25 Ekim 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

25 Ekim 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

EATAR L T ÇAA AAA aai SAA Vehip Italyan'larla (Paşa) Muhakkak Çarpışacaktır. L Askerlıge Koşmıyanlar Asılacaktır. Karısı OImıyan Veya Çocuklu Karısı Bulunanlar Da Kocasız Kadın Götürmeğe Mecburdurlar. ı Italyan Tayyareleri Bilhassa Danakil Cebhesinde Faaliyettedirler. 300,000 Habeş Askeri 400 Kilometre Uzunluğunda Bir Cebhe üzerinde Dağılmış Bulunmaktadır. Büyük Çnrpışmalur Arefesındeyız' Habeşistaüda' Esler Kahire 23 (ALA) — Royter Ajansından: Sibeli nehrl boyunca Ras Desta e İtalyan kuvvetleri ara sında müharebe başladığı hakkında çıkan haber ne Ha beşler, ve mne de İtalyanlar — tarafın- dan teyid edilme: miştir. Her halde müfrid bir vak'a devzuubahistir. Cenub cephesi bakomutanı — olan Ras Desta'nın em- rlade 300,000 kişi versa da — bunlar 400 kilometre uzan. luğunda bir. cephe üzerine — dağılmış: lordır. Royter Ajansının Adis-Aba ı badaki aytarı, şimal cephesinde Ingiltere Avam Kamarasındaki Müzakereler Ingiliz Işçileri Kuvvete Baş Eğilme- mesini Açıkca İstediler. Işçi Lideri Italya'ya Çattıktan Sonra (Silâhları Bırak- malı, Mısır Halâsa Kavuşmalı, Sudan Şimdiki Vaziyetten”Kurlulmalı)|Diyor. Londra, 23 (A.A) — Avam kamarasında Samucl Hoar'dan sonra söz alan İşçi partisinian yeni lideri B. Attlce demiş tir ki: Habeşlatana karşı — yapılan tecavüz hareketini takbih eder- ken bir milletin hariçte bir Yakım tecavözlere girişmek su- rzetlle faşizmi öğcetebileceğine inanmıyoruz. — Biz — İtalya'daki bükümet şekline hücum etmek için halibazırdaki fırsattan isti- fade etmek - niyetinde değiliz. Ancak kuüvvete — istinat eden rejimin kanuna İstinat eden re- jlme galib gelebilip gelemiye- ceğl mes'elesi mevzuaubabletir. Bir de kollektif sistem de mev- zaubahlstir. Bu İşte — İngiliz #lyasasının <sası uluslar sosye tesine müzaharet etmek olma hdır. Biz berengi bir devletin azim ve İradesinin üstünde bir otorite meycud olmasını eti yoruz. M. Samael Hosar'ı uluslar #osyetesi mukavelenamesine mü zaheret etmiş — olmasından do layı tebrik ederiz. — İngiliz ef küri umümiyesi emperyalizm aleyhindedir ve gözlerini dün. yada vücuda gelecek olan yen! bir duruma doğra çevirmiş bu lanuyor. Tagiltere'nin Çin - jepon an laşmazbığında takınmış olduğa tayır ve bhareket ile bugünkü hareketl nazarı dikkate alınırsa Togiltere hükümetinin şimdiki bubrundan biraz mes'ol olması lâzım geleceği mütalessındayım. Çin - japon anlaşmazlığı çık- İngiliz askerleri manevrada, nin — mandası altında Britanya tarafından idare edilir görmek İsterim, Diğer taraftan — İogiltero hü- tığı zaman da İngiltere japon ya'yı serbest bırakmıştır. Ayni veçhile Hitler de teşel edilmiş ve bunun sonuca Avasturya'nın adeta İtalya'nın tabli bir devlet haline gelmesine sebebiyet ver miştir. Biz İngiltere — hükümetini evvelâ küyvete karşı müsama hakâr davranmış olmakla itham ediyoruz. İşçi partlal zecri eko- nomik tedbirlerin ve uluslar sosyetesi elsteminin lehtarıdır. Hükümet andlaşmalar ahkâmı- nın sağladığı bir türlü mena fiden feragat etmek ve Nil nehri solarından İstifade etmek mes'elesini uloslar — sosyetesine bırakmak süretile Habeşlstan mer'elesinde kendisini İlgilen diren her türlü anlaşmazlığı ortadan kaldırmak — mecburiye- tindedir. Bon, Mısırı hâlâsa kavaşımuş ve Sudamı'da uluslar sosyetesi Büyük kümetinla bir taraflı bir &i lâhları bırakma — siyaseti taki. betmemiş oldağu, teslihatı için iki milyar İagiliz irası sarfet- miş bulunduğu noktasında 1srar etmek iğterem. Silâhlarını ta mamile bırakmış olan — biricik memleket, Danimarkadır. Biz böyük Britanya'nın ih- tUyaçlarını geniş ölçüde İocele- miye hazırız. Fakat hükümete yeniden ellâhlanmak — için tam bir rubhsat vermiye bhiç te eğin değilir. Londra, 23 (A.A) — Lart- lar kamarasında M. Lodonderry diış dürüm hakkında. İzahat vermiştir. Bu İzahat esas nok- taları (itibarile — M. Hoar'ın vermiş olduğu izahatın ayoldir. birçok müşahidler gelecek bafta yeni bir İtalyan taarru zuna İntizar eltik. lerint bildiriyorlar. Zira” İtalyan vçak- ları bilhassa Dana kil bölgesinde fa: aliyetlerini — artır mışlardır. Hartam, 23 (A A) — Boyter Ajansın den: Habeşlstan'ın batı cenubunda verilen genel — selerberlik emrinde denl- liyor ki: Bu emie olındık. tan sonra — evinde kalaclar asıla. caktır. Bütün erkekler ve mızrak ta- gyabilecek zinde çocuklar Adls: Ababa'ya ;nıdoıllıoelllr Evli Adoa 28 (A.A) — Stefani Ajansı aytarı bildiriyor: Habeşistan — içinde yabancı düşmanlığı günden güne art maktadır. - Söylendiğine göre, Alman ve Amorikalı kervanlar soyulmuştur. Öte tarafta Mogadisclodan .| yollanan bir tolgrafa göre, Oga: den'de geçenlerde cereyan eden harb sonucanda İşgal edilen bir kalecikte bir - İogiliz makineli tüfengi bulunmuştur, Adis Ababa 22 (A.A) — İtal yan uçakları çimal cephesi üze rine aşağıdaki beyannameyi at mışlardır; Tigre halkına.. Krel üçüncü Viktor Emano Yeni Habeş Setiri İstanbnl, 24 - (Özel) — Ha beşletanın — yeni Parle - seliri zevcesi ve İki çocağuyle Mar- silyaya vasıl olmuştur. Sterlin Düşmiyecek! İstenbal, 24 (Özel) — İn- giltere hükümeti, Sterlivin kıy: metini — düşürmek — miyetinde olmadığını - blldirmiştir. Dışbakanlık Müsteşarı Yananistan'da bulunan Dış İşleri bakanlığı müsteşarı Agâh dün İskenderiye seferinden dö. nen İzmir vapurile — şehilmize gelmiş ve ilbaylıkta ilbay Fazlı Gülec'i ziyaret etmiş ve ayol ve ayni vaporla — İstanbul'a geçmlitir. Habeşistanda cepheye gitmek için hasırlık yapan kadınlar erkekler yiyecek taşımak ve yemek pişirmek İçin karılarını ltalyan Tayyarelerinin Beyannameleri. Ras Güksa'ya İtaat Etmeli Imiş. Ha- beş'lerde Yabancılara Karşı Düş- manlık Artıyormuş! elin ve Mussolinin emrlle ge- noral Dö Bono Ras Güksanın oğlu Son Altes Halle Selâsiyeyi Adun ve Takazzo - bölgelerine ilbay tayin etmiştir. İmparator Jan'ın sarayı İtalyan hüküme Fransa - İngiltere birlikte götüreceklerdir. Karısı * olmıyanlar kocasız herbangi bir kadını götüreceklerdir. Çocukla | kadınlar barekete mecbur de- ğildirler. — Fakst bu takdirde | bunların kocaları beraberlerine başka bir kadın alacaklardır. Kötler veya yürüyemiyenaler ve: | yahad imsrak — taşıyamıyanlar muaf tırlar. —— Mareşal Peten Şere- | fine Verilen Ziyafette| Dostluk Teyid Edildi İstanânl, 24 (Özci) — Lon dra'dan bildiriliyor: Mareşal Peten şerefine Lord Derbi tarafından verilon ziyafet dolayıalle Londra'da Franuz İn- giliz dostluğa İlehinde büyük tezabüret yapılmıştır. Lord Derbi; — Fransız - İngiliz dostluğu K göyri kabil taarrauz bir dosn. | <| Taktur, | | Fransız İogiliz dostlağu, bir. ı W birinden ayrılmıyacak derecode ”| ten'le lı İK İK ynkln Ras Guksa tinin yardımlle ihya edilmiştir. Önün emirlerine, bizlm emir- lerimize oldoğu gibi Itaat edi- niz, kuvvetlidir. Demiştir. Lord Kavon'da Mareşal Pe: kadeh - tokuşturduktaa sonra: | — Dostloğumuz kanla yo görülmuş hbarb yoldaşlığından doğmuştar. Demiştir. Büandan sonra, — Fransa'nın Londra sefiri M, Korben: — İngiliz - Fransız dostluğu | 1914 de başladığı kadar kav- vetlidir. Demliştir. 4 Yeni İngiliz erkânıharbiye reisi İstanbal, 24 (Özel) — Ge- neral Sir Kiril Deverey İngiliz erkânharbiyeo umumiye - relei tayin edilmiştir,