25 Ekim 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

25 Ekim 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

Yirmi beşinel yıl No. 6351 CUMA 25 Birinciteârin 1935 1Mit Hergün Sabahları çıkâr, siyasn? gazetedir. Telefon: 2716 Belediyeler Kongresi Dün Ankara'da Iç Işleri Ba- kanı Tarafından Açıldı. Habeş -- Italyan SZLSL LAT L aç Harbı Devamdadır. Ingiltere'de Siyasal Münakaşaların Harareti Artıyor. Intihabat Ya Kstanbol, 24 (Özel) — Avam kamarasında M. Baldvin yeni fatibabattau babhsederek şimdi den 1500 memzed meveud ol duğunu fakat asıl namzedlerln fırka İdrre - heyatinden gösteri- leceğini söylemiştir: Namzedler 4 — toşrinlsanide tesbit edilecek ve İamtihabat fanliyeti başlıyacak ve 3 kâna mnevvelde yeni meclla topla- Bacaklır. M. Baldvin, sözü halihazır Ahtilâfa naklederek demiştir ki: — İnlhaz olunacak - tedbir ler, her üç tarafı, İtelya, ulus lar gösyetesl ve — Habeşfstan'ı memnun edecek - şekilde — ola- daktır. Biz, her vakit küvvetli ol mak mecburiyetindeyiz. Silâh- lanma İhtlyacına dubaliflerin birşey — söylemiyecekleri — gibi hariçten hiçbir. taraf tan İtiraz edilemiyeceği pek tabildir. Mübalefet Somali mes'elesini Eden, Sumucl Hoar nutukları — etrafındı fikirlerini dermeyan etmişlerdir. K Bundan sonra Leid 'E Corç aöz söylemiş ve Baldvin hüküme- tinin Ttalya Habeşi stan ihtilâfında takib eylediği — metodları | tenkid etmiştir. Loid Corç'an söyledikle- K rine göre Sir Samoel Hoar ve lord Eden — ğğ cevab — vermişlerdir. Sir Samoel Hoar, * logiltere'nin — harb İetemediğini ve her ğ İki tarafı — barıştır. | mak İçin elden gelen — göyreti — sarfettiğtol söylemlştir. Bunu mütcakıb Lord Eden söz alarak Lold Corc'un diye- vini karşılamış, — Togiltere'nin Bır Habeş neferi sınırda bekliyor de mevzunbahle etmiştir. Muh telif batibler «öz almışlar ve Uluslar kurümuünün — verdiği tâbi olmaktan buşka Bugün Izmir Takımı Mi- safirlerle Karşılaşacak! Sovyet Sporcular Dün Ziyaretlerde Dünkü çay ziyafetinden bir intiba Dost Sösyet Sporcuları dün Hlbaylık, peril başkanlığı, şar- baylık makamlarile bazı okal- — Sonu 3 ncü yüzde — kında Başlıyor Habeş - çocukları hiçbir şey Eyapmadığını, Ulus- lar kürumunun şereflol kor: tarmağa — çalıştığını ve kendi başına harekette — bulunmadı gını İlâve etmiştir. Avam kamarasında konüş lar, bugün de bararetini muha- faza eylemiştir. İstanbul, 23 (Telefon) — M. Eden bugünkü avam kama rası toplantısında zecri tedbir lerin mütecavize karşı müetelr olacağı mütaleasını izbar ederek; — Söosyeteye dahil bir. dev) fete karşı diğer bic devlet ta, rafından vaki taarroz karşımında müşterek tedbir ahmırsa bu Za- manla tesirinl gösterecek ve mütecavizi düşündürecektir. Demiştir. Bunu — müteakib Lold Cörç'un, Süveyşin kapa. tılıp karatılmıyacağı hakkında İtalya'ya me gibi temlant veril- miş olduğu — svaline şu cevabı vermiştir: — halyaya verdiğimiz temi: nat şudar: lagiltere, sosyete baricinde yalnız başına bareket etmiye coktir. Sosyete kararlarını çe- >| kinen devletlere İngiltere ile beraber bütün dünyaya karşı doracaktır. Mübim hukuük musavalına lstinad eden bu eitem ve zec.- ri tedbirler teşebbüsü herkesce ayni şekilde karşılanmaktadır. Demletir. İstanbul 24 (Çözel) — Parte gezetelı Roma: Parla- Londra ııoıık::ılai peticesinde avam kamarasında doğan vaziyeti sallı pamıpa büyük bir kâr olarak tolâkki etmektedirler. Gazeteler İtalya'nın Bingazl hadudundan saker çekmeğe — başlaması da bu vasiyetin çok sağlam oldu- ğunu İlâye etmekte ve Avrupa ufaklarındaki kara bulutların dağılmakta — olduğunu yazmak: tadırlar: —— Pötl Pariziyen M. Laval'ın tiyasetini tokdirle yadodmek- te ve: — « İhtilâlin sonlarına gel- mekteyiz.» Demektedir. Tataabol, 24 (Özel) — Lon- dra gazeteleri, avam kamara tndaki — müzakerelerden bah. setmekte ve bükümetin — ellâh. — Sonu B ncü yüzde — yrereresecerererAALALA AA e e ae LerALAmA A LA LA AAA LA LA ee AA AAA LALALALA Nüfusumuz 16 Milyon 188,765 SEEEEE DT ETER Yağmur Ve Fırtına Karaburun'da Dl;şen Bir Yıldırım —. ANADOLU Bir Tarihi Tefrika Daha Veriyor —a0 a— Yazanlar: M. Ayhan ve Faik Şemseddin Arkadaşımız M. Ayhan'ın “Haton Hakan,, tefrikan blt. miştir. ANADOLU, her zaman oldağu gibi şimdi de size umul- dağundan çok değerli, Türk terihloin kan, zafer, ihtilâl, aşk ve macera dolu yapraklarını, bir tefrika balinde önünüze serecektir. Mevzuumuz Yenlçerllerdir. Bir vakitler bütün dünyayı titreten ve 'eonraları memle ketin — başına — büyük bir belâ —kesllen — Yentiçerilerin tarihi, eizi çok alâükader ede cektir. Yakında Başlıyoruz üç Zavallıyı Yakıp öldürdü AB6 Dön şehrimize yoğan şiddetli yağmurdan bir aralık şehirde genel hayat darmuştur. Ssat on bire doğru siyah bulutlarla ka- raran göğten bardaktan boşa Urcasına şiddetli yağmur yağ: mağa başladı. Herkes kaçacak bir çatınltı. bir köşe, bucak arayordu. Az sonra dolada yağ- — Sonu 4 ncü yüzde — Barış ümitlerinin Doğduğu Iddia Ediliyor Italya, Bingazi Hududundaki 3 Fırkasını Geri çekecektir. Buna Mukabil Ingiliz Harb Filolarının da Çekilmesi Bekleniyor. Fakat Filolar Akdeniz'de Duruyorlar! Ltanbal, 23 ( Telefon ) — M. Laval, meclle — hariciye en- tümeninde yaptığı beyanatta; Fransa'nın İtalya — Habeş an- Taşmazlığında sosyete paktından, barışın faydasından ve sulh ar zusundan İlham aldığını, 608 Yeteye dahil devletlerden birine tecavüz balinde Uransız siyasa sının, mütecavite karşı sosyete kararlarını - ve pakt ahbkâmını tatbika mecbur olduğunu söy ledikten gonra İtelya'nın, uz laşma için Trablus'taki askerle- Tİbİ gerl çekmeğe karar verdi- Bini bildirmek üzere kendisine izla verdiğini söylemiş ve bu meyanda, Fransa'nın — lagiltere ile olan mesal - teştikinde de vam edeceğini anlatmıştır. Londra kabinesi, Roma hü kümetinin bu kararından ba- M, Eden, M, Şamuel Hoar - | dir. berdar edilmiştir. Fakat bu âna a— — ——— kadar İngiliz kabinesi, Akde- nizdeki barb filolerimim geri çekilmesi bakkında bir emir vermiş değildir. Yalnız, Bald. vlala dün bahriye Tordanu kabul etmesine nazaran bu elhetin görüşüldüğü kuvvetle tahınin edilmektedir. Yeni hasıl olan ba vaziyetin M. Laval'ın beyanatından — ve Londradaki — tebliğlerden — Ro: manın' da baber aldığı — abla: şılmaktadır. Roma efkârı umu- miyesl bu haberi memnuniyetle telâkki etmiştir. Roma efkârı — umumiyesi bütün bunların Paris'teki me- Balnin neticesi olduğuna kanl- 1906 külâh — orrafınna — Sonu Dördüncü yüzde —