21 Şubat 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

21 Şubat 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Havucun faydaları Havuç suyu da birçok derdlere deva imiş Bollivuttaki sinema (yıldızlarınm hemen hepsinin kontratında şişman- lamıyacağı kadyı vardır. Zayıf kal mak İçin yemekten kesenler hastala. Bıyor, yahut sarı, mariz bir çehre İle ortaya çıkıyorlar. Bu hale mâni olmak için sinema yıldızlarının sıhhati ile alâkadar ola- cak, hepsinin mizacına göre yiyecek- lerini tayin edecek biri meydana çık- miştir. (Benjamin Galeyford Hauser) isminde olân bu adam az zamanda fevkalâde neticeler elde etmiştir. B. G, Hausere göre şişmanlama- dan güzel ve renkli bir cildi olmak çin bol havuç yemelidir. Hazmı kolay olan bu sebzenin piş- miş yemeklerinden başka çiy olarak rendelenmiş salatasi oyönmeli, sikik mış suyu içilmeli ve havuç yüze sü. rülmelidir. Sabah aç kamına ve ikindi vakti havuç suyu İçmek itiyad halini al dır. Yarım kilo havucu yıkayıp nra rendenin ince tarafı e yarım bardak tan sonra bi ak Bu pi havuç suyuna bir ki şeker atılarak içilir. cild yumuşacık ve berrak olur, mi- klar r muntaza- Gözlerin akı a haricen havuç suyu Havticu yıkayıp Kazı- rendelemeli, yahut ma» neli, tülbentten sıkıla” tavsiye ediyor. dıktan sonr pirto. Karıştır. Sabah yüz ıktan sonra la yüze masaj yaparak sü- rülmeli, Öğleye kadar böylece birak- mah Öğleden sonra tuvalet yapılırken hafif ılık su İle yüz yıkanarak her za- man gibi krem, pudra sürmeli, Bunu cildi fevkalâde besliyen bir losyon diye tavsiye etmektedir. Bunlardan maada yalnız havuç su- yu içilirse idrar artar ve bu suretle böbrekler temizlenirmiş Öksürükten muztarip olanlar ha- un sıkılan suyundan yapılan şü- rubu saatte bir kaşık alarak içerlerse göğüs ve öksürük geçermiş, Cildi güzelleştiren sabah kahvaltısı Cildinizin güzel olmasmı isterseniz her sabah şu basit kahvaltıyı yâpı- miz; Yarımşar çay fincanı kuru üzüm, siyah tatlı erik ve kuru kayısıyı te- miz yıkadıktan sonra detin bir tabak içerine koymalı, Üzerine iki çay fincanı soğuk su İle bir çorba kaşığı bal ilâve etmeli. Üzerini örterek 24 sanat, böylece birakmalı, Bir sabah hazırlanan 'bu kahvaltı ertesi sabah yenmelidir. Fırça yerine sünger Erkek elbiselerinin tüylü olan ku- maşları sik sık fırçalanınca kumaşın havı gider. Buna mâni olmak için fırça yerine süriger' kullanmalıdır. Temiz bir süngeri soğuk suya ba- tırarak içinde hiç su kalmaması için iyice sıkmalı. Hafif nemli olan bu #üngerle dalma yukardan aşağıya doğru olarak elbiseyi silmeli, Arasıra süngeri yıkayıp sıkmalı ve öyle işe devam etmelidir. Bu usul elbiseleri ünima yeni gibi gösterir. Tarçın suyu 'Tarçın suyu dezenfekte eder ve küçük yaraların çabuk iyileşmesini ye kapanmasını temin eder. 760 gram su içerisine kırılmış 50 gram tarçın atmalı ve yarım sasi kaynatmalı. Ateşten indirip soğuma- ğa bırakmalı. Temiz ve ince bir fank Mdan süzerek şişelerde muhafaza et- meli, Bu sudan bir tabak içerisine biraz koyarak bir odada bırakılırsa odayı dezenfekte eder, » İlkbaharda giyilecek elbiselerde gö- | n modellerin vü- cudü uzun ve İnce intihap edilmiş olmasıdır. 1 — Bus dö roz renginde ince yün- lü elbise. Eteğin pliseleri, biüzde iş- lenen iki dalın sapı hissini vermek» tedir. Blüzdaki 1 kabartmadır. İçeri- österecek biçimde | sine kalın yün geçirilerek yapılmıştır. ' Üniformalı kadınlar İngilterede or “ı hizmetinde çalışan kadınlar pek çoktur. Bunlar tıpkı erkekler gibi sıkı disipline tâbidirler İngiliz sinema (artisilerinden Stockfeld yarı Parisli sayılabilir. senelerdenberi Pariste | yaşamış; dönmüş ve burada memleketi mağa başlamıştır. Bu faaliyet her hafta Cumartesi akşamı Lo: yosunun bizim saatimizle 21,13 tığı neşriyatta Fransız askerlerine bir hitabede bulunmaktadır. Artist, zulardan bahsediyor. Betty Stockfeld geçen haftaki müsa- 2. AD ni la öğe gı— Blüzunda makine dikişi ile iki lâle ya- pılmıştır. Lâlelerin içine iki kırmızı fötr parçası konmuştur, İnce iki fötr sap eleğin pliselerine kadar inmek- tedir. 3 — Brik rengi ince yünlü elbise Omuzdan başliyan nervürler eteğe ka- dar inmektedir. Yakası açık mavi — kullanırlar. İngilterede üniformab kadın şoförle- rin kullandıkları otomobiller pek 2 — Tayyare makinistliği yaparlar ve müdafaa tertibatında çalışırlar. Bu Lâcivert yünlü jerse elbise, ! & krep marokendendir. Kemeri brik kaditedendir. 4 — Bej rengi jerse elbise. Omuz- dan bele kadar dikiş üzerine yeşil kordon geçirilmiştir. Ayni kordon kol larında da vardır. Yakasına da ayni yeşil kordon konmuştur. 5 — Şarabi yünlü elbise, ipekli jilesi vardır, Beyaz 3 — hfniye hizmetinde çalışırlar, ya- si tulumabcılık yaparlar. Yangın sön- dürmek işinden başka zehirli gazla mü- adele için de hazır bulunurlar. Bunlardan başka (Oemirber, ahçı da oluyorlar. Birçok askeri teşekküllerin ahçıları kadındır ve bunlar vazifelerini hakkile yapıyorlar. Hasta bakıcılıktan bahse lüzum görmüyorum, çünkü öte- denberi kadın bastabakıcılar mevcud. dur Ordu hizmetine giren renk elbise giyiyorlar, mnıfında çalışanların üniformaları, tay- yarecilerinki gibi gridir. Üniformalı kadınlar, tıpkı erkekler gibi, mkı bir disipline tâbidirler. Bunlar taburlara ay- nlmışlardır, bandolan vardır, muayyen zamanlarda talimler yaparlar. Ünifor malı kadınlar da yolda zabitleri selâm- lamak mecburiyetindedirler. kadınlar höki Yalnız. tayyare MÜŞKÜLLERE CEVAP Kandll simhti nasi yapılır? Harbiye Binnaz: | — Çarşıda satılan kazı dil simiti şöyle yapılır: 20 gram taze maya alarak ılık su içinde ezmeli, içine tus, dö” vülmüş karanfil koyarak yarım kilo unla karıştırmalı, Azar azar ılık su ilâve ile sün- ger gibi oluncaya kadar yoğurmalı. 128 gram 8nde yağını avuç içi ile eze eze kar gibi be- yazlatıp yavaş yavaş hamura yedirmeli. Üp- tünü örtüp bir saat bırakmalı, Bu müddet- ten sonra yumurta boyunda parçalar kopar klon yapmalı. Üzerlerine kabukları soyulmuş, dört bademi karşılıklı yapıştırmısı, çalkan- miş yumurta sürerek fırında pişirme Badem koymadan susamı öylece halka yapmak ta kabile seler sade yağ yerine iç yağ kul 3 — Kınakinalı şarap Şu sür Bir 30 gram kırılmış sarı kınakınay recelik 15 grrm ispirto içerisinde ? birakınız, Sonra bir gişe kırmısı şürap ilâ ederek sekiz on gün daha biraktıklan sonr filtre ederek kullanınız. İnbiksiz mai mukatlar nasıl elde edilir? İamdi . R. — İnbiksiz mal de etmek İçin şu basit u: tük bir tencereyi y teşe koyunuz. Su İçe: © bunun üzerine de ştiriniz. Tencerenin kapağın k kapayınız. Yani ka tencerenin İç ni işine soğuk su olan buhar ter ir. Üs$ taraftan kı soğuk su koyma Tül perdeleri nasıl yıkamalı? Şişli A. B.C, —1 — Bacak! in kalın. kemiklerin riliğinde, geldiğini re yoktur. 2 —'TU perdelerin yıkanması müşkü'dür. Toz ve güneş tülleri çabuk yıprattığı için Yı- itilemeğe gelmez maşır leğeni içine istif etmeli Euk su doldurmalı. Bir gece böyl tan sonra tülleri sıkmadan, suyunu değiş- tiriniz, Bir gün daha durduktan sonra ılık sa- bunlu su içerisinde yıkayınız. Güzelce çal- kaladıktan sonra gölgeye asarak kurutu- nuz. Tülleri kolalarken eğer perdeleriniz krem rengi ise kolanın suyu yerine koyu bir çay kullanınız. Portakallı torte 4 yumurtanın yalnız sarısını ve 150 gram toz şekeri telle vurarak kö- pürtmeli, içerisine yarım portakalın suyunu ve rendelenmiş kabuğunu karıştırmalı. Başka bir kapta atitle- şinceye kadar vurularak köpürtülen 4 yumurta akını ve nihayet de ele miş 90 gram unu İlâve etmeli. Gi ce karıştırmalı, yağlanmış ve un ser- pilmiş küçük tepsiye dökerek fırın- da bir saat pişirmeli Kalıptan çıkararak soğumağa bi- Takmalı. Soğuduktan sora ortadan (ufki olarak) kesmeli ve ikiye ayır. malı, Derin bir kap içerisinde 100 gram taze tereyağı 75 gram toz şekerle ve İki yumurtanın yalnız sâns ezerek karıştırmalı ve sonra dâmla damla olarak kalan yarım portaka- ın suyunu ilâve etmeli (Mayonez va- par gibi tereyağını karıştırarak por- takal süyunu akıtmalı). Nihayet ren- delenmiş yarım portakal kabuğunu karıştırmalı ve elde edilen bu krema- yı kesilen tortenin arasına yaymah ve iki parçayı birbiri üzerine oturt- malı. Diğer taraftan 200 gram gayet in- ce boz şekeri almalı. (Bu şeker (sükr ile | gias) diye satılır). Bir çorba kaşığı gıcak su ve bir limonun suyu ile ka- rıştırmalı, Bu bir sulu hamur şekiini alınca torlenin üzerine ve yanlarına yayarak sürmeli, Bu şeker hemen kurur ve parlak bir kabuk tutar, Uçuğa karşı limon suyu Dudakta uçuk insanı en fazla !zaç eden lıklardan biridir. Dur hissedilir» ce Üzerine bir Iki damla limoh ak malı, yahut bir pamuğu limor na batırarak uçuklıyan yöre sürr Uçuk ilerlemez ve kurur.