27 Ocak 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

27 Ocak 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

Istanbul Lik Maçları |JEzmir'de Lik Maçları Galatasaray Yenildi, Fa- K.S.K. AltınorduTakımı- nı 2-1 Mağlüb Etti. kat OyuncularSakatldndı l*eı)erlıalı(*o De Güzel Bir Oyunla Türkspor bahaya çıkmadı. Altay, lz- mırspor a 5-2 Galib.. Beykozu 9-1 Sayı İle Yendi. İstanbul, 25 (A.A) — Bugün Fener, Şeref ve Taksim slanla: Ük — maçlarına devam Fenerbahçe —alımmıda Vofa karşılaştılar. takım da sahaya mn rında edildi. Galatasaray - Her iki ayyen Baatten — biraz geç çıktı lar. Hakem Kammpaşa'dan B. Adem'di. Oyun tam asat 15 de Galatasaray'ın bir böcumu İle başladı. Vofa müdafaasında ke silen bu hücumdan sonra oyun bir müddef mütevazin bir çe- kilde cereyan etii. Vela uzun ve derin paslarla Galatasaray kalesine hücum ediyordu. Fa- kat Gulatasaray da her Vefa hücumau ayni şiddetle muka- bele ediyordu. Oyunun 13 cü dakikasında bir paa alan Enver yerden - falsola bir yuruşla llk ve son golünü yaptı. Ba gölden sonra oyan daha tıkı ve seri ve hattâ sert bir şekll aldı. Galatasaray Selâhiddin'in ayağlle beraberlik gölünü yaptı. Bu golden sonra Galatı temadiyen Vefa kulesini sıkış- tırımya — başladılar. Sağdan bir Galatasaray akınında Saimin 18 pas içinde batalı bir ayak kal- dirişi Vefa aleyhine bir penal: tıya sebebiyet verdi. Münevver bu gol fırsatım sıkı ve plâso bir şütle iklaci defa Vefa nğ larına taktı. Oyun bu kısımdan sonra bir facla şeklini aldı denilebilir. Bir Galatasaray hücumunda Se. lâhiddin — Vefa kalesi ile karşı karşıya kaldı. Üçüncü bir gole mâni olmak İstiyen kuleci Sa- lühiddin'in ayaklarına — atıldı. Gol olmadı. Bu ani ve akı çarpışmada Selâhiddin'in ayağı kırildi. Biraz soura devre 21 Galatasaray Tehine bitti. İkinci devre sert bir hava içinde başladı. Ve ilk dakikada Muhteşem'le çarpışan Nihad da sakatlanarak oyundan çıktı, Ga- latasaray oyuna 9 kişi İle de- vam ediyordu. Oyun çok rsevk: Biz, favüller Birbirini takibedi. Şor. Hakemin kati ve seri karerlarla bu vaziyetin önüne ortadan Vefa'nın ray - mübacimleri mü- geçmemesi oyuncolar üzerinde bariz tesirler yapıyordu. 20 ci dakikada — Necdet'in Lütfiye karşı hatalı bir çarpışı dolayı: sile hakem Necdet'i de çıka: rarak Galatasaray kadrosnan sekize indirdi. Ve 2ö ci daki kada bir Vefa hücumunda Muh. teşem siki bir sarjla Avni'yi sakatlıyarak Galatasaray oyun: calarını yediye indirdi. Son dakikada biraz kendisini top. hyan — Muhteşem'i de dışarıya çıkardı. Şimdi Galatasaray Osman'ı kaloye alarak büyük bir azimle oyunu devam ediyordu, Buna mukabil Vofu geride yaloız sol bafbeki Bırakmak — süretile bü- tân oyuncularını hücum hattı- na almıştı. Böyle olmakla be- raber Vefa takımı gol yapmak imkânımı * bulamıyordu. — Yap: tıkları hücumların kısını azamı | kafa ile | Beykoz'lular yordu. Ve arada sırada ellerine geçen muhakkak - gol fırsatla: karışık ve şuursuz. vü ruşlarla - kaçırıyorlardı. — Artık Galatasaray müdafaası yorgun, fakat azimkâr bir oyunl: topu yalmız kaleleri önünden uzak. düşünüyorlardı. Ve kadar da mıDı da laştırmayı oyunun bu maçı 2-1 muvaf fak gelibiyetle bitirdi ler, — Galatararay'ın — bilhasea ikinci devrenin 20ci dakika tından sonuna kadar yedi kişi ile galibiyeti muhafaza etmekte gösterdiği müvaffakıyet şayanı takdirdir. Şeref alanında: İle Beykoz yapılan — maç usulde Fenerbahçe tekımları arasında g—l Fener'in galibiyetile — neticelendi. Maç saat 14,40'da Bay Sadi'nin idaresinde başladı. Oyunun ilk dakikaları ortada geçti. 7 inci dakikada ortadan — sola doğru uzanan bir pan Fikret çok güzel bir sürüşle önüne çıkan hafları, — bekleri, — atlattıktan kuvvetli bir çotla mev- simin en güzel golünü yaptı. dakikada gene Fikte- Ha güzel bir ortasını Niyazi ikinel defa Beykoz ağlarına taktı. Beykoz'lular ye- dikleri bu iki göle mukabil canlı oymuyorlardı. 85 inci da- kikada müdafandan topu çıka- ran Ali Riza solaçığa uzun bir pas verdi. Bu bücumu kesen Beykozlu'lardan Esad topü ya- kaladı. Önüne geçen İki oyun: cuyu atlattıktan sonra Fener'in üçüncü golünü yaptı. 37 incl dakikada Fener aleyhine veri- len bir ceza vuruşundan Bey- koz'lular ilk ve son sayılarını yaptılar. Birinci devrenla bit. mesine — birkaç dakika kala Fener Niyazi'nin ayağile 4 cü gölünü de kazandı. Bu suretle devre 4—1 Fener'in lehine neticelendi. İkinci devreye, Fener daha düzgün ve hükim bir oyunla başladı. Açıklar vasıtasile yap- tıkları hücumları - Beykez için dalmi bir teblike - teşkil edi- yorda. 16 1ncı dakikada Ali Riza S5Sinci, Muzaffer 6 ıncı, penaltıdan Fikret 7 inci golü yaptılar. Hakem ikl Beykoz- laya oeza verdi. 9 kişi kalan BO ve 33 üncü dakikalar da iki gol daha ye- diler ve bu enretle oyun 9—I1 Fenerbahçe'nin galibiyetile ne- ticelendi. Taksim stadında: — İstanbul. spor — Süleymaniye — takımları karşılaştılar. Heriki takımda sahaya eksik —bir * kadro ile çıktılar. Birinci devrenin 7 ci dakikasında — Fahri'alin — attığı gölle — İstanbulepor 1—0 galib geldi. Süt Anne Bir Türk kadımı süt annelik yapmak İstiyor. Süt anneye ihtiyacı olanlar - aşağıdaki ad- rese müracaat edebilirler: 1Eektirik tramvay şirketinde 20 numaralı biletci Bay Bekir Cemal sonra 22 İnci olarak | | spor Cuma günü —Alsancakta lik maçları, — Halk şahasında da Altay - İzmirspor, — Türkapor, Şarkspor ve Balkevi dömifinal Türkspor a: Göztepe'ye tamamile maçları yapıldı. kımı cuma günü çıkmamakla İikten çekildiğini filen fabat etti Alsancakta: B. takımları: Saat 9 da Güztepe - Türk. maçı Türkspor küçükleri. Din gelmemesi yüzünden Göz tepe'nin seremonisi ile — geçti. Saat 11 de Altınorda : K. S.K. B. takımları hakem A, Özgir- gin'in idaresinde — karşılaştılar. Oyun çok heyecanlı geçti. Her iki taraf iyi çalıştı. Karşıyaka mağlüb vaziyetten galib —mev: kile çıktığı halde oyunun bit- mesine az kala Altınordu'lular 2 gol yaparak maçı 32 kazan: dilar, Sant 13 te Türkspor gelme diğinden bakem bay — Mubtafa Göztepe'ye seremoni — yaptırdı. Bundan sanra Cöztepe A ve B. takımları aralarında bir hızır. hbk yaptılar. llk devrenin mühim karşı: Taşması: Sıra birinci devrenin mühim | maçlarından — birisi olan Altı- nordu-R.S.K. maçına gelmişti. Saat 15 de her - iki taraf ha: kem Bay Febmi Altay'ın dü- düğü ile oyuna başladılar. K. S.K. for hattı tamamile genç: lerden teşekkül etmiş ve en kuv- vetli oyuncularından noksan bulunuyordu. Altınordu ise her zamanki kadrosu İle — oyuna başlamıştı. İlk kısımda her iki taraf çok — çalıştığı halde gol çıkaramadı. Bu kısımda K.S.K. eleyhine verilen bir penaltıdan Altmordu'lular — İstifade — ede- mediler, İkinci partide sağ haf Ah- med beklenilmiyen bir vaziyet- te topu Altınordu kolesine ka- dar sürerek takımın İlk golü- nü kaydetti. Bü gol her iki takımı harekete — getirdi. Altı- nordu bu kısımda takımda de- Bişiklik yaptı. Nihayet K.S.K. fin bir hücumda lehlerina ve- rilen bir penaltı K. 5, K. fa ikinci golünü kazandırdı. 30 mnco dakikaya kadar vaziyet böyle devam ederken Altınor: dulnlar ilk gollerini yaptılar, Biraz sonra ikinci bir gol da- ha çıkardılar. Fakat daha evel beke fovol yapıldığı için hakem bunu bakb olarak saymadı, Oyun da tahminlerin hilâfına Altınorda'nun — mağlübiyeti ile bitti. Maç baştan nihayete ka- dar heyecanlı ve samimi geçti bakem Fehmi oyunu tam bir bitarafi ile idare etti. Bü vaziyete göre halen Göz- tepe yaptığı T7 maçin 17 pu- vanla başa geçmiştir. 6 maçta 16 puvanla Altınordu — ikinci gelmektedir. Halk sahasında: Sant 9 du kahtamanlar - Türk- yurdüu husüsli maçını 1 - 2 Kah- ramunlar kazandı. Saat 11 de Şarkspor . Türkspor A takim: ları husust maçında bir ekser: NİN B el kia ei adai bi ni v a dd eddlel ö İ eti Dd İ e | i | Demiryolu daha ağır | ilk kısım &iz maçı yaptılar ve golsüz be rabere kaldılar. Sant 12,30 da Eşrefpaşa - 9 Eylül oynadı 9 Eylâl 1-0 oyunu galib bitirdi. Sast 14 te Halkevi turnava dömifinali — Demiryolu - Bur- nava takımları arasında tekrar- landı. Burnava'lılar geçen haf taki — şansızlıklarile Jik maçta 0-0 betabere kalmışlardı. Bugün basarak 20 galib bitirdi. ikinci kısımda Burnava'nın bir gölüne — Demiryolu'lular üçüncü bir golle mükabele ede- rek maçı 3-1 kezandılar ve finale kaldılar, Burnava takımı bu maçta gene büyük bir çans- gene szlıkla karşılaşmıştır. Günün son maçı Altay - İz mirepor birinci takımları —ara- sında yapıldı. Vaktin azlığı na zarı İübare alımarak — devreler 35 ve40 dukika olarak oynandı. Altay deha bidayette İzmirspo run zayıf kadrosunu — tazyıka başlıyarak üst üste iki gol çı- kardı ve derhal vaziyeti değlş- tirdi, İzmirapora verilen penaltı stşı topun direğe çarpması ile neticesiz kalmıştı. Oyun daha siyade küvvetli olan — Altay'ın tehlikeli hücumları ile devam ederek 0-2 Altay'ın — galibiyeti e birti. Vahah ikinci kısımda Soyadla rını K utuge Ya dıran Yurddaşlarımız. Nüfas müdürlüğünde; nüfas kütüğüne soyadlarını — yazma müamelesine devam — edilmek- tedir. Bayan ve Baylardan son yirmi dört saatte soyadlarını yazdırmış olanlar şunlardır: A Göztepe tramvay caddesinde | | ket 1 numarada Faik Aktolga, Si nekli caddesinde 168 nomarada Mostafa Anber, Camgöz soku- ğında 8 numarada Abhmed Ce mal Aktön, Karşıyaka'da Ke- malpaşa cüddesinde 182 namd- rada Abdullah Arıt, Cemaleddin Aydonat, Biabaşı Sadık Avşar, Peştemalcılar'da 44 numarada Rıza Akaşgım, Fötuhat Ayla, Karşıyaka'da —Nazlı sokağında 4 numarada Kemal Akgüneriç. Tavyare birinci mülâzimi Mu: hiddin Asral, Hacıbekir soka- ginda 45 numarada Salih Anil, Feya: Arpacı oğlu, Abdullah- efendi. mahollesinde 25 vuma rada Osman Aybarı, Birinci sultaniye mahallesinde 110 nu. marada Kasım Aksel, Abdullah- efendi mohallesinde £ numara da Raşid Aşityeri, Dördüncü soltaniye — maballesinde — Salih Altıntağla, Devlet demiryolla rında Üsman Akşan, Aziziye sokağında 1 numarada Halil aydıran, Dibekbaşı'nda 124 nu ' marada Sabri Ardar, Burnava posta müvezzil Mehmed Abıaha, Dolar sokağında 27 —1 numa- rada Mustafa Arkayın, Üçüncü Karataş mahallesinde 1 numa- rada Kâzım Akçayöz, Selâtin oğlu mahallesinde 57 numarada Kasım Aydınol, Haplaana gar- diyanlarından Süleyman Algöl, Tepecik'te 12 numurada Yünus yerini başkasına bırakarak oyuna devam etmedi. Mektebler liki: Perşembe günü yapılan mek: tebler likinde lise 1:0 — ziraatı, muallim mektebi takımı da 2-1 Karataş orta mekteb takımını meğlâb etmişlerdir. Halihazırda Hse diğer mekteb takımlarının başında bulunmaktadır. Germencikte Deve Güreşleri.. Aydın (Hususi) — Vilâyeti- mizla her çevresinde deve gü: reşleri devam etmektedir. Ko- çarlı ve Karapınar'dan sonra bügün Germencikte güreş ya- pılinaktadır. Germencikliler, devecilere karçı daha çok alâ ka ve mlsafirseverlik göster- diklerinden her yıl olduğu gi bi buyıl da en İyi deve güreşi Germencikte - olacaktır. Bütün ünlü tüller ve tanınmış savran- lar dün akşamdanberi Germen- cikte — toplanmış, — mangalbaşı güreş sohberleri sabahlara ka- dar #ürmüştür. Şimdi de bu tahminlerin hangisinin doğru olduğunu — gösterecek hakiki güreşler başlamış bulünuyor. Zayi Hisse Senedi İzmir Esnaf ve ahali banka- sından aldığımız. 393 No. 100 Hralık hisse senedile gene ayni bankadan aldığımız 534 - No. 600 lrabık hisse senedini kay- bettik. Yenilerini alacağımızdan hükmü yoktur. Dinarda göbekli zade Eşref | bey oğlu Behiç Taran Dinarda göbekli zade Eşref bey refikası Zeliha. 249 et sdnina eee N Atkoşan, Hacıhasan oteli müs- teciri Hüseyin Abuş, İklçeşme- Hik'te 20 namarada Mehmed Altınörs, Mahkeme zabit kâtip- lerinden Aybas, Vali " Kâzım. puşa caddesinde 4 nümarada Şerif ve Adil Artantaş, Karşı- yaka'da Kemalpuşa caddesinde 77 numâarada Kadir Aktuyan, M, Rifat Acarol, Devlet demir: yollarında Ahmed Cevdet Ak. berber, Kuarşıyaka'da Müsavat sokağında 32 numarada Moeh- med Ayören, Emrazısâriye has: tanesinde Eczacı Hikmet Ak. maner, Bayraklı'da Burnava caddesinde Müustafa oğlu Ali Arınç, Aydın demiryollarında müfettiş Arzak, Karataş imühal. lesinde Falk ve âilesi halkı Argüder, Muallim Mibriye Ak: ten, Tirekapısı caddesinde 29 numarada Ahmed Esad Akı, Kurşuni sokağında 37 numa- rada Ahmed ve Hüseyin Ak. kaş, Uzunyol'da 18 numarada Rıfkı ve Hilmi Avgast, Dün- dar sokağında 87 numarda M. Ali Andiç, Natırzade mahalle- sin'de 31 numarada İsmall Akar. çay, Mirali imahallesinde 28 nomarada Mustafa Agüzel, Köp- rülü Bsokağında 16 numarada Hasan Alpşanlı, Meserret soka: gında 58 numurada Kadriye ve kocatı Arlısü, Dündar sokağın- da Remzi Arcan, Birinci kor- don'da 228 numâtrada Mahmud Nediim Altoğa, Maliye memür- larından Hüseyin Avni Akoluk, Kadastro fen memura Ahmed Tahir Arkat, Milli emlâk du- iresi memürlarından Celüleddin Ağraç, Halilefendi - sokuğında AH Niyazi Akınlı, Buca posta müvezzli Osman Aytünür, Ko- meraltında kaveci Ahmed Akı- pek, Yıldırımkemal m - öbellesin- de İsmall Hakkı Aklan, Şimen- difer imalâthanesinde Büslafu Altınkalp, Recebağa sokağında 19 numarada Kadir Akgeçid, Kız Hsesl yanında 51 numara: da Yusuf Alatan. K Mersinli'de 5 numarada Şet. (Kutlatoy, Dibekbaşı'nda 16 nümarâda * Nüzif Şükrü Kutay, Aydın demilryollurinda M. Falk Kıbrıisli, Vanderze va pur Acenteslüde puvaotör Muâ tafa Tevfik Küner, posta gişe memura Mustafa oğlü Mazhâr Kaçemer, — Etem — Keçreloğlu, Soğukkuyu'da 65 — numarada oturanlar Karabolut, Şekerel. ler'de 72 nümarada Receb Kilş- nir, Karakdpı caddesinde 72 zumarada H. Tahstin Kun, As malımeseld'de 62 numarada Ali Kondak, İnşaat kömlâyönu aza- sından hinbaşı Ferhad Kıyan- fak, Birinci Sakarya soxağında 27 numarada Fabri Kamurbay, Tahmil ve tahliye — şirketinde Mutstafa Karaoğla, Gözelyalı tramvay caddesinde 1049 nu- marada İhsan Kayın, Alaybe, yinde 118 numarada — İbrahim Kabaş, Kırkağaç—Emirağa ma. hallesinde Mehmed oğlu İb. rehim Kademir, Kırkağaç Sa- ray mahallesinde Halil — oğlu Hasan Kangür, Kula'da Bayram oğlu Halil Kula, Devlet demir: yollarında Beşir oğlu Mebmed Kıral, Samanci - sokağında 24 numarada Şerafeddin Kumsal, Donanmacı mahallesinde Tahsin Kurdal, Şakir Hasan Kâhyaoğlu, Abdullahefendi — mahallasinde 23 numarada Mehmed ve kar- deşleri Kosemun, Alirele mahal: lesinde 39 numarada — Halid Kakunç, Geri kumpanyasında Ali usta Küralian, Devlet de- miryollarında Sadık Kümen, Satıkamış Hadud baytüti Selâ. hiddin Kouter, — Namazgüh'da Hüseyla Kımlağaç, Karşıyaka'da Nuri ve âilesi halkı Kurkaç, Asmalimesçid'de 48 — nümara Süleyman Kayış, Büca'da Yu: karı mahallede Şevket Kaya: dibi, Çiğli köyünde İsmail oğlu Arif Köylü, Buca'da İskender Karakoç, Alaybeylüde 74 mü: matada Ömer Kürkütlü, Tuzla memurlarından İbrahim Kayir- al, Kapani sokağindü 34 nu- marada Yumarada oğlu İbrabim Kutman, Hacımâlımud mahalle- sinde 4 numarada Receb Koca- tepe, Karantina'da Nur soku- gında 8 numarada Ömer Kon- durut, Kahramanlar — maballe. elode 34 numarada Süleyman Kurtan, Bayburd'lu Mehmed Küçükbağcı, İkiçeşmelik'te 10 Bumüâradâ — Abbas Kürdemir, Devlet demiryollarında ustabaşı Ahmed Karababa, K Karşıyaka'da — Süleymaniye sokağında 43 numarada İlhami Polga, Alsancak'ta Hayat toka- gda 20 nümarada — Niyazi Başik, Bayraklı'da Haliliye cad. desinde Namık / Pekergün soy- adlarımı almışlardır. Ş İstanbul Emniyet müdürlü ğü birinci şabe üçüncü kısım memurlarından — Bay — Hüsaü (Nişli) soyadimı almıştır. O. H. Becerik. Cümhuriyet Halk fırkası Ay: dm Vilayöt heyeti kâtibi Bay Osman ile kız. kardeşi Bayan Mubsline - (Becerik) — soyadını Almışlardır.