24 Nisan 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

24 Nisan 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Yeni barometreler!.. Hâlâ kulağını radyoya yapıştırıp Msadhanenin hava raporlarını me Takla dinliyenler, başımı gazete sahi- lerine sokup hava raporlarını dik- tle okuyanlar var!.. — Dün hava nasılmış, yarın nasıl olacakmış. Zehir bu da bir merak! Hem de Merakların havai: Fakat unutmamalı ki bugünkü dünyanın havasını haber verenler Tüsadhane müdürleri, bürometreler, “vah öletler değildir! Onların pa- Ucu çoktan dama atıldı! Barometrelerin ocumına parmak Welle, dık tık vurup ibrenin hareke- İnden yarınki havayı kestirmek za- manı çoktan geçti. Bunlar sulh senelerine aid işlerden- İS Eğer rasadhaneler hâlâ bu işe devam ediyorlarsa bu, ya aldıkları İhsisuta hak kazanmak istemelerine den ve yahut hüsnüniyetlerinin çok- luğundandır!.. lar da bilir inde yaza- takları raporlar, gösterecekleri keha- netler politika o rasıdlarının yanında Solda sıfırdır!. Meselâ şimdi bir Führer var ki her kasırgayı yirmi dört saat evvelden bil- direbiliyor?.. Bir bay Roosevelt var ki mutedil vanım, cenup rüzgârlarınım en şaş- Müz mübeşşiridir!.. Bir bay Mussolini var ki gelecek fırtınaları, tıpkı barometre gibi isti- met göstermeden, haber veriyor!.. Bir bay Churehill var ki sayıh fır- Binaların, sağanakların en doğru Müjdecisidir?.. : Hattâ içlerinde bay Chamberlain, Y Keynand gibi obarometreler de Var ki, en müthiş fırtmalar ortasında bile, gelecek iyi, güneşli günlerin Müjdesite yüreklere su serpiyorlar!.. Artık bunlar dururken rasadhane Taporlarından havayı oöğrenmeğe ahm ne kıymeti vardır?. . Büyüklerin (Yam ve resimler: Cemal Nadir'in) Fasıla işaretleri!.. — Radyoların şimdiki fasıla işa- retlerini hiç beğenmiyorum. Elimde olsa hepsini â . — Farzet ki elinde, n yapar- sın?... — M Nevyork radyosunda al- tını şıkırtısı Berline hindi se karga sesi! —Top, yahut m sinki'ye hıçkırık 86 zincir sesi! — Viyanaya?... — Kuzu sesi!... Danimarkaya kur- ban sesil, — Ya bi Ankaraya?... — Malüm: Yapı s Varşovaya — İstanbulun imarına (1,201,001) İira ayrılmış!... — Bir lirası ne oluyor?... — İşin ne kadar ciddi tutulduğuna işaret olacak!,. Gazeteciler — Kışm çamuruna bir çâre bulunamadı, bari yazın tozuna bir çare bulundu mu?. Belediye reisi — Evet, bedava halk hamamları açıl İtalyan politikası : Ne yardan, ne serden!.. Ez Berlin; <ökâgerakta 18 İngiliz, 4 Alman gemisi bat...» Roma: Müşküllere cevap!.. * Bergama Ç. Z. — İstanbula ge İp bir mecmua çıkarmak istiyorum, Bu işin tekniği nedir, lütfen bildirin! Cevapı — İyi cinsten bir makasa sahip olmak!,. * Cağaloğlu, Etem İzzet Benice (gazeteci ve romancı) — Türkiyede hangi gazete en çok okunmak saade- tine ermiştir?... Cevap: — Nizameddin Nazifin İs- tiklâl gazetesi!... Çünkü yazıları mem- leketin en iri harflerile dizilir, 30 metre uzaktan okunurdu!... * Beyoğlu, Hâzım Körmükçü (ak. tör ve piyangocu) — Elâleme avuç dolusu para dağıtıyorum, kendime bir şey çıkmıyor. Acaba talihim mi yok?.. Bunu nasıl anlıyayım?. Cevap: — Bir ekmekçiye gidin, ek- mek alın, ortasından kesin Eğer içinden bir şey çıkmazsa talihiniz var demektir!.. * Beşiktaş, Hamdi Ermez — Yirmi yaşında bir oğlum var. Yaşıdların- dan başka türlü konuşuyor, cevet efendim!» siz İâf etmiyor. Acaba anormal mi?.. Cevap: — Anormal değil, fakat her halde müzelik!., X Cağaloğlu, Fahreddin Kerim Gökay (dekter) — Bir dostumu içki- den soğutup bizim Yeşilaya yazmak istiyorum. Ne tavsiye edersiniz?., Cevap: — Bir şişe birat.. X Celâl Muhtar (doktor) — On pa- ranın kıymetini bilen bir valandaş arıyorum, nereye müracaat edeyim? Cevap: — Bilümum travmay hilet- çilerine müracaat edilebilir!.. Taksim, Muammer Karac: mı sahneye hâzırlamak istiyorum, nasıl bir metod takip ettireyim?.. Cevap: «— Sabah, akşam peynir « ekmek, yahut çay - simit yediriniz!., «Skagerrakta 11 İngiliz, 1 Alman gemisi kett...2