22 Nisan 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

22 Nisan 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

42 Nisan 1940 “Mü ittefikler Osloya 60 kilometre yaklaştı (Baştarafı 1 inci sahifede) Paris 21 (A.A) — Havas ajansı Norveçteki vaziyet hakkında şu taf- silâtı veriyor: Pransız ve İngiliz kıta- atımın ihraç harekâtı arızasız ve Zâ- yiatsız devam etmektedir. Şimdi bu seferi kuvvetler erkânı harbiyesile Nor- veç Başkumandanlığı arasında sıkı bir el birliği mevcuttur, Fransız - İngiliz - Norveç harekât plânı en küçük tefer- rüalına kadar çok iyi şekilde talbik edilmektedir. Fransız bahriye mahafili müttefiklere sit cirad ve malzeme nakleden gemilerden hiçbirisinin bat- madığını, buna mukabil Almanların müteaddid gemi ve binlerce asker za- yi yerdiklerini tebarüz ettirmekte dirler, Almanlar Norveçin şimalinde bulu- nup şimdiye kadar zayiata uğramıyan kuvvetlerini iaşeye çalışmaktadırlar. keri mahafil 'Tormbjem mınta- kasındaki harekât hakkında ketum davranıyorlar, İngilizler Hamarı aldılar mı? Stokholm 21 (A.A.) — Reuter ajan. sı bildiriyor Henüz teeyyüd etmiyen haberlere göre, İngiliz kıtaalı Almanlardan Os- lonun 110 kilometre şimalinde bulu- nan Hemarı almışlardır. Bu haber- leri kaydı ihtiyatla karşılamak lâzım- dır. Bununla beraber mezkür haberin, şarkta Norveç kıtasile İngiliz kuvvet- lerinin müştereken faaliyette bulun- dukları hakkındaki Norveç resmi teb- liğinden az sonra verildiğini de göz önünde bulundurmalıdır. Müttefiklerle Almanlar arasında muharebe Stokholm 21 (A.A) — Karaya ih- raç edilen müttefik Kuvvetlerile pa- râşütlerle inen Almanlar arasında Namses'de bir muharebe cereyan €t- tiği anlaşılmaktadır. Almanların cep- heyi işgal edememiş olmaları demir- yolu ile asker nakletinek hususunda- ki kabiliyetsizliklerini isbat etmekte- dir, Hogra kelesi hâlâ mukavemet et- mektedir ve Alman mümessillerinin teklifleri Norveçliler tarafından redde- dilmiştir. Trondhjem'de bulunan Almanlaı | Bork ve Gavel vadilerinden asker sev- | kedememektedirler. Çünkü bütün kuv-| vetlerini Dennosdan gelen taarruz Üze-! rinde teksif etmek mecburiyetindirler. Norveçlilerin mukavemeti Londra 21 — Norveçte askeri hare- kât hazırlanmış olan. plâna göre in- kişaf etmektedir. Karaya askerden başka ağır toplar, tank vesaire de ih- ! raç edilmiştir. Müttefiklerin yardımı Norveçlilere cesaret vermiştir. Nor- yeç kuvvetleri toplanarak Almanlara mukavemet etmektedir. Trondjhemdeki Almanlar müşkül | mevkidedirler, Buraya Oslodan ancak Elverum ve Hamar vadileri vasıtasile sevkıyat yapılabilir. Norveçliler bu iki vadiyi kapatmışlardır. Diğer taraftan Narvik mınflakasında Almanlar mah- sur vaziyetledirler, Almanlar da Norveçlilerin muka- vemetini takdir ediyorlar. Dün akşam- ki Alman tebliğinde Norveç kıtaatının köprüleri ve yolları tahrib ederek, bir çok noktalara torpiller koyarak Al. man ileri hareketine karşı koydukları bildirilmektedir. Stokholm 21 (A.A.) — Nörveç kıta larının ORonds Fiyoruile, sahilirde Mijoerse arasındaki yeni mevzilerinde, kuvvetli bir şekilde... tahassün etmiş oldukları haber verilmektedir. İngiliz kitalarının, tanklarla ve ağir silâhlar. Ja mücehhez olarak kısmen yollardan kısmen şimendiferle.o noktaya vasıl oldukları söyleniyor. Almanlar Norveçlileri - püskürttüler Stokholm 21 (A.A) — Bu akşam neşredilen Norveç tebliğinde denili- yor ki: Almanlar, topçu kuvvetlerinin ve tayyarelerin yardımile Mijoere'deki kı- taatımıza, her -İki taraftan birden taarruz etmişlerse de, püskürtmeğe muvaffak olamamışlardır, Tayyareler, Littelammer tepelerini bir çok defa bombardıman etmişler ve hem pro- aganda beyannameleri ve hem de nmbalar atmışlardır. Gar yakınında | ki bir ev yanmışlır, Müteaddid Alman tayyareleri şi- | male geçerek Trondhjem mıntakasına gitmişlerdir. Bir Alman tayyaresi dü- şürülmüştür. Almanlar Elverumu işgal ettiler, muharebe devam devam ediyor Stokholm 21 (A.A) — Alman kı- taatının Trono'hinne cenubu garbi- | sinde Orkdal mıntakasını tahkim et- mekte oldukları haber alınmıştır. G0- tenburg'dan gelen bir habere göre İs- veçin cenubu garbi sahilleri açığında | şiddetli bir infilâk işititmiştir. Bu in filâktan az evvel bazıları harp sefine. si olmak üzere 20 kadar vapurun ce- nup sahillerinde geçmekte olduğu gö- rülmüştür. Bu vapurlar infilâktan sonra gözden kaybolmuşlardır. Oslodan şimali şarki istikametinde ilerleyen Alman kıtaatı şiddetli mu- | harebelerden sonra Elverum'u işgal et mişlerdir. mişlerdir. Burada fazla düşman kuv- veti karşısında çekilen Norveçliler şimdi Stavangerden İsveç hududuna kadar muntazam bir duvar halinde yükselen dağlarda muharebe etmek- tedirler. Diğer taraftan haber verildiğine göre Hamar da Almanların elindedir, Namsos'un bombardımanı Londra 21 (AA) — Harbiye ve Bahri: ye neza aretleri tarafından tebliğ işman 20 nisanda, Nâmoss'da son dervce faaliyet sarfetmiştir. Birçok bomba atılmıştır. Şehir çok hasara uğramışsa da İngilizlerin zayiatı mü- sellâh bir balıkçı gemisinden ibarettir. Müttefik kıtaat zayiat vermemiştir, Norveç vapurlarının vaziyeti Londra 21 (A.A) Bu âkşam, Norveç hükümetinin bir mesajı radyo | e neşredilmiştir. Norveç vapurları | yalnız Norveç makamatından veriler emirlere ve talimata göre hareket edecektir, Harp muhataralarına karşı Norveç şirketleri tarafından Sigortalı vapurların sigortaları devam etmek. tedir. Almanların ümidleri tahakkuk etmedi Paris 21 — Fransız gazeteleri Al- mwanyanın Norveç sefirinin ümid et- tiği neticeleri vermediğini yazıyorlar. | Journal güzetesinin askeri muharriri | general Duval diyor ki: | «Almanya Norveçte hiyanetten isti- | fade etmeği ümid ediyordu. Bu ümid tahakkuk etmemiştir. Norveçitler der- | hal seferberlik yapmışlar ve vatanda. | Kiymeti Uma Kr. Pe; parası 1lra Kr. 1689 85 Bakirköyünde: 09,61 No, H eski 33 ,yeni 27 No.lu (5088) » eski 5, 7 veni 9. 11 No. Çarşıda Divrik sokağın Mercan Dayahatuh mahallesinde Valde hanı ikinci kemer üst katta 42 - No. iu kâğir Me Gureba Hüş » Lütfü sokağını Çarşıda Ressam Basmâcılar sokağında eski ve yeni dükkânın tamamı (105 Çerüberlitaşta Molla Fenari mahallesinde Vezir hanında üçüncü katta eski 19 yeni 13 - Kumkapıda Bayramçavuş mahallesinin Taşçılar sokağında eski lü yeni No. ve mı (1290) Fatihte Sofular mahallesinde Kıztaşı ve Saraçhane caddesinde Yenimahallede , 69 wi Bahçeli boş odalı evin tamamı. Küçükpazarda Yavur Sinan mahallesinde -Sağrelar sokağında Çemberlitaşta Molla Fenari mahallesinde eski Medrese sokağında Uzun kış gecelerinde hoş vakit geçirmek için meşhur ARSEN LÜPEN Bu seri 6 büyük ve resimli cilddir. Beher cildin fiati 80 kuruş. 6 Cildlik takımı birden alanlar için fiati: 4 liradır. Tevzi yeri: AKŞAM matbaası Tel: 20601 Yüzde yirmi iskonto kuponu Bu kuponu kesip sAkşam matbaası Kitap servisine. getirir veya gönderir- seniz fiat üzerinden size yürde 20 İs konto yapı Abone ücretleri "Türkiye Ecnebi BENELİK (o 1400 Kuruş (o 2100 kuruş 6 AYLIK > 450 >» 3 AYLIK 30 > 1 AYLIK zi Ittihadına dahil olmıyan ecrebi lekeler: Seneliği 3400, 414 Rebiülevvel 14 — Kasım &. İmsak Güneş Öğle İkinai Akşam Yatsı E. 825 1015 s06 1200 140 Va, 3,20 5111212 1600 1856 2035 İdarehare: Babrdli civarı Acımuslu! solak No, 13 Lokman hekim (Dr. HAFIZ CEMAL) Dahiliye mütehassısı Divanyolu 104 Muayene saatleri Pazar hariç her gün 45-6 Balı, Cumartesi 95-12 fukaraya T. 22308 rını istilâya kaşı mukavemet etmeğe başlamışlardır. Müttefikler de asker çıkararak Norveçin yardımına koş- muşlardır, Merkezi şimalde Harştadda olan 6 ncı Norveç fırkası seferberliği. ni bitirmiş ve Trondhjem'e 3 kilomet- re mesafede cephe kurmuştur, Matin gazetesi de diyor ki: «Al manyanın ümidlerinin hiç birisi ta- hakkuk edememiştir. Almanya Atlan. tiğe çıkamamıştır. İsveçlen demir nakledilen yol kendisine kapanmış, artık İsveçi tehdid edemiyecek bir vaziyete düşmüştür, Diğer taraftan bütün bilaraflar tedbir alıyorlar. 10 Temmuz Cad. ceki 53 yeni | ahşap iki baraka oda ve arsanın. tama- Yu arsanın tamamı 6) da 18 - No, Ju dükkânın tamamı, (4636) odanın tamamı. (4926) seyin ağa mahallesinin eski o Horhor yeni da eski 26 yen! 21 No.lu arsanın tama- 2 - No.lu No, lu kigir odanın tamamı (6067) 106 metre murabasındaki arsanın tama- | slata başlanacaktır. tamamı 27 ve 98.5 metre murabbalarında iki kıla vakıf arsanın tamamı (977) Büyük çarpda Uncu sokağında 28 - No. lu kögir dükkânın ta- mamı (5887) Beyazntta Camcı Ali mahallesinin Cümhuriyet cad. caki 88 ye- nl 90 - No.lu 1Z mi mamı (5923) Kaliçoci Hasan mahallı wire murabbaımdaki dükkân arsasının ta- esinin Büyük Yol geçen hanı derununda 1 - No. İn arsa tamamı. Beyazıt mahallesinin Batpazar: Hari Memiş sokağında 24 - Nolu havasız kâgir dükkânın Patihte İskender paşa yukarıda yazılı emlâk 15 gün m » müsadif perşembe günü saat 15 - de tamamı, mahallesinde Veli Ef, sokağında meşruta- ddstle açık arttırmaya çıkarılmıştır. İhalei katiyesi acaktır. İsteklilerin pey ak- çelerile beraber Çemberlilaşta Vakıflar Başmüdüriyeti Muhlülât kalemins mürasant- ları, Devlet Limanları işletme Keşit bedeli (29182) lira (99) kuruştan Ivaret nin beton arme olarak yapılın: (2138) lira 71 kuruştur. İsteklilerin asgar Buna dı ikasile birlikte 20/#/9M0 taj Gaintada hir mum müdürlük binasında toplanacak olan satınalma komisyonuna müracaat (2839) umum müdürlüğünden: İzmirde İncir altı mevkindeki iskele- ihale edilecektir. Muvakkat teminatı bin lir ümasili iş başarmış oldu ulayan pazartesi günü saat on beşte etmeleri, Bu baptaki şartnme ve teferrünü 146 kuruş mukabilinde sözü geçen komlsyoy- İ dön ülnabilız. (3225) Türkiye Gümhuriyeti ZiRAAT BANKASI Kuruluş tarihi: 1888 Sermayesi: 100. 000.000 Türk lirasi Şube ve ajans adedi: 265 Zirai ve ticari bar nevi banka muameleleri Para biriktirenlere 28,800 lira ikramiye Ez Ziraat Bankasında kumbâralı ve ihbârsız tasarruf hesaplarında en â5 50 lirası bulunanlara senede 4 defa çekilecek kur'a ile aşağıdaki plâna göre ikramiye dağıtılacaktır: X Adet 1 — Liralık 4,000 Lira » 2,000 » 4 280 1,000 40 100 4,000 100 50 5,000 120 40 4,800 160 20 3,200 DİKKAT: Hesaplarındaki paralar bir sene içinde 50 liradan aşağı düşmiyenlere ikramiye çıktığı takdirde $ç 20 fazlasile verilecektir. Kur'alar senede 4 defa, 1 Eylül, 1 Birincikânun, 1 Mart ve 1 Haziran tarihlerinde çekilecektir. MÜJDE! BOMONTİ BAHÇESİ açılmıştır Eskisi gibi bu sene de (Frigorifik) te soğutulmuş TAZE BİRA gerek kadehlerle ve gerekse Küçük Fıçılar derununda muhterem müşterilerimiz emrine âmade bulunmaktadır. Meze serbestir. Askeri fabrikalar Tekaüt ve Muavenet sandığı müdürlüğünden Deniz temini istikbal sandığından tekaüt maaşı alanlara 3573 sayılı kanun mucibince mülga deniz amele temini istikbal sandığından tekaü$ maayt #lanların bu maaşla olan alâkalarının kesilmesi için üç seneliklerine mahsuben evvelce bir buçuk senelikleri tevzi edilmişti. Bu defa da bakiye bir buçuk seneliklerinin tevsinp 22 Nisan 940 pazartesi gününden itibaren 29 Nisan p40 cuma günü akşamın& kadar Tophanede Askeri fabrikalar yollama müdürlüğünde müteşekkli komisyonda tev- Mütekaltlerin geçen defa olduğu gibi fotoyraflı berhayat 'imüha- beri, maaş cüzdanı ve beratları ile beraber mezkür komisyona bizzut müracaatları ilân olunur «3108» Istanbul P. T. T. Müdürlüğünden İdare müstahdemin! için yaptırılmakda olan elbiselerin kasket ve yakalarına konui- mak üzere 340? adet müverziler için yaka işareti 5150 adet P, T, T. 943 adet hat bakıci, 240 adet odacı yaka işareti yaptırılması açık eksiltmeye konulmuştur. Eksillme 3/5/940 buma saat 15 de B. poğtahahe binası birinci katta telgraf muavinliği odasında toplana- cak müdürlük alım satım Komisyönuda yapılacaktır. Muhamnten bedel 1236 jira 70 kuruş, muvakkat teminat 92 lira 78 kuruştur. Taliple- rin ojbaptaki; nümunelerini ve şarlasmesini görmek ve muvakkat beminatlarını yatır” mak üzere çalışma günlerinde mezkür müdürlük idari kalem levazım kısmına eksiltme gün ve saatinde de 940 senesi için. muteber ticaret odası vesikası ve muvakkat teminaf makbutüle birlikte komisyona müracaatları. 3123» Türk Hava Kurumu Türkkuşu Genel Direktörlüğünden i — Türkkuşu ihtiyacı için 1500 metre harici elbiselik kumaş pazarlıkla satin alıma” caktır. — Muhammen bedeli (1165) muvakkat teminatı (871 Ura 88 kuruş) tun, 3 — İhalesi 2 mayıs 940 perşembe günü saat 15 de yüâpılacaktır. 4 — Nümunesi ve idari şartnamesi her gün komisyonda görülebilir. 5 — İsteklilerin belli gün ve saatte kanun! vesika ve müvakkat teminatlarile birlike te Ankarada Türk hava kurumu merkez binasında müteşekkil satınalma komisyonunda bulurmaları. (3120) Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum idaresi ilânları Muhammen bedeli 24500 yirmi dört bin beş yüz lira olan elli bir kalem muhtelif çe” lik 3/6/9040 pazartesi günü saat 15 de kapalı zarf usulü ile Ankarada idare binasında satın alınacaktır Bu işe girmek İsteyenlerin (1837.50) bin sekiz yüz otuz yedi lira elli kuruşluk mu- vakka” temina$ İle kanunun tayin eğtiği vesikaları ve tekliflerini aynı gün saat 46 kadar komisyon relsliğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler parasiz olarak Ankarada Malzeme dairesinden, Haydarpaşada Tesellümi ve sevk gefliğinden dağıtılacaktır. (3097> Yüksek Mühendis ve Fen Memuru Aranıyor Devlet Limanları İşletme Umum Müdürlüğünden İnşaat kontrol işlerinde çalışmak Üzere şantiyelerde tecrlibe görmüş «5. yüksek mü“ hendis ile 3 mühendis veya fen memuru 9 Sürveyyans alınacaktır. Taliplerin aşağıda yazılı evraktarile memurin şubesine acele 1 — Diploma veya musaddak sureti 2 — Bonservis » . 3 — Askerlik vesikaları , 4 — Nüfus kiğıdı »