22 Aralık 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

22 Aralık 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Bahife 4 Alman zırhlısı kumandanı! 22 Kânunueyvel 1939 dün merasimle defnedildi! Atatürk koşusu Langsdorf'un cesedi odasında eski Alman imperatorluk bayrağının üstünde görüldü Cenaze merasiminde Arjantin bahriyesinden bir müfreze bulundu ve mezarına, batırdığı İngiliz tüccar vapurlarından esir edilenler namına bir çelenk kondu Buenos - Ayres 21 — Kaptan Langs- dori'un cenazesi bugün merasimle kaldırılmış ve defnedilmiştir. Merasi- me Arjantin bahriyesinden bir müf- reze iştirak etmiştir. Batan zırhlının efradı ile Alman kolonisi de merasimde bulunmuştur. Langsdorf'un batırdığı İngiliz tüccar yapurlarından esir edilenler namına bir kaptan da cenaze alayına iştirak etmiş ve Langsdorf'un mezarına bir çelenk koyınuştur, Kumandan nasıl intihar etti? Buenos - Aires 2 — Almancep zırhlısı kumandanı Langsdorfun inti- hari hakkında şu mütemmim tafsi. İât alınmıştır: Kumandan Langsdor!, dün akşam yemeğini yedikten sonra zabitlerile görüşmüş ve gece yarısına doğru odasına çekilmiştir. Langsdorf, zabit- lerden eski Alman bahriyelilerinin s6- Jâmını vererek ayrılmıştır. Kuman- dan odâsına çekilmezden biraz evvel Alman sefirine hitaben yazdığı mek- tubu, tevdi etmiştir. Sabahleyin, kumandanın yattığı odanın kapıları açıldığı zaman Langs-| dorfun cesedi yatağının yanında, dö- şeme üzerine serdiği eski Alman im- paratorluk bayrağı üzerinde bulun- m Kumandan sağ şakağına tabanca | ile bir kurşun sıkınıştı. Bayrak, Hit- lerin muharebe meydanına dönmek- ten menettiği kumandanın kanile bulanmış idi. Bu sahneyi gören Ar- jantin bahriye zabitleri kumandanın bu hareketi ile Alman donanmasının ananevi şerefini kurtarmak istediği- ni anlamışlardır. Hitlerle uzun bir mükâleme Londra 2 — Nevyorktaki Daily Expıess muhabirinin işanna göre Graf Speenin kumandanı Montevi- deoya vardıktan sonra Hitler İle uzun bir telefon mükâlemesi yapmış ve ge- misinin dövüşecek bir vaziyete gelir gelmez, tekrar muharebe etmek hu- susundâaki niyetini söylemiştir. Fakat Hitler kumaândana, gemiyi batırmak emrini vermiştir. Bunun üzerine arâ- larında uzun bir münakaşa olmuş, Yangsdorf, çarpışmak hususunda 1s- rrr etmiştir. Neticede kumandan, Hitlerin emrine boyun eğmiş ve ge- misini balırdıklan sonra ölmeğe ka- rer vermiştir. Alman deniz kumandanının bir tebliği Berlin 21 (A.A) — D.N. B, ajansı bildiriyor: Deniz başkumandanlığı tebliğ ediyor: Graf von Spee kuman- danı Hans Langsdorf, gemisinin ziya- ından sonra yaşamak istememiş, 30 seneye yakım bir zamandanberi men- sup bulunduğu askeri heyetin, eski ananesine sadık kalarak, bu kararı vermiştir. Langsdorf kendisine mev- du bulunan mürettebatı emniyet al tına koyduktan sonra vazife ifa etmiş olduğu kanaatile, gemisinin âkibeti. ne iştirak etmiştir. Bahriye, bu kara- rı tasvib eder ve hürmetle karşılar. Longsdorf, bir asker ve bir kâhra- man syfatile, Führerin, Alman mille- tinin ve Alman bahriyesinin emelle- rini tahakkuk ettirmiştir. Korsanları bekliyen âkibet Bern 21 (A.A.) — Graf Spec cep sırhlısının âkibeti münasebetile Ce- nevredeki Buhd gazetesinin bahriye mütehassısını şu mütalâaye sevket. mektedir: «Diğer iki Alman ceb zırh'ısını bu ayni âkibete uğramaktan ku'taracak yegâne şey, bu iki zırhlının her türlü tehlikeyi göze alarak meharetli bir tahiye ve büyük bir şans ile Alman- yaya dönebilmeleridir. İstikbal bize gösterecektir ki, korsan harbi çok sarar verdirebilirse de asin kati ne- ticevi alamaz.» Fransız gazetelerinin makaleleri Paris 21 — Graf von Spee meselesi, kumandanının intiharı üzerine yeni” den canlanmıştır. Bütün Frasız ga- zeteleri buna dair makaleler yazıyor- lar, Petit Parislen diyor ki! «Kumandan Langsdori, ticaret ge milerine karşı mücadelede biç de kendi lehinde olmıyan bir tesir bi- Takmış olmakla beraber ondan iste nen şey hiç bir Alman zabitinin, bilhassa bir deniz zabitinin ruhunda herşeye rağmen canlı kalması icab eden askerlik şerefile taban tabana zıddı. Fakat Almanyanın sadık bir tebaası sıfatile kendi gemisini kendi elile öldürdü. Bundan sonra itibarlı, fakat alnında hicabâver bir damga ile gezen bir hitlerci gibi yaşamaktansa tam bir Alman bahriyelisi gibi ölme- Zi tercih etti, Pigaro gazetesi de diyor ki: «Ku- mandan Longsdorf bir mahkeme hu- zuruna çıksaydı harbelmeden gemi- sini batırdığı için mahküm olurdu. O, bunu beklemedi. Verilen emre ita- atle gemisini batırdıktan sonra ken- di kendisinden iğrendi ve intihar etti, Langsdorfun bir sözü londra 21 (A.A.) — Graf von Spee tarafından batırılan İngiliz gemile- rinden birinin kumandanı yüzbaşı Dove, kumandan Lângsdorfun, gemi- sini Montevideodan dışarı çikarma- yacağını, çıkardığı takdirde geminin tahrip edileceği muhakkak olduğunu, La Plata muharebesinden sonra ken- disine söylemiş oldnğunu (ifade et- miştir. Langsdorf demiştir ki: Ne gemi mi, ne de mürettebatımı beyhude yere feda etmiyeceğim, Muharip olmayan bir tek İngilizin ölümünden bile vic- danen mesul değilim. Skandinav milletleri arasında iş birliği Kopenhag 21 (AA) Skandinay. ya memleketleri münakalât nazırları, şubatta (toplanaruk (o Skandinavya memleketleri arasinda bir teşriki me- sai kurulmasını tedkik edeceklerdir. Galatasaraylılar yurdundan: Yurdumuz, muhtelif senelerin pi. | İ lâv toplanlılarına ve Galatasaray İle alâkalı vakalara aid halıraların tes- biti için ihzar ettiği sinema filimle- rini, 25/12/939 cumartesi günü saat 4 de, Galatasaraylı arkadaşlara sey- rettirecektir. Arzu edenlerin cumar- esi günü Beyoğlunda Parmakkapıda Hasnun Galip sokağında Galatasaray Bpor klübü lokaline teşrifleri rica olunur. Kız mektepleri arasında voleybol maçları Köz mektepleri arasında tertip edilen voleybol maçlarına Çapa kız muallim mek- tabi jimnastik salonunda devam edilmiştir. Yapılan karşılaşmalarda Boğariçi | Hsesi, İstiklâl 7-16, 4-15, Kiz muallim mektelbi, Şişli Terakkiye 7-15, 6-15, Erenköy, İstan- bul kıs Maesi 4-15, 1215, 4-15 galip gelmiş- lerdir. KARAR GECESİ dol vi ele IYAN PETROV!ITCH ŞEHİR TİYATROSU Tepebaşı Dram kısmı Gece saat 20,30 da YELPAZE İstiklâl cad, Komedi kısmı w Gecer saat 2030 da İKİZLER İ timsi müteakip hamızda, bildirmiştik. Bu mühim müsabaka çar- ! şamba gecesi yapılacak Beden terbiyesi İstanbul bölgesi aletim ajanlığından: i 1 — cAtâlürk. koşusu büyük Atamızın Ankaraya ayak bastığı güne tesadüf eden Zi birinci kânumun akşamı İstanbulda ya- pilacaktır. 3 — Koşucular yarışa Taksim abidesinin Ayaspaşa istikametine bakan cephesi önün- den başlıyacaklardır. 3 — Hareket işareti tam sant 18 de veri- Wevektir. 4 — Koşucular Ayaspaşa, Gümüşsuyu, Dolmabahçe, Başiktaş Akaretleri, Maçka, Nişantaş, Harbiye yolile Taksim abidesine avdet edeceklerdir. $ — Koşunun yarış yeri abidenin Harbiye istikametinde olan cephesine tesadüf eden Ye parmaktıklarla merkere doğru veren yol- dur. Burada yarışını bitiren sessize çekile- rek giyinme mahalline gidecektir. 8 — Atletler saat 17 de yumaralarını al- mak üzere Galatasaray kulübü tokalinde bulunacaklar ve orada soyumacaklardır. 7 — Kafile, önde kısa boylular olduğu hulde ikişerle kolda Cihangir caddesi yolile i bidenin Esyoğluna tesadüf eden cephe- sinin önüne geleceklerdir. Abideye çelenk konulacak ve birerlie kolda Atatürkün önün- den geçilecektir. Varifesini yapmış olan çıkış hattıma ilerler 8 — Bühassn bütün merasimin sükünet içerisinde geçmesine dikkat edilecektir. 9 — Müsabakada tamif ferdi takım ve grup itibarile yapılacaktır. 10 — Takımlar 4 er kişilik olacak ve üş birincinin cide ettiği puvan yekümu takım tasnifinde muteber olacaktır. Ji — Her teşekkül argu ettiği kadar ta- kım çıkarmakta serbesttir. 12 — En az sayı yapmak suretile tasnif- te birinci gelen takım birinetdir 13 — En çok atleli müsabakayı bitiren | kulüb veyr teşekkül Atatürk koşusu grup birincisidir. 14 — Atletizme hevesil her amatör koşu» ların en büyüğü olan Atamızın koşsunu İg- tirak edebilir. 15 — Bir atlet ferd olarak yarışabilir ve ferdi basnifte derece aldığı takdirde mü- Kâfat alabilir 16 — Kayıt olacaklar doğrudan doğruya İstanbul bölgesine veya atletizm ajanma müracaat etmelidirler. W — Kayıt 24/1 inci kânun akşamı ka- panmış bulunaesktir. 18 — Müsmbakaya dair fazla tafsilât al- | mak isteyenler doğrudan doğruya İstanbul atletizm ajanna müracaat edeceklerdir. Bu baftaki maçların programı Beden terbiyesi İstanbul bölgesi futbol ajanlığından 24/12/9339 tarihinde yapılacak maçlar Taksim stadı Galataspor - A. Hisar saat 1040 hakem Ahmed Adem Göğdün, Hiti - İ. Spor sa- at 1230 hakem İyzet Apak, Galatasaray - | Fenerbahçe saat 14,0 hakem Adnan Akın. Şeret stadı: Ortaköy - Beylerbeyi saat 1030 hakem | Lütfi Aksoy, G. Gençler - Karagümrük sa- at 1230 hakem Şazi Tezean, Beykoz - Ve. fa sanat 1430 hakem Tarık Özerengin Fener stadı; Süleymaniye - Altıntuğ sant 1230 hakem Sami Açıköney, Beşiktaş - Topkapı saat 1430 hakem Halid Egü Bakırköy sta İstiklâl - Arnavutköy saat 1230 hakem Eşref Mutlu, Feriköy - Doğuspor saat 1430! hakem Necdet Gezen, | Hakem komitesinin istifası Beder terbiyesi müdürlüğü İstanbul ko- mitesi reis ve azalarının uzun süren bir iç- tifa ettiklerini dünkü nüs- Kendilerile görüştüğümüz kumite reisi ve azaları istifalarının sebebi hakkında büyük bir ketümiyet muhafaza etmekte ve çeki). || melerine sebep olarak vazifelerinin çoklu- ğunu İleri sürmektedirler. İstanbul hakem komitesinin işlerini bu komiteden istifa etmiyen Nuri Bosut idare etmektedir. Tecziye Silen faber Aşağıda adları, soz adları, bölge slejl sa- yıları ve Ki yasın Idmarcılara iştirak ettikleri müsabakılardaki sulhareketlerin - den dolayı hizalarında yazılı müddetler için Beden terbiyesi genel direktörlüğünce mü. sabaka boykotu cezası verilmiştir. Hisalarında yazılı tarihlerden itibaren kiüplerinin ve hakemlerin bu futbolcuları ceza müddeti içinde müsabakalara iştirak ettirmeleri tebliğ olunur. XY. Davutpaşa klübünden 439 Vecdi Öze 16/12/9039 tarihinden ihibaren 1 ay, Gala- | taspor klübünden 2064 Petro Papadopulo 16/12/9398 tarihinden itibaren 2 ay, Galata Gençler kiübünden 1024 Hüseyin Kartoğlu 16/12/989 tarihinden itibaren 2 ay, Pe- ner Yılmaz klübünden 371 Peth! Pekyaman 20/12/939 tarihinden itibaren 15 gün. Meşhur komik MALEK'in gülünçlü taklitli MALEK loraki HAYDUT Bu haftanın en eğlenceli ve görülecek filmidir. EKLER JURNAL'da en son dünya ve harp havadisleri Maurice Chevalier (| Tuzak e a İİ İİ amam EYÜPTE yeni açılan ŞAFAK Sinemasında büyük fedakârlıklarla elde edilen TÜREÇE SÖZLÜ ve TÜRK MUSİKİLİ senenin en büyük Filmi ALLAHIN CENNETİ Bredk SON ZAFER Her Akşam saat 8.15 Cumartesi, Çarşamba 14 den, Pazar 11 den İibaren 11708 7 İY MAZ. Gayrimenkul satış ilânı Istanbul Emniyet Sandığı Müdürlüğünden: Bayın Melek ve Hacer ile Bay Mehmed Bedreddin ve Mehmed Nüreddin 11580 | besap No. sile Sandığımızdan aldıkları 6000 liraya karşı birinci derecede Apotek edip vadesinde borçlarını ödemediklerinden haklarında yapılan takip üzerine 3202 No.h kanunun 46 cı maddesinin matufa olup 40 ci maddesine göre satılması ieab eden Ka- dıköyünde Kuşdili civarında Hasanpaşa mahallesinin kayden eski Taşköprü yeni Arif- bey ve Türbe bilen Mahmutbaba ve İrfan bey sokağında eski 8,10 Mü, yeni 12 12/112/9-3 No. lı altında üç dükkün: olan kâgir bir apartımanın tamamı bir buçuk ay müddetle açık artırmayı konmuştur. Salış tapu &lell kuydmn göre yapılmaktadır. Arttırmaya Birmek İsteyen 1200 lira pey akçesi verecektir. Milli bankalarımızdan birinin teminat mektubu da kabul olunur. Birikmiş bütün vergileri belediye resimleri ve vakıf icaresi ve taviz bedeli ve tellâliye rösümu borçluya aittir. Arttırma şartnamesi 25/12/5339 tarihinden itibaren tedkik etmek isteyenlere Bandık Hukuk İşleri servisinde açık bulundurulacaktır. Tapu sicil kaydı-ve sair üzüm izabai ta şartnamede ve takip dosyasında vardır. Artırmaya girmiş olanlar, bunarı tedkik ederek salılığu çıkarılan goyrimenkul hakkında her şeyi öğrenmiş ad ve itibar olunur. Birinci arttırma 10/2/940 tarihinde cumartesi günü Cağsloğlunda (Okâin Sandığımızda saat 10 dan 1? ye Kadar yapılacaktır. Muvakkat ihale yapılabilmesi teklif edilecek bedelin tercihan alınması icabedek gayrimenkul mükelefiyetile Banık Alacağını tamamen geçmiş olması şarttır. Aksi takdirde son arttıranm taahhüdü baki kalmak şartile 26/2/9040 Larihinde pazartesi günü aynı mahalde ve aynı satte san arttırması yapılacaktır. Bu arttırmada gayrimenkul en çok arltiranın üstünde bura - » Hakları tapu siclllerile sabit olmıyun alâkadarlar ve irtifak hukkı sahip'c nin bu haklarımı ve hususile faiz ve masarife dair iddialarını ilân tarihinden İtibaren İtelerile berber dairemize bildirmeleri lüzumdır. Bu suretle yirmi gün içinde evraki m haklarını bildirmemiş olanlarla bakları tapu giciilerile sabit olmıyanlar satış bedelinin pay hariç kalırlar. Deha fazla malümat almak İsteyenlerin 938/280 dosya Dumurasile Sandığımız Hukuk İşleri servisine müracaat etmeleri Jüzumu ilân olunur. * Kımniyet Sandığı; Sandıktan alınan gayrimenkulü ipotek göstermek isteyenlere mu hammlulerimizin koymuş olduğu kiymetin © 40 nı tecavüz etmemek üzere ihale bede- linin yarısına kadar borç verinek suretile kolaylık göstermektedir. (40610) Yüksek Mühendis Mektebi Satınalma Komisyonundan: Mektebimiz okurları için «3105 çift iskarpin yaptırılacaktır. Muhammen bedeli «7» ve İlk terminali «163, liradır. Eksiitmesi 8/1/8940 pazartesi günü saat «1430 da mektep binasında yapılacağı vân olunur. 410808) Sayın Mektep Müdürlerinin a, lütfen dikkat nazarlarına: FERAH — AZAK Sinemalarında Göslerilmekie olan: Arslan yürekli Rişar devrine ald tabii renkli Vatan kurtaran arslan tarihi filmini görmek için getirilecek toplu talebelerin £stirahatlerini temin ve toplu olarak yerlerinin hazırlanması için AZAK Sinema — FERAH Sinema Tel: 20842 Tel: 21359 numaralara lütfen evvelden bildiril- mesi ve müracaat edilmeden gönderile- cek talebe gruplarının fevkalâde alâka ve büyük rağbet karşısında istirahat- leri maalesef tamamile temin olunü- muyacağı gibi toplu olarak da oturtma» ları mümkün olamayacağını büdirmeği bir vazife telâkki ediyaruz. SEANS SAATLERİ KARAR GECESİ Lele IVAN PETROYITCH İRTiHAL Merhum Kimyager Kaymakam Ali Rıza bey zevcesi ve İş Bankası Umum müdür muavini Mecid Duruiz'in va- lidesi ve Devlet Demiryolları Balıke- sir muhasibi mes'ulü Refet Taşarın kayınvalidesi Bayan Nezihe Duriz müptelâ olduğu hastalıktan çifayap FERABAd: |, AZAK'dA İİ) olamıyarak dün Balıkesirde vefmt ey kia İ Ağa one asan İN lemiştir. Öcnabıhak gariki rahmet eyliye, TAKSİM sineması Telefon: 43191 Bugün matinelerden itibaren Yeni bir kahkaha haftası başlıyor: Türkçe sözlü en son filmi olan Ayrıca yeni İlâveler;