July 1, 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

July 1, 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

1 Temmuz 1940 AKŞAM ttı öşlerdir. Bütün tayyarelerimiz imen dönr Kahire 30 A.) — İngiliz Hava, Nezareti tebliği: Düşman hava kuvvet- leri tarafından Sudan limanma yapılan iki hücum hiç bir maddi hasar yapma- mıştır. Üç motörlü bir düşman tayyare. si düşürülmüştür. Şafakla beraber, İngiliz hava kuvvet- lerine mensup bombardıman tayyareleri Trablusgarp'te Eİ Gubbi üzerine yeni “Hava faaliyeti ar » ay, (Baş tarafı 1 inei sahifede) irigilizlerin tayyare mey- danlarına yaptıkları hücumlar Londra 30 (A.A) — Hava Nezare- pin tebliği: Dün öğleden sonra İngiliz bom.bardıman tayyarelerinden bir file Abbeville” tayyare ansızın bir baskan, yapmıştır. Bir hanga- rın üzerine doğrudan doğruya isabetler kaydedilmiştir. 4 düğman kılmış ve diğerleri hasara Bütün tayyareletimiz. hiç smaksızın dönmüştür, Geçen gece bombatdıman tayyarele- miz Hocbet kimya fabrikasına taarruz ederek bü fabrikayı ateşe vermişlerdir. Keza tayyarelerimiz. Dortmund - Ems lina, Soest deki simenditer manevra | hatlarına Sehwerte, Hamm ve Grems- barg'a Bade Mmtakannda ye Cenubi Belçitade Chimay ormanında askeri he- deflere, Holandada Nordeney, Borkum ve Sebipol töyyare meydanlarına ve Yi- Almaryada Barge ve Muns sada Metville tayyare meyda olarda bulunmustur. Bari nü düşür sal İalar ve yerde duran tayyareler üzerine &abetli darbeler indirmişler ve mühim hasara sebebiyet vermişlerdir: Hava kuvvetlerimiz, düşmanın büyük bir ave: tayyare filosuna rastlamışlar ve muharebe esnasinda bir düşman tayya- resini alevler içinde düşürmüşlerdir. Di- ğer bir düşman tayyaresi de büyük ha- sara uğratılmıştır. Bu hava muharebesin- de iki tayyaremiz kayboldu. Bir düşman tayyaresinin enkazı Mersa Matruh sahi- linde karaya vurmuştur. Muhtelif keşif hareketleri muvaffakiyetle neticelendiril. miştir Eritre hududunda baskınla Kahire 30 (A.A) — Reuter bil yor: Hartoum'dan alınan ve Kahire'deki umümi karargâh tarafından gayri resmi bir zapora göre, keşif hara- ketinde bulunun İngiliz motorize cüzü- tamları Eritre hududu civanndaki düş- man tecemmülerine durmadan muvaffa- kıyetli baskınlar yapmaktadırlar y ta deniliyor ki: Hudut civarında O Kassada © mıntaka- sında arızalı bir toprakta iki hafif zırhlı iz Üzerlerine doğru gelen lik iki düşman süvari grupuna rastlamıştır. Otomebillerimiz mitralyöz ateşi açmışlardır. Düşman arasinda pa- nik olmuş ve süvariler her bir islikamet- te dağılarak civar tepelere barınmişlar ve 50 ölü bırakmışlardır. i mıntakada, küçük mülfrezeleri- addit defalar Eritre toprakları- il ler ve tesadüf ettikleri düşman keşif kollasna zayiat verdirmişlerdir. Zayistimız olmümıştır. uğratılmıştır. | zayinta uğra ütün bu he- Teyyare- neşredilen tayyareleri- ir Bilo tekrar Merville ilcüm etmiş ve top- işman tayyarelerine ayyarelerimizden Seden mürekkep bi mizi aydinlarına üzerinde duran dö, balar atmış seri gelmemi tayyarelerimizg, o 7 len mürekkep bir deri iz Ak Maaş sahilleri üzerinde bir, Fİ muş ve 1 Msaserchmide'lerile ri » Ve bunlardan birini dü- mğlü”.. ge Mermrseki rel bombardı- iş ” ille'in şimalin- de VİA baraj yollari ve maa yea ayarları bombalamıştır. Vagon “109 tipindeki > önüşte tayyare- lesserschmidt'ler- < TORK ANONİM ŞİRKETİ TESiIS TARİHİ 1863 arüleri Sel Türkipe Cümhuriyeti ile münakit mukavelenamesi 2g aralı 10611933 tarihli komunla tasdik edilmiştir 61611933 tarihli 2035 Numaralı Resmi Gazete ) Sermayesi ; 10.000.000 ingiliz Lirası ihtiyat akçesi : 1.250.000 Ingiliz Lirası m e Türkiyenin başlıca Şehirlerinde PARİS, MARSİLVA ve NİS'de Miş LONDRA ve MANÇESTER'de SIR, KIBRIS, YUNANİSTAN, İRAN, İRAK, FİLİSTİN ve MAVERAVİ ERDÜN'de N Merkez ve Şubeleri VUGOSLAVYA, RUMANYA, YUNANİSTAN, SURİVE, LÜBNAN Filyalleri ve bütün Dunvada Acenta ve Muhabirleri vardır — — Her nevi Banka Muameleleri yapar Mesabi'cari ve mevduat hesaplar küşadı. Ticari krediler ve vesikli krediler küşadı Türkiye ve Ecnebi memlekktler üzerine keşide senedat iskontosu Borsa” emirleri Esham ve tahvili, altın ve emlaa Gzerine avans. Senedat tahsilân ve saire. En yüksek emniyet şarilarını haiz kiralık Kasalar Servisi vardır. KİLİ mm Piyasanın en müsait şartlarile (kumbaralı veya kumbarasız) tasarruf hesapları açılır. Binici Belediyesi ilânları Taksim Belediye gazinosuna bitişik Salon ve Tarasta yaptırılacak elektrik tesisatı 400 numaralı kanunun 48 nei maddesinin B fikrasına tevfikan pazarlığa konulmuştur. Keşif bedeli 1965 lira 59 kuruş teminat 209 lira 34 kuruştur. Keşif ve şartname Zabit ve Muamelit Müdürlüğü kaleminde görülecektir. İhale 3/7/940 çarşamba günü san M de daimi sneümende yapılacaktır. Taliplerin teminat makbuz veya mektupları, Fen işleri müdürlüğüne müracaatla alacakları fenni ehliyet ve 940 yılına sit tlcarci odası vesikalarile Male günü munyyon suntte dalmi encümende bulunmaları. (5540) z * İlk (Keşif veşart- bedeli (teminatı name bedeli 00281,15 yCA 36 452 Halkalı - Nalbant çeşme - Hadımköy iltisak yolu inşası 2190522 104897 140 — Topkapı - Maltepe - Halkalı yolunun esaslı tamiri Keşif bedellerile Uk teminat mikdarları yukarda yazılı 2 parça yol Inşaat ve tamifatı ayrı ayrı kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. Mukavele, Eksiltme, Bayındırlık işleri genel hususi ve fenni şartnameleri proje keşif -hulüsasile buna müteferri diğer evrak hizale gösterilen badeller üzerinden Naha müdürlüğünden verilecektir. İhale 12/1/54 cuma günü saat 15 de İstanbul Belediyesi dalmi encümen odasında yapı- lacaktır. “Taliplerin ilk teminat makbuz veya mektupları, ihale tarihinden $ gün evvel Narın müdürlüğüne müraes akları fenni ehliyet ve ©$0 yılına sit tlesret odası vesikalarile 2400 numaralı kanunun tarifatı çevresinde hazırlayacakları teklif mektup- Jarını fbale günü saat ie kadar dalmi encümene vermeleri lâzımdır. Gm Keşif miline bir hücum yaparak çadırlar, askeri kış” | Sovyetlerin Macaristana nota verdiğinden bahsediliyor (Baş taraf: 1 inci sahifede) Tass ajansının tebliği Moskova 30 (A.A.) — Tass ajansı bildiriyor: Besarabya ve Şimali Buko- | vinada Sovyet kıtaatının ilerlemesi plân mucibince devam etmektedir. Bugün kılaat, Şimali Bukovinada Sirejineiz ve Hertzo şehirlerine gir- miştir. Prut nehri üzerinde ve Kho- line şehrinin cenubunda bulunan Nowosseletz ve Lipkony istasyonlarını | işgal etmislerdir, Motörize kıtaat Mogilevpodolski'nin 55 kilometre cenubu şarkisinde Prut nehrine varmıştır. Kichenew'in 80 ki- lometre şimali garbisinde de Bourg vilâyetine gelmiştir. Cenubi Besarab- | yada Prut Tuna nehirlerinin bir- leştiği mıntakada ve Reni şehrihin birkaç kilometre yakınında bulunan Bolgrad şehri, paraşütlerle inen hava | kıtaatı ndan işgal edilmiştir. Transilvanyalı gençlerin Ru- men Kralına gönderdikleri mektup Bükreş 30 (AA Rador ajansı bildi- Fiyor: Mil! Rumen partisinin yüksek pelsi | olan kri Karol Transilvan; oturan birçok genç entelekt nın İ & taşıyan bir mektup Almıştır. Bu mektupla ür gruplar milli ye tamamile ve samimi olarak iltihak et- tiklerin! bitdiriyorlar, Bu mektupta ezeüm- denbe- devletinin içinde 1s- ivanyalı ve Banatlı mamile Ve valan selâmetinden yüksek | m sadtin çalmış bulunduğunu Kollektif ve elim bir halle yaşi yoruz. Ruhlarımız matem içindedir. Ken- dilerinden müvakksten ayrılmak mocbu- riyetinde — olduğu! kardeşlerimizden yelse düşmemelerini rica ederiz. Bir mil letin ruhu İmha edilemez ve onun dehâs kaybolmaz. Milli adaletin zaferi uğrunda mücadele eden ve kazanan biz Transilvan- ya ve Banat gençleri bunu herkesten da- a iyi biliriz Bir İngiliz muharririn makalesi 'Tanınmış- siy; n bugün Obser Londra 30 asınday enin daha bir muhtemeldir.3 Tomanyada umumi sefer- »erlik sükünetle karşılandı Bükreş 30 (A.A.) — “Rador ajansı bildiri; Ürmumi — seferberlik bütün memlekette itimad ve sükünetle karşı- lanmıştır. Silâh başına davetine bütün | millet intizamla koşinuştur. Bütün daire- ler hormal faaliyetlerine devam etmekte- dirle: Bütün matbuat elim hadiselerin milletin enerji kaynaklarına ve faziletle- | rine itimadı hiç bir surette sarsmadığına işaret etmektedirler, Gazeteler, söküneti muhafaza ve geçirilmekte olan elim dâ- kikalarda itimadlı bulunmak hususunda bütün memleket. hitap ediyorlar, Harbin felâketlerinden memleketi vi- kuye için ber şeyi yaptık. Fakat bugün bizden iki kanlı fedakârlık isteniliyor. Bunu cenubu şarki o Avrupasında harp tehlikelerini bertaraf ümüdile yapıyoruz. En aziz vilâyetlerimizden birini Besarab- yayı kaybettik, bura Romanyalı halkın ekseriyeti tarafından izhar olunan arzu Üzerine anavatana avdet etmişti. Büyük Voyvod Etüyenin memleketi olan Bu- kovinanın şimalini kaybettik. O memle- ket ki her karış toprağı Romanya tarihi: | nin bir sehifesini teşkil eder. İşte bunun | içindir ki kanlı yüreklerimiz bütün ümid. lerimiz Kralın etrafında birleşiyor ve ha- kikat ve adaletir muzaffer olacağı daha iyi günleri bekliyor. sonunda değil, bu mese çok safhalar geçirmesi Bu yece nöbetçi eczaneler Beyoğlu mıntakanda: Merkezde (Matkov!ç), (İtlmad), Taksimde (Ke- mal Rebul), Şişlide (Halk), Galatada (İsmet), Hasköyde (Hasköy), Kasım- yaşsdn (Turan), Fatih mıntakatında: Şehzadebaşında (Üniversite), Kara- , Penerde (Vital), da (Teofilos), Eminönü mın» takasında: Merkezde (Beşir Kemal), Küçükpazarda (Hikmet), Alemdarda (Sırı Rasim), Kumkapıda (Cemil), diğer mıntakalarda: Kadıköyde (Mer- ker), Üsküdarda (İmrahor), Beşiktaş- ta (Süleyman Recep), Büyükadada (Halk), Heybelide (Halki, Eyöpte (Hikmet), Sarıyerde (Nuri) eczaneleri. IOrtaköy, Arnavutköy Ye Bebek ec- zaneleri her gece nöbetçidirler.) ZAYI — 1933 - 1934 ders yılında Heybeliada ilkokulundan almış olduğum şehadetnameyi kazaen kaybettim. Yeni- sia alacağımdan eskisinki hükmü yök” ter, İ 7) numaralı Ali Sekendiz —— memaama — namama iz tayyareleri Almanya- öçok tayyare meydan- »mbardıman ettiler B. Chan (Baş tarafı 1 ine bürüyen donan faiktir. Deniz ç hareketinin için Almanların donanm; sızması veyx onu mağlüp dır, Şunu du unutmayınız bir heyeti seferiye ihraç iaşe etmek gerektir.» B. Chamberlain İngiliz kuvvetleriniz. maneviyat itimadı olduğunu bildirr ilâve et *Düçmanın şuraya bi bilmesi mümkündür. B veya biz ikimizden bir voluncıya kada: düşma köyde, her evde çari yüreği zayıf olanlar w muzdan şüphe edebiliri B. Churchill bu nara beyanatta bulunacak Londra 30 (A.A) — Revler: Reuterin 'o — Akşam matbaası amaaa ye (Osfaloğlu Nuruosmaniye cad. Ni doktor Osman Şerafeddin apartımanı) Teleton: 22568 Türkiye Cümhuriyeti ZiRAAT BANKASI Kuruluş tarihi: 1888 Sermayesi: 100. 000.000 Türk lirasi Şübe ve ajans adedi: 26$ Zirai ve ticar! her (nevi banka muameleleri er 2 ki DE ti Kile. Para biriktirenlere 28,800 lira ikramiye veriyor Ziraat Bankasında kumbaralı ve ihbarsız tasarruf hesaplarında en a7 $0 lirası bulunanlara senede 4 defa çekilecek kur'a ile aşağıdaki plâna göre fkramive dağıtılacaktır: 4 Adet 1,000 Liralık 4,000 Lira 4 » 500 » 2,000 » 4 1,000 46 100 120 40 160 20 3,200 DİKKAT: Hesaplarındaki paralar bir sene içinde 50 liradan üşayı düşmiyenlere ikramiye çıktığı takdirde 96 20 fazlasile verilecektir. Kuralar senede 4 defa, 1 Eylül, 1 Birincikânun, 1 Mart ve 1 Haziran tarissinde eekilerektir. | Kadıköy Vakıflar Direktörlüğü İlânlar | Muvakkat teminatı 250 100 50 Muhammen LK. No, 29 02 (Üsküdar - Hace Hesma mahallesi Servilik sokak 100 ev Yukarda cins-ve mevkii yazılı gayri-menkul satılmak üzere müzayedeye çıkarılmış- tir. İhalesi 18/7/940 salı günü suat 14 dedir. İsteklilerin müradaatları. 15543) MATBAASI Rotatif makinelerinde resimli ve renkli gazete ve mecmuaları, baski ade- di yüksek risale, kitab ve her nevi matbualari en temiz şekilde en ehven şeraitle basar. * Posta ittihadına dahli olmıyan memleketler: Seneliği 3600, altı aylığı Devamlı işler için husus! şerait tesbit edilir. Fazla tafsilât için matbaa idaresine müracaat, Telefon: 20497 Cemizileer: 8. İmsak Güneş Öğla İkindi Akşam Yatsı E Om 647,433 833 1109 202 Va. 4821217 10,18, 1945 2148 İdarehare: Bahâli civarı Acımusluk Yer değiştirecek kiracılara tavsiye! Akşam'n KÜÇÜK İLÂNLA. RI'nı dikkatle okursanız kendi. nize en elverişli yurdu yorulma. dan bulabilirsiniz. Her dilde kitap, mecmua siparişi ka- bul edilir. İstanbul gazeteleri için ilân kabul abone kaydedilir, Parker dolma kalemlerinin Ankarada #0; yeriğir.