11 Ocak 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

11 Ocak 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

N Sabide 2 DNUKUN EPi-Günün Telvazu Iuvumuarn Atyon Anlaşmasına !Gırecek Sar'da Reyiam Gürültü- süz Olarak Bitecekmiş.. Milletler Cemiyeti Bugün Bu Mü- him Mes'eleyi Konuşacaktır Londra, 9 ( AA ) — Cuma günü toplanmıya başlanmış olan Milletler cemiyetinde - görüşü lecek İşlerln en mühimmi Sar İşi olacaktır. Sar'da reylerin toplanmasına Pazar gönü baş- lanacaktır. Neticenin Pazartesi öğleden sonra — belli — olacağı sanılıyor. Sar'dan gelen haberler rey: lerin verilirken ve alındıktan sonra — anayişin — koronacağını umdurmaktadır. Sar hükümet kamlsyonu tarafından bu İş için alınan tedbirlerin vaziyete uy- göün olduğu sanılmaktadır. Fazla - tarafgirlik gösterenle rla, karışıklık çıkarmak - İste- meleri çılgınlık olur. Çünkü bu karışıklıklar Sar için bir karar vermek eliade olan Mil. letler cemiyeti konseyinin va- ziyetinde değişiklikler yapabilir. Bunun için rey toplanılmasının sessizce yapılacağına dalir fazla ümid vardır. Varşova 10 (A.A) — Kuryer Cervanl gazetesi Sar plebisitine | memuür Alman komiser Bay Bürkel ile yaptığı bir mülâkatı neşretmektedir. Bay Bürkel, Almanya'nın hiçbir veçhile Sarın paylaşılma sına razı olmiyacağını söyledik- ten sonra demiştir ki: — Statako — taraftarları bir tek rey ekseriyot yeceğiz. tihak — taraftarları — hettâ aeyde olsun ekseriyet kazanılır va Sar'ın Almanya'ya dönme- sinde ssrar edeceğiz. Balkan ökonomik Kon- seyinin Verdiği Kararlar - Bir Protokol Imzalandı. Müzakere- lerde Dostluk Hüküm Sürüyordu. | —— Atina 10 ( A.A) — Balkan ni devletlerinin Istişart öke nomik konseyi kapanmış ve toplantıdan sonra aşağıdaki teb URİ neşretmiştir: Balkan antantı daimt konseyi nin Ankara'da 2.11.934 de it thoz ettiği kararlara tevfikan Balkan antantı ökonomik kon seyi Atina'da Yunan dışarı İş- leri bakanı B. Maksimos'un başkanlığında toplanmıştır. Ça lışma 31935 — tarihinde başla- mıç ve 9T tarihinde bitmiştir. Bü İik toplanma devresinin amacı dalmi konseyin 10 5-9 5 tarihinde — Bükreş'te yapacağı toplantıya arzedilecek olan ra porun — hazırlanması memleket arasındaki ökonomik yaklaşma — mes'elesi hakkında tam ve teferruatli bir noktul Dacar teati İdi. Ökonomik konsey, komisyon | —Jarının — mesalsine dayanarak altı karar suretini ihtiva eden bir son protokol tesbit etinliş tir. Bu karar suretleri yavlardır: — Ticaret siyasası — Muhabere ve münakale Balkan bankası Turizm Ökonomik kurumların iş beraberliği 6 — İç yasası I 2 3 4 5 Son protokol tasdik edilmek | üzere balkan antantı memle, | ketlerinin dışarı İşler bakanla- Tina — verilecektir. Ökonomik konseyl bu toplantı. devcesi zerfında müzakerelerin en dos- tane ve tam İş beraberliği ru- bundan — mülhem — olduğunu Kudüs'te “Ermeni Ve Rumlar — Arasında Bir Hâdise Kudüs, 9 ( AA ) — Noel — yörtüsn gecesinde Kumame ki- Mde Ermeni, Rum ve Or. ğ todokslar arassada âyin mes'e: için dört | memnuniyetle bilmiştir. Cenevre, 10 (A.A) — Ulus- lar kurumu konseyinin 11 1. devresl Tevfik Rüşdü Arasın başkanlığında — açılacaktır. İlk toplantının — Çarşamba göünü yapılması mubtemeldir. Konsey Sar mes'elesi ve hudatlara ait Icak - İran ihtilâfı dahil olduğa halde otus kudar mes'eleyi tet kik edecektir. müşahede ede- kazanırlarsa | | Sar'ın istiklâline kat'iyen etmi Fakat Almanya'ya Il- | bir | | olmasından |Tran'dan bir Heyet bu Iş Için Istan- bul'a Geldi. Muahede Uzatılıyor İstanbul, 10 (Husost) — Afyon işlerinde hükümetimizle Yugoslavya arasında y girmek için İran hükümetince bazı teklifatta bulunulmuştur. bu yola çıkan İran heyeti İstanbul'a gelmiştir. Son haberlere göre, Yugoslavya İle yaptığımıa afyon anlaşması, bazı tadilâtla iki yıl daba uza- —..449-.— G tılmıştır. Bükreş'ten Kap'a Romanya'lı Tayyareciler Adapazarında Yere Indi. Tayyareleri Sakatlandı, Tamir_lçin Eskişehir'e Adapazarı, 10 (ALA) — Se mnebaşı tatilinden istifade ederek sahibi olduğu #por tayyaresile Bükreş'ten Kap'a gitmek için yola çıkan dost Romanya'nın tanınmış pilotlarından ve genç sporcu kızlardan avukat İrina Buranya ile profesör Rasıt İvo noviç Eskişehir'e — giderlerken tuyyarenin yağ manümetresinin iyi işlememesinden - şehrimizin Sakarya sabilinde boş bir alana inmiye mocbur olmuşlar İner ken alanın karlı, havanın tipili alan kenarındak! sedde hafif çarpan tayyarenin pervane kenat ve — tekerleği sakatlanmakla yollarından kal aışlardır. Belediyemizin — misafiri ola- rak dört gün kalan tayyareci: ler temirat yapılmak üzere tayyareyi trene koydurarak ak- Misafirler istasyonda kendi- lerini uğuarlıyan büyük — bir balk — kütlesine — misafirlikleri —— — müddetince, hükümet, belediye Kültür Bakanının Teftişleri Ankara'da Tarih ve Coğ- rafya Fakültesi Açılacak. — Köültür Bakanı İstanbul, 10 — (Hususi) Bay Zeynelâbidin buraya geldi, İstanbol okullarını teftişten sonru »Edirne'ye gide cek orada da teftişlerde bolanacaktır. Bay Zeynelâbidin, busene Ankara'da coğrafya ve tarih fakül. telerinin açılacağını söylemiştir. Kar, Yağmur ve Soğuk Siddetle Devamdadır.. Naklıyaua Inlızam Bozuldu. Bir Postacı Varşova, 10 (A.A) — Vistal nehri bütün boyunca donmuş tur. Danzing Hlmanı da buzlar. la örtülmüştür. Vapurlar hemen hemen hareketgiz kalmışlardır. Karaköse 10 ( AA ) — Üç gün evel başlıyan kar ve - tipi bugüne kadar devam etmiştir. Erzarum-Beyazıt postası Tahir geçidinde müdbiş bir tpiye uğramış, tahir karakolu efradı- nın yardımı ile kurtarılmış ve posta üç gün geçikmiştir. Dört gün süren fırtına yüzünden yollarda bulunan — birçok kim- seler büyük güçlüklerle tehli: t keden kurtarılabilmişlerdir. Zorla Kurtarıldı.. Moskova, 9. (ALA) — Üç gündenberi Karadeniz'de - şid. detli fırtınalar olmaktadır. Bir çok vapurlar Imdad İstemlştir. Birçok yerlerde telgraf ve te: lefon batları bozulmuştur. Kars, 10 (A.A) — Yedi gün- dür şehre ve olvarına kar düş- mektedir. Karın yüksekliği ya- mım metreye yakındır. Erzurum- Sarıkamış arasındaki dar hat kapanmıştır. Bu yözde İstan: bul postası üç gün geç kalmış tır. Bundan sonra bütün — nak- iyat ve seyahat kozakla yapı- lacaktır. Gönderildi.. | | | ve halkten gördükleri çok sa mimi alâka ve sevgiden çok memnun kaldıklarını — ve hiç | bir yabancılık hlssetmediklerini anlatırlarken sarsılmaz bir şe- kilde kurulan Türk - Romen dosilüğunu — yarattığı — derin sevgi bislerini görmekle büyük zevk duydüklarını söylemişler- dir. Tayyarecller Eskişehir tay- yare fabrikasında — tayyarenin ti bittikten sonra Kap seyahatine dovım edeceklerdir. Londra, 9 (AA) — Dün Edinbergde vermiş olduğu bir s#öylevde bay Eden Fransır İtal. yan anlaşmasına da dokunmuş- tar.. Bay Eden bu anlaşmanın, Avrapa'nın lstikrarına büyük yardımı. olacağını ve bundan bötün Avropa işleri için bir iyilik çıkacağını sandığını söy. lemiş ve demiştir ki: — Bu, yeni sene için İyi bir başlangıçtır. Paris, 9 (A.A) — Sabuah er- kenden bay Taval dışarı İşleri bakanlığına giderek İngiliz mus lahatgüzarı bay Kambel'i kabal etmiştir. Ve kendisile Roma müzakereleri bakkında görüş müştür. | . Kudüs, 9 (A.A) — Yakında yapılacak olan İcak petrolleri boru yollarının açılış merasl- mine Kerkükte Irak kralı Gazi riyaset edecektir. Ayol merasim Şam, Cerablus, Hayfa ve Ammanda yapılacak. tr, Bu merasime İştirak ede- cek İngiliz heyetinin yakında tayyare ile Londradan hareket. leri beklenmektedir. Kudüs, 9 (A.A) — Bağdat. tan gelen baberlerde — Arab | zolü kaldırmağa | ve bu kararı bütün Def terdar. lan aolaşmaya işi görüşmek üzere Tabran'dan Eleksiz Değitmenlerde Kontrol. Ankara, 10 (Hususi) — Ma: liye Bakanlığı, eleksiz Un de- girmenleri için vazolunan kont. karar vermiş lıklara tamim eylemiştir. Japon Pamuklu Kumaşı Tokyo, 10 ( A.LA ) — Ja- ponyade, 1934 de iki milyar beş yüz milyon metre pamuklu kumaş iİhraç etmiştir ki 1933 senesine — nlsbetle yüzde — 20 fazladır. Japonyanın sun'i ipek İmalâtı da bir evvelkl seneye nlsbetle yüzde elli artmış ve beş yüz milyon kiloya çık mıştır. F ransız - llal) an Anlaşnıası Eden, Avrupa için iyilik | Çıkacağını Söyledi.. şam Eskişehire bareket ettiler. | Bundan sonora başbakan bay Flanden'i ziyaret ederek Roma seyabatine dalr izabat vermiştir. Bay Laval Roma anlaşmalarını kabine arkadaşlarına anlattıktan sonra yarın akşam veya Cuma günü Cenevre'ye gidecektir. Budapeşte, 9 (A.A) — Roma solaşmalarının bilhassa ademi müdahale mukavelesini İmza edecek olan devletlerin birbir. lerinin toprak tamamlığını zorla bozmamayı taahhüt edeceklerine dalr olan kısmında — dürarak, bunun Macarlstan — tarafından ötedenberi sarfedilen gayretlere tamamile uygun olduğunu, çünkü Mucaristanın muabedelerin an- cak muslihane bir tarzda tedi. lini Istediği Macar mahafilinde söylenmektedir.. Pan Arabizm, Yakında Kongrede Konuşulacak. Petrol Boru Yollarının Açılma Şen- liğini Kral Gazi Yapacak. fttihadı cemlyeti Nisan sonla: rıns doğru Bağdatta umumi bir köngre — toplama hazırlıklarına başladığı bildirilmektedir. Kongreye Surliye, Filistin ve Mıtırdan murabhas ve heyetle rTin daveti için şimdiden faali. yete geçilmiştir. Arab mahafili merbum krel Faysal'ın takib ettiği pan Arabizme Irak hü- kümetinin gösterdiği alâkadan dolayı Jebarı ı'ncınıınıılyel el mektedir. ü B Günün l Küçük Duyumları ” ——— Dün Geceki Ziyafet Cümhuriyet —Halk Fiakası İzmir vilâyot kongresi murah hasları şerefine dün gece, fırka vilâyet idare hbheyeti başkanı Bay Avni Doğan tarafından Egepalasta bir ziyafet varilmiş e. Ziyafette Valimiz General Kâzım Dirik ile Müstahkem mevki kumandanı, - vilâyetin fleri gelen memurları ve daha birçok zevat bulunmuşlardı Ziyafet samimt konuşmalarla geç vakte kadar devam etmiştir. Bay Şükrü İzmir muhasebe mümeyyizli. gine tayin olunan — İstanbul defterdarlığı memurlarından Bay Şükrü, teksüde sevkedil. Mlİştir. Bay Vahib Uyuşturacu maddeler inhisarı müdürü Bay Vahib dün deniz yolları İşletmesinin İzmir vapa- ru ile İstanbul'a gitmiştir. Bay Etem Samsun — saylavı ve şehrimiz başmüddelomumisi Bay Asım'ın ağabeysi Bay Etem, dün — şoh. rimize gelmiştir. Bay Adil Bir bafta mezuniyetla gitmiş olan baytar müdürü Bay Adll şehrimize dönmüştür. Bay Adil Ankara'daki ziraat enstitösünü gezmiş ve bazı hususatla alâ. kadar olmuştur. Polislere Konferans Bugün saat onbeşte vilâyet salonunda müddeiumumi baş muavini Bay Ali Riza ceza mahkemeleri — usulü mevzuu bakkında polis birinci va ikin. ci komiserlerine bir konferanı verecektir. Konferane münaka- şahı ve serbest olacaktır. B. Fuat Ce- nap İstintakta.. İzmir'de sahil sıhhiye muha- sebeciliğini yapan — İstanbul'lu Bay Fust Cenap, zimmetine 624 Ilra 85 kuruş geçirdiğinden vilâyet makamının mezuniyeti üzerine adliyece tahkikata baş- lanmış ve 1609 numaralı kanaa mucibince Bey Fuat Cenab'ın evrakı birinci İstintaka havale edilmiştir. Liselerde Yoklama Talimatnamesi İstanbul, 10 (Huşusti) — Li- selerde yoklama talimatnamesi bu ayın 15 inde tatbik oluna- caktır. Ingiltere Hindistan Londra 10 (A.A) — İngilte- te HBindistan tlcaret anlaşmınsı dün imza edilmiştir. Anlaşma Ottova imparatorluk arası an- Taşmalarının bir mütemmimidir. Izmir Postası Kapatıldı. Memleketin iç — emnlyetini bozacak şekilde yazılar yazdığı görülen |(İzmir Ticaret Postası| gazetesi Vekiller heyetinin ka: tarile ve matbunt kanunonun 50 inci maddesi muciblace ka- patılmıştar.