27 Ocak 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

27 Ocak 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

[ HUN III!IT-' Kânunusani Illllılmmm ; Umumti Harpte Türkiye de Ingiliz Casusları. Coni Bohan Eğer Bana Rüşvet Vermeği Tecrübe Tefrika anumarası,(45 Ediyorsanız Aldanıyorsunuz.. Rişar; — getirdikleri Türk'lere alt olduğanu biliyor.: du. Tabiatile onlarca yapılacak bir muamele vardı. Binsenaleyh Rişar hiçbir şey söylemedi, ih- raç ameliyesi tamamile bittik. ten sonra bu Türk tekrar geldi ve temiz, yeni bir beyanname getirdi. Rişar; bu yeni gelen kâğıdı şöyle bir gözden geçl: rince müfredatından bazılarının noksan olduğunu anladı : — Efendim, dedi, bu benim için kâfi değil. Listede yanlış hk var, Zabit hafifçe gözlerini kırptı, gülerek elini açtı, elinde bir deste para vardı : — Bu; sizin için! Dedi, umu: mi bic âdettir. Beni ilk defa meninun eden siz oldanuz, hiz. metinizi takdir ettim, çok ça- lıştınoz. Rişar; derbal işi çaktı. Ma- lüm ya Türkiye; bunlara mu: kabil Almanya'ya para vere- cekti. Alacakları şeylerin liste- sİni ihtimal evvelce vermişler. di. Fakat Türkiye bunun iki mlsli parasını verecekti. O faz: la para da burada bu adam ve aurkadaşları tarafından takelım edilecekti. Riçer; Şark işlerinin tedvir tarzı bakkında İyi bir fikir sa- hibi olmuş oldu. — Bana bakınız Efendim; dedi. Bana doğru bir pusula verinceye kadar buradan hare- ket edemem, Ya herşeyi doğ ruca kaydediniz, yahut eşyayı birer birer sayarak yeni bir Hste tanzim ederim. İstediğim doğru listeyi getirmezseniz adı- Mmaimi şuradan şuraya atmam, Zayıf ve hoppa bir zabltti ve Rişar'a bhiddetten ziyade şaş- kınlıkla bakıyordu. Tekrar elindeki parayı gös tererek : — Size verdiğim lste doğ rudur, dedi. Rişar hemen atıldı ve dedi ki : — Eğer bana rüşvet vermeği tecrübe ediyorsanız aldanıyor. #unuz, ben rüşvet kabal edecek değllim. Zabit; Rişar'ı adam akıllı an lemıştı. Ve elddiliğinden kork Muştu. — Bir taraftan da tehdit etmekten bali kalmıyordu. Ri tar hiç aldırış etmiyordu: — Haydi buranın kuman. danlığına gidelim, dedi. Ve ver: dİğİ kâğıdı. yırtarak ve gerlye firlatarak Rişar yürümeğe baş ladı. Kumandenın odasında ol dukça bir gürültü kopardılar. Umandana bunları İstanbuldu Teslime memur ve Alman hü Kümetini temsil eden bir adam Oltaaklığı itiberile Rişar : — Bu benim vazifemdir, İşl- Ti sağlam yapmadan geçmek âdetim değildir. dedi. Kuman- N birşey yapmadı. ve fakat İtar'a hek verdi, bununla be Taber pek fazla hiddetlenmiş Olduğu da yözünden anlaşılı Yordu. Zabite bağırarak : — Alfedereiniz Rüstem Bey, Bu adamın hakkı var dedi. Bunun üzerine zabit dütünceli z Vaziyette : KE odim, dedi, komleyon- — eşyanın | dan bir kısım levazımı ambara | rine koymak — müsaadesini — aldım. Gitti, kumandan : — Bu benim ealâhiyotim da- bilinde değildir, çönkü mühim doğrudan doğruya Çatal. ca'ya, topçu kumandanlığı em gidiyor, verdi. Zabit omuzlarını kaldırdı : — Pekâlâ, Çatalcada'ki ku mandana yazayım da bunün aklı başına gelsin, dedi ve şı- marık bir çocuk gibi çıkıp gitti. Beyhude yere bizar edilmiş olan kumandan güldü : — Gücendirdiniz, şimdi size düşman kesilmiştir, dedi. Onler hep komitecidir, İstanbul'a git- memek sizin için daha hayırlı olacak, Rişar : — Öyle ise dedi. Eşyamın yollarda. yağına edilmesinden korkarım. Halbuki bu eşyayı tarnamen yerine teslime mecbu- Izmir Nafıa Başmü y aBa cevabını elltmiye koculan İp 0—-000- 17--135 inel kilometroları B7 tane köprü ve menfoz yapısı, Keşif bedeli: 41890 lira Bu İşe alt evraklar Eksiltme şartnamesi — Müukavele projesi Nafıa İşleri umumi şartnı D — Hoasusi şartanme E — Keşlif cedvoli silsilel fiat, F — Proje, grafik ram, Eşasen bunlar Türk'lere alttir; Türk'ler İse bizim müt tefikimizdir. İsterim ki bu gö türdüğüm mühimmat düşman. larımızın kafasına birer yıldırım gibi düşsün. Rişar karşışındaki Türk za bitini teshir için bunun gibi daha birkaç şey söyledi. Bun: ları söylemekle beraber kendi vatandaşları aleyhine kullanıla cak olan bu mühimmat hakkın- da çıkardığı yaygaranın ne ka. dar budelalık olduğunu düşü nerek Özüldü. Fakat me çare ki bunu evvelce düşünemedi. O bu çekilde 'hareket etmekle kendisine daha ziyade emniyet yerici bir vaziyet hazırlamak letiyordu. Kumandan : — Pekâlâ dostum, dedi, Öy. le ise yolunuza devam ediniz, hududa geçinciye kadar size yardım ederim, Sonu var — hendisliğinden: Menemen:Muradiye — yolunun arasında mubtelif yerlerde 20 kuruaş. amesi , Mmetraj cedveli İstiyenler bu şartaameleri ve evrakı İzmir - İstanbul - Ankara Nafın başmübendisliklerinden alabilirler. 4 — Ekelitme 27.1.935 tarihinden 17.2.935 Pazar günü sant 11 de İzmir Nufın daliresinde yapılacaktır. 5 — Eksiltme kapalı zarf vsulile yapılacaktır. B — Eksiltmeye girebilmek için tsteklinin (S141 lira 77 kuruş) muvakkat teminat vermesi, bundan başka aşağıdaki vesikaları balz olup göstermesi lâzımdır. 7 — Fenni ve mali ehliyetna me ile şimdiye kadar yapmış oldağa köprülere dalr salâbiyettar devmirden verilmiş vesaik. 8 — Teklif mektupları yukarıda dördüncü maddede yazılı santten bir saat evveline kadar İzmie vilâyeti Nafıa başmübendis. liğine getirilerek eksiltme komfsyon relaliğine makbuz mukabi- Hada - verilecektir. Posta ile gönderilecek mektupların nihayet dördüncü maddede yazılı mühürü mum ile iyice kapatılmış meler kabul edilmez. E Merkezi : Şubeleri: İt kadar gelmiş olması ve dış zarfın olması lâzımdır. Postada gecik (279) İZMİR Esnaf ve Ahali bankası Sermayesi 1),000,000 T.L. iZMİR ödemiş, Salihli, Turğutlu Alaşehir, Tire.. Hertürlü Banka Muamelâtı Yapar.. Bir senelik mevduata Altı aylık " Vadesiz hesabı carilere & 6 & 413 x 4 falz verir. y Izmir Detterdarlığından: İsalsinin vergi borcundan ötürü maballesinde haczedilen — birinci sultaniye tahsili emval yasasına göre bacı ali caddesinde kâin 731 numara altındaki 8 parça emlâk terihi ilândan itiba- ren yirmi bir gün müddetle satılı fatiyenlerin — Defterdarlık — tahellât 27 gi ıga çıkarıldığından pey sürmek kalemine — müracaatları. Üü0 | satışa İsmir belediyesinden: 1 — 3300 İira badöli mu- hammineli yeni açılan general bulvarı — üzerinde 165 murabbamdaki arsanın belediye lsmet metre mülkiyeti kaleminde — mevcut veçbile ve açık artırma ile 9. 2935 cumartesi günü sant 16 belediye dalmi — encümeninde ihale edilecektir. Bu satışa İş- tirak için 248 Hira muvakkat teminatla söylenen gün ve sa ate kadar belediye encümenine müracaat olunur. 2 - 1651,25 lira bedeli muham: menli mühendis Ferruh apart. manı arkasında 53 Dumaralı adanın 16 sayılı arsasına ilâve olapan 121 metre murabbam- daki kısmın satışı belediye en ecümen kaleminde mevcut şart- namesi veçhile ve açık artırma He 9-2-935 cumartesi günü sa at 16 da belediye dalmi encü- meninde İhale edilecektir. Bu Iştirak için 12 lira mu- yakkat teminatla söylenen gün ve saste kadar belediye encü menlne müracaat olunur. 3 — 784 lira bedeli muham menli yeni açılan general İsmet bolvarı üzerinde 38,20 metre murabbamdaki — köşe arsanın mülkiyeti — belediye encümen keleminde mevcut — şartnamesi veçbile ve açık artırma ile 9 1935 cumartesi günü saat 16 da belediye daimt encümeninde ihale edilecektir. Bu satışa iş- trak — için 59 lira muvakkat teminatla söylenen gün ve sa ate kadar belediye encümenine müracsat olunur. 4 — 184710 Jİira bedeli mohammenli Gazi bulyarı üze- rinde 12 numaralı adanın 184 71 murabbamdaki 11 tuyılı arer mülkiyeti belediye encümen — kaleminde mevcud şertnamesi veçhile ve uçık ar- tırma ile 9-2-935 cumartesi gü- nü saat 16 da belediye dalmi encümeninde ihale edilecektir. Bü satışa İştirak için 139 lira muvakkat — teminatla söylenen gön #aate kadar belediye encâmen'ne müracaat olunur. B — 192 lira bedeli mu: bammeoli Çayırlıbabçe kapılar givarında 83 numaralı adanın Y28 metre murabbammda 20 ea- yılı arsa mülkiyeti belediye encümen — kaleminde mevcud şartnamesi veçbile ve uçık ar tırma İle 9.2.935 — cumartesi göünü enat 16 da belediye dal- mi encümeninde İhale edile cektir. Bu satışa İştirak için 16 lira muvakkat teminatla söylenen gün ve ösate kadar belediye evcümenine müracsat olanur. 218 22 205 edcümen şartnamesi metre 30 5 labisarlar İzmir başmüdür- | lüğünden: 282 İhale tarihinden mayıs 935 sonunu kadar İzmir ve Diklli- den Bergamaya ve Bergamadan Kınık, — Dikili ve zeytindağına gönderilecek — içkilerle mamul tötünlerin nakliyesi münukasa- ya konulmuştür. — İsteklilerin münakasaya girmek üzere & 2935 ocumartesi günü saat on beşte teminetlarile ve şarına melerini görmek İçin daha ev vel iobisarlar İzmir başmüdür lüğüle Bergama — müdürlüğüne uğramaları. 27 S1 4 7 Taze, Temiz — ve Ucuz Ilâç BAŞDURAK'ta Hamdi Nüzhet Sıhhat Eczanesinde Bulunur, — Bağı 1 İnci salı ve kudret ve rhemmiyettein başlıca alâmeti, bu camlanın kudretl heyetiye sinlu bir nişanesi ölen mühim bir inkılabdır. Memlekette asırlar süren sal mevcudiyetfoin | tanat rejiminin yıkılması üze rine, uzun devirlerdenberi pek çok mahromiyetler ve — birçok acılar milletin e» öz düygülarına İntibak eden dev- let idaresi çşeklini, kendi kur duğu büyük İnkılâbı, ana ink; lâbı, inkılâb fırkannın, ümde lerinin başına yazmamasıca im kân yoktur. Hepimlz biliriz ki: Tü:k dev. letinin esas kurumunun gören ena batlarını çızan ve — kanunların anası mevklinde olan, (Teşkt lâtı eansiye ) kananu 1 İnci madde de, (Türkiye devleti bir Cümhuriyettir.) dedikten sonra üçüncü maddesinde (Hakimiyet bilâ kaydı şart milletindir.) esa snı koymuştur. Esaslarını ve faaliyetini menı leket yaşama — va ilerileme yo landaki ihtiyaç ve zaruaretlerine göre kuran fırka programının bu devlet kuramunun, ana esasına dayanmaktadır. Bu büyük kılâbların — toplanıp - şekillenen en büyüğü, devlet kanubların da kuru ve eun'i bir yazı ola- rak değil, Milletin içinden be vimsediği hayati menfestlerine, öz duygülarına köle ve esir olmak bilmiyen seciyesine uyan bir prensib olarrk yaşamakta dıir ve yaşayacaktır. Bunda en ufak bir. tereddürde bulunma- ga kimsenin bakkı yoktur. Bugün yüksek buzurunuzda bu büyük; inkılâbın, cümhuri- yetin mabiyeti, Türk camlasın da ba İnkılâbin. nasıl tesssüs ve memleket hlesiyatına nasıl tetabuk ettiğini izaha çalışı ğım. Bu suretle cümhurlyeti ve nt İçin cümhuriyetçi olduğu muzu ayni zamanda hissiyatı mıza tercüman olmağa da çalı- şarak ifadeye gayret edeceğim. Hiç şüphesizki, bir ilmi kon fi yapmak iddiasından çok esası; osasların, bu İn tiyene bedelsiz verilir. minen ,,100,000“ | Devrim Konferansları. F A REEN N Sekif> 7 YUT | uzaktayım. Böyle bir iddla bile hepimizin batırımdan geçmemiştir. Sözlerim, bildiğini | ve duyduğuno, dilimin döndüğü kadar bir daha huriyet faziletini beraberco tok- rar etmeğe çalışmaktan kalacaktır. Maruzatımın risinde — görülmesini rica ederim. ifadeye, cüm: ibaret bu hudüd içe bilhassa Bazı mef humların en İyi fade tarzı mahiyetini en mütebarız bir şekilde gösterme yola, onun menşel ve tekâmül safhalarını teebit ilo daha yi mümkün olur. Bende bu sistemi ihtiyar edeceğim. Bugünkü insan cemiyetinin hikmeti vücudunu, beşerin top: lu olarak yaşama İhtiyaç ve zaruretinde görenlerla bata et- mediğl şüphesizdir. Tasan ” tablatın şiddetleri - ve tehlikeleri karşınında, yaşama, hayatını idame küdretini; ancak diğer fertlerin kendi esi, zekâ ve iradesini diğerlerinin ki İle birleştirmekte bulmuştur. Bu için ebedidir. İasan bu yaradılış mahiyetinde zaroret; — beşer | bulundukça, böyle devam ede | cektir. Beşerin topluluk haya: tının bugünkü şekli ve bunu idame vastalarını telâkkt ma- biyeti, evvelden beri, hayatın arz kürresi üzerinde başladığın. dan beri elbette böyle değildi Cemiyetin nizemını, ferdlerin yekdiğerlerine ve cemiyete karşı tarzı hareketlerini, hak ve va- zifelerini tayin ve tesbit eden telâkkiler, insanlık tarihinin, bilindiği zamandan beri gelen bir tekâmülün neticeleridir. Bu sebeble de, bu tekâmül safbaları Özerine umumi bir nazar atfı bugünkü telâkkilerin daha iyi anlaşılmasına, yardım edecektir. — Sonu var — Asılsız Şayia İstanbal, İzmir, Pire ve İs- kenderiye seferlerini yapan de- niz yolları İşletme — İdaresinin vapurlarının gümrük muayene: lerin gene eekisi gibi İstanbul'da yapılacağı bakkındak! şayin asıl- sızdır. zmir ılefterdarlığındau: İzmir körfezinde üç senelik muhammen bedeli 600 lira olan kır deniz volisinde 1 mart 935 tarihinden itibaren 3 sene müd- detle balık uvlamak bhakkı açık artırmıya çıkarıldı. Şartname İs: Açık artırma 935 senesi şubatın 6 inciı çarşamba günü saat 15 te Defterdarlıkta toplanacak arttırma ko- misyonunda yapılacaktır. Muvakkat teminat * metce tayin edilecek bankaların teminat mektupları Hmuayyen tahvil ve bonoları da kobül olunur. 24 27 Hükü- ve devletin 243 7,5 dur, Yerli Bıçak Ve Hassas Terazi Imalâthanesi Hüseyin Usta Hernevi bıçak ve el terazileri toptan ve peraken- de sipariş kabul olunur. Terzi makasları, ziraate ait hernevi alât imal olun İZMİR Kantarcılar çarşısı No. 39 Alâmeti Farika Horozdur.. % İzmir Inhisarlar tütün fabrikası alım satım komisyonundan: Fabriksmız marangozhanesinde bir sene zarfında çıkan tah: yüz bin kilo tahta parçası ile “1000“ bin adet beheri İki kilo ağırlığında çırasız beyaz çem ağacından bo bin kazığı ve ,,200,, kadar eeki teneke ve “1500,, kilaya yakın yanık makiba yağı şartnamesi müclbince uçık pazarlıkla taliblce ibale edilecektir. İsteklilerin ihale gönü olan Şabatın üçüncü pazar gübü eaat önbeşte Alsancak'ta tütün fabrikasına müracsatları.(71) 11. 16. 2127