2 Şubat 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

2 Şubat 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Finlândiyada Sibiryadan gelmiş 600 kişilik bir tabur görüldü, 300 ü öldürüldü TOKATLİYAN OTELİ Yarn Akşam: GREGOR «MONTMARTRE» gecesini takdim ede- cektir, Yeni atreksyonlar... Masalarınızl evvelden tutunuz. Sene 22 — No. 7643 — Piati her yerde 5 kuruş CUMA 3 Şubat 1940 Telefon: Başmuharrir: 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20881 — Müdür; 20497 Bütün gözler Belgratta Balkan antantı konseyi bugün toplanıyor B. Şükrü Saraçoğlu dün Sofyada Bulgar Başvekilile görüştü. B. Köseivanof hududa kadar Hariciye Vekilimize refakat etti Hariciye Vekilimizle Bulgar Başvekili beyanatta bulundular. B. Köseivanof: “Hedefi sulhün tarsini olan bütün teşebbüsleri Belgrad 2 — Balkan antantı kon- Seyi bugün öğleden sonra toplana- caktır. Konseye islirak edecek Türki- ye Hariciye Vekili B. Şükrü Saracoğlu ve Yunan Başvekil ve Hariciye Nazırı B. Metâksas dün akşam ayni trenle memnuniyetle karşılarız, diyor Di | Hariciye Nazırı B. Gafenko bu sabah | saat dokuzda Belgrada gelecektir, Sofya 1 (A.A.) — Türkiye Hariciye | Konseyin toplantısı münasebetle | Vekili B, Şükrü Saracoğlu, beraberin- | Belgrada her taraftan pek çok gaze- | de Vekâlet erkânından bazı zevat ve teci gelmiştir. Konsey müzakeratı 3 | Türk gazetecilerinden mürekkep bir gün sürecektir. Bu münasebetle Bal- | grup olduğu halde öğleden biraz son- Sofyadan geçerken Belgrada gelmişler, istasyonda me- | kan antantı matbuat birliği konseyi o ra Sofyaya gelmiştir. ! Son dakika Prens Paul bugün dört Balkan Hariciye nazırını kabul edecek Balkan Nazırları bugün biri sabah- leyin, ikincisi öğleden sonra olmak üzere iki içtima yapacaklar Belgrad 2 (Akşam) — Balkan antantı konseyi bu sabah saat 10,30 da toplanacaktır, Yugoslavya kral naibi prens Pol öğleyin, dört Balkan Hariciye Nazırını kabul edecek ve yemeğe alıkoyacaktır, Balkan Hariciye Nazırları öğ- leden sonra müzakereye devam edeceklerdir. Bu akşam Romanya sefaretinde dört Hariciye Nazırı şerefine bir ziyafet ve suare verilecektir. Diğer günlerin programı şudur; Cumartesi günü, Türkiye sefarethane- | sinde öğle ziyafeti, akşamı Belgrad zabitan mahfelinde resmi ziyafet, pazar gü- nü Yunan sefarethanesinde öğle ziyafeti, akşamı Hariciye Nezaretinde husus Supe. Pazar akşamı 23,30 da misafir heyetlerin memleketlerine hareketi, Türkiye Hariciye Vekili B, Şükrü Saraçoğlu Belgradda çıkan politika gaze- tesine şu beyanatta bulunmuştur: — Balkan antantı konferansının büyük bir ehemmiyeti vardır. Bir ta- raftan bu esnada dünyada mühim hâdiseler cereyan ediyor, Diğer taraftan bu içtima, Balkan antantına yeni bir hayat verecek, yani Balkan antantının müddetini otomatikman uzatacaktır, Eğer azadan biri antanttan çıkmak isterse bu içtimada bildirmek lâzım- dır. Gerek Bulgar Başvekili B. Köseivanof ve gerek bütün Bulgar milleti, Bal. kanlarda sulhün idamesinde bizimle hemfikir bulunuyorlar.» B. Gafenko Politika muhabirine beyanatında Balkan antantı içtimaında milli ve mıntakavi menfaatlerin telif edileceğinden ve bu suretle yalnız Bal. kanların değil, fakat Avrupanın da sulhüne ve menfaatlerine hizmet edilece. Zinden ümidvar bulunduğunu beyan etmiştir, Balkan Konferansının içtima, münasebetile buraya birçok İngiliz, Fran- âiz, İtalyan, Amerikan, Alman, Bulgar, Macar ve dünyanın dört tarafından #iyasi muhabirler gelmişlerdir. Gelen ecnebi güzeteciler arasında Giornale dİtalia gazetesinin başmuharriri B. Virjinio Gayda da vardır. Buraya gelen haberteregöre Macar siyasi mahaftli, Balkan konseyinin Içtimama ve bilhassa Türkiyenin vaziyetin çok ehemmiyet veriyorlar, Ma- amafih Peşte mahâfii, bu İçtimadan sansasyonel neticeler beklemiyorlar, Ankarada feci bir cinayet işlendi Naciye isminde genç bir ebe bir doktoru tabanca ile vurarak öldürdü Ankara 1 (Telefonla) — Bu akşam , sesi işitilmiştir. Tabanca sesleri üze“ şehrimizin dördüncü sınıf otellerin. | rine yukarıya çıkan otel kâtibi o es rTasimle karşılanmışlardır. Romanya | de toplanacaktır. (Devamı 4 üncü sahifede) “ Balkanlar hakkında Alman -Italyan anlaşması Ücuvre gazetesine göre Almanya Romanya ! Selânikte zelzele 25 ev yıkıldı bir kaç kişi hafif yaralandı İ Selânik 1 (A.A) — Dün Selânikte | yer sarsıntıları kaydedilmiştir. Bugün | yeniden daha şiddetli sarsıntılar kay- | ile, İtalya da Yugoslavya ile geniş iktisadi anlaşmalar yapacaklarmış Paris 1 — Gazeteler, Balkanların vaziyeti ile meşgul olmakta devam ediyorlar. Ocuvre gazetesi bu hususta diyor ki; «Romadan gelen Almanya ile Italya B; da müzakerede bul anlaşmaya vâsıl ol laşma mucibince İtalya R le alâkadar olmuyacaktır. İla miş Ayni serbestiyi Yugöslavyada elde etmiştir. Yakında italya ile Yugoş. lavya arasında, Almanyanın Roman. Ya ile yaptığı tarzda, haberlere göre, alkanlar hakkın- 'unmuşlar ve bir muşlarlır. Bu an- geniş ikti anlaşmalar yapılacak! Sapan yada tam bitaraflık istiyenler, hattâ Harvatlar bile Alman tehdidine karşı İtalya ile anlaşmaya taraftar bulu. nuyorlar, Populaire kanlarda Al tehlikesi de Ya derhal yor, iptidai madde leri temla için Balki " kabil ol- Suğu kadar har > pten hariç kalmasını dedilmiştir. Korkan ahali, şiddetli s0- ğuğa rağmen kırlara kaçmaktadır. Resmi malümata göre, 25 ev yıkılmış ise de hafif bir kaç yâralıdan başka zayiat yoktur. istiyor. Sovyetlere gelince, bu hükü- met iptidai madde istemiyor. Sovyet- lerin hedefi siyasi ve askeridir. Bösa- rTabyayı ve Tuna deltasına kadar olan | eraziyi istiyor, Bulgaristanın da Tu- na ağzına kadar olan sahayı almasını, bu suretle Romanyanın Karadeniz devleti olmaktan çıkmasını arzu edi. yor. | Balkan devletleri Alman ve Sovyet politikasına karşı vaziyet alacaklar mıdır? Alacaklarsa Belgrat toplantı- sinin ehemmiyeti vardır, Almıyacak- Jarsa bu toplantı bir tezahürden iba- Tet kalacaktır.» İ Belçikada yeni bir casusluk işi Brüksel 1 (A.A.) — Yeni bir casus- Yuk işi ortaya çıkarılmış ve bunun üze- rine 4 kişi tevkif olunmuştur. A. a | EBBAikkatler: | İki yüz ev niçin | tahliye ettirilmiyor? | İzmirde Sinekli'de heyelân oluyor, Toprak, her üç saatle Iki santim ka- yıyormuş. Tenasüb (O kaldesile biz | haftada, bir ayda kaç metre kayma | olacağını bulmak güç değil Nitekim | evlerin duvarları şimdiden çatlıyor. İ muş. Erazide yarıklar husule geliyor. muş. İki yüz ev tehlikedeymiş. Heyet tedkikatta bulunuyormuş. * Bununla beraber insanlar hâlâ yer- lerinde oturtuluyor. Evvelâ tahliye, sonra tedkikat ka. bil değil midir? Felâketin ille kapıyı çalması mu Temps'in bir makalesi 'Temps gazelesi, . Balkan antantı konseyinin içtimaı arifesinde yazdığı bir başmakalede ezcümle diyor ki: nüfuzlar her ne sufetle ederse ötsi; ramıyacağı k O da Avrupanın bu kısmındaki dı letler üzerine asılı duran Rus emper. yalizmiyle müşterek Alman emper- (Devamı 4 üncü sahifede) bekleniyor? den birinde feci bir cinayet olmuş, Afyon Karahisarlı ebe Naciye ismin. de genç bir kadın doktor Kilisli Meh- med Ali isminde bir zatı tabanca ile beyninden ve kalbinden yaralamak | suretile öldürmüştür. Yaptığım tahkikata göre hadise şöyle cereyan etmiştir: Geçen ayın 28 inde İstanbuldan Ankaraya gelen ve maktul doktorla eskidenberi ta- nıştığı anlaşılan Naciye bugün has- talığından bahsederek misafir olduğu otelden çıkmamış ve maktul doktoru bir iki defa telefonla otele çağırmıştır. Akşama doğru otele gelen doktoru Naciye yattığı odada kabul etmiş ve bir müddet sonra da üç el tabanca | | nâda otelde Naciyeden başka kimse bulunmadığını düşünerek hemen onun odasına koşmuştur. Otel kâtibi odada gördüklerini şöyle anlatıyor: — Odaya girdiğim zaman doktoru mangal üzerine düşmüş buldum. Mu- hakkak bir yangını önlemek için ken- disini kaldırdım. Doktorun cansız ol- duğunu gürünce derhal polise haber vermek üzere odadan çıktım. Bu $i- rada polis de tabanca sesleri üzerine otele gelmiş bulunuyordu. Otel kâtibi odaya girdiği zaman Naciyeyi hiç birşey olmamış gibi ya- tağında uzanmış bir halde gördüğünü ve polislerin de kendisini bu şekilde (Devamı 4 üncü sahifede) a2 Ml mm — Derken efendim bir sarsıldık, arkasından bir daha; bir daha!... Üçün- cüsünde kendimi sokağa attım... — Affedersiniz, siz de Erzincan felâketzedesi misiniz?... »— Hayır, otobüs yolcusuyum!.,,