22 Eylül 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

22 Eylül 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

* 1 — Haber alma servisi. A — Yıldırım - Musiki yazısı. 3 — Hile ve yalan 4 — Başına «K. gelirse pisipisi olur - Tersi asmaktan emir - Tenavül et. 5 — Tad - Beraber, $ — içinde et var - Kaba kumaş 7 — Başını «Mi. gelirse otlak olur - Baki. 8 — Futbol hakemlerimizden biri. $ — Vapur bağlanan küçük sabit duba. 10 — Başına «Çe gelirse eşkiya komitesi Mur - Eyüpte bir nahiye, Yukarıdan aşağı; | — Rıhtımsuz limanda kayıkların ya- maştığı yer, 3 — Bahtiyarlık - Dananın bağı, 3 — Huysuzlanma. 4 — Yapma - Toprak işleri, $ — Toprak - Valide. © — Sanat sahibi - İsim. 7 — Fehmet - Bir maden. 8 — Aktörün vazifesi - Hatırlanmak için verilen yadigâr, 9 — Hediye - Tersi engeldir. 10 — Uyak nidsar - Çalışma hakkı, Geçen bulmacamızın halli Soldan sağa: İ — Tebessümet, 2 — Atar, Uzama, 3 — 4 — Adap, Araka, 6 — Ümit. Üç kanadlı, 8 — Ruam. Belt. — Ecram, Mi, 10 —— Futkakle. Yukardan aşa, 1 — Taguyyüret. 2 Balat, Kart, 4 — Krüp, Yamak, 6 — Susam, Ar, 7 — Üzerindeki, 1» 58 9S SAT 12011823 1608 1941 N. D. de SİON FRANSIZ MEKTEBİ Derslere 2 Birinci teşrin pazartesi başlanacaktır. Kayıt muamelesi pa- xartesi ve perşembe günleri saat 9-17 ye kadar yapılır. Dr. IRFAN KAYRA Röntçen mütehassıs “Türbe, Bozkurd Kiranthanesi #nön eski Klod Farer sokak No.4 - 10, Öğleden sonra 3ten Tye kadar ZAYİ — Çorlu askerlik şubesinden aldı- Bm terhis tezkeremi zayi ettim, Yenisini çikaracağımdan eskisinin hükmü yoktur. 1319 doğumlu Mehmed oğlu Ali Krean Doyçe Orrent Bank Dresdner Bank Şubesi Merkezi: Berlin Türkiyede $ Şubeleri : İstanbul (Galata) Deposu: Tütün Gümrük İzmir Her türlü banka müamelâtı Gayrimenkul satış — İstanbul emniyet sandığı direktörlüğünden Bay Mehmed Nurinin 13604 hesap No. sile Sandığımızdan aldığı 1900 liraya karşı birinci derecede ipotek edip vadesinde borcunu vermediğinden hakkında yapılan takip Üzerine 3202 Nu, li kanunun 48 cı maddesigin matufu 40 c: maddesine göre satılması İcabeden Beşiktaşa tübi ewki Teşvikiye yeni Meşrutiyet mahüllesinin eski Kâğıthane yeni Büyükdere hâlen Ha'âskârgazi eaddesi eski 4 yeni 200 kapı No. ): kâğir bir apar- manın altı hissede bir hisses, bir buçuk ay müddetle açık artlırmayu konumuştur. Satış Tapu #icli kaydına göre yapılmaktadır. Arttırmaya girmek İsteyen 480 lira pey akçesi verecektir. Alli bankalarımızdan birinin teminat mektubu da kabül olunur. Birikmiş bütün vergilere Belediye resimieri, vakıf icaresi, taviz bedeli ve tellâliye rusumu borç- Yaya aittir, Arttırma şartsâmesi 25/9/039 tarihinden itibaren telkik etmek isteyenlere Sandık hukuk işleri servisinde açık bulundurulacaktır. Tapu sicil kaydı vestir lizumin izahatta şartnamede ve teklip dosyasında vardır. Artırmaya girmiş olanlar, bunları tetkik ede- rek satıhğa çıkarılan peyrimenkul hukkında her şeyi öğrenmiş nd ve itibar olunur. Birmel arttırma 6/17/4359 tarihine müsadif pazartesi günü Cağaloğlunda kâln Sandığı- muzdan saat İD dan 12 ye kadar yapılucektar. Muvakkat ihalesi yapılabilmesi için teklif sdilecek bedelin tercihan anması icabe6en gayrimenkul mükellefiyeti İle Sandık ela- cağını tamamen geçmiş olması şarttır. Aksi takdirde son arttırmanın taahhüdü baki kalmak şartile 21/1)/930 Sah günü aynı mahülde ve uynı saatte son arttırması yapıla- caktır. Bu arttirmada gasrimenkul en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır. Hakları Tapu sicillerile sabit olmıyan #lâkadarlar ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarımı ve bususile faiz ve masarife dair iddialarını ân tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile beraber dairemize bildirmeleri Jâ- amdır. Bu suretle haklarım bildirmemiş olanlarIa hakları tapu sicillerile sabit olmi- Yanlar #atış bedelinin paylaşmamnecan Anriç kalırlar. Daha fazla malömat almak iste- yönlerin 938/267 dosya numaresile Sandığımız Hukuk işleri servisine müracaat etmeleri lüzumulün olunur. DİKKAT Emniyet Sandığı: Sandktan sinan gayrimeniui ipotek göstermek İsteyenlere, muhamminlerimizm koymuş olduğu kıymetin yüzde kırkını İ tecavüz et ek — ihale bedelinin yarısına kadar borç i (7585) Gayrimenkul satış ilânı Istanbul emniyet sandığı direktörlüğünden Bey Nikolinm Sandığımızdan 22527 hesip No. sile saldığı (800) liraya karşı birinci derccoda ve 200 Jiraya karşı ikinci derecede İpotek edip vadelerinde borçlarını ödeme- diğinden hakkında yapılan takip Üzerine 3202 No. lı kanunun 46 e! maddesinin matufu 40 cı maddesine göre sefllması icabeden Bakırköyünde Cevizlik mahallesinin Hoban sokağı ve İstanbul enddesinde eski 124 yeni 13. 103 No. h altında dükkân olan kâğir bir evin tamami bir buçuk ay mildüelle açık arttırmaya konmuştur. Satış Tapu sicil Kaydına göre yapılmakladır. Artırmaya girmek isteyen 43'7 lira pey Akçesi verecektir. Milli bânkalarımızdan birbin teminat mektubu da kabul olunur. Birikmiş bütün ver- gilerle Belediye resimleri ve tellâl'ye rusumu borçluya aittir. Arttırma şartnamesi 25/9639 tarihinden itibaren tetkik etmek İsteyenlere Sandık hukuk işleri servisinde açık bulundurulacaktır. Tapu sicil kaydı vesair lüzumlu izahatta şartnamede ve takip dosyasında vardır. Artırmaya girmiş olanlar, bunları tetkik ede- rek satılığa çıkarılan gayrimenkul hakkında her şeyi öğrenmiş sd ve kibar olunur. Birinei arttırma 60/11/99) tarihine müsadi? pezartesi günü Cağaloğlunda kâln Sandığı- muzdan saat 10 dan 12 ye kadar yapılacaktır. Muvakkat ihalesi yapılabilmesi için teklif edilecek bedelin tercihan alınması icabeden gayrimenkul mükellefiyeti ile Sandık ala- cağını tamamen geçmiş olması şarttır. Aksi takdirde son arttırmanın taahhüdü baki kalmak şartile 21/11/9389 Salı günü aynı mahalde ve aynı saatte son arttırması yapıla- caktır. Bu arttırmada gayrimenkul en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır. Hakları . Tapu sielilerile sabit olmıyan alikadarlar ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile falz ve masarife dair iddialarını ân tarihinden itibaren 20 pün içinde evrak: müsbitelerile beraber dafremize bildirmeleri Hi- sımdır, Bu suretle haklarını bildirmemiş olanlarla bakları tapu sicillerile sabit olm- yanlar satış dedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Daha fazla malümat almak İste- yenlerin 538/39 dosya numarasile Sandığımız Hukuk işleri servisinle müracaat etmeleri Yüzumu ia ilunur. a DİKKAT Sendbktan akman gayrimenkulü ipotek: göstermke isteyenlere, muhamminlerimizin koymuş olduğu kiymetin yüzde kırkını | (ecavüz etmemek üzere ihale bedelinin yarısma kadar borç i vermek suretile Kolayhk gün termektedir. 117694) | Gümrük muhafaza genel komutanlığı İstanbul | — levazım âmirliği satınalma komisyonundan: 1 — Salın alınacak $ kalem malzemenin 25/9/$99 pazartesi günü saat 11 de pazar- | Hip yapılıcaktır. 2 — Tasarlanmış tutarı 153 lira 25 kuruş ve ilk teminatı 11 liradır. Liste komisyon- dadır. Görülebilir. 3 — İsteklilerin kanuni vesikaları ve ilk teminat makbuzlarile Galata rıhtım cad- desi Veli Alemdar Handaki komisyena gelmeleri, (1550) | D. Bakır Nafia müdürlüğünden: 1 — Açık eksiltmeye konulan İş: 524158 Lira köşif bedelli B. Umumi Müfettişlik binaları için mübayan edilecek mabilya. ? — Wu işe sit evrak şunlardır: A — Eksiltme şartnamesi, EB — Mukavele proje ve resimler. C — Ek hunisi ve fenni şartnameleri. D — Ba evraklar Nafına Dairesinde görülebilir. 3 — Bu işin ihalesi 5/B.Teşrin/680 perşembe günü saat yapılacaktır. 4 — Eksiitmeye girebilmek için 393.12 Lirahk muvakkat teminat vermek, aşağndeki vesikaları ibraz etmek lâzımdır. A — Bu işi; eksiltmesine girebilmek için ehliyet vesikası, -B — 089 Mali yılına ait Ticaret Odası vesikesi. $ — Taliplerin 5/10/9399 perşembe günü ihale saatinden bir saat önce Komisyon Re- imliğine müracaatları lâzımdır. Posta gecikmeleri kabul edilmez. 6 — (4) üncü maddenin (A) fıkrasındaki ehliyet vesikası eksiltmeye çıkarılmış olan hangi iş için istendiği açıkça yazılmak suretile eksiltmenin yapılacağı gününden en us sekiz gün evvel bir isiida ile Vilâyette istenilecek ve bu zaman zarfında vesika tale- binde bulunmayanların. eksiltmeye giremiyecekleri, 417340) Topkapı sarayı müzesi müdürlüğünden Emniyet Sandığı: 10 da Nafia Düiresinde İşin nevi Muhâmmen bedeli Muvakkat teminat Lira K. Lira K. 40 ton Sömikok 480 00 66 0 Topkapı sarayı ve Türk ve İslâm eserleri müzesine gerekli sömikokün şartnamesi mucibince açık eksillme ile Eylülün 28 inci Pazartesi saat on dörtte ihale edilecektir. Taliplerin ticaret odası vesikalarİle muvakkat teminat makbuzlarile Topkapı sarayı müzesi mödürlüğünde satınalma komisyonuna müracaatları beyan olunur. (7255) Ankara valiliğinden: Keşif bedeli «49059» lira «88. kuruştan İbaret bulunan Ankara - İstanbul yolunun 150-000 — 152-602 inci kilometreleri arasındaki köprü ve menfez Inşastı kapal zarf usulile eksiltmeye konulmuş ise de talip çıkmadığından 2496 sayı kanunun 40 wet mad- desine tevfikan 8/9/9389 tarihinden İtibaren bir ay müddetle pazarlığı konulmuştur. Muvakkat teminatı «3009: lira «5ün kuruştur. İsteklilerin teminat mektup veya mak- buz, ticaret odası vesikasile bu iş için Nafia Müdürlüğünden alacakları fenni ehliyet veşikasile biriikte her pazartesi ve perşembe günleri saat on beşte vilâyet dalmi endü- menine gelmeleri. Buna aid keşif ve şartnameyi her gün Nafın Müdürlüğünde görebilecekleri, (4574) (7316) Ankara valiliğinden: Ankara » Gerede yolunun 103-000 — 1264800 ikinci kilometreleri arasında yapı- İ lacak şose ve menfez İnşaatı kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuş ise de vakti mmay- İ yeninde talip çıkmadığından 2490 sayılı kanunun 40 ıncı maddesine tevfikan 8/9/439 tarihinden itibaren bir ay müddetle pazarlığa konmuştur, Keşif bedeli (181940) lira (44) kuruştur. Muvakkat teminatı (5347) ira (63) kuruştur. günleri saat on beşte vilâyet da'mi encümenine gelmeleri. Buna alt keşif ve şartnameyi ber gün Nafa müdürlüğünde görebilecekleri. (7315) fenni ebiiyet vesikasile birlikte her pazartesi ve perşem- mkara Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden: Bu yıl Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsünün Ziraat Veteriner fakültesine kız ve erkek, orman fakültesine yalmız erkek parasız yatılı, paralı yatılı ve ya- tasız talobe alınacaktır. Enstitüye yazılabilmek için aşağıdaki şartlara uymak gereklidir. 1 — 'Türk tabiiyetinde bulunmak, lise mezunu olmak ve olgunluk imtiba- mını vermiş bulunmak, (Türk liselerine muadilliği Maarif Vekâletince tanın- İ miş ecnebi Yiselerin şahadetnameleri kabvi olunur.) veya Üniversite veya yük- sek bir mektep mezunu bulunmak şarttır, Il — Üniversite ve yüksek mekteplerden naklen geleceklerin tahsillerine göre hangi sınıflara kabul edilecekleri hakkında rektörlük karar verir. HI — Enstitüye girecek yatılı talebenin yaşı 17 den aşağı ve 25 ten yu- karı olamaz. Nehari talebe yüksek yaş kaydına bağlı değildir. IV — Parasız yatılı talebeden beden kabiliyeti ve #ağlamlıkları hakkında tam teşekküllü bir hastahane raporu lâzımdır, Râpor nümunesi Enstitüden veya Ziraat, Orman, Veteriner müdürlüklerinden tedarik olunur, Bu nümü- neden başka alınacak raporlâr kabul edilmez. V — Enstitüye yazilan parasız yatılı talebe iki ay içinde yeniden sağlık ve sağlamlık muâyenesinden geçirilerek rhesleklerinin istediği beden kabiliyetini gösteremiyenlerin enstitüden ilişiği kesilir. VI — Ziraat fakültesine girecek yatılı talebe bir devlet çiftliğinde slaj görmeye mecburdur. Bu slaj nihayetinde talebe imtihana tabi tutulur. Stajdan sonra talebenin enstitüde nazari derslere devam edebilmesi için bu imtihanda muvaffak olması şarttır. Staj müddetince talebeye 30 lira aylık verilir, Yatacak yer parasız olarak çiftlikte gösterilir, Stajyer talebenin yeme- $i ve içmesi de Enstitüce temin edildiği takdirde kendilerine bu 30 lira veril. mez. VII — Parasız yatılı telebeden staj veya okuma devresi içinde her ne suretle olursa olsun, kendiliğinden stajını veya tahsilini bırakanlardan veya cezaen çıksrlanlardan hükümetçe yapılan masrafları ödeyecekleri hakkında, verilecek nümuneye göre noterlikten tasjikli bir kefaletname alınır. VI — Enstitüye girmek istiyenler,yukarıda yazıl: sağlık raporundan başka dize ve olgunluk diplomasını veya tasdikli örneklerinin ve nüfus tezkerelerini polis ve belediyeden alacakları hüsnühal kâğıdını, aşı raporunu orta ve liselerde görmüş oldukları askeri dersler hakındaki ehliyetnamelerini iliştirerek el ya- nlarile yazacakları pullu bir dilekçe ile ve 6 tane fotğrafla birlikte doğruca Ankarada Yüksek Enstitü rektörlüğüne müracaat ederler; Talipler dilekçele- rinde hangi fakülteye kayıt olmak istediklerini bildirmelidir. IX — Pulsuz veya usulü dairesinde pullanmamış olan ve yukarıdaki mad. dede yazılı evrak ilişiğinde olmıyan dilekçeler muteber değildir. X — Parasız yatılı talebe alınmakta birinci ve sekizinci maddede yazılı | vesikalara vaktinde beş vuranlar arasında pek iyi veya iyi dereceli ve fen ko- Mundan olanlar tercih olunur, Xi — Veteriner fakültesi tahsil müddeti bu seneden itibaren yeni kabul edilecek talebeye şamil olmak üzere beş senedir. Xi — Cevap isteyenler ayrıca pul göndermeliğir. XIn — Baş vurma zamanı 15 Ağustes 939 tarihinden Eylülün 30 uncu gü. nü akşamına kadardır, Bundan sonraki müracaatlar kabul edilmez. (8705) (6167) Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum idaresi ilânları Muhammen bedeli 2110 lira olan 1065 kilo muhtelif eb'atta pirinç kaynak teli 28/9/1939 Perşembe günü saat (10,30) cr: buçukta Haydarpaşada Gar binası dahilindeki m tarafından pazarlık uswiie satır. alınacaktır. Bu İşe girmek isteyenlerin 318 lir 50 kuruşluk kati teminat, ve kanunun tayin ettiği vesaikie birlikte pazarlık günü spatine kadar komisyona müracaatları lâzımdır. Bu İşe ald şartnameler komisyondan parasız olarak dağıtılmaktadır. (7565) A Muhammen bedeli 3520 lira olan $ adet iki veya dört zamanlı benzin veya dizel mo- törlü seyyar santrifuj tulumba 8/10, 985 salı günü saat (15) on beşte Haydarpaşada gar binası dahilindeki komisyon tarafından kapal zarf usulile satın alınacaktır. Bu işe girmek isteyenlerin 184 liralık muvakkat teminat ve kanunun tayin ettiği vesikalarlâ tekliflerini muhtevi zarfların! ayni çün saat (14) on dörde kadar komisyon relsliğine vermeleri lâzımdır. Bu işe alt şartnameler kom'syundan parasız olarak dağıtılmaktadır. “Devlet Denizyolları Işletme umum man Müdürlüğü ilânları Karadekiz hattı kış tarifesi İstanbuldan 24 Zyihi Pazar günü kalkacak postadan Jübaton Karadeniz hattında il iKtar, (1384) sere. Kış tarifesinin tatbikine Postalar İslanbuldun eskisi gibi Salı ve Perşembe günleri saal 12 de ve Pazar gün- leri saat 16 da kalkacaklar ve dönüşte bazı iskeleler tevakkuflarının iş hacmine göre temdidi hasebile yaz tarifesine nazaran İstanbula birer gün sonra geleceklerdir. (7566) Istanbul Defterdarlığından: Senelik muhammen icar Tira Müddet Beyoğlunda: Hüseyinağa mahallesinde Bilesikçi sokağında 41 sayılı Kirkor Börekçiyandan metrük altı cdalı hare. 190 isme Beyoğlunda: Hüseyinağa maballesinde Bilezikçi sokağında Yi ve duvara sokağından 37 numarayı alan Üç cdah gayri menkul yeğ Beyoğlunda: Kski Tatavla yeni Kurtuluş o mahallesinin eski Sakızlı yeni sokağında yeni 239 sayılı hane icar, © 0 » yeni Kasımpaşa Erenköyünde Kozyalağında Hilmipasa rokağında maa bahçe alı numa- ah köşkün icarı (senelik icarı peşinen) Yukanda mevki ve numaraları yazıl gayrimenkuller bizalarındaki muhammen icar bedelleri üzerinden açık arttırmaya konulmuştur. İhale 2/10/939 tarihine müsadif pa- sartesi günü sast 14 bedir. Senelik icar bedeli dört taksitte ve her taksitler peşinendir. Taliplerin * 75 pey akçelerini yakti muayyeninden evvel yatırıp mezkür gün ve saatte Deftardarlık Mili Emlâk Müdürlüğünde toplanan komisyona müracaatları. (TSE) Istanbul Nafia Müdürlüğünden: 25/9/639 Pazartesi günü saat 16 de İstanbulda Nafia müdürlüğü eksiltme komisyonu e çi KE bitirme işleri açık vele, eksilme » bayındırlık işleri genel hususi fenni ri, proje ke- Bfuka, e, bayındı ve fe grama proje 8 ilme Sea ia Me oyma GE MA Muvakkat teminat (77) liradır. İsteklilerin en az bir teahhütte (1000) liralık bu işe benzer iş yaptığına dair idare- lerinden almış olduğu vesikalara istinaden İstanbul Vilâyetine müracaatla eksiltme ta- Hihinden (8) gün evvel alınmış ehliyet ve 888 yılma aid Ticaret odası vesikalarile gel- meleri, 201) İnhisarlar idaresinden ispirto satın alanların nazarı dikkatine inhisarlar İstanbul Başmüdürlüğünden © 1 — Keza depolarile Kolonya ve Ayna âmillerine: Satılan ispirtolar 24 Eylül $39 tarihinden itibaren Sajı ye Cuma günleri den isteklilerin ihtiyaçlarını üç gün evvel İnhisarlar Merke Deposuna bildirmeleri, «İhtiyaç telefonla da kaydettirilebilir. No. 43759» ? — Kezahanelerin: Her ay almakta oldukları ispirtolsrda 1/10/9399 dan itibaren her ayın ük haftasına tesadüf eden Salı, Çarşamba ve Perşembe günleri tevzi edilecektir. 3 — Muzayyer ve cilâ ispirtosu alıcılarma: On keş kilaya kadar olan ihtiyacar ber gün ve bundan fazlası üç gün evvel bildirli- mek şartile Salı ve Cuma günleri estılacaklır. Sipariş mahalli: İnhisarlar Merkez De- posu Telefon: 43799 sm)