6 Aralık 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

6 Aralık 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Hem börek, hem tatlı Yapılması kolay, ucuza malolan ve icabında tatlı, börek ve pasta ola- bilen bir hamur tarif edeceğiz, İçine peynir konulursa börek şeker şerbeti içine atılırsa tatlı piş tiklen sonra arasina krema veya reçel konursa pasta olur. Tarifi şudur: İki bardak süt (süt bulunmazsa su da olabilir) iki bar. dak un, iki çorba kaşığı sade yağ, iki iri, büyük yumurta, (yumurtalar küçükse üç tane) bir tatlı kaşığı bi- karbonat ya baking pulver almalı. Yağ tencere içinde ateşte hafifçe kızdıktan sonra içine süt yahut suyu atmalı, tencerenin kapağını kapaya rak fikir fıkır kaynamasını bekleme- 1, ortası açılınca ateşten İndirmeli. içine önceden karıştırılmış unla bi- karbonatı atarak tahta kaşıkla eze ee soğumaya bırakmalı. Hamur daha ılık iken İçine ayrı kapta köpürlülmüş yumurtaları ka- rıştıra karıştıra hamura içirtmeli. Tatlı — Bu hamurdan tatlı yapı- Jacaksa küçük bir tava yahut kuşane içine bol sade yağ koyarak kızdırmalı. Hamurdan çorba kaşığı ile ceviz bü. yüklüğünde parçalar kopararak kız- gın yağın içine atmalı, nar gibi kı. zınca evvelden hazırlanmış ve soğu- tulmuş şeker şerbeti içine atmalı, Beş on dakika durduktan sonra taba- ğa alarak sofraya çıkarmalı Börek — Hamur ayni surette pi rilir yalnız içerisine üç dört çorba kaşığı ezilmiş peynir yahut rendelen- miş gravyera peyniri korıştırmalı. Sonra kızdırılan sade yağı içerisine kaşıkla ceviz büyüklüğünde parçalar atarak kızartmalı, sicak sıcak sofra- ya çıkarmalı. Pasta — Hamur ayni suretle pişi rilip hazırlanmalı, yalnız yağda kı zartılmamalı. Hafif unlanmış bir tep. siye birer çorba kaşığı dolusu ha- Mmurdan koyarak dizmeli. Üzerlerine az şeker ve dövülmüş badem serpe- Tek fırında pişirmeli. Pastalar pembe olunca fırından çıkarmalı. Soğuyun- ca bıçakla üstünü altından pek az ayırmalı ve içine reçel yahut pişmiş krema ile doldurarak tabağa diz. melidir. : . Sandviç ekmeği 20 gram bira mayası, 125 gram tereyağı, bir bardak ılık süt 500 gram un bir kahve kaşığı sofra tuzu, # yu- murta almalı, Bira mayasını sütle ezip erittikten Bonra içine tereyağını, tuzu, yumur. taları karıştırmalı, nihayet unu ilâve ederek hamur yapmalı üstünü örte- rek kabarmaya bırakmalı. Hamur iyice kabannca, yani if misli olunca hamurdan yumurta bü- yüklüğünde parçalar alarak yuyar- Jamalı, Sandviç ekmeği biçimini ve. rerek yağlanmış tepsiye dizmeli. Üzerlerine bir yumurta sarısı sürmeli fırında pişirmelidir, Sandık lekesi nasıl çıkartılır? Rutubetli odalardaki sandıkların içinde duran yahut nemli iken ütü- lene: İyi kurutulmadan dolaba yerleştirilen çamarşırlarda sandık le- kesi denilen kahve rengi lekeler olur. Bu lekeleri çıkartmak için bir çok usul vardır, Bunlar arasında en tesir. Jisi şunlardır: 80 gram rendelenmiş beyaz sabun, 80 gram nişata, 40 gram ince dövül- müş sofra tuzu iki üç limonun suyu alınmalı, Bunları karışlırmalı ince bir Grça ile lekenin üstüne ve altına sürmeli ve leke kayboluncaya kadar güneşte tutmalı sonra çamaşırı yıka- malı. Diğer bir usul: Yarım bardak ılık gu içinde bir tatlı kaşığı ince tuz ile bir kahve kaşığı nişadır (sel d'amo- niague) erilm Bu suyu leke üzeri- ne sürerek iyice ıslatmalı, sonrn açık havaya asarak 12 yahut 24 saat bi- yaktıktan sonra her zamanki gibi Karolu k e Çizgili ve karolu ve manto için çi ların biçimleri gayet sadedir: 1 — Beyaz İle yeşil karolu yünlü- den cibise bluzu ve eteğin arkası düz, eteğin ön kısmı biye olarak kuliami- r. Kemeri akası beyazdı kumaşlar, elbise kullanılıyor. Bun- a TON Z SD EYEZ/ üzerine bordo rengi karolu ileden elbise, Eli erine bordo reng geçirilmiştir, Kemer! de Gendir. 3 — Bej ve kahve rengi kârolu yün lüden mento, nin ön usım kadife biye ayni kadife Seyaz Üzerine sarı, ve mavi ve siyah cizgili jerseden elbise, Cepleri ve kemeri siyah kadifedendir. Bluz ve etek biyedir. 5 — Mavi üzerine Jâcivert karolu nlüden elbise, Bluzun ön kısmı Jâ- Amerikada bütün sinemalar kapanmak tehlikesi karşısında Hollivutta grev başlıyor, buna sinema operatörleride iştirak ediyor Hollivuttaki stüdyolar: Fox filim şirketi stüdyolarından biri Amerika, dünya filim sanayiinin merkezi olduğu gibi ayni zamanda sinemasi €n çok olan memlekettir, Amerikada en küçük köylere kadar her tarafta sinemalar vardır, Nev- york, Şikago gibi büyük şehirlerde si- nemaların adedi binleri bulur. Bun- Jar son derece muhteşemdir. Her biri on, on beş bin kişi alır. Sinemaların çoğunda günün 24 saatinde fasılasız filim gösterilir.ve dama seyirciler bu- lunur Amerikalıların başlıca eğlenceleri sinemadır. Sinemada yalnız filim gös- terilmiz. Konserler verilir, varyete nu- maraları yapılır, Bunur için ber program üş dört saat sürer Hollivuttan gelen hırsa Amerikalılar en büyük eğlence- kalmak tehlikesi Bunun lerinden mal or) Patronlar Bunun tırılmi bunu üzerir haberlere bakı. | İİ MÜŞKÜLLERE CEVAP Ayva likörü üheyla R. — Ayva likörü yapmak ve çürüksüz sulu ayva ali meyralarn üzerini y arın soymadan ret r karak rende- ları süzün! yunu ölçünüz, ayni miktar ilâve ediniz ve kayanoza koyarak muhafaza ediniz etmek için bir şişenin aj yunuz, Huninin içine te k yerleştirmeli. Likörü bu pamuktan süzerek geçirmeli, om arabikle nasıl kola yapılır? taş Melek D, Z. — Gom arabikle m kola terlibi şudur! Bir litre soğuk suda 250 gram gom arâbik eritiniz. İyice h nca gayet hafif aleşie on dakika, bir çeyrek kadar mütemsdiyen karıştıra- rak pişiriniz. 2 ateşten indirerek ka- nıştırmakta devam ile ilik su ilâve ediniz. Arzu ettiğiniz koylukta olunca içerisine tül perdeyi batırmız. dan sonra İpe asırıız, hafif yiniz. Süt kürünün cilt için çok faydası vardır. Her gün bir kilo ılık süt içilmelidir. Bunu sabah, İkindi vakti ve gece yatarken içmek lâzımdır. Yatarken yüz yıkandıkian 6 fazla sütle yüzü yıka- nra ılk su Ür iyice yi- liğine yardım eder. 8 nasıl temizlenir? sıcak kepekten âlarak tilkinin her tarafına, ss& kirlenen kısımlarına bol Elinizie ovalayınız, sonra bukia hafifçe vararak kepekleri silkiniz. Yanmış yemekler Yemek pişerken ateşte tencere ol- duğu unutulursa yemek kokusunu hisseder etmez tencereyi ateşten in- dirmeli, kapağını açarak soğuk su dolu daha büyük bir tencere yahut bir leğen içine oturtmalı, ve soğuma- ğa bırakmalı, Soğuk su yanmış tencerenin âğzı na kadar gelmelidir. Yemeğin üst kıs. mını bir tabağa alınca yanık koku- sundan eser kalmaz. Dibi yanan bir tencereyi temizle- mek için bıçakla kazımak yahut telle ovalamak tencereyi bozduğu için en iyi usul şudur: Tencereye bir avuç tuz koymalı, Üzerine sıcak su dökmeli ve tence- reyi biriki gün böylece bırakmalı, Bu müddet geçtiklen sonra yanıklar kendiliğinden kabarıp çıkar. Diğer bir usul da bir iki gün tence- Teyi böylece birakmaklansa ateşle kaynatmaktır. Cild için güzellik suyu Cildin güzel olması ve uzun müd- det gençliğini muhafaza etmesi İçin şu güzellik suyu çok faydalıdır: 200 gram halis gül suyu 50 gtam #af gliserin 10 gram boraks almalı. Gül suyu içerisinde boraksı eritmeli üzerine gliserini ilâve ederek güzelce karıştırmalı ve şişe içinde muhafaza etmeli. Sabah akşam yıkandıktan sonrg bu sudan bir pamukla yüze sürmelidir. Kepek ve saç di İmesi Başta fazla kepek olur ve bu yüz- den saçlar dökllürse tarif edilen ilâ- cın çok faydası görülür: 12 gram hint yağı, iki buçuk gram (resorcine) 370 gram alkol, 100 gram kolonya, Bir eczanede yaptırılan bu ilâçla bir parça pamuk ıslatılır ve saçların kökleri her gece iyice masaj yapılır- sa bir kaç gün içinde faydası görül meğe başlar. Burun parlamasına karşi Bazı kimselerin burunları dalma parlar, Buna karşı yürü yıkadıktan sonra buruna limon suyuna batıni- miş bir pamukla friksiyon yapmak faydahdır. Yer değiştirecek kiracılara tavsiye! KÜÇÜK İLÂNLA. okursanız ker işi yurdu yorulma. dan bulabilirsiniz, an