22 Ocak 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

22 Ocak 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

e AM ” SŞT Y e F D O e — AYA ” Fudbol Heyetinin Müda- faanamesine Karşılık.. Münakaşalar Yersizmiş.. Heyet Han- gi Salâhiyetle Bunu Söylüyor? Beu, ANADOLU sütabların: da #por hakkında bası neşriyat yaptım. Futbol heyetl dayana: maamış bir cevab vermek zaru- retini daymuş.. Aradaki terat- tan şarfınazar, bu cevabı yal- nız Yeni Asr gazetesine gön- dermiş; bize yok.. Çünkü fut- bol heyetinin sinirleri tatmuş, hiddeti göğe çıkmıştır. Halbuki umumi hayatta tenkit kadar tabil birşey yoktur ve verilen cevablar münazara adabı iktizası olarak, gene tenkitleri yapan ga zetede verilir, . Tig maçları ı.ıııhhlıılldı ar. tk dallı budaklı bir. münaka: şabın mevzün olmüştür. Lik maçlarının anüle edilmesi gibi bir cereyan da vardır ve bu cereyan ortasında, bir — terafım Htirazları, tenkitleri ile çalkala- nan bir fatbol heyeti bulun- maktadır. Batı takımların lik. lerden çekilme tarzları İla nl- zami şekilde hiçbir müracaatte bulanmamaları Altay umumi kaptanının çık blr jeest yaparak istifasr, futbol heyetinin covabı ve bu cevabın gazete cebhesin- den taşıdığı gaf, ne — bileyim, daha birçok hüdiseler şunu isbat ediyor: Spor bünyesindeki hastalık gene depreşmiştir. Bu hastalığın adı #por politikasıdır. Mikro- buna İse kulüpçülük derler. Yıllardanberi İzmir sporculuğu perde arkasında hararetli ve hummalı bir kuyu kazma ame- Niyest ile meşguldür. Ve bunun üstadı olan tipler, plânlı, ae temli, dolambaclı, konbinezonlu, entitikalı Siyasetlerle hem bu işl yapar, hem de bir Ebüssuud Efendi torunu ağır başlılığı ile başkalarımı “Kulübçü, muhteris, sandalye düşmanı,, diye itham ederler. Hani bazıları vardır. Kavgaya — tutuştukları zaman birini hem tokatlar, hem de: — Ne vuruyorsun be? Diye bağırırlar ya, tıpkı on- lar gibi.. Bu, ötedenberi İzmiri Idare edenleri bile zaman zaman işgal etmiş, müdubaleye meydan bırakmış, tetlre sürüklemiş bir vak'adır. Edebiyata lüzata yok- tur. “Biz kırk kişiyiz, kırkı: mız da birbirimizi biliriz,, feh: vasınca bu hususta ileri sürü- len — hülüsiniyet, samimiyet, vazlfe peresli vesatrenin altında gene balıklar avlanmaktadır. .. Gelelim futbol heyetine va cevabına: Heyotim cevabı, bazı kısım- lar beriç olmak üzere, benim neşriyatıma alttir. Nitekim ga- zetemize gönderilen ve noşre- dilmiyen cevaba bağlı tezkerede de böyle yazılıdır. Heyet hülâsaten diyor ki: 1 — Hakikate uymıyan, yer- siz münakaşalara dedi-kodnlar ve bunun menfi tezabürü (!) olarak 3 kulübümüzün sahaya çıkmaması üzerine bilmecburiye hakiki sporculara ve spor se- ven halka vaziyeti izah ediyoruz: Bütün dünyada epor İşleri yal- nız tenkid edilir. Biz ayni za- manda otorite ve — disiplin na- mına dedi-kodulara, münakaşa: lara uzak kalmayı esas olarak kabul ettik. Yoksa lik maçları- nin cereyan tarzına lâkayd kal- madık. A — Yaeralz münakaşayı an lamıyorum. Ben tenkidlerime, Altay maçları ile başladım ve sonra cebheyl genişletmek za: rüretini daydum, Heyet, kendi vaziyetini kurtarmak bahanesile her hangi tekaik veya umumi tonkidlert (Yersiz, hakikate uy- mıyan neşriyat) şeklinde dam- galıyamaz. Çöünkü, bu tenkidi yapanların onlar kadar bir tek- nik vukufları ve umumi ba- kımdan da onlardan geniş selâ. hiyetleri vardır. Sonra, “Haki. kf sporcular,, gibi nevama bir fsnadı yaparken biraz — düşün- mek, kellmeleri tartmak Tâzım- dır. Biz #porun, - idareciliğini defalarca kabul etmiyerek an- cak amatörce zevki ve telâkkisi Ve başbaşa kalmış insanlarız, Ve biz, kendi takımı karşısında muvaf fakıyetle oynuyan takım- ları, teknik kabiliyet gösteren: lere hasım — oyuncuları, hattâ göolleri atarken, şiddetle alkış- lamış ve onları gazete — sütün- larında tutmuş — İnsanlarız. Bu bizim spor terbiyemlizin bir ifadesidir. Saniyen, Altay takımını bü- tün şiddetile tenkit eden de gene biziz.. Kalp madalyon gibi tevcihler yapan fatbol beyetl eğer bizlm kadar sporda bitaraf olsaydı, hiasinden uzaklaşsaydı, bugün bir anarşi İçinde kal- mazdık.. Bence ga veya bu kulübe mensab olmak, tâli bir hüdisedir. Asıl olan spor sevgisi, spor terbiyesi ve onun kendi- liğinden tevlit ettiği dürüstlük ve aklı selimdir. Ban, sporcuda eentilmenlik arayanlardanım.. Sonra; — benim yazılarımda heyeti tezyif eden bir cihet yoktu. Hattâ sadece iddiaları tesbit ile, yani bu iddlalara bitaraf kalmakle da iktifa ettim, Yalnız şuna kanaat ettim: Heyet vazifesini iyi yapma- mıştır ve yapmamaktadır. De- di.kodala cihetleri bırakıyorum. Bayram turnuvasının neticele- rzine fadbol heyeti ne der, ne buyurur? Acaba heyet, en küçük bir alâka duymamış mıdır? Dört kulüb mutabik ' kalıyorlar, He- yet, başlarında, maçlar oluyor, ihtilâf çıkıyor ve sonra, İigler- de olduğu gibi, turnuvada aka- metl. Bu mudur vazifeseverlik?. — Devam edecek — Eski Bir Altay'lı Düzeltme Dünkü nüshamızda fabrika şçisi Bay Receb'in Şark hılı kumpanyasının Halkapınar'daki fabrikasında elektirik — cereya. nından öldüğü hakkında çıkan baberde bir yanlışlık olmuştur. Haâdise Şark halı değil, Şark sanayi şirketinin Darağac'ındaki fabrikasında vuku bulmuştur. dıran Yurddaşlarımız. Nüfus müdürlüğüne soyadla Tını yazdırmak İçin müracaat edenler dün de çoktu. Bayan ve Baylardan son yirmi dört sant içinde soyadlarını — yazdı: ranları yazıyoruz: Feseloğla M. Nihad Fesciler, Dellâlbaşı sokak 14 numarada Mustafa Fildişi, Rıhtim girke- tinde fandacı İbrahim Fırtına, Karşıyaka Ortamekteb müdürü Talât Tahsin Teakman. Maliye memurlarından Hasan Öran, İozibat zabiti Sadık gökban, Hükümet postanesi memurla mından Leman güçlü, Şeyh ma: hallesinde 25 numarada — Mus- tafa Nadi gencalp, Doktor İb rahim Etem göktaş, Medine yo koşunda 101 numarada Meh med güller, Devlet demiryolları Halkapınar fabrikasında Meh- med Ali gelasun, İvhisarlarda kavas Tevfik güzelgün, Nüfos müdörlüğü memurlarından İb rabim Kutman, Jandarma mü fettişliğinde Daraan oğlu Mas- tafa gençülken, Devlet demir- yollarında şef memur Süba, gediz, 30 numaralı İtfaiye Ali göktarak, Aydın demiryolların. da kontrol memuru Mustafa gencoğul, Ziraat bankası buğ. day deposunda Hayri göde, Orhaniye mahallesinde Murah- has sokağında 7 namarada İb. rahim göksay, İnzibat zabiti Ali Rıza güralp, Selhane tram- vay caddesinde 376 numarada Jak gaban, Ticaret mehkeme- sinde kâtib Mustafa ve kardeşi Nosret göçmen, Devlet demir- yollarında hareket kaleminde Eşref Nalm german, Tütün fabrikasında bekçi Mehmed gö- ze, Tütün fabrikasında harmancı Ibrahim - höneri, Halilrifatpaşa caddesinde Orhaniye sokağında B mumarada Emine gımzsl, Devlet demiryollarında Rahmi gezer, Karantina'da — Aziziye caddesinde 7 numarada Lütfü görgülü, Alsancak mektebi baş- muallimi Tbrahim Etem gök- yayla, Karantina'da Ali oğlu Ali göklem, Hâdihey sokağında 16 numarada Hamdi gülçür, Karşıyaka'da Medeniyet soka- gında- 82 numarada Müstafa gürbüzol, Tınaztepe mektebi muallimlerinden Osman gököz, Tütün — fabrikasında — levazım memuru Kemal gökova, Emrazı sariye bastanosinde idaro me- murü Hasan gürşenç, Devlet demiryollarında mubasib Faik güçman, İkiçeşmelik'te 28 nu- marada Mustafa oğlu Kadir gönüllü, Topçu başçavuşu Şefik günsel, Karşıyaka'da — Yemişçi- paşa sokağında dd numarada Halid gürtin, Soğukkuyu'da emniyet sokağında 20 numara- da Mehmed görücü, Aydın de.- miryollarında teftiş kaleminde M. Subhbi güme, Tüfekçi ustası Ragıb gülgör, Karşıyaka'da İk- metpaşa caddesinde 8 namarada Fadıl gözen, Burnava caddesin- de 12 numarada Osman Nuri güncü, Karşıyaka'da — Alaybey maballesinde Yıldırım sokağın- da 21 namarada Kümile ve kızı Azize gökçül, Birinci Arziziye mahallesinde tabak Ahmed ağa sokağında 682 mumarada Ak İbrahim geren, Karantina'da Dilâverefendi sokağında”30 na- murada Cafer gülener, Alaybey Yenigün sokağında 21 numa- rada Mustafa gübrenk, Halka. pınar su — fabrikasında — kâtih Rahmi güntay, Arabfırınında çök tü Sarıhafız. sokağında T7T numa- rada Hüseyin Avni gülcür, İkiçeşmelik'te 239 numurada Tevfik gülerkeş, : Moscid soku. ğında 50 numarada Ayşe ve Fatma ve Enise geyik, Mısırlı caddeşinde 401 numarada Mu- rad. güventürk, — Hscıallefendi caddesinde 508 numarada İb: rahim gökyeşil, Bakkal Eyüb ve Hilmi gülyek, Başbaytar kaymakam Tevf ik göçer, Çiçek mahellesinde 81 numarada gör- gülü, Aydın demiryollurmda kavas Ahmed gülcüler, İtfai: şoför Şaban geyinik, Hisarönün. de göcay, — Mütahasma Yusuf göksan, Yüzbaşı Sodad göksan, Erçefpaşa hastanesinde Fatma girgiş, Aziziye sokuğunda Mustafa oğlu Hüseyin gökyıl dirim, Makara sokağında M. Şevket geppi, Mirali caddesinde Cemal guüz, Erkek — müallim mektebinde — muavin — Mustafa gürol, Köprü sokağında Mus: tafa gedikoğlu, Cüneydbey ao koğında 11 numarada Abmed göçe, Kadri göleç, Burnava'da Hüseyin ve oğlu Ahmed eyice, Tayyareci Yakub ecpınar, Mer- sinli'de Ali oğla Avvaz endüz, Şataret sokağında 21 numarada Raşid erşan, Hacıhüseyinler'de İbrahim evez, Asansör'de 12 nn- marada Said - elibol, Göztepe tramvay caddesinde BÖZ muma- rada Ali Cevad elli, Belediyede tanzifat memura İsmail eğin, Akçalı mesçit mahallesinde 174 numarada Cemal erçelik, Buca Ortamekteb muallimi Ssid er- gene, Nafıa fen memuru Cevad enderin, Buca'da mekteb mu- allimi Derviş ersay, Misırlı caddesinde Mehmed Ziya erel yez, Mimarsinan sokoğında 3 Eaumarada Şakir esenkan, Halil- rifatpaşa caddesinde 171 numa- rada muallim Hayriye ve kar- deşi Mitat ertamu, Devlet de- miryollarında mahasebeci Fahri erbildit, Şadırvanaltında Nihad erman, — Karakapı - caddesinde 156 mumarada Şahbez ( Erim ) soyadlarını almışlardır. Halkın Dilekleri Güzelyalı Halkının Sikâyetleri.. Güzelyalı halkı namına Hil- mi imzasile aldığımız bir mek- tubta şöyle deniyor: “Güzelyalı caddesinde bü- yük köprü vaktile sellerden yakılmıştı. Bu köprü —tamir edilirken, — elektirikli tramvay şirketl evlerimizin önüne mu: vakkat bir makas yaptı. Köp rünün tamiri bittiği halde ma- kas hâlâ kaldırılmadı. Tram. vaylar, gece yarısı garaja girer- ken bu makastan - geçiyorlar. Tramvayların — gece yarımı ma- kastan geçmesi demek, — bütün © civarda oturan balkın uyku- larından; uyanması — demektir, Bunun bir'de sabahı var. Ge. celeri müthiş gürültülerle — ga- raja giren bu tramvaylar sabah- ları saat dörtte, beşte de ayal gürültülerle garajdan çıkarlar. Artık — uyuyabilene - aşkolsun.. Derdimizi klmseye anlatamadık, İkinci bir derdimiz daba var: Bu civarda benzin satan bir depo var, Otomobiller — sabuha kadar bu deponun önünde du- ruyorlar ve gürültü yapıyorlar. Depo - kapalı - olduğu — sırada Yunus e B Y Z Şoyadlarım Kutuge Yaz: Bay Tit lesko ile Bav nn Laval'ı Beyanatı.. — Başı 1 1ncl sahifede — küfldir. Eğer bu tarif bütün devletler tarafından kabul edi- lecek olursa harbi ilân edenler mes'uliyeti münakuşa götürmez bir surette tesbit olanmak sa- yetinde herb ilâmı çok müşkül bir hale gelecektir. Romanya Avrupa'nın her tarafında ya- pılmakta olan müzakereleri bü- yük bir alâka ile takibetmek- tedir. Romanya'nın coğrafi va- ziyeti onun bir şark misakının akdi için yapılmakta olan mü- biran evel netlce- lenmesini arza - etmekde olma- sınt izaha kâfidir. Biz Roma htilâfını Tana havzasında yapı: Incak bir teşrikl mesainin esası addedemeyiz. Romanya bir itllâfa bütün samimiyetile iştirak edecektir. Fakat bunu yaparken küçük anlaşmanın ve Balkan anlaş- masının azası sifatile girişmiş olduğu tasbhhütleri hesaba ka- tacaktır. Küçük anlaşma ile Balkan anlaşması ve Fransa ile olan ittifakımız harlef siya: setimizin osamnı teşkil etmek- tedir. Romanya İlea Sövyet Rasya ve Sovyet Rusya ile Fransa arasındaki dostlak bütün bu İttifakların normal bir surette faaliyette bulanmalarının zama- nimı teşkil etmektedir. Ba it: tifaklar hiçbir devlet aleyhine müteveccih değildir. ve Avru. pa'nın bizim memleketlorimiz tarafından İşgal edilmekte olan kısımda — sulh için blirer temi: pattır.. Bu Sovyet Rusya ile olan münasebetlerimizin İnkişa- finı ne kadar takdir. etmekte olduğumu gösterir. Zira Rus- ya'nın Fransa ile olan müna- sebetlere ne kadar büyük bir ehemmiyet atfetmekte - olduğu- nu biliyorum, Moskova, 20 (A.A) — Tas Ajansı bildiriyor: İzvestia gazetesinin Cenevre muhabirine beyanatta bulunan Fransız Dişişleri Bakanı Bay Laval şöyle demlştir: — Fransa hükümetinin si- yasası açık, müstakar ve man- tıkidir. Ben, Sar mes'elesi kat'i #urette halledilerek Avrupa'daki vaziyetin inkişafına yeni bir safha meoydana geldiği zaman bunları Ulaslar kurumunda töy- lemeyi faydasız balmadım. Fransa'nın siyaseti anlhper- veranedir ve menfcat endişesin: den uzaktır. Buü siyasa genel barışı berkitmektir ve herkes için emmniyet - tesis etmekten İbaret olan amacını aslâ değiş- tirmemiştir. — Barış lehindeki davetler artıyor, halihazırda bu davetleri filiyata kalbetmek zamanı gelmiştir. Bu hususta birtakım tek. lifler ilerf sürülmüştür. Eğer ba - teklifler - kabol- edilecek olarsa barışı İhlâl etmek kati. kepengine tekme vurulmadığı gece yoktür. — Şimdi sis- söyle- yiniz, bu clvar halkı nasıl myusun ve uyumasına İmkân yar mıdır? Halkın — İstirahatini temin İçin gürültü İle müca- dele edildiği bir mrada bizim aykusuz kalmamıza ne dene- cek?.. ANADOLU — Halkın hakkı var, ÜUykusuz kalmak, hasta olmak demektir. Buna derhal bir çare bulmak lüzımdır. Bele- diyetin bu işle yakından alâ. kadar olarak halkı — rahatsız- hıktan kurtarmasını dileriz. zakerelerin Ha ae "& A yen — herhangi bir devletlf önüne bir maznla çıkarılıı! | olur. Kendilerine bu tekliflef | bildirilmiş olan devletlerin bi busustaki mes'uliyetlerini darak etmeleri İcabeder. Geçen 1'* alaslar kurümu büyük — bif ulasun — kendisine — iltihakınt şahid olmuş ve bu büyük ulö! barışın tarsini emzine — iştirak? olan arzuşunu müsbet bir « rette İzhar eylemiştir. Sovytf hükümetleri bu kararı bir şatk misakı akdi İmkânıma yol #0 mıştır. Birçok aylardanberi ali" kadar hüküsesetler bu mizaktf ansurlarını tedkik etmektedi” ler. Heplmiz için herhangi b“_ tecavüze — kalkıştığı — takdird? bütün sulh taraftarlarını kef şısında bulacaktır. demenin 28 manı gelmiştir. Bay Litvinof ile ben — reseti bir vesika ile ba İşi iyi neticeye İsaletmek huşusun! azmimizi izhar — ettik. — Bizlir ümitlerimiz boşa çıksa da möf terek temayüllerimizi tahakkuk ettirmek, barış — teminatl artırmak - İçin lııli'yoilıriııvW devam etmekten geri kalmıy$ cağız. Ben buna kanlim. Beril sabır, çecaat ve irade - eseridir Bay Litvinof (Barış kabili tecezeldir ) dedi. - Fikri mizi ifade etmek İçin bul daha iyi bir tabir. bulanamst Şark misakı projesinin bakkukuna uğraşmakla bol bay Müssolini İla 0 mutabık kalmış olduğumuz nobk tal nazarları da — tahakkak ©İ tirmiye — çalışacağız. emniyet herkesin teşriki mesi' hususunda azmine bağlı bl: dir. Tetkikine geçen yıl ba dığımız olan proje ile bu ’* ortaya atılmış olan — projede? müstakil olarak emniyet Avrt” panın ber hangi bir. mıntakf sında tarsin edilebilir. Ve Eratf mz hükümeti eminim ki b kat'iyyen ve tamamen — mül heret eder. Parin 21 (A.A) — Tan tesi diyor ki: Cenevre - görüşmelerinin #” nunda bir şark anlaşması yf pılması için ümld - verici meler var. Almanya kendi featlerine karşı giderek ıyd muhtırasındaki itirazlarında *f rar bile etse orta Avrupa bi zışının — elbirliği —ile vail.oJ zamanlarla — kuvvetlendirli fikrl biç de bırakılacak değild” Borsa Borsada dünkü üzüm . ve bire satışları aşağıdaki dedir. üzüm Satışları — Ço Alıcı Kaf n k, 173 Müski. inbi. —7 ıLiğ Incir Saüyşları — Ç. Alıcı K.: 8. KĞ 21 Jiro veşüre, 12 12 ’w Zahire - Satışları Ç.. Ciasi K5S.5 KAT 16 Arpa 405 40 12 Burçak — 4500 47 2 Pamuk 2 inci 52 | 390.&; 552 ken. pala. - 200 —— Belediye Arsa - 2 Satışları — Arttı. $ Yangın yerinin çabak ;1 rımı temin maksadile - bel: arsalarımın — fiatleri ııeııljl miştı. Bu yözden belediye a7t? satışları artmıştır.