21 Ocak 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

21 Ocak 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

Telgraflar: Balkan Antantı Mümessilleri Romamgı-nasma Karşı! Tedbirler Alıyorlar.. Cenevre, 20 (A.A) tsemleketlerin de benzer emniyet Böylenebilir. Buğday Suiistimali Tahkikatı Ankara Ziraat Bankasın- da Tahkikat Yapılmıyor.. Ankara, 20 (Husust) — Buğday İşinde yapılan anilatimale ald ilk tahkikat evrakı bogün banka merkezine gelmiştir. Kat'i netice ileride alınacaktır. Bu sullstimale tahkikat yapıldığı haberi doğru değildir. Genel merkezin buğday hizmetinin takdirle karşılanncak netice alacağı ümid işindeki edilmektedir. Soğuk,insan ve hayvan- larda telefat yaptı.. * Mahsuller Mahvolda. K':'ı%lnr Da Soğuktan Düşüp ölmektedir.. Nevyork, 20 (A.A) — Bütün Amerika'da şiddetli bir kar firtınst büküm sürmektedir. Şimdiye kadar bu yüzden 20 kişi telef, yahut ki kaybol: muştur. Bir çok yerlerden yol- 154 — Balkan antantı mümessilleri memleket- Terinin Avasturya'nın istiklâli ve orta Avrupa memleketlerinin iç işlerinae” müdahale edilmemesi bakkında edilen sotanta İştirakleri Ihtimalini müzakere etmişlerdir. Hiçbir şeye karar verilmiş olmaumakla beraber bu antanta İş- tirak etmeleri için Roma'da isimleri bilhasaa zikredilmemiş olan Roma'da tazavvur bağları ihdaa etmek istedikleri sid Ankara Zirast Bankasında ların ve demiryollarının mah- sur olduğu bildiriliyor. En şiddetli soğuklar Seatle İle Ko- lorado havallsinde kaydolun- müştur. Bombay, 20 (AA) — İşi Türkçe karşılıklar Bulgar Başbakanının Beyanatı Sofya, 20 (A.A) — Başbakan Gorgiyef Bulgar — ajı beyanatta bulunmuştar: — Yeni bir — mükellefiyet kabul edemeyiz. Çünkü taah: hütlerimizden dönmek iİsteml- yoruz. — Uluslar derveğintin kurarı mali durum bakkındaki çok fazla nikbin takdiri dola- yelle Bulgaristanı tatmin ede: memektedir. Posta . Tayyaresi.. İstres, 20 (A.A) — Fransa- Cenub Amerikası posta İrtiba- timı yapacak olan Josef Leb: Tİx tayyaresi müsald meticeler tecrübeler yapmıştır. Yarın veya Salı günü hareket etmesi ihti- mali olan vardır. Kardeşlere Yardım. Bafra20 A.A) — Halkevi soysal komitesi Bulgaristan'dam gelen muhacirlere — yardım — olmak üzere ikf müsamere bazırla mıştır. — yöneğ DA neşadn görülmemiş bir soğuk dalgası şlmali şarkiye düşen mıntaka- dan sayimı yüzlere varan — bir çok kurban verdirmiştir. Mah tul tamamile — mahvolmuştur. Binlerce ehli bayvan ve kuş ölmüştür. Zarar bir kaç milyon isterling lirası tahmin edil. mektedir. Gujarast Sind ve Puncah dahilinde pamuk rekoltesi kâ: milen mahvolmuştur. Türkçe karşılıklı —— —— ——— —— —————— 4. dışarı vurmak, 5. diliyle söy- lemek, 6 suçunu söylemek, 7. üstüne almak, İtiraz Çetmek) — 1. bangılda- mak, 2. bozduürmak İstemek, 3. bozmağa kalkışmak, 4. çemkür- mek, 5. çörütmeğe kalkışmak, 6. engel çıkarmak, 7. mmnarmak, 8. karanlamak, 9. karşı gelmek, 10. karpılaşmak, 11, karışık vermek. İtlsaf, yolauzluk. İiyat — 1. alışkanlık, 2, alış- knlik, 3. alışma, 4, görenek, 5. kılık, 6. toka, T. türe, 8. üyenek. İtiyad etmek — 1. alışmak, 2. kamıkmak, 8. kanıksamak, d. w naşmak. İtizal (etmek) — 1. bir yana ayrılmak, 2. çekilmek, 3. el çek: mek, 4. el tartmak, 5. el — yun: mak. İtizar (etmek) — 1. — bağışlık dilemek, 2. coruk koşmak (mana- sız babaneler bulmak — man.) 8. eksiklik dilemek, 4. ortenlık. İtlaf (etmek) — bitirmek, 2. bozmak, 3, öldürmek, 4. ölürmek. 5. yoğlatmak, 6. yok etmek. demam' — 1. bağlayış, 2. bitim. 8. bitirim, 4. tükeniİş. Tünam etinek — 1. başarmak, 2. başkarmak, 3. bitirmek, 4, bütün- etmek, 5. bütünlemek, 6. savmak 7. tüketmek, 8. sulamak, 9. ye: tirmek,. İtminan — 1. İnan, İnanç, 2. kanıkma, 3. sağlamlık, İtminan hâsıl etmek — 1. gö- nöl dölenmek, 2. İnanmak, 3. / kanmak. tı_ı,ışı (etmek) — 1. izine uy- mak, 2. uymak. İttifak — 1. anlaşma, 2. « laşma, 3. baylav, . birlik, düzenlik, 6. el bir, 7. el birliği, 8. söz birliği, İttifak etmek — 1. anlaşmak, 2. antlaşmak, 3. birleşmek, 4, el bir etmek, Ö. kavışmak, 6. söz bir etmek, 7. sözleşmek, 8. uylaş- mak, 9. uyaşmak, 10. uzlaşmak. İttifaksızlık — bozuşukluk. İtihat — 1. birklt, 2. birik- me, 3, birleşme, 4, birlik, 5. el bir. İttihad etmek — 1. birikmek, 2; birleşmek, 8. bir olmak, 4. ekleşmek, İttihadazlık — 1. anlaşmamaz. hk, 2. ayrılık, 3. birleşmezlik, 4. dağınıklık. htihaz (etmek) — L almak, (tedbir, ölçâ —) 2. bakmak, 8. döşünmek, 4. edinmek, 5. — kul. lanmak, (gibi — ) 6. kurmak, 7. tutunmuk. İttika (etmek) 1. dayanmak 2. 2. yaslanınak, 8. yastanmak, 4. yığılınmak, Yığılmak. İttilâ (veya gttl) — 1. bilik, 2. bilim, 8. biliş, İttilâ hâsl etmek — 1, grüm- lük bulmak, 2, öğrenmek, htirat — 1. bir. dütiye olma, 2. bir teviye olma, 3, değişmeme, 4. bep bir olma, 5. oygunluk. İtirataz — 1. değişik, 2. bep değişen, 3. karmakarışık, 4. yal. kavış. İtlsa etmek — 1. bolalmak, 2. bollanmak, 3. bollaşmak, 4. genişlemek, genişlenmek, 5. ya- nt- yılmak, 6. yayınmı 6. 3. yakınlık. Almanya'da Istikraz Tasavvuru. İttisal — 1. bitişiklik, 2. ulaş, Için Müracaatler../— izar g Avkara, 20 (Bususi) — Şim- diye kadar saylavlık için C. H. F. genel kâtibliğine ikibinden fazla müracaat olmuştur. Bu defaki saylav seçiminde seksen saylav fazla seçilecektir. Gümrük Muha- faza Tayyaresi. Ankara 20 (A.A) — Güm- rük muhafaza teşkilâtının satın alaceğı tayyare İçin teşkilât mensubları tarafından beş ay içinde toplanan yedibin lira muhafasa omum — kumandanlı fıoca Türk — tayyare umum! merkez veznesine tes lim edilmiştir. cemiyeti Berlin, 20 (A.A) — Havas Ajansından: Dönen şayialara göre, bay Şaht bir kasmı mecburi olmak üzere dabili piyasada bir mil yarlık bir fatikraz çıkarmak ta- tavvurundadır. Katil Kim Miş? Flemington 20 (A.A) — Ha uptmacın avukatı fidye talebi düğünü isbat edecek yazı eke- perleri göstereceğini ve katilin Fiş olduğunu İsbata çalışacağını bildirmiştir. Kültür Bakanı Teftişte. Edirne 20 (A.A) — Kültür bakanı Abidin Özmen liseyi va ilkmektebleri teftiş etmiş, Selimiye camlini ve müzeyi gezmiştir. lar srnaşık. akı Müs. Mev. MHUK ancanasant 2 UU satın alma komisyo- nunda ihaleleri yapılacak ilânlar İzmir Met. mv.nya - ihtiyacı çimentosu —açık ekslitme — süretile Müstahkem mevki tatın alma komleyonundan: için 116 ton ue marka süpet satın alınacaktır. — İhale- S0 2. gabat. 935 camartesi günü enat onbeştedir. Muhammet bedeli 4176 liradır. Beher ton çimentonun tahmin edilen bedeli otuzaltı Hradır. Temlimatı movakkate akçesi üçyüz onüç buçol Uradır. Talipler — şartnamesini hergün alma komisyonunda görebilirler. kışlada Met. — mv. satılti İstekliler 2490 — sayılı arttırma ve eksiltme kabaonunun ikinci maddesinde yazılı vesikalarla bir- likte ihale günü kışlada Mst. mv. satın alma komlisyonuna mü: racaatları, 16 21 25 31 146 Müstabkem mevki Sa, al. ko. nundan: Miktarı Kilo 122000 114600 303000 — 26664 129600 — 11664 Münakasanın şekli Kapalı eksiltme Lira 11163 10314 Santi M “ 15 Muham, bedeli Beher kilosunun Teminatı mu- Tahmin edilen flati Kr. Sm, 9 16 9 00 8 80 9. 00 Günü cumartesi vakkate akçari Lira Kr. 838 00 714 00 200000 875 60 İbhale tarihi 9.şubat. 935 14,30 " & 15,30 “ “ İzmir müstahkem mevki kıtaatının yukarıda cine ve miktar ları yasılı dört kalem un ihtiyacı dört kıt'a şartname ile ayti ayrı hizalarında yazılı gün ve aaatlarda kapalı eksiltme uenalile | Talipler şartname satın alınacaktır. suretini her gün Kışladı Mat. Mv, aa. al. ko. da görebilirler. İstekliler 2490 sayılı artır" ma ve ekslitme kananunna ikinci ve üçüncü Mmaddelerine gört vesika göstermek mecburiyetindedirler. Talipler Ihaleden bir sast evvel kapalı zarflarını usulü dalresinde ve makbuz mukabilinde İzmir'de Kışlada Met, mv. &a. al. ko. na vermeleri ve ihale «t tinde de komisyonda hazır C. H. F. Zonguldak Kongresi De Bitti. Zonguldak 19 (A. A) — İş: lerini — bitiren — vilâyet fıeka kongresi, Kültör Bayındırlık ve Ökonomik Bakanlarından birçok dilekler onaylamıştır. Doktor Mitat Altıokan baş kanlığı altıuda karulan yeni vilâyet idare heyeti üyeleri ve büyük kongre mümessetlleri se- çilmişlerdir. 155 İzah — 1. açık anlatma, 2. ay- dınlık. 3. belirtme, 4. yorum. İzah etmek — 1. açmak, 2. İttisal etmek — 1. birbirine dokunmak, 2. bitişmek, 3, dokuş: mak, tekuşmak — (temsa man.) 4. kavuşmak, 5. olyanmak, 6. alaşmak. İtlanlinde — 1, bitişiğinde, 2. yanıbaşında. İttisal mahalli, ittieal çatırık, İtyan (etmek) — 1. getirmek, 2. ortaya koymak. İvaz — 1. değşöt, 2. karşılık, 8. öç, 4. ödek, 5. uğur, 6. yanut. İvlcaç — 1. burulouş, 2. büğal, 8. devrimeç, 4. — dolambaçlık, 5. dolaşıklık, 6. eğrilme, 7. iğrilik, iğrilme, 8. kıyrım, İvicaç hâml etmek — 1. bü: külmek, 2. iğrilmek. 3. - kamgır: mak, &. kıyrılmak. İvlcaçlı — 1. dolambaç, dolanı: baçlı, 2. eciş bücüş, 3. eğmeç, 4. eğri büğrü, 5. girintili çıkıntılı 6. yılankavi. İyadet — 1. göre sayı sorma. İzma (etmek) — 1. elden çıksı- mak, 2. itirmek, — yitirmek, 8. kaçırmak, 4. yitürmek, 5. yok etmek 6. yoksuz kılmak, İsabet (etmek) — 1. eritmek, 2, kaynatmak, 3. koymak, d, tız- dırmak. İs'aç (etmek) — 1. baş ağrıt- mak, 2. can sıkmak, 3. iıdlııı'ık. 4. iIrgamak, 5. sırDaşmak. İz'aç eden — V. sarilgan, 2. moktası anlatmak, 8. aydın etmek, 4. aydınlatmak, 5. belirtmek, 6. dö: şenmek, 7. yörmek, İzale (etmek) — 1 arındırmak, (temizlemek man.) mec. 2. gider- mek, 3. kaldırmak, 4. konurmak, 5. ortadan kaldırmak, 6. — savaş turmak, 7. yöketmek. İzalel bikr etmek — 1. mak, 2. kızlık almak. İzam (etmek, göndermek man.) 2. göndermek, 3. Ilgar etmek, ilgar ettirmek, 4. — illetmek, 5. salmak, 6. yollamak. İs'an — 1. anlak, 2. anlayış, 3. annak, 4. bilik, 5. bölgü, 6. çıl- &, 7. kavrayış, zrar — yanak. İzaz (etmek) — 1. Ağırlamak, 2. konuklamek, 3. oğulçamak, 4. sayılmak, 5. toylamak, 6. ulu: lamak. İzdiham — 1. capur, 2. çakıt: hk, 3. çarşak, 4. çoklak, 5. ço: ku, 6. öğüş, 7. skış, 8. tıklış 9. tümlük, 10, yığnak, 11. yığcıtı. İzdiham husule getirmek — 1, biriktirmek, 2. çoknaşmak, 3. sıkışmak, 4. tıkılmak, 5, tıkışmak 6. toplanmak, toplaşmak, 10, üşün- dücmek. İzdivaç — evlenme. İzdivaç etmek — 1. baş-göz ol mak, 2. erlenmek, 4. - evlenmek. İzdivaca tslip olmak, — 1. kız istemek, 2. kolmalı (taleb ve rlca etmek.) boz. bulanmaları ilân olunur. gı M İ? 210 Naz'ler Avustur- ya'da Reyiâm Istiyorlar. — Başı birlaci sahifede — Metz, 20 (A.A) — Sar'dan göçmen akını devam ediyor. Dün de 550 kadar mülteci de Forbahı'la Sargemin'den geç" mişlerdir. Parla; 20 (ALA) — Malüm olduğu veçhile Sar'dan iltica eden Alman'lar — Fransız'ların cenup kısmındaki — eyaletlere (yerleştirileceklerdir. Şimdi de yardım İstiyen Fransız göçmen: lerinin Britanya'da tahsle edi- len iskân merkezlerine sevko- hanacakları bildiriliyor. Izmir'le Karşı- yaka Yolunda.. Bir Kaza Daha Oldu: İzmir'le Karşıyaka arasındak! yolda Bayraklı'da bir otobüsle bir araba çarpışması olmaştur - Osman oğlu arabacı Nuri, ara* basile — Karşıyıka'ya giderkel Bayraklı'da karşıdan gelmekte olan şoför bay Ziya'nın idare” sindeki 18 nümuralı — otobüse çarpımış ve arabanın oku oto: büs kapağını delerek yolcular: dan Rublen oğlu bay Bünya- mini sağ ayağından 'bafif su: rette yaralamıştır. Keza sre: rılmıştır. İzmir belediyesinden: Belediye davalrinde kullanıl: mak üzere 1020 İira bedeli mübemmineli 34 ton kok kö- mürü encümen kalemindek! ssat 16 da belediye dalmi en cümeninde alınacıktır. Bu İçe iştirak için 123 lira muvakkat teminat lâzımdır. Söylenen güğ ve saste kadar belediye encü: menine müracaat olunur, Şart: name örnekleri belediye idare memurloğundan alınır. 5 156 17 21 265 29 tında arabanın — dingili de ke © şartnamesi veçhile açık ekelli- me İle 22935 cumartesi günü j