28 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

28 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

Sahife 11 Emniyetle kul- lana bileceğiniz Bosdan sağa! 1 — Atılgan - Alâmetler. 2 — Makine ile resim çeken. 3 — Eski bir ecnebi ticaret müessesesi, 4 — Bir içki - Bağışlama - Peri — Osmanın başi - Kırmın- Sucu. Cereyan * Tersi şafaktır. 1 — içinde et var - Tehassür edatı - Düdüğün başı. 8 — Yaz aylarından biri - Fenahk., 9 — Başıma «İ. gelirse doldurma olur - Tersi erbap demektir. 10 — Sorgu edatı - Pişi, Yukardan aşağı: 1 — Horistiyance telin etme, 3 — Cenubi Anadoluda bir dağ silmle- - Madeni İp. » — Cüzü ferd - Avrupada bir hükümet, 4 Ceviz - Kisr. 5 — Başına «A» gelirse macunlaşmış demektir - Vücudde hasıl olan şiş, Bir erkek ismi - Kalde harici, Tersi arının mahsulüdür » Nota. — Yaramaz çocuk - Aslan. — Rakı içilen küçük bardak, 10 — Sorgu lâhikası - Tabii. 1 — Akay, İtaat, 2 — Firatnehri 8 — Grunit; Bir, 4 — Ağalma, As, 5 — Ni, Kuş, Bia, 4 — Fan, Retlov, 7 — Mi, AM, Ika, 8 — hüvem, Er, 9 — Rih, Nem, Ay, 10 — Unk, Orta. Yukardan aşağı: 1 — Mganemiri, 2 — Kırgısl), 3 — Aral, Ab, 4 Yanak, Av, 5 — Timur- denk, & — İntaştime, 7 — 'Te, Mo, $ — Ahbabiık, 9 — Aristokrat, 10 — Tir, Ava, Ye. Taşra gazete bayilerinin nazarı dikkatine Bazı taşra bayilerinden aldığı- mı mektuplardan «AKŞAM»ı mutlakr şu veya bu mutavassıt- lardan tedarik etmek hususunda kendilerini mecbur addettikleri anlaşılmaktadır. Bu zehab hakikate uygun de. ğildir. Binaenaleyh taşra bayile- rinden arzu edenler her zaman «AKŞAM; idarehanesine müra- caatla doğrudan doğruya mua meleye girişebilirler. Bu hususta «AKŞAM; idaresine mektup Yö- zarak bayi şartlarını öğrenebi- Mirler, Ev, Apartıman kiralamak için «Akşamın KÜÇÜK İLANLARI En süratli ve en ucuz vasıtadır. Şeker hastalığı olanlarla fazla şişmanlıktan şikâyet edenlere: KANZUK GLÜTEN Bütün tanınmış eczane, ecza depoları ve büyük bakkaliyelerden Kanzuk glüten ekmeği - Kanzuk glüten gevreği (Biscottes) - Kanzuk gilten makarnası - Kanzuk glüten şehriyesi - Kanzuk glüten pirinci - Kanzuk glüten fiyongosu - Kanzuk gilliten kuskusu çeşidlerini isteyiniz. Kanzuk glüten müstahzarları, fennin en son terakkilerine ve tababetin emirlerine uygun ve sabit olarak hazırlanmıştır. KANZUK GLÜTEN MÜSTAHZARLARI Fazla şişmanlığa istidadı olanlar için en mükemmel rejim müstahzarlarıdır. Vücudu besler fakat şişmanlık yapmaz Umumi deposu: İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ - Beyoğlu, İstanbul m İzmir acentamız TÜRK ECZA Kboosull İstanbul perakende satış yeri: Babçekapı ZAMAN — “Devi Denizyollari leme umum İ müdürlüğü ilânları EU BABE SENADUNUABURBORDUEASOSNBEİKRASAFİSAESESUROUASUNBABANABDADAANAEESABASADENİSANEA 2B Ağustostan 4 Eylüle kadar muhtelif hatlara kalkacak vapurların isimleri, kalkış gün ve saatleri ve kalkacakları rihtımlar Salı 12 de (Erzurum), Perşmbe 12 de (Güneysu), Pa- zar 16 da (Aksu). Galata rıbtınından. Karadeniz hattına — Bartın hattına — Sah 18 de (Bursa), Cumartesi 18 de (Antalya). Sir- keci rıhtımından. İzmit hattına — Sah, Perşembe ve Pazar 9,30 da (Uğur). Tophane rhtımından, Mudanya battınâ (O— Pazartesi 13 te ve diğer günler 8,45 te (Marakâaz). Cumartesi aynca 13,30 da ve Pâzar 20 de (Trak). Sa- lı ve Çarşamba postaları Tophane rıhtımından, di- ğer postalar Galata nhtımından, Bandırma hattıma — Paâzartesi, Sah, Çarşamba ve Cuma 8,15 te (Trak). Galata rıhtımından. Ayrıca Çarşamba 20 de (Antal- Yu) ve Cumartesi 20 de (Mersin). Tophane rıhtımın- dan. NOT: Salı postası İzmir Fuari münasebetile Hâveten yaplacaktır. Karabiga hattına (— Salı ve Cuma 19 da (Seyyar). Tophane rıhtımından. İmroz hattına — Pazar 9 da (Tayyar). Tophane rıhtımından. Ayvalık hattına — Çarşamba 15 te (Bartın), Cumartesi 15 te (Saadet). Sirkeci rıhtımından. İzmir sür'at hattına — Pazar 11 de (İzmir). Galata rıhtımından. Mersin hattına — Sal: 10 da (Anafart&), Cuma 10 da (Kadeş). Sirkeci rihtımından, NOT: Vapur seferleri hakkında her türlü malümat aşağıda telefon nu- maraları yazılı acentelerden öğrenilir. Galata acentalığı — Calata rıhtımı Limanlar Umum müğrülüğü binası ialtında 42362 Galata acenteliği — Galata rıhtım, oMımtaka Liman Reisliği bi- nası altında 40133 Sirkeci acentalığı — Sirkeci Yolcu salonu z 22140 Mülga Deniz - Bank tarafından a senesi için muteber olmak Üzere na- ma ve hamiline olarak eşltas ve müessesata verilmiş olan gerek şehir hatlarile İzmir körfez vapurlarma ve gerek uzak seferler vapurlarına mahsus parasız paso ve serbes seyahat varaksları 30 Ağustos 939 tarihinden itibaren muteber değildir. Bu paso ve serbes soyahat varakalarmın 30 Ağustos 939 tarihine kadar İstanbulda İşletmemize ve İzmirde şubemize iadesi rica olunur. EKZAMIN (6693) Yara ve çıbanlarda kullanılır. Her Eczanede kutusu 50 Kuruştur. Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum idaresi ilânları Muhâmmen bedeli 2325 lira olan 25 X 35 eb'adında 1000 metre bezli ve dışı helezoni teli hortum (Havayı muzayyık filetleri için) 75 M 2 Mazşpiyo lâstiği 31/8,/939 perşembe günü saat (11) on birde Haydarpaşada Gar binası dahilindeki komisyon tarafiadün açık eKslitme usulile satın «lınacaktır, Bu işe girmek isteyenlerin 174 lira 38 kuruşluk muvakkut teminat ve ka- nunun tayin ettiği vesaikle birlikte eksiltme günü saatine kadar komisyona müracaatları lâzımdır. Bu işe ait şartnameler komisyondan parasız olarak dağıtılmaktadır. (6188) * "Tasfiye edilmiş fnkat işlenmemiş külçe halinde'bakir nakliyatı için D. D/142 numaralı yeni bir tenzili tarife yapılmıştır. Bu tarife 15/9/839 tari- hinden itibaren tatbik edilecektir. Yazla tafsilât için istasyonlara müracaat edilmesi. (4087) (6698) «Kapalı zarf usulile Motorin alınacaktır» İstanbul muıntakası Sıtma Mücadele Riyaseti Arttırma ve Eksiltme Komisyonundan : 1 -—- Mıntaka ihtiyacı için «28» ton motorin alınacaktır. 2 — Eksiltme 8/9/939 Cuma günü saat «15,30» da Kadıköyünde Moda | dolap açık eksiltme suretile satın alınacaktır. enddesindeki 91 No, lu Sıtma Mücsdele riyaseti binasındaki komisyonda yapıla- Eksiltme 4/9/939 tarihine müsadif pazartesi günü saat 15 de Vekâlet sa- caktır. 3 — Tahmin eğilen fiyat «1960» lira olup muvakkat teminat «147, liradır. 4 -— Yeniden tanzim edilmiş olan şarlnameler her gün Kadıköyündeki mü- eadele riyaset kaleminde görülebildiği gibi bedelsiz de alınabilir. 8 — Eksiitmeye girebilmek şartlarma sahip olan İsteklilerin tekli? mektup- larile muvakkat teminatlarını eksiltme saatinden bir saat evveline kadar Ka- dıköyünde Sıtma mücadele binasındaki komisyona vermiş olmaları gey ir. 4 Müstahzarları piyasaya çıktı Riyaseti Cümhur ve Ordu bandoları hesa- bına Muallim yetiştirmek üzere Maarif Vekâletine Bağlı Konservatuvara alınacak | talebelerin kayıt ve kabul şartlan Kabul şartları: 1 — 'Türk olmak 2 — Orta mektep mezunu olmak 3 — İlk sırufa eklerin yaş haddi 15-19 bulunmak 'Taliplerden istenilecek vesaik: 1 — Tahsil derecesini gösterir vesaik 2 — Nüfus tezkeresi, yahut tasdikli sureti 3 — Bir seneyi geçmemiş aşı kâğıdı «geçmiş ise-yeniden almacak aşı kâ- did» a 4 — Altlesinin ve kendisinin hüsnü hâl eshabından olduklarına dair ve- salk. 5 — 'Tanı teşekküllü asker! hastanelerden alacakları temmüssibba raporu «Müzikal bir kulağa sahip olmsaı ve nefesli çalgı nevilerinden birini çalaca- ğınr nazaran dişleri muntazam ve sağlam bulunması», 6 — 6X4,4 ebadında 6 fotoğraf 'I — Noterlikten musaddak taahhüt senedi ve, kefaletname «6 ve 7 sıradaki vesaik talebenin kabulü tahakkuk ettikten sonra slina- caktır. Bu talebelerin seçilme imtihanları Konseryatuyara alınacak diğer Ma- ârif sivil talebeleriyle birlikte 1 Eylül/1939 dan 8/Eylü1,1939 a kadar Ankara- da Devlet Konservatuvarında, 15/Eyllü)/839 dan 23/Eylül/939 a kadar İstan- bulda Galatasaray lisesinde yapılacaktır. Askeri müzika memuru «lmak üzere Devlet Kopservatuyarında tahsil edecek talebelerin işbu vesikalarını 1/Eylül/939 tarihine kadar konservatuvar direktörlüğüne vermeleri ve taliplerin iki imtihan yerinden hangisinden imti. han olacaklarını açıkça yazmaları lâzımdır. Verilecek taahhüt nümunesi: Mili Müdafaa Vekâleti Riyaseticümhur ve ordu bandoları müzika öğret- meni olmak üzere girdiğim Devlet Konservatuvar ve Müzik öğretmen tahsili esnasında okulu terkettiğim takdirde devletin bana sarfettiği parayı faizile Ödeyeceğime bana teslim edilmiş olsun olmasın ziya ve hasarına sebebiyet verdiğim okul eşyasının oku! idaresi tarafından talep edilecek bedelini de iti- Taz etmeksizin ve şartsız ödiyeceğime ve mektebi ikmal ettikten sonra askeri kanunlara riayetle vazifemi ifa edeceğime dair bu taahhüt senedi Devlet Kon- #ervatuvar v> Müzik Öğretmen Okulu direktörlüğüne verlidi. Kefaletname: Ordu bandoları ve Riyaseticümhur bandosuna yetiştirilmek üzere Devlet Konservatuvarı ve Müzik öğretmen okuluna kayt ve kabul edilmiş olan......... oğlu bu taahhütname ile vermeği deruhte ettiğim tazminat ile ziya ve hasarına sebebiyet verdiği okul eşyasmın 20 liradan fazla olan bedelini okul idaresi tarafından talep vuku'bulur bulmaz itiraz etmeksizin derhal ödemeği müşterek borçlu ve müteselsil kefil sıfatile taahhüt ederim. (328) (6739) istanbul Amerikan Koleji KIZ KISMI Kız kısmında Leyli yer kalmamıştır. Lise ihzart sınıfı için de kay'd kapanmıştır. MÜDÜRİYET NASIR İLÂCI En müuannid ve eski nasırları bile kökünden çıkarır Kanzuk Nasır ilâcı her eczanede “vardır cr İNGİLİZ KANZÜK ECZANESİ Le Tee Ziraat Vekâletinden: Vekâlet ihtiyacı için Vekâlet binasında teslim şartile 10 adet $ gözlü çelik tanalms, komisyonunda yapılacaktır. 10 adet çelik dolabın bir tanesinin muhâmmen bedeli 120 lira Umum mü- hanımen bedeli 1200 liradır, A Muvakkat teminst 90 liradır. : Çelik dolaplara ait şartname vekâlet levazım müdürlüğünden parasız Olâ» rak verilir. (759) (6253) Bahibi; Necmeddin Sadak Ymumi neşriyat müdürü: Şevket Bade | e A ŞA