24 Şubat 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

24 Şubat 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

Adayı *Zabta' Gelen Bir. İ AAA D ÖLEM TYADLTR B” B v Sürü'ğ:Kayık ve Gemilere İnanmıyorlardı Harbe karşı ölüm Solon'un doğduğu Salamin adası Atinalılarla " Megarelller Arasında uzun seneler çedid ve kanlı boğuşmalara sebeb - ol- düktan sonra en nihayet Ma Btrelilerin elinde kalmıştı. Bundan sonca bu adayı 8- Ürdad İçin Atinabıların sarfot. ükleri Payansız gayretler, akıt- tıkları kanlar, feda — ettikleri tanlar, hiçbir semere — vereme- Mİş, üdeta Salamin — sabilleri Âtina ahalisine blaman, meş'um bir müktel keslimişti. Artık — Salamin'in — İstirdadı fikrini ebediyon gömerek balkı Beyhude ölümden, Öz vatanı Mihnet ye sefaletten — kurtar mak düşünülmüş ve bu - fikri hörtlatacak herbangi bir ferde İdam cezası bazırlanmıştı. — Sa lamin'e harb — müteşebbisinin dethal idam edileceği ilân olun Mmuştu. Halbuki Solon kendi vatanı olan güzel Salâmin'in düşman elinde kalmaşına aslâ — vıza Bgösteremiyor, yeni ve kahir bir harble fstirdadına - taraf tar bulunuyordu. — Lâkla — (ikrini açıkça söylese idam edilecek, söylemese vledanı kemirilecek. Ü. Binaenaleyh, İşi — deliliğe vurmak, delirmiş gibi görün. mek yolunü totta. Bu süretle #özlerinin bir deli hezeyam telâkkı edileceğini ve idam edilemiyeceğini de düşündü. Delinin dehası Bütün ahaliye Solon'un de- lirdiğini Işaa — ettirdi. — Sonra başında yırtık ve kirli bir fes, #irtında delik.deşik — bir «lbise, h:;ı'uıdı bir lp.lıe evin- den çıktı. Onu ba halde gören: T, derakab etrafına üşüştüler. üstünde — emirlerin — ve yüksek sesle okundu ğu büyük bir taşın — yanına dalga dalga takıb ettiler. bu taşın Üzerine çıktı. Salamta'i fatirdad mef küresine dalr gayet müheyyiç ve — ateşli bir hitabe İrat etti: — Salamin'li ol ma, keş ki bir Atina'lı olaydım. — Zira, bu takdirde belki bu - derece içim yanmazdı. ,İşte bir Ati Dah ki, Salamin'i kurtarmak #refine, onu — unatmak ve Oüdan kaçmak zilletini tercih ;"'— diye parmakla gösterilir. akat ba kadar — müstarib ve Bİryan olmazdım. ANADOLU Günlük Siyaml Gazete mıııl_'hln KARACA Telgraf : 1 * 3 İemir « ANADOLU 'lefon: 2776 . Posta kutusu 405 Yalge BONE - ŞERAİTİ : Bt 1200, Altı aylığı T00, Üç Y Aylığı 500 kuruştur. Abancr memleketler ( lik abona ücreti 27 İradç FNL Fakat ey Atina'lılar! Siz bu rezâleti kabul edecek İnsanlar değilsiniz. Haydi bizi bu bale sokmuş olanlardan İntikamımı- zi alalım, düşmaclarımızın clle: zinde meyusane ağlıyan — güzel Salamin'1 kurtaralım! Solon'un sözleri — Atinalılaura o kadar tesir etti ki hep birden Salamin'e barb istiyenin İdamı bakkındak! kanunu fesbettiler. Yeniden — müsellâb —kuvvetler teşkil eyliyerek Salamin'i tatir- dada karar verdiler. Solon'u da başkumandan yaparak başlarına geçirdiler. Gafletin akıbeti Teşkit edilen hücum alayları ila birsürü gönüllü kafilesinin başında, balıkçı kayıklarile — ve bir tune de 36 kürekli kadırga İle Salabin “sularına — göçen Solon, adamın önlerinde gemi lerine demir attırdı. Bu âni ve "umulmadık mon zaradan hayret ve telâşe düşen Megareliler, fatlzamsız, perişan bir halde ellâblarına — koşuş- tular. Salamin selerini teşvik ede cek ve battâ bu sefere taraf. tarlığını — eöyliyecek herbangl Atiralı"nın idam edileceği hak- kındaki kanundan sonra, arlık, hele bu kadar çabuk bir hüca ma maruz kalacaklarını - hatır ve hayalo getlemiyen — Megare- Hler tam manaslle gafll aylan mış bulunüyorlardı. Maamaflih bâlâ bu bir sürü kayık ve geminin adayı zabta — gelmiş Atinalılarla — dola — olduğuna Taanamıyacakları — geldiği — İçin gemilerinden birini — Istikşafa çıkardılar. Bu gemi; — Solon donanmasına — pek ziyade yak- Taştığı vaklt, derbul —musadere ve mürettebatı kısmen direklere kismen de küreklere — çekildi. Bu hareket, Solon'un — harbi kazadmak için tasarladığı plân Tardan — birincisinin — tatbikine zemin hazırladı. Solon; bü mü rettebatın yerine en — cesur ve gürbüz Atinalılar yerleştirdi ve onlura; “Salamin — koyuna pek yakın olan bürünün — gerlsine ihtifa — eyliyerek, — kendisinin şehrin arkasındaki ovaya asker çıkarıb — Megarelilerle — ovuda burbe tutuştuğu vakit, körfeze girerek şehri zapt ve — övada barb etmekte olan Megarelilere geriden hücum etmelerini ten bih etti ve bu enfes — İstirdad plâmı parlak bir sürette tatbik edilerek Salamin'in — istirdadı mümkün — oldu. — Megareliler elindeki Atinalı esirler de der. hal serhest bırakıldılar. Sölon burada kartuluş âbidesi maka manda bir. zafer mabedi —İnşa ettirdi. — Sonu var — Cuma Günü Güzel Bir Maç Yapıldı.. Cama günü İzmir Altınordu kulübünün genç takımı Burna- va'ya gelerek — Burnavalılarla bir maç yaptı. Genç takım tak- viyeli olarak gelmişti. Altınordu birinci takımının kuvvetli oyun- cularından olan Âdil, santer- forda oyoıyordu. Oyun Bay Songür'ün — idaresinde ve çok kalabalık bir seyirci — kütlesi önünde yapıldı Havanın güzelliğinden tetifa de ederek İzmir'den de epliyce seyirci gelmişti. Kurşıyaka Kız muallim okulası izcileri Ile Zi rsat okulam müdür, ve talebeleri de seyirciler ura tinda bulonuyorlardı. Saha ter temizdi. dehanın etrafına otur mak için sandalyeler dizilm!ş, her ikf kolenin yanıma bayrak larımızla kulüplerin flâmaları asılaıştı. Çepçevre seyirellerle dolu olan evbeya her ikl takım formalarile çıktılar, Oyun her iki tarafın karşılıklı akınlar!'e başladı. — İzmir'lilerin — yaptığı gorlü akınlar kayda değer oyun mvalllm baştan başa heyecean içinde geçti. Altınordu genç takımı bunca gayretlerine ve İyi aalaşmış bir yaziyette Ooynamasına — rağmen Buroavalılara sıfıra kargı iki sayı He galip geldiler, Hakemin Altnordu genç ta kamı aleyhine verdiği bir pe- paltıyı da Buraoavalılar çeke mediler. Genç takım for hat tının ve bilhassa Âdil'in yaptığı çok gözel akınlar Burnava mü- dafaası tarafından kesiliyor ve HNi santte — ö (l A sAaj Lig Maçlarına Cuma Günü Başlandı. sebeplerden evvelce çıkmış olan Ihtilâflar ortadan — kalkmış ol. duğu için cuma günü Alsancak ve Halk sahalarında Üg müsa: bakslarına devam edilmiştir. llk müsabaka öğleden evel Şarkspor— İzmirapor B takım- ları arasında İdi. Bü müsaba- kaya Şarkspor'lular gelmemişti. İzmirspor takımı seremoci ya parak bükmen galib sayıldı. İkinci müsabaka İzmirspor Şarkapor (A) takımları arasında idi. Gözel bir oyundan — soura bu maçı — İsmirsporlular 4 1 gelib bitirdiler. —— -— gol çıkermalarına mâni oluyor: da, Öyün, seyircilerin alkışları ve misafirler şerefine (yaşa) tadalarile bitirildi, Burnava'da s0n gönlerde bir epor fanliyeli görze çarpıyor, Burnava'nın çok çalıştığı görü lüyor. Top «lanındaki intizam ve sükün çok güzel temin edi- Hyor. Kulübün saha müdürü Buy Enver Atsca çok çalışkan mütemadiyeo aşağı yukarı ko tüyor ve seyireilerin en küçük teferrumtına kadar ber — İstekle- rini yapıyor. Gençleri tebrik eder ve mu- vaffakıyetler dileriz. Federe teşkilâtına tekrar gir mek istiyen Burnavalılar yarın resmen mıntaka beyetine mü rTacaat edeceklerdir. —- Spor kulübleri urasında bazı Göztepe-Türkspor takımları kar- pılaştılar, Pa yıl çok kuüvvetli olan Türkeporluların; Göztepe takımına karşı alacağı netlceye — ebemmiyet — verilmekte — İdi. Oyunun fik zamanlarında Türk- sporlular; — Göztepe — kalesine tehlikeli akınlar — yaptılaraa da gol yapmağa — müvalfak — ola: madılar. Bundan sönra — Göztepe'liler tamamen hâkim 'oynıyarak bir. biri ardısıra dokuz gol yeptı. lar, neticede 9 0 galib geldiler. Günün ea heyecanlı müse- —| bukası Altay - Buca takımları arasnındı oldu. lik devrede Buca'lılar çok « Izmirspor, Göztepe, Altay Takım- ları Galib Gelmişlerdir. Öğleden sonra sast ondörtte * bis g. gözel oynadılar ve Altay kaler — sine tehtikeli akınlar yaptılar, Fakat birlaci devrenin — artala. Tında Altay'lılar ilk gölü yap- miya muvaffak oldular. İkinci devrede Buct'lılar da- be çok çalıştılaran da — Altay'lı: ların dahba - üç gol yapmasına mâbi olumadılar. Bu devrede Buca'lılar du şeref galünü yap: tılar ve oyun &) Altay'ın ga Hbiyetlle bitalş oldu. Oyunun son — dakikalarında Bucaspor — kulübü — oyuncuları gene teblikeli akınlar yapmıya müvaffak — olduler, fakat gol çıkarımadılar. Halk sahasında saat onda — Lütfen çeviriniz — L KOGN < MERE ZUK P NT T YF SD OU CR SADA DU sön ZLT G RCMENET A ZFAL LT TOMANZ GARAĞEK ADK VK DGT DK L AAA ASN LAR T TARTETSLD Z A ONTDK OG TT PUU 260 Türkçe karşılıklar Türkçe karşılıklar 257 ——— — ——— — mra, X. töre, 12. törü (kanun Noktal nazar — bakım, Nezahet — 1. ağrılık, arıtna, | maa. da) 7. Bınar 8. utra, 9. man.) 13. türe, 14. türük, 15. tözük, 16. yasak, 17. yasak, 18. yol, 19. yosun, yusun, 20. yön: Nizama koymak, — tutuzmak, Nizama — tetbik etmek, — tü remek. Nizamı harb, — yasal, yasav. Nizamname, — — 1. salım, 2. tüzülük. Nizamsızlık, — I. başsızlık, 2, düzensizlik, Nizam vermek, — 1. usmak, 2. yasamak, 3. yöntemlemek, 4. yusmak, Nizam üzere, — onat. Noksun, — J. ağman, 2. alık, 3. azalma, 4. azlık, 5. çarkıt, 6. 7T. eksik, 8. ekelklik, 9. çem, ekslme, 10. eksilme, 11. eksik, 12. gedik, ekkik gedik, 13. ka dık, 14. kalık, 16. koğuz, 16, küdük, 17, salkı, 18. seklem, 19. telik, 20. teltök, 21. yela, 22. yelü, 23. yoklak. Naoksanlı, — 1. ekelkli, 2. kınçır, 3. kırisi, &. teltikli, Noksan olmak, noksan gelmek, 1. eksilmek. Noksansaz, — 1. bütüo, 2. eynikele, 3. eksiksiz, . eksük. tüz, 5. teltiksiz. Nokta, — I. ben, benek, (le- ke, Dişan, alâmet man.) 2. bitir. giç (cümle sonundaki nokta İşa: retleri man.) 8. çokik — (tenkit, nokta İşaretleri man.) &. çekim, 5. dıka (afak leke man.) 6. durak (mekân, mevki man) 7. tam, 8. türtük, 9. yer. Notalamak — çekmek, Noktal telâki — Çat. Not (etmek) — bilgilemek. Nota (musikide) — ayalgu. Nöbet — 1. beklenti (nöbet beklenen yer muan.) gez, giz, (defa man, 3. gezek, 4. gezik, 5. gizik 6. kez, kiz, 7. kezek, 8. sıra, 9, sıtma, (atma nöbeti man.) 10. torgara, 11. yol. Nöbet beklemek, kadarmak, Nöbetçi, 1. — bek, bekçi, Z. gözcü, 3, keşik, 4. kesikçe, ke- gikçe, 5. tünnek, (gece nöbetçi man) Nöbetle, sıra İle, Nöbete binmek, bingeşmek, Nöbet, kişik kişi. Nörastenik (nevrastenik) — 1. esirikli, 2. eskirikli, 3. sinlrli. Noha (oühaj, — 1. ak (İlik, 2. çınbır, 3. İlik, 4. özek. Nuhas, — 1. bakır, 2, mis, Nuhasi renk, sır. Nuhuüşet, — 1. katsuzluk, 2. uğursuzluk. Nubusetli, — 1. kutauz, 2. oğarsuz, 3. yaramaz. Nur, — 1. aydın, 2. aydınlık, 3. ıpık, 4. parıltı, parlaklık, 5. yabtu, 6. — yakıt, 7. yaltırık, 8. yarıklık, 9 yaruk, 10. yarukluk. Nutavi — 1. aydın, 2. carık, pirlık yarkın. Nurlandırın, V. aydımnlatan, 2. katlatan, 3. yarutgan. Nusret yardım Nutret etmek, — 1. arka kıl. mak, 2. arka, vermek, 3. barun- mak, 4. yardım etmek, 5. yardım | vermek, (iç temizliği hakkında) 3. örük. lök, 4. elillik Nezaket — 1. iba, 1. incelik Nezaketsiz — ). kaba, kabu saba 2. sarsığ, 9. yobaz Nezaret — 1. asrama, (bimaye man.) 2. bağım, 3. bağış, 4. bakım, 5. bakış, bakıra, 6. gör me, 7, gözetme, (himaye ve İa- Tizür man.) 8. yoklama ( teftiş ve muayene man.) Nezsret ötmek, — 1. seramak, 2. bakmak. 3. görmek, 4. gözet mek, (himaye —man) 5, ıeramak, (blmaye man.) 6. kadarmak, 7. kararmak, 8. — kaygulanmak, (hi maye man.) közetmiek, 10 yokla: mak, Nezf, kanama, kan gitme, Nesibi — 1. an, 2. Gili, 3. silik 4. sözük, Nezle, — 1. burun akmanı, 2. duma, 3. dümeğ, 4. domağa, 5. dumağı, 6. dumağu, 7. dumay, 8. ebgİ, 9. engiv, 10 logi, L1 lagla 12. inme, 13. keskek, 14. sang rağı, 10. satak, 16. uçguk, Nezlel sadriye, — 1. göğüs Ia: mesi, 2. palgam, 3. yelpik. Nezr, (Nezir) — 1. al, 2 alt, 3. bile 4, birge, 5. can, 6. Hley 7. kaş, 8. kat, 9. kıt, 10 gınar, TI tapu, 12. yan, Nezdinde, — 1. barıda, 2. ka- tında, 3. kıtında, 4, kıyında, 5. yanında. Nisf (Nımf) 1. — beldem, böl. dem, 2. buçuk, 3. koltey, (bir çiftin teki man de) 4. kızımtal, 8. orta, G. sanar (bir çiftin teki yokamak iikE Üa yarı, 10, yarım. Nefülleyi, — I. döu buçuğa, 2. dün yarısı, 3. gece yarısı. Nısfünnebar, gön ortası, gün- düz ortası, Nisif yevmiye, — 1. tüççilik, 2. yarım gündelik. Nısfiyet üzre — yarı yarıya Nide — 1. çar, 2. çar, 3. hay: kırma, 4. selen, 5. ses, 6. sürem (harb nidası mao ) Nida etmek — 1. tığıtmak, 2. banlamak, 3. çağırmak, 4. hay- kırmak, 5. Inlamak, İzdamak, kışkumak, 6. seslenmek, 7, met vermek, 9, uodamak, 10. ünde- mek, üü etmek Nifak — 1. bozuşuklak, 2. bölük, 3. dedikodu, dedikoducu- luk, 4. geçimsizlik, 5. ikiyüöz- lülük Nifak sokmak — 1. ara boz: mak, 2. keflemek Nigâh, nigeh — bakış bakma Nigehban — 1. saragucu, — 2. bakan, 3. bakaı, 4. bekçi, ö. esirgeylci, 6. gözeü, 7. gözetlei, 8. koruc, koruyucu, 9. küdeşçi Nihal — 1. Cıvgin, 2. çıtanak, 3. çidi, 8. dal, 5. fidan, 6.sür göün, 7. çıvgal 8. givgin, 9. şivka, 10. tal Nihali — 1. altlık, 2. gönes, B. tabak altı Nihan — ). gizli, 2. saklı, galb Nihani — 1. gizlice, 2, örtün, 3. saklıca Nihan olmak —- 1. danolmak, 2. tulunmak, 3. yoklamak, 4. * RAR