25 Ekim 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

25 Ekim 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

!!ılm Sayfa 2 Gz;:mm Birinelteşrin 25# GününTelyazıHaberleri Belediyeler Kongresi Dün Ankara'da Toplandı ——HHK————— Ankara, 24 (Özel) — Belediye kongresi, bugün İç İşleri ba kamı Şükrü Kaya'nın söylevile açıldı.. Şükrü Kaya, belediyelerin bir terihbçesini yaptıktan sonra Cumurluk devrinde belediyelerl: mizin başardıkları İşleri izah etmiştir. Kongre başkanlığına Başbakanımız İsmet Taönü İttifakla seçil dikten sonra rels vekillikleri seçimi olmuş, İstenbul - ve İrmiz şarbayları Muhiddin Üstündağ ve Behçet Uz ekveriyetle birinci rels vekili seçilmiştir. Bundav sonra hayatı ucuzlatma ve belediyeler mıntakalarını imur komleyonları ayrıldı ve geç vakte kadar- çalışıldı. 1 —— Vehib Paşa, İtalyan'larla Muhakkak Çarpışacak Istanbul, 24 (Özel) — —Adis-Ababa'dan — bildirildiğine — göze, Vehip paşa İtatyanlar'la muhakkak surette “çarpışacaktır. Italyan Ordusunda Ve- rem Hastalığı Başladı. k > İstanbul 24 (Özel) — Adis - Ababadan haber — verildiğine göre, İtalyan ordusunda verem hastalığı baş göstermiştir. Ttriya kumandanlığı, lâmmgelen tedbirleri almış İsede hastalığın toves süünden korkuluyor. J urnaleî’ftalya Cenevre — den Karar Bekliyor İstanbul, 24 (Telefon) — Roma'dan - bildiriliyor: Yarı resini Jurnyi D'ltalya gezatesi başmakalesinde Cenevre'de uluslar — s01 yetesinin Habeş mes'elesi için âdilâne bir karar verilebileceği kanastini beslemektedir! Makalede deniliyor ki: “Bu; andlaşmanın daha tam, cesurane ve akılbor — tatbikile kabildi. Dava, İogiltere ve İtalya tarafından başka başka — tefsir edilmiş olmaktan ibarettir. Bazı İagiliz basımının, lagiltere - Ha — beş işleri bakanı Sir Samucl Hoar'ın diyevi hakkındaki —müta- leaları şayanı memnuniyettir. Çünkü; bu diyev için yalmız İtal: lyı’dı değli, bazı İogiliz'ler arasında bile teesüfte bulunanlar çoktur, Bisçok hükümetler; — İngiltere'den tazyik — gördüklerini #öylüyorlar,, Gazete; İngiltere'nin gerek Aels Ababa ve gerek Romua özerin: — deki nüfozüna keydedervk Cenevre kararlarının — zaten İtalya tarafından kabul edilmiş olduğanu yazıyor. ——— —— Ilalyan Tayyareleri Zehirli Gaz Bom baları Atmıyorlarmış., Istanbul 24 (Telefon) — Adua'dan bildiriliyor: Kout Ciyano, — gözetecilere bir diyevinde İtalyaa uçaklarının zehirli gaz kul. — lanmadıklarını ve köyleri bomduman — etmediklerini söylemiş ve demiştir ki: — Ttülyan uçakları; şarapnel kullanıyor. ve bu bombaların patlamasile Habeş'ler kaçmakta, Italyan kuvvetlerinin İlerleme- sinde İyl neticeler elde edilmektedir. Mussolini He Son Pazarlık, Seçim- den Sonra Olacak İstanbul, 24 ( Telefon ) — Londra'da İşsizlerin yoptıkları bir toplantı esnasında: — M, Müssolini ile son pazarlığımız seçimden sonre olacaktır. — O zaman yenlden silâblanmak — mes'elesi mevzabahe — olacaktır. İşsizlerin bunu esirgemiyeceklerini umarız. Dentlmiştir. ğ Habeş’lerın Paris Elçisi Ne Diyor? İstanbal, 24 ( Telefon ) — Habeşlstan'ın Parla elçisl Marsll- ya'ya gelmiş ve gezetecilere diyevde bulunarak: — Babeşlatan'da Belçika'lı söbay hiç kalmamıştır. Hükümetim | — için mevzu ambargonun kaldırılmasından — müteşekkiriz. Bötün " Babeş'ler; — uluslar sosyetesine karşı - gövençlerini muhafara o1 Habeşler, (Müstakil) De Mu- kabilBir Hücum Yapmışlar.. Italyan'lar Da Sebel’de 7 Kilometre Ilerlediklerini Iddia Ediyorlar.. — İstanbal 24 Çözel) — Parls gazetelerinin, Adis-Ababa'dan aldıkları haberlere göre, Sebel bölgesinde bir hücum yapmışlar ve 7 kilometre İlerlemişlerdir. mukabil bir tesrruz yapmışlar ve Italyan'larla celddi surette çarpışarak onları Tic'ate mecbur etmişlerdir. e —) Habeş'lerin Elindeki Silâhlar Ingiliz Fabrikalarının Mamulâtı İmiş. İstaabul, 24 (Telefon) yakiaşmışlardır. —a — İstefani Ajansı bildiriyor: 16 birineiteşrinde yerli italyan kuvvetlerinden bir kısım İle Habeş başıbozuklarından birkaç Ççete arasında barb olmuş, Habeş'ler birdenbire bhücum etmişlerdir. Italyan'lar ilerliyerek Borgana müstahkem mevkline girmişler ve bir müddet sonça yaralı ve esirleri alarak gerl çekilmiİşlerdir. Ayın 17 6lüde Italyan kavvetleri; büyük güçlükleri yenerek Sibeli gölünü geçmişler, Dabledeye Burada hertaraf su içinde Idi. Italyan askerleri bellerine Nütusumuz 16 Milyon 188 Bin 765 dir. Ankara, 24 (Özel) — nüfu: sumuzun; 16 milyon 188 bin 765 kişlden ibaret olduğu ret- men tahakkuk etmiştir. Genel nüfas sayımı neticesi — dün Başbakanlık istetistik umnm müdürlüğünce tesbit edilmiştir. Gece geç vakit İlbaylığa bunut için malümat gelmiş ve İlbay Fazlı Güleç telefonla gezetemize malümat vermiştir. Genel ee yıma göre Türkiye'nin nüfunü 16 milyon 188 bin 765 tir. Bu suretle memleketimizde yedi yıl içinde artan nüfasnmuz iki milyondan çok fazladır ve bu urtma nlsbetl çok öaemlidir. [stanbuld_a İtalyan'lar Habeçler de (Müstakli) de kadar çıkan suların içinden yürümeye mecbur kalmışlardır. Italyan kuvvetleri Dabledeye doğru yürüyorlar. Uçaklar ZBI'BI'SIL Habeş cebbhelerini bombardıman etmişlerdir. Italyan'ların ellerine geçen birçok silâhlar arasında Vikerie markalı Jogiliz mitralyözleri ve domdum kurşunları ile bomaslar - vardır. çetsel de Odiley müstahkem mevklini zaj Habeş'ler Osebeyli nebrloin sağ kıyısına kaçmışlardır. Habeş'lerden elde edilen cebhanelerden çoğu Londra'da Habbey kardeşler Tagiliz fabrikasının mamulâtıd., 4-4 Çü — tetmişlerdir. Azmara'daki Fransız Gazeteciler Radyo Haberleri Verecekler. Istanbul ?4 (özel) — Fransz gazetelerinin doğu Afrikasına gönderdikleri özel aytarlar, yarından İtibaren ber gece Roma vantasile Fransız ahalisine cebhe haberlerini radyo ile vermeğe başlıyacaklardır. Ba gece, aytarlar cebheye — gitmiş bulundukla rından Azmara'daki muavinleri günün beberlerini ayni araçla bildirmişlerdir. Romanya Ambargo lân Btti İstanbol 24 (Telefon) — Romanya hükümeti İtalya'ya karşı ambargo İlân etmiştir. Bu saretle şimdiye kadar İtalya'ya 26 devlet ambargo kararı tatbik etmiş oluyor. Yeniden Beş Vilâyet Ihdas Ediliyor Ankara 24 (Özel) — İçişleri bakanlığınca ihzar olunan pro- jeye göreye yeniden beş vilâyet ve 12 keza ihdas edilecektir. Italyanlar, Trablus'tan Bir Fırka Askeri Geri Çekmiye Razı Oluyorlar Petanbul, 24 (Telefon) — Roma'dan baber veriliyor: Trab: Tasgarb'ın cenup ve gark bü- dutlerinda ikl firka — İtalyan mekerinln tahşit etmesi sebebile Tugilizler'in bu kuvvetlerin geri çekilmesi hakkındaki - dilekle rini Roma hükümeti; bir şartla kabul etmektedir. Bo çart; Ak. denizdeki Togilir donanmasın: dan bir kısmının geri - çekli. metidir. Togiltere; —Akdenizdeki bazı kuvvetlerini geri çekmeyi kabul etmiştir. Londra'dan gelen haberlere göre siyasal çevenler Tugiliz harp gemilerinle geri çekilmesi TAYYARE Sineması"-: BUĞÜNDEN İTİBAREN: KARIO bir bafta müddetle senenin beklenen büyük filmi KA Çok kavretli bir muziği — Görülmemiş danslur — Nofle bir aşk macerası — Mlsml'nin cennet gibi tabli dekorları — fevkalâde tayyare numaraları OYNIYANLAR: Dolores Del Rio — Ginger Rogere — Fred Astatre AYRICA: Foks dünya bavadisleri |Türke» Izahatlı) — Miki (|Karikatör Komik) YALNIZ BU FİLME MAHSUS SEANS SAATLERİ Cuma Cumartesi 15 —17 19 — 21,15 13 — 15 teosilâtlı talebe seansı Fiatlerde Değişiklik Yoktur. Perşembe SO — 40 — Pazar, Pazartesi, Salı Çarşamıba 11,30 da başlıyacaktır. B —1—19 — 2115 BO Kuruştur: mes'elesi bakkında çok ketam davranıyorlar. Ikf büyük kru- vazörün gerl çekilmesi mev'ud olduğu mevzaubabatır. Togiltere barış teklifini ve andlaşmayı M. Museolin!'ye bırakmaktadır. Togiltere, Akdenizdeki kuvvet- lerin sevkülceyş bir kıymet taşımadıklarını; yardımcı — bir kuvvet olduklarını - bildirmiştir. Londra'dan gelen son baber- lere göre Tİogiltere dış İşleri bakanlığı M Müassoliatden yeni teklifler almamıştır. Deyli Kronikli — güzetesinin diplametik mubebirine — göre İtalya Teablusgarptan bir fırka aekerini gerl çekecektir. Fukat bu küvvoti İtalyaya götürml. yecek İbtiyat küvvet olarak Trablusta slıkoyacaktır. Yunanistan'da Plebisit Hazır- lıklarına Başlandı. Taüanbul 24 - (Özel) — At nadan haber - veriliyor: Yunan hükümeti, plebldit İçin şimdi- den — hasırlıklara — başlamıştır. Bügün, birçok şerbaylar, Lon- drada bolunan kral - Jorje tel- greflar çekerek kendisini teb- Banbozuklar |Bir Kasırga Oldu Istanbul 24 (Özel) — Bugün burada bir kasırga olmuş isede zarar vermemiştir. Avukatlar İlk Yağ Gemimiz Ikmal Edildi. Kanununa Ilâve Olunan önemli Kayıdlar.. Ankara 24 ( özel ) — Avu: katlar kanunnna bazı kayıdlar konmuştur, Bu kayıdlara gö- re, avukatlar vekâlet öcretle- rinden doğacak olan ulacaklar için doğrudan — doğruya İcraya müracsat edebileceklerdir. Ad lye — müfettişleri, avukatların yazıhanelerini — tefilş — edebile- ceklerdir. Gene bu kayıdlara nazaran, bundan sonra rosmi dalrelerde avukatlardan başka hiç kimse iş takib edemlyecektir. Avakatlar, sulb, adliye ve temyiz avukatı olmak üzere üs kısma ayrılacaklardır. İstanbul, 24 (Özel) — Göl cük'teki İmalâthanede iik yağ gemlimiz ikmal edilmiştir. Gemi, bugünlerde devize indirilecek. tir. Bu gemi, febrlkamızın ilk — yaptığı gemldir. Bunu, bundan sonrakiler takib edecektir Hükümet Halka Yardım Ediyor. Ankara 23 (özel) — Hükü- met, Kastamoni'deki — muhtaç çiftçilere dağıtılmak üzere 136 bin kilo tohamluk boğday gön- dermiş ve bu hamule, İnebolu fekelesinden çıkarılmıştır. Halk bu yardımı sevinçle — karşıla- mıştır, Cumuriyet Belgrad Kabinesi Bayramı Tatili Istanbal 24 (özel) — Bel. grad'dan baber verildiğine gö — .. ——— Mektebler Pazar- re, sabik başbakan M. Yeviiç, İtesinden İtibaren mühalefet yapmak — Üzere radl- kel partisini teşkil etmiştir. Cebhelerde Hiç- birşey Olmamış. İstanbul, 24 (Özel) — İtal yan generali Debono bugün neşrettiği resmi tebliğde, ceb belerde tem bir sükünet hü: küm sürdüpğünü bildirmektedir. üç Gün Kapalıdır Kültür direktörlüğünden bü tün mekteblere gönderllen bir bildirimde Camuriyet bayramı tatilinin Birinciteştinin 28 Inci günü öğleden sonra başlıyacağı ve 30 ancu günü akşamı vihu- yet bulacağı — bildirilmiştir. BI- maenaleyh Pozartesl günü öğ- Jeden sonra mektebler tatildir. A4,5,6 Yaşındaki Çocuklar için Yusuf Riza Okulu Çoçuk Yuvası Ehliyetsiz ellerden, "rasgeleye bırakılmış bir halden vavru. Tarını kurtarmak İetiyen Ana ve Babalar çocuklarını bu mo- dern yuvanın mütahasms ellerine terketsinler. Yalılar ve Alsancak semtlerinden çocuklar — evlerinden yu- vaya otomobille gelip giderler, Kestelli caddesi No. 80 Telefon: 2914