18 Şubat 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

18 Şubat 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

N Fin cephesinde ecnebi gö- nüllülerin Kumandası bir Fransız generaline tevdi edilecekmiş Amerikanın Londra sefiri ilkbaharda Avrupada büyük bir felâket kopacağını söylüyor Sene 22 No, 569 -— Fiati her yerde 5 kuruş PAZAR 18 Şubat 1940 — Finlere yardım için 500 tayyare Helsinkiye vardı Kuhmo mıntakasında muharebe bitti, Sovyetler 1800 ölü bıraktı Fin tayyareleri Leningrad demiryolunu bombaladılar ve buralarda yangınlar çıkardılar. Ecnebi gönüllülerin kumandası bir Fransız generaline tevdi edilecekmiş 200 İngiliz, 200 an tayyaresinin Pilot- larile beraber Helsinkiye vasıl oldukları | bildirilmektedir. İspanyol pilotlarla be rabör yeni tayyareler, İngiliz ve Kana- dalı gönüllüler bekleniyor. Helsinki 17 (A.A.) — Helsinki siyas si mahafili, İsvöçin azami derecede harp harici kalmak ihtiyacını duymuş olmas sını kabul etmekle beraber Finlândiya mukavemetinin son haddine ; geldiğini ehemmiyetle kaydediyotlar. © Mezkür Yeni hava hatları İzmir - İstanbul, Ankara - Adana hava seferleri hazırlıklarına başlandı Ankara 17 (Akşam) — Havayollari | wmum müdürlüğü nisan iptdasından itibaren İzmir » Tarz İstanbul » An. kara, Anküra : Adana arasında başlıya- cak olan muntazam tayyare seferleri için şirndiden hazırlıklara başlamıştır Hava hattının Samsuna kadar uzdtl- | ması için bundan bir müddet evvel baş- | lsmış olan fanliyet de devam etmektedir. Ahvali hi dolayısile bü hattın işlet- ağrıyacağı anlaşılmaktadır, Bununla bes raber Havayolları idaresi, mümkün het vasılaya tevessül ederk bu hattın da Solda: Harbiye okulunda âlplen maışını sö) | inahafil şu kananitedir ki, Skandinavya memleketleri müşterek bir hareketin ne- v kadir olduğunu dünyaya gösterme- idir. Finlerin mukavemeti daha | müessir bir şekil alıyor O | Amsterdam 17 — İyi malümatlı Fin mahfillerinde beyan edildiğine göre Fin- lândiyahların Kareli berzahında zırhlı Sovyet fırkalarına karşı mukavemeti, bü sene içinde işletmeye açılmasını te- min edecektir. Diğer terafian Münakale Vekâleti, tayyare ile sefer ededek yolculara yeni bir kolaylık olmak üzere, hava yolları- rın mutad seferlerini yapamamak mec buriyetinde kalmaları dolayısile tayyare ile dönüş seyahati . yapamıyan, gidiş - dönüş tayyare biletini hamil yolcular için demiryollârına mahsus yeni bir tari- fe hazırlamıştır. Bu tarifeye göre, bü gibi solcular” ay» rica bir ücret vermeden trenle geldikleri yere dönebileceklerdir. vi *evuli merasiminde büyüklerimiz, aşağıda: Yeni subaylarımız, bilhassa Fin ordusu, müttefikler târafın- dan göndârilen siğir topla, tank dafü bataryaları ve avci tayyareleri kullan- mağa başladıktan sonra fevkalâde mü- İ essir olmağa başlamıştır. Dolaşan rivayete göre İsveçliler hariç olmak üzere Finlândiyaya giden bütün ecnebi gönüllülerin kumandası Fransız generali Clöment de İrandeour'a tevdi edilecektir. (Devamı 4 üncü sahifede) iklikmtileo nr: —ş— m Sporun paraları spora! Beden terbiyesi genel direktörlüğü Balkan güreşleri organizasyon komi- tesi gazetelere bir tebliğ göndermek lüzumunu duymuş. Bugünkü spor sas bilemizde neşredilen bu tebliği dakti- lo ile yazdıracak yerde matbaaya ve- rip tabettirmiş. Halbuki kaç gazete var? Bu, elle bile yâzılabilirdi. Spor teşkilâtının paralarını spora sarfetmek gerel Harbiye okulunda diploma tevzii merasimi âbide önünde ylerken, sağda: o Yeni subaylarımız, bayrak önünde and içerlerken Londra 17 (AA) — Mili Müdafaa Na- , ziri lord Chatfleld bugün öğleden sonra | Cârdiftde söylediği nutukta demiştir ki «Eğer Almanya Atlantik yollarımıza Graf Spee gibi gemiler sevketmeğe, mayn- ler koymağa veya bu yollarda hava taar- ruzlarında bulunmağa ve gemilerimizin Umanlarımıza gelmesine mâni olmağa muvaffak olürm o zaman cidden tebii keye düşeriz. Fakat bugün böyle bir tehlike mevcud değildir. Bununla beraber zaman zaman hafif Arızaları uğradığımını inkâr etmek | de hakikate muhalif olur.» Lord Chatfisld, açık denizlerde cinaye- tin Almanların kendilerine mahsus bir İmalzeme sevkini eskisi Londra 17 — İsveçin Finlândiyaya askeri yadımda bulunmaktan imtina. nı. mevzuu-bahis eden İngiliz mat- | bustı derin bir koşnutsuzluk göster- mektedir. Daily Mail gazetesi diyor ki. «Rus - Fin Harbile çok dahâ yâkın- dan alâkadar olan İsveç Finlândiyarnın! talâbinö ahâyırs diyor, Öyle“olsün, Pakaf belki de bir gün gelecek ve'bü“ nun acısını çekeçektire. Stokholm 17 — Sacini Demokraten gazetesi müstesna olmak üzere bütün | İsveç gazeteleri, İsveç Ba Finlârndiyanı, rün mesini Ye İsveç in Finlândi- yaya gönüllü şıflatile gönderilmesini kabul etmemesini şiddetle tenkit ediyor- lâr. Tidningen gazötesi Başvekilii milletin, parlâmentonun ve hattâ ha- riciye encümehinin fikirlerini sormak sızın işleri bu suretle tödvir etmesine tahammül . edilemiyeceğini yazıyor. | İzmir 17 (Telefonla) — Adliye Ve- kili B. Fethi Okyar refakatinde refikası, kızı, tapu ve kadastro umum müdürü B, Halit Ziya Türkkan olduğu halde buğün saat 16,35 de Detizli katarile şehrimize gelmiş, Alsancak istasyonunda merasim- le ve hülkin samimi tezahüratile karşı- lanmıştır, ilâyet, Belediye ve Barö adina Ve- na ve kızına çiçekler” mış büketler takdim edilmiş» İ kani bulunduğunu | de.Fi Sahibi: Necmeddin Sadak — Neşriyat müdürü: Şevket Rado — Akşam matbaası Insiliz Milli Müdafaa Nazırının nutku “Çok kurnaz bir muhasımla çarpışıyoruz. Yese düşmemeliyiz. Denizlerin hâkimiyetini elde tutacağız. ,, Nazır, mütemadiyen artan hava kuvvetlerimiz zamanı gelince harekete geçecktir diyor icadı olduğunu kaydettikten sonra İngi- liz bahriyesinin Alman denizalti filosunun yarısını imha ettiğini söylemiş ve demiş- tir ki | «Aynı suretle mayn tarlalarını ortadan kaldırmak gayesile de denizleri temizliye- ceğiz. Ancak çok kurnaz bir muhasımla çârpışıyoruz. Birçok zaylata uğnyacağız. Yese düşmemeliyiz. Denizlerin hâkimiyeti- ni elde tutmükta devam edeceğiz» Lord Chatfleld müteakiben hava müda- faasından bahsederek İngiliz hava kur- vetlerinin zamanı geldiği vakit harekete getirileceğini söylediklen sonra demiş- tir ki: (Devamı 4 üncü sahifede) Isveç gazeteleri, Finlere yardım talebinin reddedil. mesini muahaze ediyorlar Stokholm hükümeti, Finlândiyaya gönüllü ve gibi serbes bırakacak l Diğer İsveç gazeteleri de bu şekilde mütalea beyan ediyorlar. Stokholm 17 — İsveç siyasi maha- #li, hükümetin Finlândiyaya yardım bahsinde hiç bir değişiklik olmadığı: nı kaydederek İsveç ile Fin hükümet- leri arasında vuku bulün temaslarda Helsinki hükümetinin İsveçin vaziye- tini değiştirmesine imkân olmâdığına ilâve ediyorlar. Kadar Finlândiyays yardımının vasfı olan «içten gelen: Pi ibinden ayrılmıyacaktir. Ayni mahafile göre, İsveçin bugünkü vazi- yetini değ i hem kendisi hem diya için çok feci netieeler verecektir. İsveçin, Finlâpdiya hükü. metine-sulh akdetmesi tavsiyesinde bulunduğu ni mahfillerde “kati. yetle tekzib edilmektedir. Umumi-ka- nâate göre yakın zamanda Finlândi- yaya gönüllü sevkiyatının artmasi beklenebilir, İsveç, şimdiye Adliye Vekili Izmirde Vekil, Söke ve Kuşadası. hapishanelerini gezerek mahkümların dileklerini dinledi tir, Vekil; gardan doğruca Parti merke. zine giderek Parti idare beyetile hasbi- halde bulunmuş, buradan İzmir Palasa giderek istirahat etmiştir. Yarın İzinir Belediyesi tarafındaği Kültürpark gazinosunda Vekil şerefine bir öğle ziyafeti verilecek, B. Fethi Ok- yar akşam Üzeri Halkevini ziyaret edes cektir, (Devamı 4 üncü sahifede) (Dünya bavadislerine de uyabilir!)