18 Ağustos 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

18 Ağustos 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

Ka FY YAT DA T İ v ş * Sahile — 20 Günde Bir Servetle Bir Aşık.. Fransa'nın Safahet Yerlerinde Gü- zelliğin Oynadığı Rol Büyüktür. Bir — erkeğin, Avrupa'da Biya. ziç — plâjlerına gitmesi çok güç ve masraf ı bir İştir. Buraya gi- decek — olunların ya bir mihrace Te yahud bir dük, bir prens olması Tâzımdır. — Ame- tika'nın — bakır, çanak — çömlek —| vesalre gibi kral- <İği ları da ba İsraf ve masraf yerine gitmeleri calz: dir. Kadınlara ge- Hince; banlar için vaziyet büsbütün değişir. Güzel bir vücuda, güzel bir yöze malik olduktan sonra, beş para bile masraf etmezler. Bu iddiaya madmazel Viki Rovand'ı örnek — gösterebiliriz. Bu kadın Biyariçe Birgân bir beyal — gibi gelmiş, — yirmi gün yiyib içtikten ve üç mll- yon franklık hediye ve çeki cebine indirdikten sonra gene bir bayal gibi gitmiş, hiçbir kimse nereden ve niçin geldi. ğini ve nereye gittiğini öğre nememiştir. Bu genç ve güzel kadının Biyoriç'tekl macerasını çöylece anlatalım; Birgön, olsun hiçbir tarat. Radın Erkekten Azdır. Aralarında tan bir baber verilmediği balde Biyoriç'in en lüks otellerinden olan — Recina-Polos'un büyük kapıtı önünde lüks bir otomo- bil durmuş — ve içinden — gayet gözel bir kadın çıkmış ve Metrd”otele: — İsmim Vikli Parvend, bana debize nazır, birinci katta en Çüke bir dalrenizi — veriniz; Majik banyo da İsterim! Demiştir. Kadın çok gözeldi; bunun Metrd'otel, bu gelen kadının kim veya kimin nesi olduğunu blle sormadan istenilen dayrayı hazırlamıştır. Genç kadın bir sanat sonra Ççok çık ve güzel bir pijama giymiş ve dudaklarında şuh bir tebessüm olduğu halde plâjda bir resmigeçit yapmış ve... Bü- gözler tün arkasına — takılıp kalmıştır! Genç ve gözel kadın, bu resmigeçidi — yaptıktan — sonra, Recino palas öotelinin — gezino- suna dönmüştür. Döndüğünden —on dakika soora, Meter Dotel, beşyüzden fazla telefon müracaatı İla kar. gılanınış ve bütün plâj zengin- leri, gazinoda — kendilerine bir veya birkaç sandalya ayrılmasını rica ediyorlardı. Genç kadın sanki bir ılk matlsi olmuş ve bütün zengin: leri Recino palas - salonlarına çekmişti. Gene aradan on dakika daha geçince İspanyol Margi Dö Los Fades kıymetli hediyelerle genç kadının masasında yer almıştır. Ayoi günün akşamı, maruf ve zengin bir Margi, Viki Ravend gerefine bir ziyafet vermiş ve kıymetli ikinci hodiyeyi de tak- dim etmiştir. İki gün sonra, Viki'nin, bir- fşık tutmustur, hem de hepel milyoner olmak özere!. Bir hafta sonra, otuz kadar seçme ve.... kadın düşkünü er. keği kukla gibl — oynatmağa başlamıştır. On dokuzuncü gün aldığı hediye ve para yekanu 3 mll- yon franga varmış, yirminci gün de Margi İle birlik orta- dan kaybolop gltılııir Hak ve (ANADOL U | Gizli Anlaşma Mı? Ingiltere Deniz Plânında Muhrib velanadolu. Denizaltı Gemilerine önem Veriyor. İstanbal, 17 (Özel) — Deyli Meyl gezetesinin elyasi başmu harriti, İogiltere Şhükümetinin bahri güvenini sağlamak — için beş senelik bir koşaatı bahriye programı tetkik — ettiğini yaz maıştır. Bu makaleye göre İngiltere bükümetl yenli muhripler ve denizaltı gemllerine büyük bir önem verecektir. Beş senelik plân için yeni. den 160 mllyon İngiliz — Hiram tahsisat İcabetmektedir. Geçenlerde, İngiltere hükü- metinin senede yözde 3 faizli 200 milyon İogiliz Uralık bir dstikraz aktedeceğini bildirmiş- tHm, Plân İşte bü İstekrezla tatbik edilecektir. İstanbal, 17 (Özel) — İtalya ile İogiltere asrasında Habeş meş'elesi hakkında gizli bir Tülâf aktedildiği bakkında çıkan şaylaların aslı anlaşılmıştır: İtalyan mehafili, Habeş mes'e- lesi için 1925 de İngiltere İle İtalya arasında gizli bir Itilaf Habeşistan'da Kadının Mevkii.. Yüksek Tahsilliler De Vardır.. Cibanın her tarafında ka dı- nın erkekten çok olduğu söylendi- l halde Habe- şistan'da vaziyet böy le de ğil dir. Erkek çok, ka din azdır. Yapılan İsta- detik lere göre La be çis te n'da 100 erkeğe u- cak 91 kadın düşmektedir. Bunun resmi sebebi, Habeşli- ferin erkek ço çuklara duha faz- la baktıkları ve kız çocakları ih- mal ettikleridir. Fakat bir de gay- ri resmi ve ba- kiki sebep vardır. Habeşistanda esir tcoreti hâlâ devam etmek- te olduğundan kadın u0osuru: esireller nezdinde daha kıymetli bir meta sayılmaktadır. Sekiz yüz bin kilometrelik geniş bir sahada 60 Habeş zen ©i vardır. Bu altmış Habeşin herbirinde kadının mevki ve kıymeti başkadır. Fakat umü- miyet üzere Habeş kızı baba- sna, Habeş kadını'da kocasına son derecede mutldir. Ve Hebeşlatan'da da hangi zenci cinsine mensub olarsa olsun kadın, bir esirden başka birşey değildir. Evde o hizmet eder, tarlada o çalışır, ormanda o odun keser ve İcabeden yer- lere gene o taşır! Kadımın bu esirliği zengin ve yüksek aileler de bile bâlâ devam etmektedir. Habeş aristokrat kadınlarından bir tip.. ve ber İşi çabak kavrıyan bir kadındır. Habeş kadınlarının ptkçoğu Arabistan ve Mısır'da ya kendi arzusu İle, yahut calir sıfatile — çalışmaktadırlar. — Bu kadınlar ber zaman için pat- ronlarını memnun birekmiş- lardır. Misir. otellerinde hiz: met Habeş kadınlarına mahsus gibidir. Otel müdürleri bunlar kadar — kabiliyetli ve — çalışkan ötel — hizmetçlel — bulunumıya- cağında İttifak etmişlerdir!. Habeş kadınları — ekveriyetle dolgün vücatla, sağlam, kalça- lerı iri, güler yüzlüdürler, Ee- nebi — memleketlerde — ecnebl kadınlıra karşı çok — nüzik ve bürmetkârdırlar, Habeş kadım nankör de Rildir. Üzerine aldığı vazifeyi her zaman iyl ve temiz olarak yapar, sütanneliği çok — müşlib birinden haberi olmadan beş Habeş kadını kurnaz, zeki ! kanedir. .- aktedildiğini iddin — etmekte- dirler. Baron Alolizi'nin İma ettik. lerine göre İngiltere hükümetl bu gizli muahede — mucibince İtalyan tomalisi İle Erltre ara- sında bir şimendifer hattı tesls bakkını İtalya'ya vermiştir. Ayni zamanda Çena gölü İngiliz'lerin nüfazu altına girdiğl takdirde [lılyı Haboşlatan'da iktısadi im- tiyazler elde edecektir. Çarşaf ve Peçe İle Savaş Başladı. Aydın ve İzmir Illerinde Bu Orta Zaman Kılığı Kaldırılıyor. İç ilçelerimizle bazı İlçeleri mizde çarşaf ve peçeleri kal- dırmak — Iİçla — önemlt karatlar alındığını görüyoruz. İzmir'de de bâlü çarşaf ve peçeli dola- şan kadınlarımız görülmektedir. Buna manl olmak İçin bayanları- mız arasında bazı teşebbüsler var dır. En kısa bir zamanda çar- çaf ve peçe giyen ve sayısı pekâz olan kadınların bu ha reketlerinin önüne geçilecektir. Hattâ — öğrendiğimize göre İz mir'deki bazı mücssese sahipleri iş İçin müracant edecek olan çarşaflı ve peçeli kadınları İşe almamayı da konuşmaktadırlar, Bugünlerde tatbikata geçecek. lerl de düyulmuştur. Aydın, (Özel) — Aydın şar kurulunun — verdiği karar üze- rine. peçe ve peştemal — yasağı ——" Habeşistan'da kadının mevkl- Bİz ve İtibaraz olması, cskl ve dini an'anelerin İcabıdır ve ba BD'anecin yıkılması, terkedil. mesi de pek güç olacaktır, çünkü dini an'ane ve menfaat bu hususta bâkimdir. Habeş kadınının — siyasi ve medeni bakkı yoktür. Evde, ev harici İşlerden, hele — siyasi mes'elelerden — bahsetmelerine imkân bırakılmaz. Umumilyet üzere, Habeş er- kek çocukları sekiz ay anasütü ve kucağı tanırlar; bu müddet- ten sonra, erkek çocük anne- sinden alınır ve çocuk bakım yurdlarına verllir. Bir çocuk annesinden — bah. sedemez, — bahsodeme — tekdir edilir. * Bu vaziyet, Adla Ababa ve Horar gibi Avrupalıların çok oldukları — verlerde — değişmiş, yarım asırdan fazladır ki bu Iki şehirde Habeş kadım ve mevkli değlişmiştir. Şimdi buralarda kocasile ve erkekle müsavat İddla eden battâ böyle bir hak kazanınış Baboş kadınları vardır.. Bu iki memlekette Habeş kadını erkek çocuklarını kendileri büyütmek bakkını da almışlardır. Her çocuk onikl yaşından ttübaren allâh kullanmak, askeri bazı terbiye görmek mecburl- yetindedir. Bazı yüksek alleler çocukla- rını Avrapa'da, hiçolmazaa M: sır'da tabsil — öttirmektedirler, Avrapa'da, memürlyet yapmış Habeş'lilerin kızları da tahsilde Aleri gltmişlerdir. “Bunlar ara sından doktor kadımlar, öğret- O menler yetişmiştir. Iki gündür tatbika başlanmıştır. Kadınlarımız - sevinçle meden! kılıklarını — alıyorlar, — İlbay Günday: — Bu işte halkın kendisinin İsteyip yaptığı bir. düurum var- dır. Uray bü kararı genel düy: gülardan alarak vermiştir. Ka- rerin tatbikine — başlandı. — iki gündür görülen durum da bu- DU gösteriyor. Aydın urayının bu kararına ilimizdekl — diğer urayların da — uyacaklarını — İşi- diyoruz. Macaristan ve Küçük Anlaşma.. Karşı Cephe Mi Alıyor? İstanbal 17 (Özel) — Peş- son zamanlırda Macrrfistan'da küçük ftilâfa meyil cereyanları aşikâr bir şekil almuğa başla mıştir. Mucar güzetelerine göre kü- çük itllyfa meyl cereyamı Al- mean nasyonal - sosyalistlerinin Macar bükümetine karşı çıkar: dıkları güçlükle: dolayfsfle kuv- vetlenmektedir Macar hükümeti, Alman l sanı görüşülen yerlerde nasyo yonal sosyallat propagandalarile mücadeleye başlamış ve bu sene Macarletan'a gelecek olan 400 Alman tebaalı telebeyi kabul etmemeğe karar - ver: miştir. Fransa'da Bir Gazete Hakkında Takibat Yapılıyor. İstanbal, 17 (Özel) — Bacat de komünist ve amele tarafın. dan yapılan hâdise — dolayıslle genç sosyalistlerin — gazetesinin neşredilmiş olan fovkalâde sa- yısı Fransız zabitası tarafından toplattırılmış ve — gazele — hak- kında kanuni takibata baş lanmıştır. Almanya'da Izdivaçlar İstanbul, 17 (Özel) — Arya ırkına meosüb — Almanlar'la Sami veya, salr ırklara mahsus kimselerin evlenmesi Almanya'da resmen yazak edilmiştir. Bir Tren Faciası İstanbul 17 (Özel) — Ame tika'da Çinçinali He Toledo arasında eklepres trenl Spring- fild trenile çarpışmış 9 kişi ölmüş 25 kişi yaralanmıştır. AUA "A Yazan : Ecsacı K. K Istanbul'da Kadıköy vapurunun FÖ sinde Anadoluyu açtımı, daki, karşımdaki - İstapi rın gözü gezeteme laktan - kulağa: — Anadolu nerede acabaf. Diyorlardı. Tecessün V€ sad altında gezete okü ? yanımda bir bayan: — Müsaade odennllij Dedi, Anadolu'yu gözden İzmir'i hiç bilmiyormatı havadişlerini okurken; — Burası neresi, bü mek?, Dedi, baktım: Baş oturak! güldüm. — Başturaktan galat Güldü, çirkin dedi. evirdi, çevirdi, ( Gör zişler) 1 buldu, okuda, « sötunam,, dedim, orad$ fncirinden — bahsediyo Laf, lâfi açtı, Fener oturayorlarmış — bana ( gözotesinin bir kollekdi hediye edeceğini söyledi. V hım ziyaretlne gideceğim- y) gezetelerine — yan - yan İstavuvl'luları - düşündü! | onların gazetelerini kop't pış alıyoruz. Acaba bizlii matbatından daha mı 469 Başır! bu bayır sözüt? kat odin, hayır! diyorauk bakarsanız betim (HIY"’ . diğime hak voreceksinlt-" X Macarlar, Almanlara (Fransa'da Fi- ' nansel İslâhat teden — verilen baberlere göre, İüretmen de Hü- kâmete Karşı Vaziyet Almıştır İstanbul, 17 (Özel) — ) ea'de, (floansel relahat * yatr ucuzlatmak için bÜP tin yapmakta oldağa müstahsllin şiddetli ©! toe Jmaruz — kalmakta etmektedir. AAmlen'de zirsi terekkği çok muntazam — olan 420 — teşekkölü — ri mürekkeb 420 ma yapılmıştır. Gürültü —olan bu"" Göretmenin hukukunut faza ve müdafansı — kaff rılmiştır. Kişilik b Gazetelere YSSJ' İstanbal, 17 (Özel) — manya bükümeti 11 ağastos tarihli Fransız ? lerinin hepsinin de AlıP girmesl yasak nıl.llıılıl“ Germencik' Hava Kurumuna zılan üyeler Wi Germencik — xı-ı/ dün Aydın bava kurüm? | kanı Ahmed Arkay'nıl lığında halkevi ve bavf mundan bir kurul gele ve köylülerimizle temüt Dün yeniden 190 İ" Bundan önce ow ruma — yaptırılan | Uira bunda — dahil değilyii İşte çok — çalışma görülen kamunbay ” Yalçınkaya, — şarbay a başkını Tevfik çeviref yt rüm başkamı Dr. muu — adına ııull.' Kİ bir ödev sayarım, » 4 .e