23 Aralık 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

23 Aralık 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Pm Beyoğlu şubesi tarafından muhteşem balosu yır müessesesine hem yardım etmek rak edeceğini umuyoruz. KIZILAY BALOSU Bu gece Tokatiiyan salonlarında Kızılayın mevsimin en verilecektir. Bugünlerde daha çok şefkate muhtaç olduğumuz bu ha- eğlenmek için vatandaşların bu baloya işti Sene 22 — No. 7605 — Fiati her yerde 5 kuruş hem Ruslar büyük zaylat vererek çekiliyorlar Finler yalnız şimalde değil Kareli berzahındada taarruza geçtiler Fin tayyareleri Leningrada beyannameler attı. Amerika ve İsveçten ilk gön Londra 22 — Rusların, Botni kör. fezine inerek Finlândiyayı en dar yerinden ikiye ayırmak teşebbüsle- ri neticesiz kalmıştır, Finler muka- bil taarruzla Sovyet kuvvetlerini 32 kilometre geri çekilmeğe mecbur et. mişlerdir, Ruslar Salla havalisinde ricat ediyorlar, En şimalde Petsamo mınfakasın- da da Rus ileri hareketi durmuştur, Burada müthiş soğuklar Finlere yar- dım ediyor. Küçük bir Pin müfrezesi 800 kişiden mürekkep bir Rus tabu- runu imba etmiştir. Paris 22 — Stokholmde çıkan Po- Mitiken gazetesinin aldığı haberlere göre Ruslar Salldda 30 bin kişi kay» betmişlerdir. Birçok levazım, 100 oto- mobil Finlerin eline geçmiştir. Oğlo 22 — PFinler şimalde takviye kıtaatı alarak Sovyetlerin taarruzla» rmı durdurmuşlardır, Ruslar Petsa- mo istikametinde çekilmekte, Finler * Fırtına Dün İstanbula mevsimin ilk karı yağdı, termometre sıfıra kadar indi Şilede bir vapur battı, 4 kişi bağuldu > Taksimde yıkılan açık hava Evvelki akşam on sekiz buçukta baş- lıyan karayel fırtınası devam ediyor. Dün İstanbula omevsiminilk karı yağmıştır. Kar sabaha karşı başlamış ve az zaman zarfında her tarafı be- | yaz bir örtü kaplamıştır. Kar, muhte- lif fasılalarla akşama kadar devam etmiştir. Hava çok soğumuştur. Dün akşam termometre sıfırı gösteriyordu. Evvelki gece fırtına esnasında vus kua gelen kâzaler meyanında kaydet- tiğimiz; Atatürk köprüsü altında vu- | kua gelen motör kazasında; boğul tarafından takip edilmektedir. Sov- ; yetlerin ricatı hüküm süren soğuk- lara atfediliyor. (Devam 8 inci sahifede) ve kar sergisinin tabelâları j dukları zannedilenlerin Unkapanın- da oturan Arif ile yeğeni Mustafa ok dukları tesbit edilmiş, fakat cesedieri | henüz meydana çıkmamıştır. O esna- ! da bu motörü kullanmakta olan Ziya isminde bir makinist polisçe sorguya çekilmiştir. Makinist Arifle Mustafa- | nın cesedleri bulunduktan veya âki- | betleri katiyetle tahakkuk ettikten sonra adliyeye verilecektir. | (Devam: 8 inci sahifede) | üllü kafileleri hareket etti — Finlândiyanın şimalindeki Petsamo limanı Tik; ii Halkevleri Milli Şef, bugüne kadar elde edilen neticeleri © tetkik etti Ankara 22 (A.A.) — Reisicümhur İnönü bugün saat 11 de Halkevine | gelerek Halkevleri danışma komüitesi- nin içtimamma riyaset buyurmuş- lardır, Mili Şef, bu toplantıda Halkevle- rinin bugüne kadar olan çalışma tarzlarını ve elde edilen neticeleri tetkik eylemişler ve Evlerin bundan sonraki mesaileri için yeni direktif. ler vermişlerdir. Dikizkmile ri: —— a Tasarruf haftası ve fırtına Yerli mallar hajtası ötedenberi kı- şa raslıyordu. Muhtelif istihsal şube- lerini temsü eden heyetler, merasim esnasında, yollarda yağmur altında kalıyor; zavalı tüllü kızlar ve mu- kavva üzerine boyalı temsili makine. ler vesaire tslanıyordu. Şimdi yerli mallar haftasına bir de «Tasarruf haftasın mefhumu ilâve edildi. Yine rüzgâr, kar, kiyamet or. tasında!.., Taksim meydanındaki O güzel diyagramlar ve resimler fırtı. nadan perişan bir hale geldi, Bu haftanın beynelmilel bir mahi. yeli varsa bile, mademki asıl mak- sad milli tasarrujtur, zamanını iyi havalı aylara alsak da böyle jırtına- lara, yağmurlara raslamasak... — ————. Alman donanması Şimal ve Baltık denizlerinde bir nümayiş yapacakmış Son dakika Ruslar, Finlândiyaya karşı askeri harekâtı ilkbahara bırakacaklar Şimal cephesinde ricat, felâket şeklini o alıyor, Mannerheimin noel mesajı Paris 23 — Finlândiyadan gelen haberlere göre Sovyetler, havaların iyileş- mesine intizâren Finlândiyaya karşı askeri harekâtı ilkbahara lehire karat vermiştir. Paris 23 — Amsterdamdan bildiriliyor: Helsinkiden, Norveçlen ve İsveçten gelen mevsuk haberlere göre şimal cephesinde Rus ricatı hakiki bir felâket şeklini almıştır. Ruslar ricat ederken sayılmıyacak derecede çok miktarda müs himmat ve malzemel harbiye bırakmakta, kuvvei külliyelerinden kesilmiş Rus müfrezeleri, yetişen Pinlândiya kayakçı askerleri tarafından imha edilmekte- dir. Rus kuvvel külliyesi Pikajervi ve Salmijervi istikametinde ricat ediyor. Finlândiyalıların Pikajerviy! geri aldıkları söyleniyor. En şimalde Ru kuvvetlerinin Petsamo mıntakasına çekileceği ve orada tutunmağa çalışacağı tahmin ediliyor. Helsinki 23 — Finlândiya ordusu başkumadanı general Mannerhelm Noel yurtuları münâsebetile Finlândiya ordusuna gönderdiği gündelik bir emirde ezcümle diyor ki: «Sonuna kadar mukavemet etmeli ve galip gelmeliyiz. Zira bu olmazsa, ne Ocağımız, ne vatanımız ve ne de hürriyetimiz olacaktır.» Londra 23 —-Helsinkiden gelen haberlere göre Ruşlar, bütün cephelerde ricat ediyorlar, Finler, merkezdeki muvaffakiyetlerini kati bir zafer suretinde telâkki ediyorlar. Karelide, Fin kıtaatı 12 millik bir cephede muvaffakıyetli müs kabil taarruza geçmiştir. Pinlândiya tayyareleri, Pinlândiya halk hüküme- tinin merkezi Terpokiyi bombalamışlardır. Londra 23 — Rus tebliğine göre harbin bidayetindenberi Rusların zayiat 1850 ölü, 7000 yaralıdan ibarettir. Rus taliminlerine göre Finlândiyalıların za- yiatı da 2,200 ölü 10,000 yaralıdır. Maginot hattı üstünde şiddetli bir hava muharebesi oldu Londra 23 — Maginot hattı üstünde üç İngiliz tayyaresi İle dört Alman tayyaresi arasında şiddetli . bir recilerinin o söylediklerine göre anların iki tayyaresi di üştür, Londra 23 — Bugün biri Frith of Forth'da diğeri de İngilterenin şark © sahillerinde olmak üzere iki bombardıman tayyaresi düşürülmüştür, ağ Alman donanması Şimal ve Baltık denizine açılıyor Almanyanın bitaraflar üzerinde bir tazyik yapmak niyetinde olduğu bildiriliyor Paris 23 — Alman hükümetinin bitaraf memleketler üzerinde bir taz. yik yapmak niyetinde olduğu bildirilmektedir. Bu cümleden olarak, Alman donanması yakında Hamburg limanından çıkarak bir kol Şimal denizine di. geri de Baltık denizine açılacaktır, Alman di iki koldan yapaca- ğı bu cevelân bir nümayiş manevrası olacaktır, Alman filosuna bombalar atıldı | Paris 22 (A.A) — Askeri makamatça bildirildiğine göre, İngiliz tayyareleri | Alman tayyare üsleri civarında dolaşan Alman harp gemilerini şiddetle bom- | bardıman etmişlerdir. . 18-35 yaş arasındaki vatandaşların haflanın muayyen bir gününde şehrin meydanlarında yapacakları beden hareketlerinden bir kaçı: va muharebesi olmuştur. İngiliz tayya- ©