16 Ocak 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

16 Ocak 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

Soyadlarını Kütüğe Yaz-| Uşak'da — dıran Yurddaşlarımız. İç, Trabin hati İKongresi toplandı Soyadlarını nüfus köütüğüne yazdırmakta — olanlar gün — geç- tikçe arimaktadır. Dün nüfus müdürlüğü soyadlarmı yazdır- mak için mürucaat edenlerle dola 1di. Bayan ve Baylardan soyadı almış olanların kütükten toyadlarını alarak yazmakta de- vam ediyoruz: A Baytar binbaşı A. Kadir ve kardeşi Zekiye akçura, Karşı. yaka'da Osman apacı, Seydikö yönden Yusuf Ziya arkaydın, Dilâver sokoğında 54 numarada İemail aydan, Abdullahefendi mahallesilüde 17 numarada Ha- san açıkalın, Nizamiye goka- ginda 11 numarada Celâl ak. ası, Tınaztepe mektebi - mual: Hmlerinden — Cevriye arsanu, Aziziye sokağında 1 numarada Fahri ay yıldırım, Aydın demir- yola kondoktörlerinden Remeli adıç, Receb sokağında Edib ayrasay, Eczacı Halil Osman ve oğlu Ahmed senn, Narlıdere Yeniköyünde hilmi anayurd, Devlet demiryollarında — helil oğla Mehmed aykanad, Devlet demiryollarında amele Ahmed oğlu Ahmed acarer, Devlet de- miryollarında Cezalr'li Kasım akgenç, amole Mustafa alageyik, Karuçay maballesinde Mehmed abıdık, Bayraklı'da avakat Şem- slddin akanlı, Buca üözdemir sokağında 59 numarada yüzbaşı Hamid Akkança. G 224 numaralı — polle — İrfan görke, Beşinci —sülteniye - Ka- pant sokağında 5S- mümarada Fehml'günak, Buca ortamekteb müdür muavini hüsnü gürdeniz, Selvilimeseid Karakapı cadde- #inde Sırrı gözüm, Abdullah- efendi mahallesinde 24 numa- rada belediye kantarcılarından hüseyin gökgör, İhracat güm- rüğü ambar memuru Saml gün- dür, Dumlupınar mektebi baş- muallimi Gafar güneri, 264 nu- maralı poliş memuru Cemal gökderi, Barnava orman memu- ru Ömer gönen, burnava ziraat mektebinde ayniyat) muhasibi H. hüsnü görs, İzmir deniz kumandanlığı makine mütabas- gı Yüsüf Göksan, B Karşıyaka Celâlbey sokağında 110 numarada Salih baygın, belediye baytarı Mahir bagana, Peştemalcılar'da elektirikçi M. Tevfik baykent, Hacıhüseyin- lerde Cihan büyük oral, Karşı- yaka İstasyonunda haşim baygöl, Soğukkuyu'da Menemen cadde- sinde 46 numarada hüseyin birazer, Dövlet demiryollarında baş makinist - Kerlm - bulgun, Taci sokağında 2 — numarada Osman bostanoğla, Güzelizmir oteli içinde berber Fevzi bahar, Nevzadbey sokağında 18 nu- marüda Nezir başaka, Asansör: de Enveriye sokağında 115 nu: marada hüsnü berisper, Birinel sultaniye — mahallesinde Esktet sokağında 31 numarada Mua- tafa başdemir, Kapani zade s0- kağında 10 numarada ÜÖmer balka, Şark halı kumpanyası hukuk müşaviri hüseyin Fevzi beler, burnava'da — hacıyaran mahallesinde — baysal - lâldiner, buca'da Açağı mahallede gül sokağında kaymakam Vâsıf böke, Devlet demiryollarında elekti- — rikçi AN Rıza bozkartal, Al. aa 22 - numarada berktay, Bisbaşı Sald baltoğlu, Ahmed bayır,? Domlirci ustası Ferbad Büyük ertaş. C Orta camgöz sokağında 10 numarada Aziz cun, Soğukku- yu'de 115 numarada Ali can- day, Selâtinoğla sokağında 30 numarada Tavfik cellek, Esnaf- şeyh mahallesinde 38 numarada A. Refik coşkansada, Muallim Atıf coşkundere, Göztepe tram- yvay caddesinde 904 numarada Ali ve âilesi efradı cambazeğlu, Devlet demiryollarında baskıcı Mehmed cez, Devlet demiryol. lerında iİşçi Bayram candaş, Tabur sokağında 24 numarada Şuayib Cetiz. T Erkek musllim mektebinde Edebiyat musllimi — Süleymen türer, Eşzefpaşa birinci süley- maniyede 60 numarada Tevf ik İzzet tekişağ, Karçiyaka Alay- bey forhad sokağında 24 numa- rada Ali Eyüb tofan, Karşıyaka Muradiye sokağındı 21 numa- rada Sırri topço, Müdafani hu- kuk mektebi muallimlerinden hüseyin tokcan, buca belediye memurlarından Emin taş, Ad- Miye müfettişi Sald tan atalay, gümrük — kumusyoncularından Süleyman tütüncüoğlu, Kara- taş'ta Düstepe mektebi kargı- sında büseyin ve kardeşi tunç- alp, Çivleiler'de demir tüccarı Ali tabak, İcra muavini Nimet cungay, Bekçi 67 numaralı Mustafa Asım tepedelen, polle 226 numaralı Yabya tağtokin, Devlet demiryollarında ambarda A, Mitat türksönmez, Abdül. ezel — sokağında :28 numarada Kâni türkay, Sakarya mektebi muallimlerinden Vecihi tuçakat, Orhaniye Yokuşbaşı sokağında 388 numarada Mehmed turkaç, burnava'da divan yolu 12 nu- matada Fahrl tağu, Odunpaza: rında manifatoracı mes'üd türk- oğlu, Mersinli'de gardiyan Mur. taza tmbak, telefon şirketinde kavas Ali tat, Hacımahmud maballesinde hasan İbsan tezel, Mersinli'de 10 numarada İhsan tizçin, Halidbey mektebi mu- allimlerinden Zebra tenju, Men- Bil şokağında 10 — numarada HBalid oğla Behcet türksavual, Şemikler'de —Aşıkzade — Cahlid tutgun, Adalet sokağında 20 numarada Zehra törö, Yüzbaşı hasanağa sokağında 91 numa rada Halim taygera, İkiçeş- melik caddesinde 678 numarada Ali Rıza taptık, Odünpazarında hocazade hümü tamukan, güm- rükte odacı Ali terzloğlu, Fatih maballesinde 60 numarada Sü- leyman taymaz, Devlet demir- yollarında puvantör M. hüsnü takalay, Liman tevzi memuru Mehmed topuzer, Yusüfdede caddesinde 160 nomarada Re- ceb tarda, Şark balı kumpan- yasında Servet taşman, Alaybay Mimarsinan sokağında 32 nu-” hane caddesinde Fetbi taşkın- gada, Mersinli'de 56 numarada Hikmet türsen, Soğukkuyu'da 9 numarada Kâmil tunca, hacı- ali caddesinde 27 numarada Etem Tank - soyadlarını almış- lardır. Düzeltme, Eşrefpaşa maliye tahsil çu- besl vesnedarn Bay Eminin soy- pdı (Totkun) yazılacak yerde yanlışlıkla (Tulum) yazılmıştır. -D yöen H.F. Kaza —a o cam— Uşak (Hususi) — C. H. F. Üşük kaza kongresi 10-1-935 perşembe günü saat ondörtte Pırka merkezinde — toplandı. Kongreye 32 murahhas iştirak etti, Bu yılki kaza kongresi her yönden dikkate değer bir durumda idi, Kongre, C.B,F. idare heyeti başkanı bay Hakkı Candoğan tarafından asçıldı. Kısa bir söy- levden ponra başbakanlık diva ni seçimine geçildi. Gizli reyle yapılan seçim neticesinde baş- kanlığa Baey HBakkı Candoğan, ikinci başkanlığa Bey — Yusuf Aysal, yazganlıklara da Bay Osman Kurtuluş ve Riza Salıcı seçildiler. Roznamebin ikinci maddesiol teşkil eden idare heyetinin bir yıllık çalışma rapora - okundü. Çok şayanı dikkat olan bu ra por mümesgsiller üzerinde dolu sevinç duygoları uyandırdı. İda- re heyetinin bir yıllık çalışması peticesinde gördüğü büyük İşler millet ve balk mes'eleleri üze rindeki bassasiyeti ve bilhassa iki yıl içinde temla olunan onbin elli Hralık gelir ve görü len İşler alkışlarla taavip ve kabul olundu. Koügre çok canlı ve hara: retli oldu. Bay Haşim Tekin ve Bay Yusuf Aysal arasında hararetli ve çok dikkate şayan münakaşalar cereyan etti. Ruznamenin bütün — madde. Yerl üzerinde esaslı görüşmeler yapıldı, idare heyetinin hazır- Tadığı blânço ve bütçe tetkik olumarak ittifakla tasvib ve ka- bul olundu. Nahiyelerden gelen mühim teklif ve dilekler özerinde uğ: raşılmış, ulas ve yürd için çok hayırlı kararlar alınmıştır. Fır- kamıza değerli yardımlarda bu. lonan şeker fabrikasina kongro- min teşekkür duygularının bil- dirilmesi ittifakla onaylanmış ve sevinc dayguları izhar edilmiştir. Gençlik ve #spor - teşkilâtını alâkalandıran mes'eleler üzerin- de durülmüş ve kaza idare beyetinin yaptığı değerli yur- diım ve alâka memnuniyetle karşılanmış, bundan — sonra da ayal şekilde yardımlarda bulu- nulması kararlaştırılmıştır. Beş sant süren kongrenin verdiği kararlar ulusun ve yur- dun ileri menfcatleri ve fıka: mız ümdelerinin — tahakkaku noktasından kıvançla anılabi- Tecek bir mahiyettedir. Fırkamızın Halkçılık — pren: gipleri özerinde kaza idsre heyetinin çalışması ve ulns ve yord mes'elelerini en önde gör: mesl ülkünün tahakkuku için en mühim bir âmll sayılabilir. Kongrede murahhaslar tara- fından yapılan çok mühim di- lek ve tekliflerin alâkadar ma- kamlar, müesaeseler ve daireler yanında devamlı bir sürette takib ve İntacı kararlaştırılmış ve kaza idare beyetile vilâyet kongresi mümessillerinin seçi- mine geçilmiştir. Bayılki kaza idare heyetimize fttifakla ça orkadaşlar — seçil- Bay Remzi Güres, bay Hakkı Candoğan, bey Yusuf Aysal, bey Şerif Akçay, bay Cemal Unalan, bay Nurullah Yörük, bay Ahmed Demirci. Vilâyet köngresi mümemil- Taf lar: ERETRRENAAATEAK ÜT LA TP EETMSMER GNT Istanbul'da Dün Sovyet Resim Sergisi Açıldı. Eserler Arasında Tanınmış San'at- kârlarım Değerli Tabloları Var! İstanbul, 15 ( Husust ) — Söyyet rosiim — sergisi bügün merasimle açılmıştır- Tetanbul, 14 (ALA) Gecik. miştir. — Yarın sast T4 de Fıtidıklı güzel san'atlar akade- misinde Sovyet resim sergisi açılacaktır, Burada teşbir odi lecok eserler arasında son 15 sene içinde yapılarak birçokları Moskova voe Leningrad da teş rinlevvel — ihtilâlinin — 15 inci yıldünümü münasebetile açılmış olan sergilerde gösteriltniş olan- lar vardır. Vo ekserisi devlet müzelerinin mallarıdır. Teknik kabiliyoti eserlerinin doğruluğu ve bakikate uygan- luğu İle Sovyet Rosya'da büyük bir şöhreti olan Arodlaki tablo ları serginin göze çarpan eser lerl arasındadır. Böüyük san'at kabiliyetinden ressam Brodis ki'yo geçenlerde Lemin nişanı verilmiştir. Ondan sonra eski Sovyet resim neslinin mümes- silleri olan Patrov Votkin ile Kuplin'lin eserleri gelir, Patrov Votkin sergiye eserlerinin eb güzel üç teblosu ile Iştirak et mektedir. — Bunlardan — sabah islinli olan dekoratif bir a4- lâbta ve orzijinal araştırmaları gösterir. Kuprinin eserleri Suv- yet hayatını hakiki bir şekilde gösterir. Fabrikalar, manotra- lar ve üzerinde bir dirijabl mçan Krömlin gibi... Ressam 5. — Geranslmonon ÇArkanjet İtman), (Akşam) islim H tabloları İla kendi —resmi Seriide Sovyat ihtilâ: Haden sonra — reslin yapmıya başlamış san'atkârların da eser leri vardır. Boünlar arasızda en ön srada Deyneka gelir. Dey- mekanın eserleri yalnız Sovyet Rastya'da değil, yabancı mem leketlerde de meşburdur. Ros. sam — Rlajeki ile Bogorödüski Sovyet şahsiyetlerinin resimle rini yapmışlardır. ve bunları teşhir. etmektedirler. Bogorodis- kinin Sövyet bahriyelilerini göz- teren beş tablo göze çarpıyor. Ressata Samok Valov'da Sovyet vardır. | gabalyetlerinin resimlerile genc Kolkoz hayatına sid sergiye — İştirak et lik e tablolarile miştir. Heykeltraşlardan Bayan Mu: kinamn cserleri iyidir ve Ve nedik sergisinde büyük bir mu- vaf fakıyet kazanmıştır. Sergide Caykov, Bayan Sara, Lebedeva Efimv gibi heykeltraşların eser- lerile rezsamı - Saryaninla tablo- ları da vardır. Hitler'in Vatanpe Sarbruk, 14 (A.A) — Royter Ajansından: ğ Fransız devlet memurlarının Sar'dan ayrılacak herkesin vize olması için ısrarları Almanlar'a geçince, mukabele — bilmisilden korkan bazı aleyhdarları arasın - da büyük bir bayret va endişe doğurmuştur. Löndra, 14 (A.A) — Bay Hitler'in Sar'daki mümessili ve Sar'ın muhtemel — velisi - olan Bay Bürkel, Sar'da Nazi aleyh- darlarının — istikbal — hakkında Deyli Meylin hususi muhabirine şu beyanatta bulunmuştur: Eğer Maks Bravn — elimize geçerse kapısının önüne iki muhafız koyar ve kendisine bir fenalık gelmemesi için da- ima nezaret altında bulundu- rurum. Bay Burkel Sar'ın Alman- ya'ya tokrar — bağlandığını ilân liklerine de bay Hakkı Cando- gan, Şerif Akçay, Yusuf Aysal, Cemal Ünalan, Şükrü Karakaya, Ahmed Bayrak Tutgün, —Riza Salıcı, Hilmi Tarhan - seçilmiş- lerdir. Kongre başkanı, fırka İşleri- miz üzerinde mümeesillerin gös- terdikleri derin alâka ve yar- dıma teşekkür ederek kongreyi kapamıştır. O. Kurtuluş Mümessili Söylüyor Sar'daki Yahudi ve Ko- münistler Ne Olacaklar? rver Yahudilere Dokunul- mıyacak. Diğerleri Ise üzülecekler. eden neticeyi mütecakib radyoda bir mutuk vererek Sar komü- nistlerini Sar'dan ayrılmamıya davet ve kendilerine'hiçbir fe- nalık yapılmıyocağını — bildire: cektir. Bay Buürkel, statako, taraf. darlarına karşı herhangi bir to- cavüze teşebbüs eden — şahsan fena Alman olduğunu bildire- cektir. Nihayet Sar'lı 4,000 Yahudi bakkında şöyle diyor: — Bunlar tamamen Alman Yahudilerinia tâbi — oldukları moameleyo tâbi — olacaklardır. Vatanperver Yahudiler bakkın. da biçbir fena müamele yapıl. mıyacaktır. Yalnış Alman aleyh- darı faaliyet — gösterenler biraz özüleceklerdir. “Ben Yahudi mes'elesini bir siyasa mes'elesi değil, bir İlim mes'elesi olarak — telâkki edi- yorum.,, Bay Burukel beyanatının, Bay Hitler'ln görüşlerine tama men uygan olduğunu teyit et tikten sonra Sar valisi sıfatlle Alman halkımın uzlaştırılmasına çabşacağını ve hiçbir suretla temerküz kampları tesisi niye- tinde olmadığını söylemiştir. Irak Kralı Petrol Borularını Açıyor Borunun Uzunluğu 1200 Mildir, 10 Mil- yon Tüğiliz Lirasıma Mal Olmuştur. Londra, 14 (A.A) — Iİtak Kralı bugün Kerkük'te Cesl- retâlarab petrol kuyularımı Ak- deniz'e bağlıyacak olan —bora- ları açacaktır.. Bu — boruları Fransız - İngiliz * Amerika we Hollanda sermayelerini bir araya getiren Irak petrolları uluslar- arası kumpanyası — yaptırmıştır. Borunun uzunluğu 1200 mil- dir. Oo milyon İngiliz liraşına yapılmıştır. Kerkük'ten Hadidaye kadar olandan iki misli uzundur. Hadidadan Filistin'e Hayfa'ya doğru bir. kol ayrılmakta, şi- mal kolu Lübnaa kıyılarına, Trablus'a gitmektedir. Sıvas - Erzurum Tahvilâtı. Karaköse 15 (A.A) — Sıvas, Ergurum demiryolları iç İstik- razlarına ait tahvillerden — vilâ- yetlmize gönderilenler — yarım sant içinde satılmıştır. Dönenme- mizin Akisleri, : «Türk Alfabesinin Lâ: tinceleştirilmesi, Tür- kiye'de Bitik Basımı.,, Tasa Ajansından; »Le liyro ehanger* mecmu- asnm ikinci nüshasında “Sov- yet sınırları Ötesindeki — bitik,, adlı bir yazı, Türkiyenin bitik- evleri ve bammevlerinin — faali- — yetine diğer ülkülerinden farklı — olan bir çeğni verimektedir. Yeni Lâtin alfabesinden Tür- Kiye bitik basımı ve bltik tica- reti inkişafı üzerindeki tesiri mes'elesini mevzuubahsederkep ba yazının muharriri — çöyle söyliyor: “Türk alfabesinin - değişimi (İakılâbı) Türkiye'deki — bitik basımının — inkişafına — teşvikel ve yardımcı olmuştur. 4) Arab alfabesinin mekteblerde, resmi dairelerde ve matbuatta tamamen ortadan kaldırılması sayesinde, birçok bitiklerin lâtim hurflerile olmak üzere, yeniden basılmaları icabetmiştir. Edebi- yata karşı gitlikçe artan rağbe- — tin ve dalma yeni yeni bilgiler kazanmak arzusunun Türk- bu- danunu git gide sardığı ve böy- lece yurdun edebiyat veriminin ziyadesile yükselmesine vesile olduğu görülmektedir. Bugün artık ceki azab harflerile yazıl- mış bitikleri ancak kenar ve * köşe dükkâncılarında ve İstan- bul ve İzmir'in cami kapıla- rında ticaret yapan küçük satı: cıların elinde görmek müm- evlerinin merkezi İstanbul'da olduktan sonra bu merkeslü artık yeni ve genç bir merkes olarak Ankara olduğunu ksy" dediyoruz. 4