28 Mart 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

28 Mart 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Sabah, öğle ve akşam her yemekten sonra günde 3 defa dişlerinizi muntazaman Diş macunu ile fırçalayınız. Her ailenin saadeti bakımından okunması lâzım olan bir eser: Bu mevsim sonu Şehir Tiyatrosunda ikihel defa olarak temsil edilen ve çok beğsalip alkışlanan piyesi, mecmua büyüklüğünde tab'edilerek salışa çıkarılmıştır. Kitapçılardan, tütün- cü İsteyiniz. Ankâraya gönderilmiştir. Fiati (20) kuruştur. Taşradan bedeli mu- Kabil posta pulu gönderileşek aldırılabilir. Posta ücreti alınmaz. Bayilere tenzilât yapılır. (LâĞf Dinçbaş Matbaası - Babtâli) BAYILANLAR ÇARPINTI ve ŞiNiR BUHRANI ÇEKENLER mizde eli DEN 20 DAMLA ALIRLARSA SİNİRLERİ YATIŞIR DERMAL FERAMLARLAR.EViNiZDE MUTLAKA BULUNDURUNUZ Şose inşaatı ilânı Türkiye demir ve çelik fabrikaları Müessesesi müdürlüğünden 1 — Türkiye Demir've Çelik fabrikaları müessesesi tarafından yaplı- nlacak katranlı cürgi şosası inşaatı vâhidi fiyat esasiyle ve küpalı zarf üsülile eksiltmeye könmuştur. 2 — İşbu inşasfin 'muhammen keşşif bedeli 61,016,50 liradır. 3 — Eksiltme evfaki 2,50 lira mukabilinde Ankara Sümerbank muâ- melât şubesinden, İstanbulda Sümerbank şubesinden Ove Karabükte müessese müdürlüğünden alınabilir. 4 — Eksiltme 54.140 Cuma günü saat 15 de Karabükte Türkiye ve Çelik fabfikalârı müessesesinde yapılacaktır. — İstekliler teklif evrakı meyanında şimdiye kadar yapmış olduk- ları bu kabil işlere, bunların bedellerine ve hangi bankalarla muamelede bulunduklarına dair vesikalarını koyâcaklardır — Muvakkat, teminatı 4.300 liradır. 7 Teklif miktuplarını havi zarflar kapalı olarak ihale günü saat 14 de ar Karabükte müessese müdürlüğüne teslim edilecektir. Postada vaki olabilecek gecikmelerden dolayı müessese mesuliyet kabul edemez, 8 Bu inşaatı müessese taliplerden dilediğine vermek veyahut mü. nakasayı h msüz saymakta tamamen serbesttir . Bir çok fedakârlıklar jhtiyarile vücüde getirilen İstanbul şehir rehberi vilâyet ve belediye bütşasimden maaş ve ücret alan mamuf ve müstahdemlere 50 hariçden 10 adet ve. daha fazla alanlara (Toptan) adedile 80 ve bunlardan başka perakende almak İste- yenlere dö 100 kuruş mukabilinde salalmakladır. İsteklilerin doğrudan doğruya belediye kiymetli evrak memurluğuna müracaatla bu bedeller üzerinden derhal mübayaada bü- lunabilecekleri ilân olunur, (1994) Beyoğlu Yerli Askerlik Şubesinden: I — Şubemize mensup ihtiyat eratın kanuni ve mutad yoklamasına 20/Mart/, 940 gününden itibaren şubemiz binasın- da başlanmıştır. 2 — İzdihama ve beklemelere : mani olmak için yoklamalar, müteakip dört doğum için aşağıda gösterilen günlerde sabahtan akşama kadar ve nüfus hüvi- yet cüzdanına göre kayıtlı bulundukları nahiye esası dahilinde yapılmasına vam edilecektir: A — 313 doğumlular: 3/Nisan/940 günü Taksim, ve Şişli nahiyeleri 5/Nisan/940 günü Beyoğlu Merkez, Kasımpaşa ve Hasköy nahiyeleri. B — 314 doğumlular: 8/Nisan/940 günü Beyoğlu ve Tak- sim nahiyeleri 107Nisan/940 günü Galata ve Şişli nahiyeleri 12/Nisan/940 günü Hasköy nahiyeleri Ç — 15/Nisan/940 günü Beyoğlu ve Taksim nahiyeleri 17/Nisan/940 günü Galata ve Şişli nahiyeleri, 19/Nisan/940 günü Kasımpaşa Hasköy nahiyeleri. D — 316 doğumlular: Galata Kasımpaşa ve ve 3 — Herkes, yoklamamni bizzat gününde yaptıracaktır. 4 — Nüfus hüviyet cüzdanlarile ter- his ve ihtiyat venikaları, şoför olanlar da aynca ehliyetnamelerile birer ikamet senedini beraberinde getireceklerdir. 5 — İstanbul dışında ikamet edenle- rin bulundukları yerlerde! racaat etmeleri ve veya yoklama numaramızı yazmak şubemize mektup şartile anonim Şirketinden: Türkiye Palamutçuları Anonim Şir- ketinin senelik adı, umumi hissedarlar toplantım 25 Nisan 1940 perşembe gü- 15 de İzmir Gcaret ve sanayi odasi salonunda yapılacağından hisme- darların toplantı gü. veline kadar Şirke tıya nü saat rme kartı alınaları ilân olunur İdare heyeti Müzakere ruznamesi 1 — İdare Heyeti ve Murakıp Rapor- larmın okunması, 2 — Bilinçconun tasdikile İdare he- yetinin ibrası, 3 — Temeltüün sureti tevzi 4 — Nizamname mucibince müddet- leri biten iki âzanın yerlerine kendilerinin veyahud başkala- rımn seçilmesi, 5 — Murakıp intihabı ve tahsisatının belli edilmesi. Mürebbiye - dadı aranıyor Taşra için aynı zamanda iki çocuğa bakacak orta yaşlı bir Mürebbiye - Dadı aranıyor, Bir de yardımcı verilecektir. Diplo- ma ve ihtisası olmayıp bu İşi ya- pabilecek kabiliyette ve içtimai vaziyeti yerinde olanlar da kabul edilir. Şartlar iyidir. Her gün 10 - 12 ve 15 - 16 Arasında 44630 numaraya telefonla müracaat. ZAYİ — 933-34 senesinde Üsküdar 15 in- ci ilkokulundan aldığım 468-1 sayılı şaha- detnamemi sayi ettim, yenisini çıkartaca- gımdan eskisinin hükmü yoktur. 21 No, da Recop Bodus iş Dr. Suphi Şenses İdrar yolları hastalıkları mütehassısı Beyoğlu Yıldız sineması karşısı team- vây durağı Lekler Apt, Tel: 43074 İhtiyat yoklamasına davet de- | 22/Nisan/940 günü bütün nahiyelerde . Türkiye palamutçuları 28 Mart 1940 —— BAŞ, DİŞ NEZLE, GRİP ROMATİZMA, SOĞUK ALGINLIĞI ve bütün ağnlarını derhal keser. Lürumunda günde 3 kaşe alınabilir, T. İŞ. BANKASI 1940 Küçük Cari Hesaplar İKRAMİYE PLÂNI 1 adet 2090 liralık — 2000 — 3» 1000 » -300— » 500. 3000. — » 0 3090.— » 00 < 4000. , 50 3750 — , 2 — 0200.— Keşideler: 1 şubat, 1 mayıs, 1 ağustos, 1 ikihciteşrin tarih. lerinde yapılır. . Gayrimenkul Satış ilânı İstanbul Emniyet Sandığı Direktörlüğünden Abdullah Halis ve Mehmed Cemilin 25206 hesap No, sile Sandığımızdan aldığı (800) liraya karşı birinci derecede ipotek edip vadesinde borcunu vermediğinden hakkında yâ pılan takip üzerine 3207 No.lu kanunun 46 nci maddesinin matufu 40 ıncı maddesing göre satılması icabeden Süleymeniyede Demirtaş mahallesinin Şeyhislim kapısı «iktağ dinde ayrıca İzzet bey sokağı» sokağında eski 10 mükerrer yeni 4, 6 kapı No. ahşap iki bülüklü bir evin tamamı bir buçuk ay müddetle açık arttırmaya kon- muştur. Satış tapu sicil kaydına göre yapılmakladır. Arttırmaya girmek İsteyen -(390) lira pey akçesi verecektir. Milli bankularımızdan (birinin teminat mektubuda kabul ölunuf. Birikmiş bütün vergilerle belediye reğimleri ve vakıf icaresi ve taviz bedeli ve tellâliye rüsumu borgluya aittir. Arttırma şartnamesi 10/4/940 tarihinden itibaren tetkik etinek isteyenlere Sandık bukuk işleri Servisinde açık bulundurulacaktır. Tapu sicil kaydı ve sair lüzumlu izahat ta şartnamede -ve takip dosyasında vardır. Artırmaya girmiş olanlar, bunları tetkik ede- rek salılığa çıkarılan gayrimenkul hakkında her şeyi öğrenmiş ad ve itibar olunur. Bi- rincl arttırma 27/5/9040 tarihine müsadif pazartesi günü Cuğaloğlurda kâln Sandığımızdâ saat 10 dan İ2 ye kadar yapılacaktır. Muvakkat ihale yapılabilmesi için teklif edilecek bedelin. tercihan alınması icabeden gayrimenkul mükellefiyetlerile Sandık alacağını tamamen, geçmiş olması şarttır. Aksi takdirde son arttiranın taahhüdü baki kalmak şartilo 11/6/0490 Larihine müaadif salı günü ayni mahalde ve ayni sâalie son am tırması yapılacaktır. Bu arttırmada gâyrimenkul en çok arttıranın üstünde bırakıla- caktır. Hakları tapu siclilerile sabit olmıyan alAkadarlar ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair iddialarını ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile beraber dairemize bildirmeleri lâzımdır, Bu suretle hak- larını bildirmemiş olanlarla hakları tapu siçillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin pay- laşmasından bariç kulırlar. Daha fazla malümat almak isteyenlerin ©38/1712 dosya No. sile Sandığımız hukuk işleri servisine müracaat etmeleri lüzumu ilân olunur, DİKKAT hi Emniyet Sandığı, Sandıklah alınan gâyrimenkulü ipotek göstermek İsteyenlere me- hamminlerimizin koymuş olduğu kıymetin © 40 ını tecavüz etmemek üzere ihale böde- Minin yarısına kadar borç vermek suretile kolaylık göstermektedir. (2404) Öksürenlere: Katran Hakkı Ekrem Hakkı Katran pastilleri de vardır li