17 Şubat 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

17 Şubat 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

YNUN Sahite 7 — DU V 12 şusar nnn Son Telyazıları ü ha rsecirDdr — Umumt Harpte Türkiye de Ingiliz Casusları. Yazan: Coni Bohan Haftanın Bir Günü, Bu Meydanda Pek Büyük Bir Pazar Kurulurdu. Büyak Meclislerde Ertesi sabah Rişar; bir gün *velki kahramanı vak'aların Olan Ve dostauz, melcesiz - ola Tek her türlü ümidin söndü Üne emin olmak üzere bulu- TDtn Rişard Henney'den çok farklı bir vaziyette ve Mister Bleakıron kolunda olduğu bal * €Vi gterketti. Çok gık ve ZWrif bir şekilde — giyinmişti. Tünda vücaduna hokka gibi Olaran şık bir bahriye elbisesi, Yaklarında şık bir potin, ba Yüda kahve rengi bir — şapka Yardı. Bünun üzerine kurt derisinden bir kürk geçirmişti Elinde çok güzel bir baston Vardı, Mister Blenkıron'un o nefla *İğaralarından birini de dudak a #rasına sıkıştırmayı — ubüt- Mamıştı. “Peters de İyice sü- İenmiş ve mütevezi bir elbise Rİymişti. Peter'i görenler bu Bün temiz — giylamiş bir hiz- Metçi olduğunu zannederlerdi. İhtiyar Blenkıron herçeyi ta. mamen düşünmüş ve çok ça yanı hayrettir ki bu takımları Londra'dan beri beraber — taşı, mişti. Blenkiron . ve Sandi'nin; Rişar'ın giyinme tarzına niçle bu kadar ehemmiyet verdikleri y yavaş anlaşılıyordu. Pa ter'in elbiselerini Sandi tedarik etmişti ve Peter'e gayet iyl Uymuştu. Dalma müstemlekelerde ya- Hıyanların dillerinde bir — deği- Yiklik hissedilir. İnsan oralarda konuşulan şive İle — temas ede ede kendi şivesini de kaybeder, Ameriksu şivesi İn- Bilizce'den, azçok farklıdır. Fa- kat Rişar uzun müddet musta Mmerelerde yaşamış — olması İti harile şivesini Amerikan — şive *tine benzetmek hususunda müş kölâta maruz kalmıyordu. Rüzgür kesilmiş ve karlar tür'atle erimeğe başlamıştı. As: Ya'nin üzerinde mavi bir sema bötün güzelliğile teressüm etmiş Ve Karadeniz üzerindeki beyaz bulat — yığınları kaybolmuştu. Bir gün evvel tehirlerin en Pls, n sıkıntılısı olarak Rişarı'n Börmüş olduğu İstanbul bugün Felvi ağaçlarının tezyin — ettiği fösünkâr sabillerinde lâciveret Suların yaladığı güzel yalılarile Sök beşüş bir manzara arze İvordu. Tabintin İnsanlar öze Tinde yaptığı tesir çok büyük tür, Ruht bir ihtilâç içinde çır. Pinanlar — hüzranımı — giderecek #a bir. kahkabaya, zulmette Yüzenler yolunu aydınlatacak Parlak bir nara muhtaçtırlar. Tablattaki letalet veym kasvet İr İasanın rohanz da ayni Manzarayı resmediyor. İşte bu Bün Rişar'ın gözleri önünde Sanlanan tatlı manzara ruhun daki bütün astırabı sllmiş ve Onu biş hürriyet havasına ka Vüştarmuştur. Sokaklar dünyanın her tara findan gelen çeşld çeşld İnsan lerla dolu idi. Mahrati biçim de Tuhaf hakt başlıklar altında diğer ordular efradından ayrı bir kıyafet arzeden Türk asker: lerime her taraf'ta tesndüf edile ya az çok Tefrika aumarası.$3() bir | atları üzerinde henüz vapurdan çıkmış birçok | Türk askerlerini takib ediyordu. Fakat göze çarpan bu kalabalık pek pek mkıcı, pek se- fil bir manzara arzediyordu. birçok Alman askerleri taraftan tablatın bu tatlı man: yarasını manasız. — maDasız tey rederken bir taraftan da yanla | rından — gelib geçen — zabitleri selâmlıyor ve kapalı / birtakım pakliyo arabalarını, güzel Arab Doktor Ziya Hamdi Cumadan başka ikfnel bissini — veren — Sönu var — Boğaz — meütahassısı 3-6 ya kudar kabal eder. Beyler hamamı karşım No. 41 TELEFON: 38686 Izmir Defterdarlığından: İssinin — vergi borcundan ötüzü tahsili emval yasasına göre haczedilen hasan hoca mahallesinde osmaniye caddesinde kâin 74 sayılı mağaza tarihi ilândan İtibaren yirmi bir gün müddetle satılığa çıkarıldığından pey sürmek İstiyenlerin defterdarlık tah 428 19 17. 22 27 Beyler sokağı, silât kalemine müracaatları. Açık Arttırma Uzatılması Türkiye Ziraat Bankası Izmir $ besinden: Bankamıza orta veya uzun vadeli ikra rını ödemiyen 52 adamın lebimize b'rinci derecede İpotekli ara- zilerinin bir buçuk ay müddetle satılığa çıkarıldığı ve 14,2,935 perşembe günü saat ondört buçukta bankamıza — ihalelerinin ya prlacağı Anadola gazetesinin 31,12,934 tarihli nüshasında ilün olunmuştu. Lâyık derecede talib çıkmadığından bu açık arttır. manın önbeş gün daba temdidi ve son ihalenin 6 mart 935 çarşamba günü ayni enatte ve gene bankamızda yapılacağı ve talib olanların yüzde 10 pey akçelerile müracaatleri ilân olanur. 491 an borçlu olnb borçla- Tire Malmüdürlüğünden: Bedeli keşfi 2036 Hira 89 kuruş olan İzmir Tireye bağlı bo Bgaziçi hükümet binası inşaatı açık eksiltme usalile münakasaya konmuştur.' Münakasa 26.2.935 tarihine müsadif salı günü saat 15 te ve malmüdürlük dalresinde yapılacaktır. | edileceği | işinde olduğa gibi KA EEĞME A KĞ N Almanya'nın Cevabı Gayri Müsaid Tesir Uyandırdı. Bu Neticeden Sonra Ingiltere Ile Fransa Arasında Yeni Münakaşalar Mı Başlıyacak? Ayasturya — ve çark — mlsakları ile uluslar kurumuna — dönüşü hakkındaki niyetleri de öğre- nilmek İsteniyor. Bu münase- betle 3,2,935 plânının — unsar- larının — birbirine tabi — oluşu tekrar teyid edilmiştir. Teklif. lerin — diğer — kısımları — kabül edilmediği taktirde bir netlceye | bağlanımıyacak olan hava and. laşmasına da ayni şeyin tatbik ilâve — edilmektedir. için bu çart hava diğer işler ten İngilizler üzerinde de noktal nazar tisine mânl olmaz. Şark and. luşması bakkında İse — şünler söyleniyor: Andlaşma, Imzalıyanları mü- tekabil yardıma esas İtibarile Londre 16 (AA) — Al manya'nın ceyabı. — tamamen gayri müsaid bir tesir uyan dırmıştır. Cevabın Fransiz ve İngiliz hükümetlerine derhal bir İstişare — emrettiği — söylen mektedir. Çünkü İngiliz kebi- göre 83 şubatta kurar altına alınan görüş birliğinin muhi ı lâzımdır ve Berlinin vihai cevabı. Fransa ve İngil tere ile müşterekon — mutabık kalınarak tesbit edilmelidir. Böyle bir cevab elzem te lükki edilmektedir. Çünkü Al man notası bir red demek de gildir. — Fakat. — Almanya'nın mecbur etmekle beraber eri şilmek İstenilen gaye elde edil mek şartile yazılış ve tatbikat tarzı alâkadarlar arasında müna kaşa edilebilir. Londra, Silâhların azaltılması bakkındaki Versay muahedeesl- neslne Taliblerin teklifnamelerini ceri seneye mahsaa ticaret odası ve fenmi ehliyet vesikaları ve yüzde 7,5 nlabetinde muvakkat teminatın vezneye yatırıldığına dalr makbuz banka kefalet mek- tabu ile birlikte ayni gün ve saatten evvel komisyon relsliğine vermeleri lâzımdır. . Talibler bu busustaki şartname ve evrakı keşfiyeyi 10 kuruş bedelle Tire malmüdürlüğünden alabilir. Tafsilât almak İstiyenler de B. M. liğe müracaat edebilirler, 470 Muhtelif mevkilerde ihaleleri yapılacak asker ilânları Ankara M. M. v. sat. al, ko. re, den: ? Mart 935 perşembe günü esat 10 te Ankarada M, M. v. gat. al, ko, nunda kapalı zarfla satın alınacağı Anadolu gazete #ile ilâa edilen 100,000 tano portatif çadır İçin yeni yapılmakta olduğundan eksiltme günü yeniden yapılacak ilânlarla bildirilecektir. 487 Ankarı M. M. v. set. al. ko. re. den: Kırıkkalede — san'atlar mektebi binası yenl tediye şurtlarına göre kapalı zarfla iİhalesi yapılmak Üzere eksiltmiye konmuştur. Keşif bedeli 67589 lira kouruştur. Şariname ve keşif evrakı 338 kuruşlak maliye vezne makbuzu mukabilinde vekâ let İnşaat şubesinden verilecektir. İbalesi 6.mart.935 — çarşamba günü saat 11 de Ankarada M. M. v. sat. al. ko. nunda — yapıla: caktır. Muvakkat teminatı 4629 lira 47 kuruşluk banka mek- tabu veya maliye vezno makbuzudur. Eksiltmiye girecekler 2490 kanunu ile ve şartnamede — İsteven birlikte ihale günü vermiş bulunacık 488 şartname otuzbeş sayılı arttırma ve ekalltme vesikaları, teminat ve teklif mektuüblarile en son saat 10 a kadar komleyon reisliğine 11 232 297 4 Doktor Zekâi Tarakçı Dabiliye Mütehassısı İkinci Beyler sokak No. 45 Beyler Hamamı karşısında.. Öğleden sonra X — 6 ya kudear hastalarını kabul eder. vrr anaAN. mamae lardır. nin şartlarımın — galip devletler tarafından tatbik edilmediğine dalr noktadaki İmtihanları şid. detle karşılamakta Fransız İngi liz tekliflerinde Almanya'nın müahedeyi İhlâl eden bareket lerinden bahsetmektea — İçtinap olunduğunu — batırlatmaktadır. Bunun tecasüle değer bir sızlık oldağu — tebarüz mektedir. Diplomasi yollarile İngiltere Aile Fransa arasında derhal istl: şarelere başlanacaktır. Neticede eğer bir İngiliz diplomatının Berline gitmesi lüzümu — büsl olarsa B. Edenin gönderilmesi muhtemeldir. Bununla beraber şimdilik böyle bir ihtimali zan. nettirecek birşey yoktur. Londra, 16 (A.A) — Harlciye Almanya'nın cevabın dan yana herhangi bir mütalen beyanından çekiniyorsa da siya sal mahafilden İhsas olunduğu- na göre, Londra beyannamesinin bir bütün sayılan muhtelif nok. rını birbirinden ayırt etmeği istiyecek bir cevabın iyi karşı- lanması müstebattır. Londra, 16 (ALA) — Seçlel- lerinin karşısında söylemiş ol. duğa bir söylevde hava andlaş masına dokunan B. Neville Çam berlain demiştir ki: — İngiltere girlişeceği taahhüd. lerin hakkiyle altından kalka bilmek için törlü ihtiyaçlara uygün bir hava kuvvetine sahib aygı ettiril nezareti | menfi B. Çamberlatn ayoi zamanda havacılığımızı tesirli yapabilecek kara ve deniz küvvetlerimiz de olmalıdır. Diyerek sözünü bitir miştir. Londra, 16 (A-A) — Royter muhübiri di- | Alman cevabım. henüz — dik- katle tetkike vaklı — bulama- mışlardır. Pek tabii ulbat va- bildirmeden — evel ve bu hal fcab ettire. ziyetlerini Paris'e soracaklar yeni müzakereleri cektir. Londra 16 (A.A) — B, Eden Roma anlaşmalarından ve ikin: el kânundaki —uluslar kuorumu konseyinden sonra Londra gö Ajansının yor kl: Fransız İogiliz siyasi teklif lerine heyeti umumiyesi itiharile kadar verici bir cevab olub olmadığı hakkında karar verilmek için Alman cevabını derinden derl tetkik etmek mühakkak lüzumdır. Müsbet bir cevab Sse ne dereceye memnuniyet rüşmelerinin Avrupa'nın yeni den kuruluşunda ve İtimadın yerleşmesinde yeni bir devre l açtığını söylemiş ve demiştir ki: görüşmelerinin Ve dahada B. Eden söz ulaslar kura: Londra bir devamı vardır. devam olacaktır. lerini bitirirken munun şimdi altı ay evelkin- den daha kuvvetli olduğunu söylemiş ve kollektif sulh els temlioin hiçbir. vakit sulhu za man altına almamış olan küv- vetlerin muvazenesi sistemine şayanı tercih olduğunn ilâve et- projenin heyetl umumiyesi üze rinde müzakerçler tahmin - ediliyor. yapılacağı Fakat cevab sayılırsa yeni bir vazi yet ortaya çıkacak ve bu da mübakkak Fransa İngiltere ara- sında yeni münakaşalara sebeb olucaktır. Londra'dan resmi bir müta elde edilememiştir. N: urlar | miştir. Japon'lar Amerika'da Yerleşmek Istiyorlar... Amerika Birleşik Hükümetleri Buna Karşı Tedbir Alıyor. Vaşington, 16 (A.A) — Japon'ların Şakoda kendi tebasla- rını yerleştirmek hususunda hazırlamış oldukları plân hakkında bükümet mehafili her ne kadar mütalca yürütmekten — çekinl. yorlarsa da bunu soğuk karşıladıkları görülüyor. Birleşik devlet- lerin cenubi Amerika'daki Japon yerleşme hareketine karşı göz: terdikleri hasumet Brezilya'nın bu hareketi dardurma hususun- daki kararına her halde mücesir olmuştur. Halihazırda barbiye nezareti birçek japon'ların Panama civarında yerleşmiş — olmala: rından ötürü bu devletlerle mevcad andlaşmaların — tadiline şid- detle mühalefet etmektedir. saa ——— — Yunan Maarif İstifa Etmiş. İstanbul, 16 (Hususi) — Atl- na'dan gelen — haberlere Izmir'in Imar Programı Hazırlanıyor Belediyece şehrim imarı için bazırlanmakta olan beş yıllık imar programı Özerinde bele diye datre müdürleri tetkikle rine devam — etmektedir. — Beş yıllık programda şehrin içinden geçen kemer deresinin bilhassa şehidlerde denize dökülen kıs minın temizlettirilmesi de var dır. Bataklıklar beş yıllık prog rama göre tamamen kurutu lacaktır. Aydın'da Konferans Aydın (Hususi) Aydın Halkevi salonunda dün akşam da Erenköy kız Hacsi — mezan: larından bayan Cavide Cemll Çoşan tarafından milli edebiyat hakkında bir konferans veril miştir. azırı göre, Yunanlstan Maarif nazırı İstifa etmiştir. Otobüscüler Birliğinden: Benzin Alınacak Ege mımntakası bütün motorlu | Yörük arabalarının bir senelik benzini ihale edilecektir. Benzin bir yerden alınacaktır, Gerek hçi mevcud kumpanyalarden ve ge- rek hariçten bu işi yapabllecek isteklilerin kapalı zarf usnlile Kardiçalı hanında Birlik buy- rukculuğuna bildirilmesi, Zarf - | lar 19 Şubat Sah günü aat ikide açılacaktır. En müsald ve €en İyl teminat gösteren tercih | edilir. (441)13, 14, 15, 17, 18 ui Meyva Fidanları Türkiye va Avrapanın en iyi cins damızlıklarından aşılı hastalıksız ve fenni surette yetiştirilmiş meyva fi danlarile : Aşısız fidanlar İzmir'de Başturakta İzmir ve civarı meyva ve sebze satış kooperatifi tarafından satılmakta dır. Fazla tafsilât almak İstiyenlerin kooperatifimize mü- racaatleri. Konferansı piyanist Hüseyin ve kemanist Orhan Cemal'in bir konserleri takib etti. ZDDNDN CUNLÇAĞAKTAK TIT HUUU DA A DD L L L L LA AA