18 Mart 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

18 Mart 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Bahife 12 BAŞ DiŞ NEZLE Romatizma Nevralji Kırıklık KIZILAY CEMiYETİ Umumi merkezinden Cemiyetimiz hatb, kıtlık, muhâceret ve emsali ahvalde zuhur eden hastalıklarla yapılacak mücadelede ve bilhassa seferberlik esnasında has tanelerde Kızılây esas hemşirelerine yardımcı sıfatile çâlişmak üzere İs tanbulda Aksarayda kâln: Kızılay hastabakıcı hemşireler mektebi dahilinde Gönüllü Hastabakıcı yetiştirmek için 1 nisan 940 tan itibâreri haiz olanlar alınır: cani olan bu kursa aşağıda yazılı şartlan tüçüncü kurs . açılacaklır. Mec- 1 — 20 1â 45 yaş arasında bulunmak, 2 — En az ilk mektep tahsili görmüş olmak. Kaydolunmak ve dersler hakkında malümat almak istiyenler yuka- nda adresi yazılı mektebimize müracaat etmelidir. İkinci devre kurs için kaydedildiği halde üçüncü kursa kalanların tekrar müracaatla kaydolunmaları. Şefik ruhlu, hayırperver hemşirelerimizin bu insani işe heveslo koşa- caklarına kaniiz, SÜMER BANK Birleşik Yün İpliği ve Dokuma Fabrikaları Müessesesinden: Bursada kâin Merinos Fabrikamız Sahasında müştail maddeler koymak için bir depo inşa ettirilecektir. Keşif bedeli 2421/76 liradır. Bu inşaata aid kapalı zarfla eksiltme, 1.4.1940 Pazartesi günü saat 15 de Müessese Merkezinde toplanacak eksiltme komisyonunca, yapılacaktır. Kapalı zarf- lar synı gün saat 14 e kadar Müessese Merkezine tevdi olunmalıdır, Mu- vakkat teminat miktarı $62,26 liradır. Şartnameyi almak için hergün öğ- leden sonra Müessese Veznesine müracaat edilir, İştirâk edeceklerin Ka- tırcoğlu hanında beşinci katta Müesese Merkezine müracaatları. Kapalı zarf usulile eksiltme ilânı Sıhhat ve içtimai muavensi vekâletinden 1 — Ankara tıp fak! müştemilâtından (38030457) üç yüz seksen bin öç yüzdört Hra eli iki kuruş bedali keşiti doğum ve nisalyo kliniği umum fenni tesisat işleri ka- pah zarf usulle ekalitmeye 2 — Eksilime 8 Nisan pazartesi günü saat on beş buçukta (19,30) da Ankarada Sıh- hat ve İçtimai Musvenet Vekhletinde teşekkül eden hususi komluyonca yapılacaktır. 3 — Eksiltme şartnamesi mukavele projesi fenni şartnameler keşif cetveli ve 44 plân 19 lira baş kuruş bedel mukabilinde Ankarada Sıhhat ve İçtime! Muavenet Vekâleti İç- timal Muavene işleri dalresi #iyaselinden ve İstanbulda Sıhhat ve “İçtimai Muavenet müdürlüğünden alınabilir, 4 — Muvakkat teminat miktarı. (18963) on sekiz bin dokuz yüz altmış üç liradır. $ — Telipler aşağıdaki vesikaları teminat zarfından başka ayrıca bir zarf içine ko- yacaklardır. Gerek teminat ve gerekse vesikalara mit hez Iki zarf diğer bir dış zarfa ko- nulacaklır. A — Taliplu * irkel olursa 2490 sayıli kanunun üçüncü maddesinin (A ve B) fıkrala- rında yazılı vesaik. B — Cari seneye ait ticaret odası vesikası. C — 300000 üç yüz bin liradan aşağı olmamak üzere yaptığı fenni tesisat işlerini iyi başardığına dair vesikalar. 6 — Kanunun tarif ettiği şekilde hazırlanmış olması lâzım gelen zarflar B'nisan pazariesi günü saat on dört buçuğa (14,30) kadar makbuz mukabilinde Ankarada Sıh- hat ve İçilmai Musvenef Vekhleti İçtimai Muavenet işleri dairesi relsliğine tevdi edilme- Midir. Posta ile ve teabhüdlü olarak gönderilecek zarflar da aynı saatte Vekâlette bulun- malıdır. Muayyen vaklilen sonra verilmek İstenilen zarflar kabul edilmiyeceği gibi pas- tada vaki olacak tenhhürler de nazara alınmaz, (1178) (1989) ETi BANK Garp Linyitleri İşletmesinden : Müessesenin Soma, Tavşanlı, Değirmisaz işletmelerinde çalışmak üzere Bir Maden Mühendisi ve Bir Makine Mühendisi aranmaktadır. Talip olanların Balıkesir Posta kutusu 5 numaralı adresine tahriren müracaatları - ilân olunur. ile Öksürer!ee: Katran Hakkı Ekrem mu Hakı -.uvan pastilleri de vardır — AKŞAM —— m. ee 18 Mürt 1940 ve bütün ağrılarınızı derhal keser Lüzumunda günde 3 kaşe alınabilir. Buruşuklukları ve lekeleri NASIL temizlemeli? Cilt bhüceyrele- rinden çıkanı miş ve genç ve sağlan bir elldin unsurlarına müşabih yeni ve kıy- metli cevher hülâsası: «BİOCEL» tabir edilen ve Viyana Üniyersi- tesinin meşhur bir profesörü ta- rafından keşif ve genç hayvanlar. dan gayet itinalı bir tarzda istih- sal edilen bu kıymetli cevher, cik din unsuru olan pembe renkteki TOKALON kremi terkibine karış- tırılmıştır. Bu kremi her akşam yatmazdan evvel Kullanınız. Siz uyurken, cildiniz bu kiymetli cev. heri mas eder. Her sabah uyan- dığınızda cildinizin daha açık, daha taze ve daha genç olduğu- nu göreceksiniz. Gündüzleri de yağsız beyaz renkteki TOKALON kremini kullanınız. Bu kolay tar- zı tedavi sâyesinde her kadın 10 yaş daha genç görünebilir ve genç kızların bile gıpta nazarile seyre- deceği şayanı hayret bir cilt ve ve bir tene malik olabilirsiniz. 'TOKALON kreminin müsmir neti celeri garantidir. 111 » 115. Telefon: 42721. Lokmanhekim (Dr. HAFIZ CEMAL) Dahiliye mütehassısı Divanyalu 104 Muayene saatleri Pazar bariş her çün 3-4 Gal, Ormarleri Bö-l3 fukarıya amma a Dişleri sabah, öğle ve akşam her yemekten sonra günde 3 defa niçin fırçalamak lâzım? Çünkü bir defa dişler hariçten alınan mikroplara karşı mü- dafaasızdır, saniyen ağızdaki «Salya» denilen mayide milyonlarca mikrop doludur. Salyada bulunan Lüab dişlerin en birinci düşmanıdır; dişlere yapışa- rak yosun peyda eder, Mineleri aşın- dırır, yavaş yavaş dişleri ve kökleri çürütür, diş etlerinde iltihaplar pey- da olur, Dişlere yapışan yemek ar- tıkları ve ecnebi maddeler de temiş- lenmezse birer mkirop yuvası haline gelir. Eğer dişler muntazaman ve günde en az 3 kere «RADYOLİN» is fırçalanmadığı takdirde çok çabuk mahvolmağa mahkümdur, ile Sabah, Öğle ve Akşam her yemekten sonra günde 3 defa dişlerinizi fırçalayınız. T. İŞ. BANKASI 1940 Küçük Carı Hesaplar İKRAMİYE PLÂNI 1 adet 2000 liralik — 2000.— lira 2» 100 » M0 > 0» ©» s0 > 0» 0 » 1000 >» “© » MW » <->» 5. MB. M0— >» 20 » 3 » —10— » Keşideler: 1 şubat, 1 mayıs, 1 ağustes, 1 ikinciteşrin — tarih lerinde yapılır, EREĞLİ KÖMÜRLERİ İŞLETMESİ Genel Direktörlüğünden : Inşaat Servisi için Teshin ve Sıhhi Tesisat Fen Memuru Aranıyor. En küçüğünden en büyüğüne kadar her türlü Kalorifer tesisalı ile Banyo, Duş, Çamaşır vesmir techizat hakkında proje yapmamnı bilir, hararet ve makine hesaplarına vakıf, teknik büro işlerine hakkile aşina ve şantiye işlerinde fiilen çalışmış bir fen memuru aranmaktadır. Taliplerin yaş ve tahsil derecesi, Referans ve sile vaziyetlerile istedikleri masş miktarını bildirmeleri ve talip tarafından bizzat yapılmış proje, hesa- bat vesaire mevcat ise bir ay zarfında inada edilmek üzere bir adet fotoğrafla birlikte Zonguldakta EREĞLİ KÖMÜRLERİ İŞLETMESİNE göndermeleri ilân olunur. Yabancı dil bilenler tercih edilecektir.