6 Aralık 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

6 Aralık 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

İlngiltere Kralı maske- lenmiş bir otomobil ile cepheye gitti AKŞAM Finlândiyalılar 6O Sovyet tayyaresi tahrip etmişler Sene 22 — No, 7988 — ger yea kaz m, 8 Kânunueveei 1930 fon; Başmuharrir; 20585 — Yan işini: 20765 — İdare: 20681 — Müdür; 20497, isveç hükümeti kısmi seferberlik ilân etti Finler Kareli'de büyük mukavemet gösteriyorlar Riga'dan selen bir habere göre 17 bin esir almışlar Şimalde Petsamo ve nikel madenlerinin bulunduğu Salmijervi alevler içinde Londra 5 — Fin. lândiyada şiddet. Wi fırtınasi bu gün de'devam ot- miştir, : Kar, bil hassa cenupta Kareliye yağmak- tadır. Burada ka». rw. kalınlığı » bir metreyi geçmiş- tir, Kar, tank ka- pahlarmı, : lâğım. ları «ve maynleri gizlediğinden Sov. yet kıtaları İler- lemeğe - cesaret edemiyorlar. Şimalde “Petsa- mo o havalisinde hava nisbeten mu- tedildi, Bu sebep- le bu hâvelide şiddetli muha- rebeler “ olmuş- tur: Finlândiya- liların az bir kur- vetle müd a ei” tsamoyu şa yak- tıktan sonra çe- kikâikleri Salmijervinin de alevler içinde -bu- Tunduğu .bildiriliyor, Cenevre 5 — Sovyet Rusyanın Mil etler Cemiyetinden çıkarması hak- kında Arjantin hükümeti tarafından yapılan teklif asâmblenin Cumartesi gö toplantısmda tedkik edilecek. tir, Bu teklife bir çok devletler müza- heret edeceklerdir. Montevideodan bildiriidiğinz göre, Uruguay da bu hususta bir nota ha- :! zırlamaktadır. Uruguay, Sovyet Ru3- ya Milletler Cemiyetinden çıkarılma- dığı takdirde kendisi ayrılacaktır, (Devamı 10 uncu -sahifede) Finlândiya Halk (o Finlândiya Mili | Son muharebelerin cereyan eltiği yerleri gösterir harita ve Norveç hududundaki | Finlândiyanın şimal cephesi sükü: | netle geçmiştir. Maamalü Sovyetle- | rinLünahamari'ye yeni asker çıkardı- Arjantin Sovyetlerin Milletler Cemiyetinden | çıkarılmasını istedi Bir çok devletlerin bu teklife müzaheret edecekleri haber veriliyor Maamafih Ordre gazetesi bu teklifin ameli bir netice vereceğini ümit etmiyor | l hükümeti reisi : Birlik hükümeti | Kusenin reisi Riste Ryti İ ğı haber alınmıştır. Rusların her an yeni harektlerde bulunmaları beklenis yor. Finlândiyalılar 60 Rus tay- yaresini tahrip etmişler Stokholm 5 (A.A.) — Isveç gazete- lerine Finlândiyadan gelen gâyri res- mi hâbrelere göre 200 Rus paraşüt- çüsü Sali $i de Finlândiyalılar tarafından ww sara edilmiş bulun- niaktadır. Finândiya tayyarelerinin Mar“ mansk'a yaptıkları hücumümr netice. sitide 60 Sovyet tayyaresinin tahrip edildiği söyleniyor. Nikel madenleri berhava edildi mi? Helsinki 5 Sovyetlerin nikel:'ma- denleri . mer ölan ,. Salmijerviyi bombardıman ve tahrip ettikleri doğ- ru değildir... Burası, tamamen tabliye edilmiş ve her tarafa dinamitler kon. muştur, So kıtaları gelir gelmez bütün mıntaka berhava, edilecektir, Kareli berzahindaki muharebeler Londra 5 — Finlâni kıtaatı Ka- rölide kahrâmancâ nukayemet göstermektedir. Burada sayısız tu- zaklar kurulmuş, her” tarafa * kara maydleri konmuştur. Berzahın dar- (Devamı 10 uncu sahifede) EDA lira tile: ———— m Bu oyuna gelmiyeceğiz!! Moskovada çıkan Pravda gazeleşin. de ade sanı meçhul, deli fişek bir 1d- | ftrı bilmez, Türk gazeteciliği cley- hinde bir yazı yazmış. Olur a! Dünya | gazetelerinde ne mânalk, mânasız | makaleler neşrolunur. İş bu kadarla kalsaydı şaşmazdık, Fakat bu makale bizzat Sovyetler tarafından değil de Alman sejaretin- ce itina ile tercüme ettirilmiş; nefis kâğıda bastınıp —memlekelimizde paket paket dağıtılmıştır. Matbaama. za da okkayla geldi! Almanların, Türkiye yahud Türk matbuatı lehinde her yerde çıkan ya- zıları görmeyip de aleyhteki kötü bir nümuneye dört elle sarılârak bu ara açıcı gayreti sarjetmeleri, lehlerinde neşriyat temini için gece gündüz eşik. lerimizi aşındırmak güyretlerile de İ eğlendirici bir tezad - yahud âhenk « teşkil ediyor? ie. Maksadınızı anlıyoruz:Türk ve Soy. yet matbuatını biribirine düşürmek üliyorsunuz! Bu oyuna gelmiyeceğin.. Stokholm'ün icabında tahliye edilmesi için tedbir alınıyor Halk Finlândiyaya füli yardımda bulunulması için mitingler yapıyor Londra 5 Stokholmdan gelen haberlere göre İsveç hükümeti kısmi seterberlik ilân etmiştir, Silâh altına 15 sınıf çağrılmıştır. Davet edilen ef- radın yekünu 40 bindir. Bu suretle silâh altında 150 bin asker buluna. cak demektir ki bu normalın yedi mislidir, Askerle, hududa o sevkeği- liyorlar, İcabında Stokholmun tahii- yesi için de tedbir alınmıştır. Diğer taraftan Norveçin de hudud- da tedbir aldığı bildifilmektedir. Stokholm 5 — Stokholmda talebe ve halk hükümete Finlândiyaya filli yardımda bulunul masını istemiştir. Memleketin muh- telif yerlerinde mitingler yapılmakta- dır .Stokholmda balk gönüllü yazıl- maktadır. Danimarkadan 100, diğer memleketlerdön 3000 gönüllü Finlân- diyaya gitmiştir. Osloda'bir toplantı Londra 5 — İsveç ve Danimarka ! istidalar vererek | Hariciye Nazırları Osloya gidiyorlar, Perşembe günü Osloda Norveç Hari- ciye Nazırı ile, Milletler Cemiyetinde takib edilecek hattı hareketi görüşe ceklerdir, Oslo üniversitesinde bolşe- vizm aleyhinde nümayiş Oslo 5 (AA) Bini mütecaviz ta- lebe, Oslo üniversitesinde bolşevizm aleyhinde biz nümayiş yapmıştır. Bu talebenin ekserisinin sosyalist olduk- ları görülmüştür. Birçok profesörler, söz alarak Sovyet Rusyaya şiddetle hücum etmişler ve Pinlândiya - Rus- ya ihtilâfında bitaraf kalmasının Norveç için tehlikeli olacağını, çünkü yakın bir zamanda Norveçin de tecâ- vüze uğramasının ihtimal haricinde olmadığını söylemişlerdir. Talebe, muhazib . Finlândiyalı ar- kadaşlarına bir tesanüd mesajı gön- dermişlerdir. Lord Halifaks harp hedeflerini anlatıyor Almanya tahrib ettiği itimadı tekrar tesise muvaffak olduğu takdirde, kendisine Avrupada müstahak olduğu mevkii tekrar kazanmak ümidini verecek tekliflerde bulunmağa âmadeyiz» . TUZAK İÇİNDE TUZAK (Vâ - Nü) nun naklettiği bu heyecanlı aşk ve macera romanı Cumartesi günü başlıyor. (Yazısı 10 uncu sahifede) — Ayrıldığımız zaman Çekoslovakya, Avusturya, Polonya daha haritadaydıl.. Na Pa Bense aradan yıllar geçti sanıyordum!.