February 17, 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

February 17, 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

Manisa icra me- murluğundan: Edibaade bay Abmet Nazif'in Emlâk ve Eytam bankasından ödünç aldığı parays — mükabil bankaya ipotek Gylediği Mani- | ea'da Çoprazı seğir mahallesinde yent sokakta kâln ve tapumun “7- 928'tatih ve 3 kadastro, 97 ekti, 69 yarak gumarasında — kayıtli sağı 2613, arkesı 2618, sola 2611 numaralı arsalar ve hastane önü yolile çevrili kısmen Bbeton, kemen tahta perde ile bölünerek kira evi yapılan kı- “sımlardan birisine. aid-. kapıdan gizilince bir sofa, Iki oda, bod- rom, mutbah ve hala ve diğer kısmın küçük - kapısından - gi- rince ufak bir koridor, küçük bir oda, bir mutbah, bir hala ve diğer kışmın küçük kapısın. dan girince ufak bir korldor, küçük bir oda, bir mutbah, bir. bula ve üst katında bir Bofa, üç oda olan ve her İkl- sine 3000 lira kıymet tahmin olunan bu evlerin —mülkiyeti açık artırma — süretile ve 844 numaralı Emlâk ve Eytam ban kası kanunu mucibince bir de faya mahsus olmak şartile ur- tırması 21 :3: 985 perşembe göndü saat 14—16 da hükümet konağı içindeki dalrede yapıl. mak Üzere 30 gün müddetle satılığa konuldu. — Bu artırma neticesinde satış bedeli ber ne olursa - olsun boreun ödenmesi — tarihi 2280 “numaralı kanunun — mer'iyete girdiği tarihten sonraya müsa- dif olması hasebile kıymetine bakılmıyarak en çok artıranın üzerine İhalesi yapılacaktır. Sa- tış 844 numaralı Emlâk ve Ey- tam bankası kanımun hükümle- şine .göre yapılacağından ikinci artırma yoktur. Satış peşin pa- ra İle elup müşterinden yalnız (yegüne man.) 6. biren, 7. bay, 8. boydak, 9. boyluğ boylak, 10. tek, 11. yalm kat, 12. yalnız. Münferiden — 1. ayn ayrı (lerd, ferd, birer birer man.) 2. Obüşka başka, 3. birer, birer, 4. birin, birin, 5. kendi başına, 6. kendi kendine, 7. tek başına, 8. yalnızca, Münferiden kalmak — sergilmek. Münhal — 1. açık, (yer, İş memüriyet hukkında) 2. açılmış, 3. boş, boşalma, d. çözülmüş, 5. seşilgen. Münhani — 1. avrık, (bükük, bükülmüş, eğrilmiş man. 2. bur- geç, 3. bükük, bükülmüş, 4, eğef. . eğci, Iğri, 6. eğrilmiş, İğrilmiş, 70 İğrik, 8$ kambarlu, 9, kıvrık, C| kayrılmiş, 10. yıllık. p kun (ay için) 5 Münharif — 1. çarpık, 2. de- Bişmiş, 3. eğri, 4. kıyık, 5. sapa, | - sapan, 6. sapmış, 7. yılık. Münbasif — 1. sönük, 2. tat tutulmüş (ay için) Münhat — 1, alçak (arazl hak- kında), 2. açağı, aşağıda, 3. ba verev, 8, — gik, 4. catık, 5. çökek, 6. çöksek, T. engiz, 8. eniş, 9. esik, 10, koy, "ll. oyman, 12. oypan, 13. yasal. Münbedim — 1. bozuk, 2. çö- — kük, 3. obruk, 4. yıkık, yıkılmış. Müzhedim olmak, 1. — çök. mek, 2. kepmek, 8. yıkılmak. Münhemik, — I. dümük, 2. O düşkün, 8. istekli, 4. üstüne dü- 'ııı, üstüne çok düşen. Müncbezim, — 1. bozgun, 2. ç jınsu vermiş, 3. bozguna uğra- yör eee Salra yüzde iki buçuk dollâliyo mas- rafi alımır. İşba gayti menkul üzetinde berbangi bir şekilde hak talebiade bulunanlar elle- rindeki reemi vesalkle birlikte yirmi gön zarfında Manisa lc rasına müracastları — lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sicilince malâm olmadıkça paylaşmadan bariç kalırlar. 9 -3- 1935 ta- rihinden İtibaren şartname bher kese açıktır. Talip olanların yözde yedi buçuk teminat ak. çasşı yeya milli bir banka itibar mektüobu ve 34—1856 dosya numarasile Manlisa icra memur. luğuna — müracaatları ilân olu. nur. H. İş. No. 693 (452) Manisa icra me- murluğundan: Bay Rifat ve bayan Kadri- yenin Emlâk ve Eytam banka- tından ödünç aldığı paraya mu: kabil bankaya ipotek — eylediği Manisa'nın Danişment mahallesi Ula cami sokağında kâln vetaponun 23 eylül 928 tarih ve 25 sıra, 96 zabıt, 105 yvarak numarasında kayıtlı ve Hilmi veresesine borçlarından dolayı ayrıca İeranın 33 2263 numaralı dösyasile hacizli geyri menkuolün kapısından - girilince bir sofa iki oda, güsulhane ve buradan diğer bir. kapı İle çı: kılır geniş bir bahçe içinde bir motbab, bir halâ ve kömürlük ve bhayvan damı ve üst katta bir sofa dört odasmı olan ve müştemilâtile birlikte 3000 lira kıymet tahmin olunan bu evin mülkiyetl —açık artırma sure- tile ve 844 numaralı emlâk ve eytam bankası kanunu — mucl- bince bir defaya mahsus olmak şartile artırması 20.3.935 per- şembe günü raat 14 16 da hü- kümet konoğındak! dairemizde Halli | Izmir sicilli tica- Bu arlırma netlcesinde satış bedeli her ne olursa — olsun borcun ödenmesi tarihi 2280 numaralı kanunüu — meriyete girdiği tarihten sonraya müsa- dif olmusı hasabile kıymetine bakılmıyarak en çok artıranın üzerine ihalesi — yapılacaktır. Satış 844 mumaralı emlüâk ve eytam bankası kanunu hüküm- lerine göre yapılacağından ikinci artırma yoktur, Satış peşin para ile olap müşteriden — yalmz yüzde Ikibaçuk dellâliye masrafı alınır. İşbu gayri menkul üze- rinde her bangi bir - şekilde bak talebinde bulunanlar elle. rindeki resmi vesaik ile birlikte yirmi gün zarfında manlsa ic- rasına müracaatları lâzımdır. Akel halde hakları tapu sicl- Hnce malüm olmadıkca paylaş- madan hariç kalırlar. £.3.935 tarihinden — itibaren — şartname berkese açıktır. Taliplerin yüz de yedibnçuk veya milli — bir mektubu — ve teminat banka 341807 numarasile Manlsa fcra memur akçesi itibar dosya loğana müracaatları ilân olunur, H. İş No. 694 ret memurluğun- dan: (Saba Elbi) ticaret unvanlle izmirde çanğırı çarşısında 18 numarada gez, benzin ve ma: kine yağları ticareti yapan Su: ha Elbinin işbu ticaret unvanı tHearet kenununun 42 nci mad desi mücibince — slcilin 1339 numarasına — kayıt ve edildiği ilân olanur. İzmir eicilli ticaret memur- tescil İzmir ikinci hukuk mahke- metinden; İzmir'de mukim ismall kızı kadriye tarafından Karşıyakuda şemikler köyünde sokağında abdullah aleyhine açtığı boşan- ma davası üzerine tebliğ edil. mek üzere gönderilen arznhal enretile davetiye varakası ika- meçhüal - bulunduğun dan bahsile tebliğsiz iede edil mekle müddei vekilinin vaki binsen bu baptaki tebliğatın — iİlânen arzuhal suretinin mahkeme di vanbanesine talikine ve tahki katın 272935 çarşamba saat ona bırakılmasına karar veril- miş olduğundan müddesaleyh abdüllahın mezkür günde asa- leten veya vekâleten tahkikat nezdinde hazır bulan- | 1i aksi takdirde gıyabi müaamele yapılacağı H. . K.nun tebliğat tevfikan tebliğ makamına kaim olmak üzere ilân olunur. 490 Fotoğrafçılık Makineleri Filimleri Atölyemizde | « Mücssesemizin çektiği fotoğ: raflar, kart postallar ve ağrandi manları t vsiyeden müstuğni gö- Ucuz, güzel, zevkli, te- miz, çabuk, taze iş ve malzeme ile aj Hamza Rüstem Camlarınızı Fotoğraf kâğıt, kart ve fotoğr raf malzemenizi bizden alınız. Mer (| için 1768 çeşit amatör işleri kabul edilir ve en iyi cinsten kâğıt kullamılır. yapılmak üzere 30 gün müddetle satılığa konalda: Türkçe Karşılıklar 5. bozulmuş, 6. sıngın, Münhezim etmek, — 1. basır: mak, 2. baslamak, 3, bozmak, 4. sancmak, 5. sımak, 6. sındırmak. Münhezimen — 1. bozgun ve- rerek, 2. bozularak. Münir, — 1. aydınlatan 2. ışık veren, 3. parlak, d. yaruk. Münkalip, — 1. değişmiş, 2. öğrülmüş. Münkalip olmak — 1. değiş- mek, 2. dönmek. Münkat — 1. baş eğen, 2. bo- yun veren. Münkad olmak — baş eğmek. Münkati — (munkatı) — 1. , arası kesllen (fasılalı man.) 2. arkası gelmiyen 3, kesik, 4. kesilgen, 5. kesilmiş. Müöokati olmak — 1, kesilmek, 2. üzülmek. Bilâ münkat! — kesilmeksizin. Gayri münkatı — 1. aralıksız, 2. sürekli. Münkesif — 1. örtülmüş, 2. tutkun, 3. totulmuş. Münkesir — 1. gücenmleş (mec. dargın man.) 8. kırık, kırılmış, 4. sınık, Münkesir olmuk, — 1. gönül kalmak, gönül kırılmak, 2. gücen- mek, 3. kırılmak, 4. sınmak. Münkeşif, — 1. açık, açılmış, görünen, 3. ortaya çıkan. n # Münkir, inanmıyan, Münçerih, — 1. açık, 2. eğle- nen, 3. sıkılmıyan. Münşerili o Imak, — açılmak. Müntakli, — 1. geçen (birin- llııı birine) 2. kalan (birinden gönül lağu resmi mührü ve F. Temik imzan Türkçe karşılıklar birine) Müntakim, — 1. kakığanlığ, 2 öç alan, Müntefih — miş, üfürülmüş. Müotefih olmak — 1. Şimşek, 2. tümmek, 3. üfürülmek, Münteha — 1. bitim, 2. buç, 3. erim, 4. ket, kit, 5. kırağ, kı- rak (hudat mânasına da gelebilir) 6. kıranğ, 7. kink, 8. son, 9. son, değecek yer, 10. uç. Müöntehap — 1. ayrılmış (ben- zerleri içinde en iyisi olmak üze- re ayrılmış man.) 2. elleme (oşya bakkında) 8. öğürtlenmiş, 4. 8: ründlenmiş, 5. öründü, 6. sayın (İasan bakkında) - 7. m, 8. seçilmiş, 9, seçkin, 10, seçme, 11. tabı, 12, ürüntü, 13. üründülen miş, 14. üyrüm, üyründü. Müntehap olmak — 1. saylan- mak, 2. seçilmek. Müntebi — 1, biten,2. bitmiş, 2 bitiren, bitirmiş, 3. son, 4. sonu varan, sona varmış, 5. sona yetişen Müntebi olmak — 1. bitmek bitirmek, 2. çıkmak, 8. varmak. Müntehib -- 1. seçen, 2. seçici Müntehir — kendini öldüren. Müntesib — 1. çatkın, 2. ka- pılanş. Mönteşir — 1. basılmış, 2. çıkmış çıkarılmış, 3. dağılmış, (haber, eser v.s. hakkında) 4. dağınık, 5. duyulmuş, (baber hak- kında), 6. yaygın, yayılmak. Münteşir olmak — yaygıa ol: mak, yayılmak. Müntin — 1. bozuk, 2. bula- çık, (hastalık hakkında) 3. çirkta, allğkz v A ü 1. şişkin, 2 şiş- Emirler Çarşısı hatı emin ahmed oğlu mes'eleleri — tetkik Büyük meclia lerasına ve Romu şistan ve İtalyan diseler tedir. altında sleybinde faslına keyfiyetinin de mamesi e 23935 263 — lira lâzımdır. belediye 235 emem kokak, 4. kokmuş, 5. koşukmuş, 6. pla kokan. Münzel — 1 indirmiş, 2. gök. ten İamiş. Möozevi — ağlakçı, 2. arzı, 3. ayrıksı, 4. çekilmiş, ö. el çek- miş, 6. elnecen, 7. yalma. 8. ye- tincek. Münzevi olmak — busmuak, Müphem — 1, anlaşılmaz, 2. belirsiz, 3, ikicikli, ikincilikli, 4. ikincirikli, —ikircinli, 5. kapalı, 6. Örtük, 7. üstü örtülü. Müphem söylemek — I. geve- lenmek, (ağzında sözü tereddütle evirip Ççevirmek man.) 2. gü- mermek. Müptedi — 1. taysak, 2. tor, 8. toy, 4, yeni başlıyan. Müptelâ — 1. düşkün, 2. marsak, 3 mubluğ, 4. tütkan, 5. tutsak, (girlftar man.) 6. — tutalmuş, 7. yurgun, 8. yakalanmış. Müptelâ olmak, — dadanmak 2. düşmek, 3. tatulmak, 7. vu- rulmak, 5. yakalanmak. Müpteni, kurulmuş. Müptezel, — 1. aşağılık, 2, bol, 8. değorsiz, 4. dümnük, 5. ucuz Mürsat, — 1. bakma, zelmek, 3. saygı sayma, Müraat etmek, — 1. bakmak, 2. gözetmek, 3. saymak, Mürscsat (etmek), 1. baş vur" mak, 2. döğünemek, 3. uğramak, 4. yanmak, 4 Mürafakat, — 1. arkadaşlık, 2. birgeleşme, 3. birlikte bulunma, 4. yoldaşlık. Müharik, — 1. cetkinşek, 2. 2. gö i"l;l;'a -Habe- - şistan Arasın- daki Ihtilâf.. — Başı 1 inci sahifede — bilbassa İtalya'yı alâkadar edeu hararetli alkış lazla karşılamış olduğu — rapor üze.ine meclisin azasından bir çoğu söz almışlardır. Müteakı- bon Bay Mussolini İtalyan - Fransız itilâflarının ehemmiyet ve mahiyetinden Dubsetmiştir. 15 (A A) somalisi hu- dudunda yeniden birtakım hâ çıkmış olduğuna dalr olan baberler tekzib Gerçi 150 Habeşli Val- val yakınında kâln Siları İşgal bulundurmakta iseler de Habeşliler bu mevkil Afdonl hâdisesinin vukua gel diği gün işgal etmişlerdi. 926 senesindenberi İtalyan idaresi altında bulunan Silar'da garni zon yoktur. Binaenaleyh kan dökülmemiştir. İtalya'nın pro- testoları urusında Siların İşgali olduğu beyan edilmektedir. İzmir belediyesinden: $ — 3500 lira — bedell ke- Hühi karşıyaka yamanlar suyu adet piston rotatif ekilibre veyabat 250 adet tur- bia #lsteminden alınacak olan saatleri belediye encümen kalemindeki keşifname ve şart veçhile açık eksiltme cumartesi saat 16 da izmir belediye dalmi encümeninde açık eksiltme ile alınacaktır. Bu İşe İştirek İçin muvakkat Şartname ve keşifname İzmir başmühendlaliğinden /| alınır. 14 17 24 29 122 n Tw DU SUBAT 17 glll Kurultay Başkan! Kâzım özalp'ın : Seyahati. — Başı 1 Inci sahifede — mızla, vali, C.H.F. başkanı vE garnizon kumundanı Sarayköy" den ve çok kalabalık bir halk kütlesi de durakta karşılamt: lardır. Kâzım Özalp İstikbale gelef ber kuramun önünde durarak Hltifatta bulunmuştur. Akçami gereflerine ülüsevinde bir sü- vare tertib edilmiştir. Isparta, 15 (A.A) — Kurulb tay başkanı Kâzım Özalp bere" berlerinde bulunan zovatla bir- likte bugün saat 15 de Ispar ta'ya geldiler. Kâzım — Üzalp vilâyet sınırlarında İsporlta say” lavları, vali, fırka kumandanı, belediye ve C.B.F. başkanlar! tarafından karçılanmışlardır. Isparta Kurültay — başkanımi büyük — tezahüratla — karşıladı. Şehre gelirken askeri kıt'aları okullar, eporcular ve halk mum" tazam saflar halinde kendile- rini — selâmlamışlardır. Başkat kendilerini — bekliyen — halki$ san'atlarındaki çalışma ve ya çama şartları üzerinde — hasbl: haller yapmışlardır. — Başkan doğruca —hükümet — konağına gittiler. — Vilâyeti, belediyeyik, fırka kumandanlığını, Halk fır- — kasını ziyaret ettiler, — Başkan Ksparta bah fabrikasını ve fabı rikadaki dalmi bhalı meşherial gezdiler. Fabrikanın — çalışması ve İlerlemesi ve halılarımızıli dış piyasalara — satışı - üzerinde izabat aldılar. Başkan Halkevl- Bin çalışmaları üzerinde tet kikler yapmışlar ve Halkevl üyelerile hasbihallerde bulan: — muşlardır. Bu akşam başkal ve diğer konuklar belediyede şereflerine — verilen — ziyafette — bulunmuşlardır. Soysal Savaş Yollarında.. Trabzon ve Kırkağaç't8 Peçe, Çarşaf Kalkıyor: Kırkağaç, (Husasi) — Şehit | meclisi, kıvrak, peçe ve çar | gafların kaldırılması — etrafındi — C. H. F. kaza köngresi diler Hinl kabul etti. Verilen müh: let 15 marta kadardır. Bu ta* | rihten sonra, eski kıyafetle do> laşanlara birincisinde 50 lirayt kadar, ikincisinde daha şiddetli ceralar verilecektir. maf ib; bana hacot kalmıyacağı kut” vetle umulmaktadır. Bir aydanı beri Fırka ocuklarında bunut — için konuşmalar ve — telkinler yapılmaktadır. Köy muhtar 66 çimleri devamdadır. Trabzon 19 (A.Ay — — Şehr rimiz — gençlerinin teşebbüsü — ile dün yapılan bir. toplantıd — Türk kadımının saylav seçtiği ve seçildiği belediye ve umumi — meclislere uza olarak - girdiğİ bugünlerde kadınlarımızın hâlâ çarşaf ve peçe taşımalarımıl — doğru olmadığını — kararlaştır — mış ve bu yolda — bazırlanaii — dilek kâğıdı hali içüimada olap — belediye başkamına verilmiştir: Belediye meclisi başkanı bü — dileği belediye meclisinin rüs' namesine almıştır. Dilek idart encümenine verilmiş olub bele” diye encümebinin ilk toplant!" tında müzakere edilerek bif — karara bağlanacaktır. Terfi Btti.. Vaşington 16 (A.A) — Batafi Makon jeplinin kumandanı mü* lâzim — Herbert — Viley yüzbat! rütbesine muadil olan komat” derliğe terfi ettirilmiştir. KU" mandan — Viley Akran b faclasından — kurtulan — yegât? şçahıa idi.