3 Nisan 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

3 Nisan 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

AEŞAM 3 Nisan 1946 Kıştan çıkarken İlkbaharda alınacak bazi tedbirler Bahar gelince İndkiz vücudundaki ağnlar, sizilar, rahatsızlıklar yeniden baş gösterir. Bu mevsini ayaklar şişer, ciltte taneler, kepeklenmeler başlar, ta topraktan gözler ve göz kapakları burun mülessir olur, Mevsim değişik- İğinden tumaklar çabuk kırılır, diş- ler de hafif sızılar başlar, saçlar ku- rur. Bunların hepsine sebep kış ayla- rındanberi vücutta toplanan toksin- lerdir, Bunları çıkartmak için bu mev- #imde eti azaltmak ve bol sebze, mey- va sütl yoğurt yemek lâzımdır, Bundan başka rahatsız olan her aza İle günde bir iki dakika meşgul olmak icap eder. Ayakların şişmesine mâni olmak için gece ayakları tahammül edebile- teğiniz derecede sıcak su ile banyo et- mek lâzımdır. Ayakları banyoda bir çeyrek'saat kadar durduktan sonra sudan çıkarmalı, kurulâmadan, kâfu- rulu ispirtoyla friksiyon yapmalı. Son- râ talk pudrası İle pudralamalı. Cildin kepeklenmemesi ve küçük si- vilcelerden kurtulması için haftada bir 90 gram arpa unu, 35 gram bal ve bir yumurtanın âkını karıştırmalı. Yüze pomat gibi sürmeli. Yarım saat son- Te ilik su ile yıkamalı, Tımakların kırılmaması için haf- tada iki defa on damla limon, bir tu- tam asit borik.ve bir kahve fincanı zeytinyağını karıştırmalı, 'Tirnakları bunun içinde beş on dakika tutmalı, Tırnaklar beslenir ve kuvvetlenir. Ay- ni miktar giiserin, limon suyu ve gül suyu karıştırarak ellere sabah akşam skrülü çatlak olmaz. Saçlara gelince, baş yıkanıp güzelce çalkandıktan sonra son suyu içine bir kahve fincanı sirke ya limon suyu ka- rıştırmalı ve bununir saçları çalka- malı. Saçların suyu havlu ile alındık- tan sonra ellere bir az briyantin akıt- malı, ovuşturmalı, ve saçlara bilhassa köklerine sürmeli. Saçlar yuş iken sü- rülen biryantin yağlı durmaz ve saç- ların kurumasına mâni olur. Dişleri haftad bir gün bir parça ke- #ik limonla ovalamalı. Haftada iki de- fa gece yatarken bir kibrit çöpü üzeri- ne bir parça pamuk sarıp teinture d'io- da batırdıktan sonra diş etlerine sür- meli, z Göz ve göz kapaklarının sulanıp kı- zarmasının önünü almak için gece ya- tarken gözleri ılık suyla yıkamalı, Son- ra göze banyo yapmak için kullarılan göz banyoluğu içine ılık su doldurma- hı ve oni damla limon suyu damlatma- lı, her göze ayrı ayrı hazırlanan bu su ile üçer dakika banyo yapmalı, Gece- leri burnu da temizlemek lâzımdır. Ilk tuzlu suya bir pamuk batırmalı ve bu- rün deliklerini bu pamukla temizle meli, Sokağa çıkarken burun içine bir parça kafürulu vazelin sürülürse nez- lenin önü alınmış olur, Dört yumurtanın sarısı ile yalnız birisinin akını, kalın rende ile rende- lenmiş iki iri portakalın kabuklarını karıştırarak iyice köpürünceye kadar telle vurmalı. Sonra 225 gram ince pudra şekeri ile 225 gram un ilâve &derek tekrar vurmalı Yağlanmış bir tepsiye küçük kurabiyeler gibi ka |. gıkla dizmeli ve her kurabiyenin üze rine küçük bir parça portakal kabuğu şekerlemesi ya reçeli koyarak mute dil fırında pişirmelidir, Erkek şapkalarını terden muhafaza Erkek şapkalarının içindeki meşin terden yağlanır, ve yağ şapkanın üs- tündeki kurdeleye kadar çıkarak le- keler şapkayı bozar. Buna karşı meşi- ni yarı su yarı amonyak mahlulüne batırılmış bir pamukla silmek muva- fıktır, Meşin ile fötr arasına meşin eninde sünger kâğıdı koymak çok fay- dalıdır. Kâğıt teri çeker ve fötre geç mesine mani olur, Arasıra kirlenen bu küğidi çikarıp temizini koymak lâzım- dır. . Mevsimlik elbiseler çok edi MÜŞKÜLLERE yar) çimleri umumiyetle et radedi; Bunları süsleyen yakaları ve kemerle- ridir. Pike keten veya taftadan yapi- Jan bu yaka ve kemerler beyaz veya | renklidir: Bu mevsim giyilecek elbiselerin bi- | 1 — Yuvarlak ve iki kat olan bu y ka tafladan yapılmıştır. Kemerin al tındaki basık ve yakaların etrafı şe killi kesilmiştir. Bir şampuan tertibi Saçları çok iyi temizliyen ve ucuza mal olan bir şampuan tertibi İki bardak sıcak su içerisinde 100 | gram arap sabunu eritmeli, Diğer bir Kap içerisine tülbentten süzdükten sonra yirmi damla ac: badem esansı ilâve etmeli. Bu şampuan saçları par- lak ve yumuşak yapar. Şekeri nasıl kullanmalı? Şekerin pahalılandığı şu zamanda kullanırken israf etmemek lâzımdır. Küb, kristalize ve ince şekeri ayrı ayrı yerlerde kullanmak icap eder. Reçel, komposto, mahallebi, tatlılar gibi kay- nıyan, pişen, şeylerde kristalize şeker kullanılmalıdır, Küb şekeri çay, süt mMhlamur gibi şeylerde kullanılır. Bütün pastalar, kekler, bisküiler için Amerikan şekeri denilen ince şeker lâ- | sımdır. Loküm şekeri denilen en ince | geker ancak gatoların üzerine yapıla- cak glasürde küllarilır. Bü ayrı cins şekerleri lâzım olduk- Jarı yerde kullanılırsa cidden -tasar- Tüf edilmiş olur. i ll Bu harpte İngilterede kadınlar çok mühim işler görüyorlar, Gönüllü asker sıfatile cephe gerisinde birçok vazifeler deruhde ettikleri gibi askerf fabrikalarda da calısıvorlar. İngilie. 1 2 — Ketenden yaj nun etrafı enif olan kemeri ile süslenmiştir. 3 — Tafta kordeleden yaka, bağlanmış ve ayni kumaştan yapi- mış bir çiçekle süslenmiştir. Kemeri de önde bağlanan. kordeleden yâpılmış- tır. Ayni çiçek kemerde de vardır. 4 — Kolalanmış pikeder yapılan yâ- kanın üst kısmı iki düğme ile iliklen- önde istifade edilebilir Avrupada başlıyan harp münasg- ' Küçük sabun parçalarından | betile her tarafla tasarrufa çok dik- | kat ediliyor, ise yarayacak heba olmamasına çalışılıyor. buna dikkat etmeliyiz. Bugün küçük s&bun parçalarından ne suretle istifade edilebileceğini an- lalacağız: Küçük sabun parçaları eri- Ülip tekrar büyük parça haline geti- rilebildiği gibi toz sabun halinde de muhafaza edilebilir. Toz hâline ge- şeyleri Biz de tirmek iğin rendenin ince tarafı ile | rendeleyiniz, teneke kutu veya sırça kavanozda saklayınız. İnce .çamaşır yıkanacağı zaman bundan bir iki kaşık su içerisine atıp köpürtürseniz mükemmel sabunlu su olur. Tekrar eritip sâbün yapmak için bir tencere İçerisine parça sabunları pek az su ile koyunuz. Bâin maride eritiniz, içine bir kaşık gliserin ilâve ların mühim bir kısmı kadındır. 'Tayyarenin gövde kısmı kadınların elinden çıkmaktadır. Birçok kadınlar postacı vazifesini Ri hen fabrikalarında çalışan kadınlar miştir. Geniş olan kemeri karşılıklı iki sira düğme ile iliklenmektedir. 5 — Biye kelen veya pikeden yapılan bu yaka ve kemer uzun bir parçadan ibarettir, Arkadan öne gelince ikiye kıvrılarak yakadu bir düğme ile ilik- lenmektedir. Kemeri de önden arkaya gider, orada çaprazlandıklan sonra ön- de düğmelenir. Kollarda da ayni şe- kilde kapak vardır, Kaşlar ve kirpiklere itina etmek lâzımdır Güzel olmıyan gözleri güzel gösler- mekte kaşların ve kirpiklerin çok te- siri olur. Bunu nazarı itibara alarak kaşlara ve kirpiklere itina edilmelidir. Sabah, akşam kaşları küçük bir fir- ça İle muntazam bir şekil vererek, fır- çalamalı, Kışın altından ve üstünden taşan fazla kılları cımbızla almalıdır. Kirpiklere gelince küçük bir rimel fırçasını hafifçe tatlı badem yağına batırarak sabahları veya akşamları aşağıdan yukarıya doğru fırçalamalı. Bu fırçalayış kirpikleri beslediği gibi uzayıp kıvırcık olmalarını temin eder, 10 mr ederek karışlırınız. Arzu ederseniz birkaç damla esans ilâve ediniz. So- ğumüğa bırakınız. Bu sabun arap Sa bunu gibi yumuşak olur, El yıkamak için çok iyidir. Çünkü cildi yumuşa- tır ve beyazlaştırır. Pantalon paçasmın aşınmaması için İçreenkö; Janlarının pe ziler paçanın İç nen kısıma kalın kerler. Bu şerite rağmen paç nıyorsa paninlonun arkaya gelen sinin iç tarafına ve aşağıdan gö: için bir buçuk santi dikiniz, Siyah bir p daha iyidir. Bu düğmenin kalmlığı şın kunduraya sürünmesine ve böylec masına mâni olur, Kumaşları boyamak Nişantaş 8, P.. A. — Evde kur elbisö boyamak için kullandığını — Hangi renkten hangi ren ine gelince beyaz her renge , her renkte siyah olur, Açık v muş bir rengi kendi renginin koyusuna ko» layca boyamak kabildir. Pembe renkte bir kumaş en iyi kırmızı, şarabi, mor, ve brik rengine boyanır, Açık mavi, bir kumaş koyu mavi, Jâcivert, yeşili kurşni mor olabilir. Sarı renk ise yeşil kırmızı ve kahve Ten- gine boyanabilir. Yeşil, koyu yeşil ve kur- şunl olabilir. Meyva şekerlemeli omlet Sevim K. — Meyva şekerlemeli göyle yapılır: Altı yumurdanın' yalnız sarısının iç elli gram İnce toz şekeri atmalı, teli rarak köpürtmeli, Diğer bir kapta aklarını da köpürttükten sonar İkisini biribrine ka- rıştırmalı, İçine bir kahve kaşığı giçek sü yu, dövülmüş bir kaç şam fıstığı, toz gibi dövülmüş iki tane bayat acı badem kura- biyesi ufak doğranmış birkaç kiraz ve tu- rünç şekerlemesi atma), İyice karıştırdıktan sonra tavaya ter rak ber hangi bir omlet gibi pişirmeli we katlamalı, Tabağa aldıktan sonra üzerine ince Bilyalı toz şeker serpmelidir. omlet Yü vim Esnemek ve gerinmek İnsan sevki tabil ile hiç farkına var. madan faydalı bazı hareketler yapmak. tadır. Bunlar arasında esnemek ve gö- Tinmek en sıhhi jimnastik vik dir, Sabah kalkarken bir kaç defa e$- nemek ciğerleri tabii suretle havalan- dırır ve genişletir. Gerinmek ise vücudün her azasını bilhassa Kol ve bacak adalelerini sere leştirir. Sabah yatakta iken beş on defa e» nemek ve gerinmek vücudü uzun gün zinde bir halde bulundururmuş. Mayasıla karşı ilâç Kışın mülehavvil havalarda maya sıldan şikâyet edenler çoktur. Tarif edeceğimiz ilâç mayasıl başlangıcında yapılırsa çok faydası görülür, Bol su içerisnde kereviz yaprakla» rını kaynatıp haşlamalı. Suyu süzme li ve dayanabilindiği kadar sıcak iken ayak yahut elleri banyo yapmalı. Bah- yo tabii yatarken yapılmalıdır. Abone ücretleri Türkiye O Ecnebi 7709 kuruş 1460 » 30 » SENELİK 6 AYLIK 3 AYLIK 40 » 1 AYLIK 150 Posta ittihadına dahli olmıyan cerehi memleketier; Seneliği 3600, altı aylığı 1900, üç aylığı 1000 kuruştur. Telefonlarımız: Başwüharrir: 20568 — Yarı işleri: 20765 - İdare: 20651 — Müdür: 20497 Safer 24 — Kasım 148 1400) Kuruş 750 » nlar emirber olarak Yukarıki resimde bir posteci, bir iyon şoförü kadın ve tayyare fabrikasında çalışan. kadın- Jar görünüyorlar; www. ; İmsak Güneş Öğle İkindi Akşam Yataı iz 10106 545 918 1200 133 Va. 387 840 13 1863 1836 2000 İdarsbane: Babiâli çlvarı Acımusluk sokak No 13 Ev, Apartıman kiralamak için e Alşididi KÜÇÜK İLANLARI En süratli ve en ucuz vasıtadır.