - Sovyet görüşmeleri Mareşal Voroşilof yarıda kalma- sının sebeplerini izah ediyor İngiliz ve Fransızlar Sovyet askerlerinin Polonyaya girmesine muvafakat etmemişler Moskova 27 (AA) bildiriyor Tass ajansı | şilof da bunlara aşağıdaki cevâyları vermiştir. İzvestia gözetesinin bir mu ri — İngiliz ve Fransiz askeri heyet. Sovyet askeri heyeti risi Voroşilofa | lerile yapılan görüşmeler ne netice bir kaç sual sormuş ve mareşal Voro- | vermiştir? (Devam: 10 ncu sahifede) Sırp - Hırvat itildfı Müşterek devlet esasına göre teşkilât yapılacak “. : P ” 7 Sırp - Hırvat itilâfının İki âmili: | — Başvelli Svetkoviç, 2 — Thrvat Tideri pe B. Maçek kral nâibi prens Polün nezdine gidiyorlar (Yazısı 5: inci sahifede) İ m bu haberi ver- | Londra 27 (A.A.) — Reuter ajansı, / bugün Kabine görüşmelerinin uzun | | iâbâtı halinde verilecektir. | Reisicümhur Ankarada Şehrimizdeki Vekiller de dün akşam Ankaraya gittiler Ankara 27 (A.A.) — Reisicümhur İsmet İnönü beraberlerinde Başvekil doktor Refik Saydam, Hariciye Vekili ! Şükrü Saraçoğlu ve maiyetleri olduğu halde bu sabah on bride hususi tren- lerile Ankaraya avdet buyurmuşlar ve istasyonda B. M. Meclisi reksi Abdül- | halik Renda, Genel Kurmay Başkanı mareşal Çakmak ve şehrimizde bulu- nan Vekillerle Mebuslar ve Vekâletler ileri gelenleri tarafından okarşılan- mışlardır, (Devamı 10 uncu sahifede) MBillizsatle mr: | o En emin Balkan memleketi: Türkiye! Meşhur kurnazlık tefrikaya, uğratmak!» Balkanlılar bü oyuna gelmemelidir. — Ben taarruza uğramadım ki.. Uğn- yan düşünsün? İşte her küçüğü : beker'teker büyüklere yutturucak imeş'um düşünce budür. «Düş- man öteki köyü yakıyor. Aramızda bir ot- laka davası vardı. . Niçin onu müdafaaya glideyim?. Bu tarzdaki küskünlükler, şu- urları teossüs etinemiş iptidai diyarlacın yüz karasıdır. Habeşler yalnız karşı tarafin teknik tefevvukuna değil; kendilerinin. bu İ ahvali ruhiyede olmâlarına kurban git- İ müşlerdi. Bülkasılılar teknikçe Habeş de- ğildir. Kafaen da olmamalıdır! Son pig- manlık, fayda vermiyecektir. Büti a davalarını urutup Afet gü- nünde milletçe elbirliği eden büyük mi- letlerden Balkanlılar ibret almalıdır. Coğrafi” noktadan > tehlikeye en uzak, kendini korümağa en ebil ve kadir Türki. yedir. Buna rağmen bu fikir ve tavsiyeler yine Türkiyede; ikiyor. Diğer Balkanlılar, Balkan © vahdeti idealine bizden dört elle sarılmak, mecburiyetindedirler. «Hükmetmek için Son dakikada gelen i haberler 2 nci sahifededir Berlinde hazırlık Almanyada vesika usulü ihdas olundu | B. Hitler Rayhıştag mebuslarını kabul ederek vaziyetin vehametini anlattı İngiltere, Fransa ve İtalya da hazırlıklarını . : . süratle ikmal ediyorlar Berlin 27 (A.A) — Hitler, Başvekâ- let binasının elçiler salonunda in bülün Reichstag mebuslarını ederek kendilerine vaziyetin vehame- tini izah etmiştir. Hitlerin beyanatını mebuslar sü- rekli heyecanlı alkışlarla karşıla- mışlardır. Vesika usulü Berlin 21 — D. N. B. ajansı tebliğ #diyor: Mühim istihlâk maddelerinin muhakkak bir surette terziini temin için hususi vesikalar ihdası kararlaş- tırllmıştır. Mahalli makamat, halka yiyecek, sabun ve yağ itasını müş'ir * kartlar vereceklerdir. Bu nden ekmek, un, çavdar,, buğday,. pâtales ve yu- murta müstesnadır. Bu kartlar 24 sa- at zarfında verilecektir. Mensucat ve ayakkabilar için vesi- kalar talep vukuunda ve ihtiyacın Sivil trenleri kalktı Berlin 91 (A. A.) — Havas: Berlin- de büyük bir faaliyet hüküm sürmek- Alman başkumandanı general Von Brauşiç tedir. Askeri memurlar tarafından | müsadere edilen otomobiller ve atlar * “ie Tiergartende toplanmaktadır. Köy İngiltere ye İngilizler i yolları varoş caddeleri atları müsa- (0) B i rsa Boca ziyade | dere edilmiş olduğundan dolayı olduk- ları yerde kalmış olan arabalarla dol- muştur. İstasyonlar, ekserisi *cnebi olmak üzere seyyahlaria doludur. Bunlar beynelmilei trenleri bekle. - Devamı 4 üncü sahifede — Yazan: HALİDE EDİB Bugün beşinci sahifemizde ma ARANAAAAE ABA SEE EA URSAANUADANENEEAAANEASAAASA BEBE UEEAAEAUNEADANEEAEAAASAAAAA0 AA 00N HARP FELSEFESİ: ikinin mize. EN Bene KE DE İ