18 Mart 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

18 Mart 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

ZEŞAM Son dakika Hitler - Mussolini mülâkatı Mussolini, Hitlerin son sözünü B. Welles'e söyl iyecek B. Hitler ile Mussolini bugün öğleden evvel Brenner'de görüşecekler Londra 13 — Berlinde neşredilen | lesin Romaya vukubulan son ziyüre- resmi bir tebliğde, B. Hitlerin bugün | tile alâkadar bulunduğunu ve sulh öğleden evvel Brenner'de B. Museo- | taarruzunun son hareketlerinden bi- Bini ile görüşeceği ve bu mtllâkatın | rini teşkli ettiğini beyan ediyorlar. uzun samandanberi kararlaştırılmış Vaşingtondan gelen haberlere gö- olup Von Ribbentropun son Roma | re B. Mussolini, Hitlerin son sözünü siyareti esnasında (teferrüst karar. Jaştırılmış olduğu beyan ediimektedir. Halbuki İtalyan mahafili, bu mü- lâkatın B. Wellesin, İtalya kralı, Kont Ciano ve B. Mussolini ile görüşme sinden sonra tekarrür ettiğini söylü- yorlar. ” Londradaki siyasi müşahidler, Hit- ler - Mussolini mülâkatının B. Wel- söyliyebiimek için Alman devlet rel sile bu mülâkatı yapmaktadır. Romadan bildirildiğine göre Ame- rika hariciye müsteşarı B. Welles, bugün öğleden evvel Papa ile ikinci defa mülâkat B. Welles, salı günü, Napoliden Conte di Savole vapurile Amerikaya B. Molotof'un nutku B.Molotof Sovyet siyasetini izah ve Rusyanın bitaraf kalmak emelini teyid edecek Paris 29 — Sovyet başvekili ve Hariciye komiseri B. Molotofun 20 martta Yüksek Sovyet Şürasında irad edeceği nutuk, şimdiden siyasi mahfillerde uzun uzadıya tefsir edilmektedir. Bu nutukta B. Molotofun Sovyetlerin bütün haric! siyasetini izah edeceği ve Sovyet Rusyanın bitaraf kalmak husu- sundaki emelini bir defa daha teyid edeceği zannedilmektedir. Esasen Sovyet Rusyanın 25 şubattu İngiltereye müracaat ederek Sovyet - Fin sulhüne tavas- sut etmesini İstemesi, Rusyanın Almanyanın hareketleri haricinde kalmak emelinde bulunduğunu ihsas ediyor. l Almanya Romanyaya 10 senelik garanti mi verdi? Alâkadar siyasi mahfliler, böyle bir tekliften haberleri olmadığını beyan ediyorlar Paris 18 — Alman fktisad mütehassıs doktor Clodius, bugün sekiz kişi- il göre Almanya, bulundurmaktadır. Harp uzun sürecek Giano'nun gazetesi harbin Avrupanın şarkı cenubisine yayılması Ihtimali yoktur diyor Roma 18 — İtalya Hariciye Namrı kont Clanonun gazetesi olan Telegrapho, Bovyet - Fin sulhünü ve harbin Avrupanın şarkı cenubisine yayılması ihtimal. lerini tedkik ederken diyor ki: Amarfka hariciye müsteşarı B. Weilese | hareket edecek iken, hareketini, çar- şamba gününe tehir etmiştir. B. Weiles, Genovadan bine- cektir. B, Welles, Hitler ile mülâka- tandan dönüşünde B, Mussolini ile bir defa daha görüşecektir. Bern 18 — Berlinden bildirildiğine Alman Les İnfermstlon Exte." reurs ajansı, Hitler - Mussolini mülâ- katının çoktanberi tasavvur edilmiş olduğunu ve Ribbentropun Romaya son ziyâretile alâkadar bulunduğunu tebliğ etmiştir. Mülâkat Brenner hu- Gudunda olacak ise de hangi şehirde vukubulacağı gizli tutulmaktadır. Dün geceki kazalar Üç otomobil kazası oldu, üç kişi yaralandı Dün gece muhtelif yerlerde otomobil ve otobüs msademeleri olmuş ve bir kadın ile İ iki erkek yaralanmışlardır. 1 — Şoför Mehmedin idaresindeki 1951 numaralı otobüsle şoför Jirayerin idaresin- deki taksi Sirkecide Reşadiye -caddesinde otobüs yolcularından bir kadın pışmişlar, her ikisi de hasara uğramışlır. 3 -- Şoför Ahmedin idaresindeki 1206 nu- İ maral: otomobil ile şoför Yasef'in idaresin- de bulunan 1738 m taksi de, Kara- köyde dörtyol ağzında çarpışmışlar her fki otomobili de bir hayli hasara uğramış, şoför Yasef, ellerinden yaralanmıştır. Polis, bu kazalara sebebiyet veren şoför- lerin cümlesini yakalamış olup icap eden kanun! tahkikat ve takibat yapılmaktadır. Dün gece 7 yangın oldu Dün gece, Kadıköyde Bahariyede B. Be- Kirin, Muvakkithare caddesinde bâyan Me- dihanın, Tarlabaşı Macar caddesinde bü- yan Vartanoşun, ayn! caddede B. Artâki- nin, Kuledibinde B. Moltin, gehzadı da Feyziye caddesinde bayan Medihanın ev- lerile Beyoğlunda Abdullah efendi Jokan- tasmda yangın olmuş, itfaiye grupları ts- fından derhal yetişilerek bütün yangınlar başlangıç hallinde söndürülmüştür. e Finlândiyada muhaceret Helsinki 17 — Finlândiyada Sovyet Rusyaya bırakılacak sahanın boşaltılma na devam ediliyor. 400 bin Finli tren- lerle, kamyonlarla, her nevi arabalarla ve kızaklarla yollara dökülmüşlerdir. Fin hükümeti şimdi harap yerlerin yeni- den inşası, muhacirlerin yerleştirilmeleri ve tedafüi ittifak ile meşgul olmaktadır. htan sonra asker terhis edilmedi Oslo 17 (AA) — Helsinkiden bil dirildiğine göre, Sovyet - Fin barışının imzasını hiç bir terhis tedbiri takib et- merniştir, Bilâkis askeri talim ve terbiye Faali- yetle devam etmekte ve yeni hududlar boyunca en yaşlı sınıflar tarafından tah- «Harbin Avrupanın şarkı cenubisine yayılması ihtimali yoktur. Diğer ta- raftan muhariplerin müstahkem haklara taarruz etmeleri ihtimalleri pek az olduğu cihetle, harbin çok uzun süreceği ve yıpratma harbi çeklini alacağı tahmin edilebilir. Alâkadarlar, uzun sürecek bir harbe faaliyetle hazırlanıyor- lar, 22... mmm man mam mmm — Felâketzedelere yardım | İzmirlilerin aldığı yeni Erbaa 17 (A.A) — Reşadiye, yi E pe a Erbaa felâketzedelerine talmak | İzmir . A.) — İzmir halkanın yi e eller alınmış olan 22 | tayyareye ilâveten son alınan 5 tayyare- ye ad konma merasimi nisan içinde ya- pılacaktır. Bu tayyareler, (İkiçeşmelik, sancak, Örnekköy, Çiğli tarafından ZÜrTaR .İ Güzelyalı, Al Dün de 100 öküzün tevziatı yapıl | adlarını taşıyacaklardır. ı Diz gri ii rı için demi - B.C 7 İzmir fuarı için demiryolla rında tenzilât beyanatta bulunacak İsmir V7 (AA) — Onüncü enternasyonal Lendra 1 — B. Chamberlain salı Pusri münasebetile Devlet Demir- günü Avam kamarasında beynelmilel | Yolları idaresi 46 günlük halk Hcaret bi- kimat işlerine başlanmış bulunmaktadır. fabrikalarına verilen işçiler Uç ay daha bu fabrikalarda ipka edilmişlerdir. Paasiviki Moskovaya gidiyor Helsinki 17 — Paasikivi hir heyetin başında 18 martta Moskovaya gidecektir. Heyet Moskovo o hükümetile muallakta kalan meseleleri ve bilhassa Rus - Fin hududunun anrih bir şekilde tahdidi meselesini görüşecektir. İsveçte soğuklar Stokholm 17 (A. A.) — Birkaç gün- danberi termometre sıfırın altında 12, bazı mahallerde de sıfırın altında 27 de receye kadar düşmüştür. İzmitte hava taarruzlarından korunma tecrübesi yapıldı İzmit 17 (Akşam) — Bagün saat 14 de verilen alarm işareti üzerine yarım sa- at devam bir hava taarruzlarından Dün Geceki ve Bu Sabahki Eaberler 14 Alman tayyaresi Soapa Flov deniz üssünü bombardıman etti Bir zırhlıya bir bomba isabet etti hasar mühim değildir. İngilizler de Heligoland'ı bombaladılar Londra 17 — Alman tayyareleri dün akşam saat 19,50 de Scapa Flov deniz üssünü bombardıman etmişler. dir. Bu harekete 14 tayyare “iştirak etmiştir. Tayyareler yüz kadar bomba Atmışlardır. Bombalardan yalnız bir tanesi bir zırhlıya isabet “etmiştir. Zarar azdır. Diğer bombalar kısmen denize, kısmen de karaya düşmüştür. Karada 1 sivil ölü, ikisi kadın olmak Üzere 7 yaralı vardır. Bahriyelilerden de 7 ölü vardır. Gemilerin, tayyare dafii topların &teşi ve avcı tayyarelerinin uçması Üzerine tayyareler derhal çekilmişler- dir. Bir tayyare düşürülmüştür. Bir kaç tayyarenin de mühim hasara uğ- radığı zannediliyor, İngilizlerin mukabelesi Londra 17 — Alman tayyârelerinin Bcapa Flow üssünü bombalamaları Üzerine İngiliz tayyareleri de Heligo- land adası üzerinde uçarak askeri Üs- leri bombardıman etmişlerdir. Bir Alman tayyaresi bir Hollanda adasına düştü Kopenhag 17 (A.A) — Bir Alman askeri tayyaresi bugün saat 10,30 da bir Hollanda adası üzerine düşmüş- tür. İki kişilik mürettebatının paraşüt kullanarak kurtuldukları zannolunu- yor. Alman tayyareleri balıkçı gemilerine taarruz etti Londra 17 (A.A.) — Bu sabah bir kömür vapuru ile üç balıkçı gemisi İskoçyanıhn doğu sahilinde Alman tayyarelerinin hücumuna uğramış- tir. Vapura'dan birinin yakınına Üç bomba düşmüşse de bir hasar vu- ku di Redhall kömür vapuru kendisine tanrruz eden tayyareleri mitralyöz âteşile kaçırmıştır. Hadise yerine İn- giliz tayyareleri gelmiş ve diğer Al man tayyareleri de kaçmışlardır. Havada bir muharebe Londra 17 (A.A.) — Bu sabah İs- koçyanın doğu dahilinde dört düş- man bombardanan tayyaresi gö- rülmüş ve İngiliz avcı tayyareleri derhal muharebeye girişmiştir. İki Alman tayyaresi hasara uğramıştır. Bunlardan birinin üssüne dönemiye- ceği zannedilmektedir. İki Alman denizaltısi batırıldı Londra 17 — Bir Fransız harp ge- misi bugün iki Alman denizaltının balırmışlır. Mussolini Romanyayı bir taarruza karşı korumayı vadetmiş © Sovyet - Rumen ademi tecavüz paktı müzakerelerinin başladığı tekzip ediliyor Bükreş 17 (A.A.) — Romanya genç- ik teşkilâtı reisi Sidorovici, Senatoda yaptığı beyanatla, İlsiyadaki son ika- meti esnasında B. Mussolininin Ro- manyayı her türlü taarruza karşı mü- dafaa edeceğini kendisine söylemiş ol- duğunu bildirmiştir. Buna mukabil, Bükreşin selâhiyet- 4 mahfilleri İtalyanın Almanya İle mutabık olarak Romanya hududları- nı garanti etmek teklifinde bulundu- ğu şaylasını şimdiye kadar tekzip et- mişlerdir. Bilkreş 17 (A.A.) — (Reuter): Res- mi Rumen mahfilleri bir Sovyet - Ru- men ademi tecavüz paktı için ci mem- leket arasında müzakerelerin başla- dığından katiyen haberdar olmadık- larını bildirmektedirler. Almanya elçiliğile münasebeti olan “mahfillerde dolaşan şaylalara göre, gelecek hafla Bükreşe bazı yüksek Nazi şahsiyetleri gelerek Almanya hü“ kümetinin kendisine iktisadi ve siya- si tavizlerde bulunulmak şarttle Ro- manya hududlarını garanti etmeğe Amade olduğunu bildireceklerdir. Romanyadaki ekalliyetler Bilkreş 17 Mecliste ve senatoda Kralın mesajıma, verilecek cevap hak- kında müzakereler cereyan ederken Alman, Macar, Leh, Bulgar ırk ekak Hyetlerinin bütün selâhiyetli mümeş- silleri söz alarak Krala ve yurda kara sadakatlerini bildirmişlerdir. Welles'le seyahat eden bir Amerikalının intibaı Roosevelt'in yeni bir sulh teşebbüsü beklenemez; müttefikler, nihai zafere kadar harbedecekler Londra 18 — Amerika hariciye müsteşarı B. Sumner Wellese Avrupa seyahatinde refakat etmiş olan üç Amerikalı gazeteciden biri, intibaat | ve ihtisâsları hakkında meg mualarından birinde mühim bir ma kale neşretmiştir. Amerikalı muhar rir, bu makalesinde ezcümle diyor ki: Maamafih B. Roosevelt, müsleşarı- nın râporunu alınca, Avrupadaki va ziyet hakkında kıymetli elemanlara malik olacaktır. B. Müssoliniye ge lince, kendizi bir sulh teşebüsüne yar- dıma hazır bulunmakla beraber, böy- le bir teşebbüse önayak olmak iste | memektedir. | İtalyada İki sene evvelki mağrura- | ne ve harpcüyane tezahârler görül- memekte ve hattâ arasıra Almanya ve harp aleyhinde hisler izhar edil mektedir. Almanyaya gelince, halk sulh iste- mektedir. Alman hududunu geçe geçmez, bize sorulan ilk sual: — Welles, bize sulh getiriyor muf olmuştur. o Almanlar” tur. Fransiz ve İngülz ricali hi meti, B. Welles ile yaptıkları mi tatörlük rejimi arasında bir uzl sulhü aktedilmesi imkânı bulunmi dığını ve devamlı bir sulh ile müe” men bir hürriyet temin silâh: elden bırakmıyacaklarını | bir ilsanla kaydeylemişlerdir.