4 Ocak 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

4 Ocak 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

Iııd, finun 4 — MNN j mm l ezfe 4 : l'd riht Tefrika: Nak'eden; FAİK ŞEMSEDDİN 10 “ Ateşin Hâkimi Napolyon Bonapart'ın Maçeraları BİRİNCİ KİSIM — HİND YOLU — Yokda — beni musun?, — Ben mi? ditiyorom!. — Burada kalmak bu muhabbetibi fabat ot! — Mümkün' değli, sevmiyor. Senin içla çıl mecburliyetindeyim; yemlin ettim! — Kime?, — Camurlyete! bunları anlamam, bele bü Napolyon'u hiç tanı Bu adam İtalya'da bu kadar Insanın — Ren mam! Nedenf. adamdan Nedent. nefret odi olmadı mı? Ben bu yoruml... Yele coşarak: — Ben öldüreceğim! Diye bağırdı Türe şaşkın bir helle: Benim güzel Bellilotum, böyle söyleme! Rica ederim böyle söyliyerek 1stırabıma »- tırab katma, çünkü benim de elem ve ystırabım. sevinkinden az değildir. Buna İnan! Başı moma gelen bir. felâkettir! Fa kat saadığın kadar gayri kabil telâfi değildir! Gittikten az avdet edeceğim. Emin ol, gidince İstifamı vereceğim. — Neden şimdiden — istifa etmiyor sun? — Çünkü kabul cektir. Hem de gözünde — korkak htemem! — Şu bhalde feda ediyorsun demek olnyor. Seni bu kadar seven uğrunda ölecek olan karını.. — Biraz ve yatırabinin — gevkile onü — öldüreceğim!. #oDra edilmiye amirlerimin görünmek karımı sökünet bulunca benim mazeretlmi anlıyacak ve kabual edeceksin. Benim vazi feye olan merbutiyetlin — here bile beni bir derece fazla se veceksin! — Avdetinden emin olabil. seydim.. — Emlinol, — döneceğim! Se “mİn ruhun beni dönünceye ka dar her tehlikeden gaktır. — Ah.. Ben elemim He ye. mında bulünmağı — tercih — ede rim .. — Ne demek fetiyorsun?. olmak.. koruya — Senin yanında Anlamıyor. müsan? — Benlm — yanımda mi?.. “— Andre... Benim — ruhüm, sevgilim, beni de beraber al! — Heyhat.. — Yokam.. —Beni beraber almak İstemiyor. mosan?. — İstememek mi?. Evet, kal. bimin bütün küvvetiyle İstiyo rum.. Fakat... KTTRTUR A ANADOLU aei ednk e Günlük Siyasal Garete Sahip ve Başyazgam Haydar - Rüşdü ÖKTEM Ümuümi noşriyat ve yazı İşleri müdürü: Hamdi Nüzhet İdarebanesi: İzmir İkinci Beyler sok: C Balk Partisi — binsn .;Ğo Telgral : İzmir « ANADOLU Telelon: 2716 — Posta kutosu 405 ABONE ŞERAİTİ; Yıllığı 1200, Altı aylığı 700, Üç aylığı S00 kuruştur. Yabancı memlekciler için senelik abone ücreti 27 Kiradır. Heryerde 5 Kuruştur. - saretile hizmet ölümüne sebeb PiLşiş : | | — Fakat?.. kat kumandan sabitle- rzla kadınlarının gemilere olın- masını şiddetle yasak etmiştir. — Bunu sana kim tvöyledi?. — Uzun bir emri yevmi de sılıdır. Genç kadın biddetle: — Ah ba Napolyon, bu Na- polyon! . Diye bağırdı. Bu adam den ne kadar nefret ettiğimi sana tarif için kelime bulamı yorum!, . Yenliden sinirlenen genç ve güzel kadın Napolyon aleybine ateşler püskürmeğe başladı: — Ba adam bir ifrit, bir şoytandır. Neden Korsika'da kalmadı?. Kocaman ada nesine yetmiyordu?. Orada kalsaydı, bugün lagilizlerin elimne — esir düşecek ve harb yapmak ser- bestisini bulamıyacaktı.| *“Bizlm gibi, birbirlvi kalp lerinin bütün kuvvetiyle seven. leri ayırmak... Ne büyük bir cinayettir. “Kendisine gelince, çok emi- nim ki kendi karısını; melez Jozefini her halde beraber ala- caktır. — Yanlışın var, Jozefini Fransa'da bırakacaktır. Hem de karısını — fevkalâde — sevdiğine emin olabilirsin... — Bir doefa Mısır'a vardık- tan sonra, karısımı — hüsüsi bir gemi İle getirecektir, sen de buğa emin olmalısın! İtalya ve- ferinde de böyle yapmadı mı?. —Fakat Mısır'la Fransa ara- sında çok geniş bir deniz var- dır, bu denize de İngiliz barb gemileri bükimdir; bunu unut- mamak lâzımdır. — Pekülüâ, Sen korkma, sana bu hüsusta hiçbirşey tevsecüh etmiyecektir. Fakat ben seni takib edeceğim!.. — Mümkün değil!, — Ne için?. — Çünkü İskenderiye'ye ka der geldiğini kabal etsek bile, orada seni Napolyonun adamları görecekler ve hemen Fransa'ya, battâ, geldiğin sefine ile Jade edeceklerdir. — Ya... Böylemi samıyorsun? — Sanıyorum değili, haki- kati söyleyorum! — Hayır.. Benl — Fransa'da bırakmak iİşine geliyor da onun için böyle söyleyorsun! — Belillor... Böyle söyleme.. — Baydi.. Haydi!. Orada benden güzel hurller — vardır, değll mi? — Sen delisin güzelim! — Evet. Hurller.. Odalık: lar... Rakkaseler... — Sultanları bile kendilerine esir eden bin bir çeşid gözeller var. Ben seni iyi bilirim... — Yapma Allah aşkına! — Yemlin ederim ki fikrin budar.. — Bana cidden iftira edi. — Biliyorum., Orada beni caksın! Genç kudin - biran duardu; gözlerini genç mülünma diküi; bağırmadan, ağlamadan; — Andre.. Beni dinlel, Dedi. — Sonu Vat — Biliyorum.. tamamile unuta- Nöbetçi Eczaneler Bu akşam Başdarakta — Sıh- bat, Karantioada Eşref, Ke merde Kamer ve Eşrefpeşada Eşrefpaşa eczaneleri açıktır. Karşıyaka Dedebaşı. (örnek) köyü ulanımda pazar günü sant ondan beşe kadar muazzam bir deve güreşi yapı Tacaktır. Bu güreşe en meşhur peblivan develer Iştirak edecektir. Uğramılan Bu Felâket.: ———n -a— Htalyan'ların Şerefsizce Bir Hareketi Sayılacak — Baştarafı 1 inci sahifede — göstermeğe çalışmaktadırlar, Bu bombardımanın doğardağa İs yan cereyanı gittikçe büyümek tedir. Yakında arsınlasal vlcdanı yani böütün —memleketlerdeki namusla İnsanların harekete getirecektir. Arsıulasal vicdana ald büyük — cereymalar devlet adamlarile — onların ço cukça kombinezoolerimı bir sa man çöpü gibi sürükleyip gö türür. Dolo'da patlıyan bomba ler, mükabelesini — Vaşinhton ve Cenevre'de bulacaktır. Stokholm 3 (A.A) — Bazı İtalyan membalarından yapılan beyanat dolayısllo Dün öğleden sonra toplanmış olun — Kızılhüç komitesinde prene Şarl demiş tir ki; — Çok korkarım ki, İsveç seyyar sıhhiye heyetinin Habe- şistan'da ağramış oldoğu — felâ ket İtalyan'lar tarafından ya- pılan şerefdiz bir hareketin me ticesl mahiyetinde telâkki edil metl İcabedecektir. Seyyar shhiyesini fark gö zetmeksizin Habeş'lere oldağa kadar Ttalyan'lara da hediye etmiş olan İsveç milleti hakiki bir İoflal hissl doymaktadır. Son alınan baberler, İzveç tıbbiye heyetinin evvolce tah- min olunduğu kadar ağır za ylata — oğramamış — olduğunu bildirmektedir. Ancak bu bhal mMütsarrıza terettüp eden me- süliyetin derecesini — hafif lete mez. Arsınlasal kızılhaçın bi- mayesi altındaki birçok Habeş- lerim ölmüş olmasına tocssüf etmekten hali kalmıyacağız. Komite Cenevre'deki kızıl: baça bombardımanın mesuliye tini meydana çıkarmak üzere tahkikat yapması İçin para gön: dermeye karar vermiştir. — Sıh hiye heyetinin gerek memur ve müstahdemlerini ve gerek techlisatını İkmal edecektlir. Stokholm, 3 (Radyo) —lsveç kısılhbaç kurumü başkanı prens Şari, karum komitesinin top- lantısında demiştir ki; “— Isveç milleti bu bare- ketten derin bir Inflsi hissli duymaktadır. Zaylatın ilk ha: berler kadar çok — olmaması taarrozun — mestüliyetini baflf: letemez.,, Komlite, Cenevre'deki kıml. hsça taarruzun — mesuüliyetini meydana çıkarmak — üzere tah- kikat yapması için bir. mahtı- ra göndermeğe karar vermiştir. Stokholm, 3 (Radyo) — Isveç kızılhaç kurumu — üyelerinin yapmış olduğu toplantıda, ulus lar sosyetesi kı aç teşkilâtı- na bir. mubtura —gönderilerek Dolo bomburdımanının tabkik edilmesinin İstenmesine karar verilmİştır. Tokat Başmüdürü Tokat inhisarlar -başmüdür. lüğüne terflan atanan şehrimiz Anbisarlar başmüdür muavini Hüsnü dün şehrimizden ayrıl- mıştır. vledemnı n HABER 'I'İI.SI'ON TELGRAF TELSİZLE Ingiltere'de Iki Fikir Çarpışıyor!. Birincisi, Şımılıkı Vaziyetin Equien Italyan” Methıııdı- Olduğu, Ikin- cisi Şiddetli Tedbirler Alınmnşı Lüzumu Merkezindedir. Londra, 3 (Radyo) — Londra slyasal çevenlerinde Habeş » İtalyan harbı karşıtınde alınacak tedbirler hakkında iki noktai nazar tebaröz etmektedir. Bunlardan birisi İtalyanlar; Habeşistanda zaten akışmış ve fena bir vaziyete düşmüşlerdir. Onun için harba mani olmağa ve tedbirler almağa lözum yoktur, Çünkü bu vaziyette İtalya harbı zaten terkedecektir. İkinci cereyan İse petrol, demir ve kömüre hemen ambargo konarak harbın acele neticelen. dirilmesidir. İngiltere'deki muhalif gezeteciler İkinci cereyanı körüklemekte ve yeni cezri tedbir ler kararları alınmasını İstemekt edirler, Deyli Kronikel gazetesi; İtalya'nıa içiae düştüğü çıkmazdan istediğini, Frans < M. Tn yor. Son olarak İtalya'nın teşebbüsü ile Belçika vuracağı rivayetleri de vardır. Londri a fikirleri malâmdur İngiltere t Kralhınin; Lo Bunların kurtolmak için etrala saldırmak n Londra sefirialn Paris'e giderek M. Laval'la görüştüğünü yazarak diyor ki: T dan kabulüne dra'ya imkâ» görülmü: gelerek uzlaşma İçin baş 3 (Radyo) — Eevening Standaryavn, petrol ve demir smbargosundan bahsederek! “ İtalya'nın Habeş seferinde nihayete kadar devam arzasu karşısında bu tedbirler de diğerleri gibi menfi netlce verecektir. Cihan sulhunu de tehdid edecek mahiyettedir.., Demektedir. — 0- e.0 — M.LavalParis'ten Ayrılır- ken Tema slar Yaptı. —— Parla B (Radyo) — Birkaç gün İstirahat için Overniye hare- ket etmezden evel M. Laval; mülükatta İtalyan sefirile siyast harfciye sarayında Tanus umumi | valisi M, Poyrutay'ı, İtalya'nın Parls sefirini kabul etmiştir. Bu mözakere — yapılmadığı — tahmin edilmekte ve ancak yılbaşı ziyareti oldağa anlaşılmaktadır. İkindiden sonra, M. Laval, Birleşik Amerika harlciye müste şarı Sir Mister Vilyam Flips'i de kabal etmiştir. Londra konfa m İştirak İçin Avrupa'ya gelmiş olan bu zatın refakatinde | ik Amerika sefiri de vardır. Ba mülâükatta da Amerikan kongresinden bahsedildiği tahmin edilmektedir. Mister — Flips'in Amerika bitaraflık kanonu hakkında bazı malâmat verdiği de anlaşılmaktadır. Paris 3 (Radyo) — M. Laval, (Şanoldu) ya hareket edecek ve gelecek hafta Parls'e sarayından burada birkaç gün İstirahat dönecektir. bugün öğleden sonra Kedürse etmiştir. Fransız başbakanı, Nazırlardan Leon Berar ve Paganonda, birkaç gün İçin İstirahat eylemek üzere Parls'ten mülhakata çekilmişlerdir. Muhasara Altında Bulu- nan İtalyan Askerleri —. — Mahsur Askerlere , İtalyan Tayyare- ) ) leri Erzak Atmağa Başladılar Roma, 3 (Radyo) — Stefani Ajansi bildiriyor: Yedi bin kişilik bir Habeş küvveti tarafından muhasara edilen Ual Ualdaki Italyan ordusuna tayyareler silâh ve yiyecek atılmıştır. Taeyyaı tarafından mübimmat, ler Habeş kuvvetlerini mitralyöz lerle taramışlar ve tayyareler bombalar atmışlardır. Şiddetli makabil ateşe maroz kulan tayyarelerin benzin depoları delinmiş, benzin: ler yere akmış, örta pervaneleri fümek mecburiyetinde kalmışlardır. Indiğini görünce darhal hücuma kırılmıştır. Bazı tayyareler yere Habeş'ler, tayyarelerin yere kalkmışlar fakat pilotlar mitral yözlerle mukabele ederek tamiratı bitirdikten sonra tekrar hava Tanmışlardır. Maharebe gece #aat ona kadar devam etmiİş, uçakların bom bardımanına dayanamıyan Habeş'ter mubasarayı çözerek kaçmış lardır, Iki taraftan da ağır Lindberg Kardife Gitti .. Hopman'ın Arzu- hali Alınmıştır.. Londrs, 3 (Rudyo) — Meş hur Amerikan tayyarecisi Lint. berg, karısile beraber Liverpol dan (Kardif)e doğru bareket etmiştir. Nevyork, 3 (Radyo) — Tem- yiz mahkemesi, Lintberg'in ço- euğunu öldüren Hopman'ın ar- zabalini almış ve kendisile ko noşmak üzere dört kişilik bir heyet göndermiştir. Bu heyet, kurtulması için mahküma sır. ribi Vça ctmesini teklif ede - cektir. Hopman'ın allesi, kocasının ylat kurtulacağını ümld etmediğin- den bugün Berlin'e dönmek İçin yola çıkmıştır. dır. Italyan Tay yarelerı Şimdi de havuları Bombardıman etmişler Dessi, 3 (Radyo) — Cenub cephesi kumandanı, general Na sibu İtalyan tayyazelerinin Da gabar'an tahminen yirmi mil cenabunda Gülale ve Sarabene kuyularını bombardıman ettik lerinl bildirmektedir. Habeş'lerden beş kişi ve 19 deve ölmüştür. Ağahan'ın Teklifi Bombay 3 (Radyo) — Tagil tere hükümeti, Hindistan'da krallık mümcesili tayin edilme sinl İstiyen Ağahan'ın teklifini reddeylemiştir. Ingiltere'de Italyan'ların Mağlüp Olacak- ları Kanaati Var Londra, 8 (Radyo) — Mil- letler cemiyeti konseyinin 23 İkincikânun toplantızı dolayıslle Togiltere'de İkl cerayan vardır. Birincisi, İstleale Tüzum ol- madığı ve şimdik! — zecri ted birler - ve Habeşls tan'daki fona vaziyeti dolayısile harbın esasen kendi: liğinden düşeceği merkezinde- dir. Ikinci cereyan İse, petcola, demir ve çeliğe derhal am- bargo konularak harbın bemağ bitizilmesi lehindedir. Mubhalif gezetelerde bu İkinel cereyamı tutmaktadırlar. Mussolini Berlin elçisile konuştu Roma, 3 ( Radyo) — Mur- Ttalya'nın askeri | solini, bugün İtalya'nın Berlin sefiri (Atoliko) yu kabu etmiş, ve uzun müddet konuşmuştur. Polislere Konterans İzmle poltelerine verilmekte olan meslek — konferanslarına dün de — Halkevinde deyam edilmiştir. Dünkü konferansın mevzaa — (Ceza mahakemeleri) idi. Yöze yakın polisin bulan- duğu bu konferans - kendileri İçin çok İstifadeli olmuştur, L. Corç Fas'ta Paris, 3 (Radyo) — — Fas'a gitmiş olan sabık İngiliz dışlş- lerl bakanı Lold Corç, bu hu- valideki —seyahat ve ikametini temdide karar vermiştir. Beşler Komitesi Reisi Roma, 3 (Radyo) — Uluslar sosyetcsl İspanyı murahhası ve Beşler komltesi rolel M. Ma- daryagana bügünlerde komtte relsliğinden İstifa arzusu İzhar etmiştir. Cinayet Fehmi Adında Biri, Bir Kahveci Çırağını öldnrdü. Dün gece, topultruda sant 23 raddelerinde Fehmli — adında bir şahısla kahveci çırağı Hü- seyin arasında bir münezsa çıkmış ve neticede Fehmi Hü- — ğ seyini bıçakla öldürmüştür. Ka- — ti derhal yakalanmışlır.