27 Ocak 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

27 Ocak 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

apu ve Kadastro P's İşleri Ba- ni | Kanunu İle Teşkilât.. Sahibleri Bulunmıyan Emlâk Hak- kında Ne İşler Yeni tapu ve kadastro tahrir Bn yerine kananu mer'iyete girmiştir. teşkilâtın makacizma - İşe süretle ceki yeni | başlı Kanuna g mış bulunüyor B kadastro heyetleri riyasetl ün vanı; kadastro müdürlüğünr tahvil edilmiştir. Bu müdürt D başkanlığında yeniden bir komisyon teşekkül edecektir. Bu sarruf üyesi, belediyeden seçil miş iki fen komisyonda tu üye, icabederse orman memurları — bulunacaktır. Ümam müdürlükten yeni bir emir olmadığı için bunlar eski şmaktadırlar. Yeni kanunun bir maddesine adlarile ça göre yapılan İlâna hibi bulunmıyan gayri menkul- kaydolu: nacak ve on seneye kadar hük- men bak sahibi çıktığı takdirde gayri menkal sahibinin namına rağmen va- İ ler hükümet namına tashih edilecektir. Eğer bı yrl menkül satılmış ise hazine ta rafından bedeli verilecektir. Diğer bir müddeye göre, kadastro mahkemeleri tek — hâ- kim üzerine kuralmaştar. Ka dastro mahkemeleri tahriri mü- | şifahi mü edecektir. racantlerle beraber, racaatleri de kabul Tetkik edilmek tro mübkemelerile ve üzere kadas- kadastro tahrir komisyonlarına vakuaba- | lddislara dit ev- ittihaz idari ve kazal karar edilecek lan İtlraz ve rak ile olunuacak beyannameler, ve lera tebligat, ve rüyet senedlerinin çıkarılacak OK GRR SD NOT UT LA GA K AA AROM ÇAM TLA LA ZOTT BAA C) G TETOE DD KKK SUUT SA OAY 2N AF GARELARR TT SAA ND TT DAN TÇT ERLEA 174 Küfv (küfüv) 1. bekdeş, bekteş, 3. bendeş, 4. benzer, beydeş, 6. değdeş, dekteş, 7. pendeş, 8. denğ, denk, 9. denkdeş, denkteş, 10. 11. yaraşık Küheylân — 1. bidav, 3. sargıl Külâh — 1. börk, 2. egü (ge- celik takkesi man.) Külfet . gunluk, 8. zörakilik arkadaş, 2. nyar, 2. eneş, ağırlık, 2. yor- Külfetsiz — kolay Külfetelzce — 1. 2. kola Külhan 1 otkun, 3 gelişi g ca, kolaycacık, 8. kolayına ocak — (hamam ocağı) 2. tüçken Köll — 1. bütün, dükeli — dükelicük, 3, kamuağ ülk—1. bitevi, 2. büsbütün, çok, 4 türü, 7. hepsi Külliyen — 1. büsbürün, 2. bütün bütün, 3. toptan Külliyet — bütünlük Külliyetli — L artlı, 2. dam, 3, bol, 4. çok Kültür kültür Könh — 1. dip, 2. öz (işin Tübbü man,) 4, mes'elenin esası mün.) Künt — L (kısa ve biçimsiz man) 3. (kısa' ve biçimsiz man) 4. kesmez düğ bar: kök, 3. tös (esas biçimelz, cüce (acu kalınlaşarak — kesmezleşmiş çakı gibi) 5. kısa, 6, kör, (bıvak ve çakı hakkında) 7. kunt (keli menin Türkçe aslı İşte budur. 8. künt Küârdan. 1. diş karıştıra: | göre de gayri Yapılacaktır? kayd suretleri, kadastro barçları, ve haritalar damga resminden muaftır. 1 ikinci kânunda tatbik mev- kline giren yeni tapu kanununa Git isce alım satımında mal me- murü — bulunacek, ediyeye âldse belediyerelsi, evkafa üldsc müdürü evkaf veya noterden verilen — vekâletname lerle vekilleri bulunarak takrir vereceklerdir. denizden yerler, sahibleri tarafın Bo kununa göre dolma dan doldurulmuş İse doldaran lar lehine meccanen tescil edi lecektir. Yeniden doldurmak iİstiyenler | de alâkadar daireden müsande almak mecburiyetindedirler. kadaetro Cemal'in; umum müdürü bay yeni kanunun tatbiki hakkında tet kikler yapmak üzere bugün: İstenbul'a bir tetkik seyahatine çıkması muh Tapa ve lerde İzmir ve temeldir. İohisarlar İzmir başmüdür lüğünden: 38 tanesi Burnava ve 7T ta fabrikalarında 28,1.935 nesi Bayraklı bulunan 465 bidon | pazartesi günü saat 15 de açık İstek- v gün İz arttırma | alacaktır. lilerin teminatlarile mir tohisarlar başmüâdürlüğüne gelmeleri ve bidonları görmek fabrikalara 140 üzere adı geçen 15 18 23 27 uğramaları. Türkçe Karşılıklar —— ——— ——— | cağı, 2. hilizlik, 3. kilir otür. 1. polçok, 2. top, Küre, — | 3. yavarlak. | menkul devlete | bunların | | kan | akdi | olduğunu İlüve ediyor. kanımız Belgrad- dan Geçerken . ——— — Başı 1 Inci sahifede — sefarethanesinde — bir - ziyalet ziyafette — başbakan bay Yevtiç, dışarı İşleri bakanı verilmiş, musvini bay Poriç, Romanya a sefirleri hazır bu Belgrad 25 (A.A) Tür kiye Dışarı İşleri Bakamı Bay Tevfik Rüştü Aras'ın Belgrad'a muvasalatından bahseden Pravda | gazetesi, bu akşamki nüshasında bay Tevfik Rüştü Aras'ın Bel: graddan geçerken birgün — Bel grad'da tevakkufunu bir anane hâsıl görmekten halini almasından olun umuümi sempatiyi memoun olacağını beyau ediyor. Pravda bu münasebetle şun ları yazıyor: Bay Tevfik fırsattan İstilade ederek başbu: Bay Yevtiç ile umumi siyasetl ve — Balkan - İttibadını alâkadar eden mer'eleler hak. kında noktal nazar - teatisinde bulunmuştur. Gazete Bey Tevfik Rüştü Aras'ın uluslar kurunu konse yinin içtimsından sonra vuku bulan bu seyahatinin Roma an- laşmalarile ve bir şark misakı mes'elesile de alâkadar Iskân Muatiyetleri lskân maafiyeti nİzamnamesi vilâyete — gelmiştir. Türkiye konsolosları, Dahiliye Bakanlı" gecın kabulüne müracaat etil. | &i müabacirlerin pasaportlarımı pulsuz ve harçesız vize ederler, Eşya ve hayvanlar için de ayni suretle vesika verilir. yığın. Küreları, — 1. yer, yeryüzü, Rüştü Aras bu | Küvet, — 1. L |Asma çııhuğu Ve Fidanı. ——t »4 » ge— — Bağcılar Bundan Istifade Etmelidirler. Ziraat Bakanlığı buyıl İzmir vilâyetindeki bağcılara parasız dağıtılmak üzere Manisa Asma fidanlığından 50,000 bağ çu- buğu ayırtmıştır. Mıntaka ziraat müdürlüğü beğ çubuğu İstiyen bağcıları — tesbite — başlamı Geçen sene Manisa Horozkö- yündeki Fidanlıkta 35 —5; arasında asma çubuğu yetişti rilmiş ve dağıtılmıştı. Dört se nedenberl Iç görmekte olan as, ma fidanlığı buyıl — 602,000 öklü ba Bt şilrmiştir. | Bunlardan çoğü Manisa bağcı, larına yetiştirilecek ve İspartaya kadar olan sahada — bağcılara da; daha verimli neticeler elde etmek için tedbirler alınmıştır. $ — Rize'de Narenciye f Idan. hğında yetiştirilenlerden 5000 Bürenciy deki buhçe sahiblerine parasız tevzi edilmek üzere İzmir'e ay. rılmıştır. Mıntaka zirsat müdür. löğü fidan istiyenleri başlamıştır. Aydın Şimendiferciler Birliğinin Bir Tavzihi Aydın şimendiferciler birliği başkanlığından aşağıdaki mek tubu aldık. 24.1.934 ve 6123 sayılı ga | zetenizin üçüncü sahifesinin | dördüncü sütununda birliğimize âld yazıların aşağıda şekilde ederim. 1 — Aydın namile bir birlik yoktur. düzeltilmesini rica işçiler — birliği 2 — Halen mevcud Aydın şimendiferciler birliği ise kendi tahsisatile böyle bir — heyet göndermemiştir. Türkçe karşılıklar — ——— ——— — ——— ——— -— ——— 1. cedeş, Lides, — el tan, 2. silepçe. | yedeç. dağıtılacaktır. Asıma f idanlığın- | ye fidanı İzmir vilâyetin. tesbite | yazıldığı | Lüdes kemiği, — 1. öceş, ke- miği, 2; uçurcak kemiği, 'İI' Httti Doktor Zekâi Ibrahim Dabiliye Mutahassısı İkinci Beyler sokak No. 45 Beyler Hamamı karşısında.. Üğleden sonra 3 — 6 ya kader hastalarım kabul eder. TELEFON ! 8808 e Ispanya'dan Alacaklı Olanlar..! Nasıl Hareket Edecek. Türkofleden gelen malâmata göre: 1 — Memleketimizden —İs- panyaya gönderilmiş olan mal- ticaret odasına lardan 1933 yılı 2 inel teşrin önce idkal edilmiş olduğu vesaikle İabut edilecek olanların bloke edilmiş döviz teşebbüs üzerine gününden leri — yapılan tamamen serbest bırakılmıştır. Alâkadarlar bu gibi — mallar İçin evrakı müabite olarak - İs afından panya gümrükleri * verilmiş olan ithalât — vesikasile İspanya hariciye bakanına (Ban. gue Eksrerleur d'Espagne) İspan- ya'daki bir banka vasıtasile baş vurdukları - tüukdirde alâkadar | makam bu mallara aid bloke tamamının serbest edile alacakların bi lmasına — müsasde cektir. 2 — Şimdiye kadar İspan- ya'da oltma nisbetle düşük pa memleketlerin — mallarına Türk Itbalâtına da tatbik edilmekte olan mun- | ralı ve bu asrada zam vergi gene ofisin İspanya hükümeti nezdindeki teşebbüs. leri üzerine kaldırılmıştır. 175 2. öç, 3. Jandarma Zabitlerimi- zin SoyadIları. On beşinci jandarma kasındaki ları soyadlarını yazıyoruz: minta zabitlerimizin aldık Mıntaka jandarma kumandanı kaymakam bay Kümll Mülbakı binbaşı bay Celâl Sü- mülbakı bin- başı bay İrfan Ergüven, 1 inci mülâzim Şemseddin Ersu, dün. cü gınıf H, Rilat Altınışık, 5 inel S. Ha, M. Sabrl Pakulus, İzmir vilâyetl jandarma kumandanı binbaşı Lütfü Baykara, Yüzbaşı bay Hikmet Tüksal, Yüzbaşı bay M., Sabri Aksoy,' Yüzbaşı bay Kâmil Erin, Yöüzbaşı bay Sakib Özdemir, Yüzbaşı bay Ziya Oktay, Yüzbaşı bay İsa Baydar, Yüzbaşı bay İ. Sami Yıldırımı, Yüzbaşı bay A. Kadir Sezgen, Yüzbaşı bay H. Talât Gürer, Yüzbaşı bay — Halil Yüzbaşı bay Hilmi Gürel, Yüz- başı bay H. Hüznü Çetinalp, Yüzbaşı bay Yaşar Yasakul, 1 inci mülüzim bay H. Arif An- daş, 1 İnci mülâzim bay Ab. dürrezzak Kırdar, Aydın vila. yet jandarma kumandanı bin- başı bay İsmail Şener, Yüzbi buy M. Recal Erten, Yüzbaşı bay H. Hayri Akkoyan, Yüz- başı bay Etem Yardım, Yüz- başı boy Hüsşeyin Yinmaz, Yüz- başı bay Nuri Tünçer, Muğla vilâyet jandarma kumandanı binbaşı bay Refik Köstem, Yüzbaşı bay Nuri Ün'al, Yüz. Şaröz, man, Müfettişlik memuru Deneri, , Ö, eksiksiz, 6. gö 2. bodur | 2, amdık, 3 lağı, 2. yer topanı, —I cumur, 2. yer yuvı Kürrevi, burlak, 8. yamur, 4. yuvarlacık. Köni, — 1. olturgaç (umumi olarak — oturulacak yer man.) 2. seki, 3. sekke, 4, sekmen, 5. tapçak, 6. tümse. Köspe, — 1. köftün, 2. posa, 3. otrtu. Küsof, — 1. gün tutkunu, 2. 3. güneş tatol- tom- tutnlması, tutkun, küösurat — 1. teltik, Küstah — 1. börtkün, 2. bu- tur, 3. çekinmez, 4. kendini bil- 5. sıkılmaz, 6. şımarık, 7. gün ması, &. Küsur, kaldık, mez, | utanmaz, Küstahlık etmek — çelermek, Küşa — açan Dilküşa — gönül açan. Dehan küşa — ağız açan. Kişver küşa — ölke a Küşad açma, Küşad resmi — açım, Küşad etmek — açmak. Küşade — açık. Küşayiş — açıklık. Köşayişi hatır — İç açıklığı. Kütah — 1. bidik, 2. kısa, Kütle — L alaman (halk yığını, gayri muntazam asker man.) 2. cıgin, 3. höbek, 4, kamuğ, 5. to- pur hâlk yığını man.) 6. yıganak, 7. yığın, 8. yığıntı, 9. yığına. Kütle, — 1. kıla kıla, 2. öbek öbek, 3, takim takım, 4. yığın, Lâalettayin, — 1. gelişi güzel, 2, kim olursa, kim olursa olsun, 3. ne olursa, ne oluran olsun, Lâbis, — buşmaz. Lâcerem, — 1. bter İstemez, Lâedsi, — merz, Lâakal, — 1. 2. biçolmazsı. Lâmekân y Lâyolaa — 1. bitmez, mez, 2. yok olmaz. Lâyemut — 1. ölgüsüz, 2, öl mez, 3. ölüksüz, 4. ölümsüz. Lâyenkati — 1. ara vermekel. zin, 2. aralıksız, 3. ardı. arası kesilmeden, 4. düz ara, 5. sezik. sİz. Lâyetocezza — bölünmez, par- çalanmaz. Lâyezal olmaz, Lâyaoad — 1. sayılmaz, 2. sa- yısız, 3. tömen (onbin man.). Lâyuhsa — gayılmaz, sayıya gelmez. Lâyahti — yanılmaz. Lâyatak — 1. çekilmez, 2. da- yüklenilmez. besbelli, 2. 1. bellisiz, 2. bilin- enaz, en aszdan, yok, yerslz. tüken- — yok bolmaz, yok yanılmı Lâyüsel, — (sorgüsüz, sorul maz, Lâbis, l 3. giyinmiş, 4. nik, giyinik. Lâciverd, — 1. gök baraz, 2. koyu mavi, 3. şamşa, 4. zenger, giyen, 2. giyimli, giymiş, ©. giy Laf, — X. atıp tutma, 3. konuşma, söz. 2. boş #ÖZ, Baçma, 4 Li kırdı, 5. sav, 6. Lâfügüzaf, — 1. öşek, 2. saç:- ma sapan. Lâfzen, (lâfzan)) — 1. ağır kalabalık, 2. atak, 3. cırlak, 4. çülçene, 5. dilcen, 6. delemenli, 7. geveze, 8. savruk, 9. söyleğen, 10. sözçen, 11. yar Lâfzen — sözce, sözde. Lâfz belâfz — sözü, sözüne. Lâfzı murad — söz olsun diye Lâgar — 1. mk, 8. etsiz, 4, gicik, Lâğe — 1. atlama, 2. boş söz, 3. çürük, 4. saçma, 5. yanılma Lâğvetmek — 1, bozmak, 2. çıkarmak, 3. kaldırmak. Lâğzide — 1. kaymış, 2. sürç Müş. Lâğzidepa — ayağı sürçmüş. Lâğzide olmak — 1. büdürmek, 2. kaymak, 3. sürçmek. Lâğziş — 1. kayma, 2. keyış, 8. sürçme, Lâhik 1. birleşen, 2. katı lan, 3. şimdiki (anbık zıddı) 4. alaşan, 5. ulaşık, 6. yonl (sabık zıddı). Lâhik olmak, 2, yitmek, (deha çok mek man ) Lâbika, — 1. ek (gramer 1sstı lahi olarak — kabul Suffikse - sonek prefikse - önek), 2. ekleme, 3. katkı, 4. takı, abız, 2. ulaşmak, ilhal edillmiştir: başı bay Ekrem Güngör, Yüz- başı bay A. Kadir Okyay, Yüz- başı bay Naci Tarim, Yüzbaşı bay Hakkı Rotop, Yüzbaşı bay Osman Öztürk. Yüzbaşı bay Riza Aydın, 1 inci Miz. bay Fahri Gökçük. Borsa —.. .— Borsada dünkü üzüm ve ze hire satışları aşağıdaki — çekil- dedir. üzüm Satışları Ç. Alıca KŞ KS 120 Müaki, inbi. 10 25 10 25 SA H. Alyott — 14 4 75 47 Vitel )2 50 14 P. Klark — 14 50 Incir Satışları Ç. Ahc KA E 86 P. paci 450 4 50 171 Kooperatif — 4 25 — 4 25 257 Zahire Satışları Ç. Cinsl B d, 4761 Buğday 4 20 Arpa 4 29 Burçak 45 100 Susam n 38 Kumdarı — 4 4800 Pamuk çekir. 3 250 ton &© « 3 764 ken, pala. 219 50 425 99 B.pamuk 55 50 56