4 Ocak 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

4 Ocak 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

eştaci yi No. 6414 Cumartesi İkiıcl kânun 19386 Kaybolan Fransız Tayyarecileri Mısır Çöllerinde Bulundular. Simal Cephesinde İtalyan Kuvvetleri Çekiliyor. Habeşler Iki Italyan Tayyaresini Daha Düşürdüler. — —a0 00 - Italyaa'lar'dan Bazı Zabit Ve Askerler Habeşlere Teslim Oldalar. Italyan İ Bombardımanı Devamdadır, Telefat Azdır. Cenub Cebhesinde Sükünet Var. İstanbul, Loa dra' İtalyanlar şimal cebhesinde bü yük — hezlmete ric'ate başlı 3 (özel) - oğramışlar ve aşlardır. Harar 3 (Redyo) — İtalyan | kuvvetlerlnden 6G sabay — İle yerli 120 asker Habeşlere kuçınışlar, teslim ol muşlardır. Londra, 3 (Rsdyo) — Roy ter ajansı bildiriyor: Adis Abu- badan — gelen baberlere Habes kavvetleri — Makalle'ye doöğrü — İleri harekine etmektedirler. Ras kuvvetleri — karşısında kuvvetleri Makalle'nin ve cenubu — garbisinde geriye çekilmektedirler. Ras Mülegeta küvvetleri Av ropa askeri terbiyesi görmüş ve İmparatorun — mubafaza alayına mensob muotazam sekerlerdir. Dessle'den şimale doğru İler- Hyen İmpuratoron — mobafaza alayı küvvetleri — özerine — İtal yan tayyareleri şiddetli bir ha. evm yapmış ve bombardıman etmişlerdir. Ba hücumda tay- yareler yangın bombaları da kullanmışlarsa da Habeşler ara sında mübim bir tesir yapama mışlar ve zaylata sebebiyet ve- Tememişler. laparatoran — yöğeni — İdare- sindeki 12 bin kişilik munta- 12 sobay ve devam Mülegeta İtalyan cenab Prmre ee erereLArALArEALALALA A AA AA LMAA AA LA LALALEALALAKA öre, | verilen haberlere göre, | Rabeş'ler yaralılarımı taşıyorlar zam küvvet te Ras Mülegetaya yardıma gelmektedir Adis Ababa'dan gelen haber lere göre ell ellâh totanlar ta mamen selerber edilmiş ve se ferberliğe İcabet etmiyenlerin de bunun sebeblol İzeh etme lerl bir beyanname İla — bildi rilmiştir. Adis Abubu hükümetinin res miğ bir tebliğine göre,JMukalle cemubunda bir Dalyan tayyaresi çok alçaktan uçarak bombar- dıman ederken Habeş topçuları tarafından düşürülmüştür. Tay yarede bulunan iki — tayyareci ölmüştür. Habeşistan'ın şimali garbisin de Volka civarında çok aşağıdan açarak bir köydeki halkı mit ralyöz ateşiac tutaa iki İtalyan tayyaresine — halk ' mukabelede bulunmuş, bu tayyerelerden biri düşmüş ve dört tayyercel ül Mmüştür. Ogaden cephesinde: Cenub - cephesinde — fkaliyet geyet ezdir. Yağan — yağınurlar dan hertaraf çamür deryası halindedir. İtalyan kuvvetleri nla İlerl bhareketleri için her balde Tâzım olan tank ve zırhli otomobiller bu şeralt altında yerlerinden hareket edememek tedirler. Dolo - ck da — Raa Dosta” nn — Somali'ye — hücumundan korkan İtalyan'lar bu — mınta: kada mübhim bir kavvet tatmak mecbürlyetlel — duyduklarından sağ cenahtaki kuvvetlerden bir çoğunu buraya göndermişlerdir. Oncun için seğ ernahtan bek lenen mühlm faaliyet gösterlle memektedir. serererereLALmı Fransa Eski Muharipler Başkanı Diyor Italya Aklıselime Dönmelidir. Tehdid- veste vonb tü leri Fransa'da Tesir Yapamaz! Diğer Taraftan Vatikan Zecri Tedbirlerden Müteessir- — dir, Ziyaretçileri Azalmıştır Ve Kredi Bulamıyor. Tayyare İle Uzun Bir Seyahate Çıkan Fransız Müellifi, Parls, 3 (Raedyo) — Alınan ı miş ve demiştir. ki: haberlere göre Vatikan selâhi — yeltar mehafillerinde Bıbq Abtllâfinın bhalli ümldleri ver dır. Şimdiki halde bütün ümid. — ler Belçika kralının Londra seyahatindedir. “Övre gazetesine göre Vatiksn; İtalya'ya tatbik edilen — zecri tedbirlerden çok müteeslir ol- — Mmüştor. Bu yüzden Varikan'ın ziyaretçileri fevkalâde azalmış ohir, Bu ziyaretçilerden Vatikan mühim banlât elde — ediyorda. — Popalık; bankalardan esklsl gibi kredi temin edememektedir. İtalya hükümetile papalık — mada bir mali mukavele yapıl. dıiğı öğrenilmiştir. Temin olun — döğüna göre bü muükavele İle — İtalya; — Vatikan — hükümetlne yerdım edecektir. Parlı, 3 ( Radyo ) — Eski muharipler başkamı M. — Tiso / geözelecilere beyanatında İtelya gn akliselime dönmesl lâzım .ıldlılıl. her geçen günlerin 'dan açık tebditler getir- Uıı. komşularını, — bilbassn — Fransa'yı tehdit ettiğini söyle. Öze yapamaz. — Bunlar Fransız'lar tinde — hiçbir tesir Fransa'nın İtalya için bir bar ba girmesine kim (Evet) diye bilir. İtalya İse bunu İstiyor. ' | Ttalya'dır. | devleti, meselâ Franaa, Pnpa onbirinci Pi Habeş — mes'elesi İtalya — için mühlmdir. İtalyan'lar; — kendi ölümlerinin Avrupa'nın ölümü olacağını söyliyorlar ve bunun neşidesini — yazıyorlar. sıin İtalya için bir. harba gir mesine ne İmkün vardır, ne de şuurlu bir barekettir. Fransa: Paris 3 (ALA) — Eski mu haribler başkanı Plchot gazete. lerde neşrettiği bir Italya'nın aklı selimine müracaat etmektedir. Plehot diyor ki; — Her geçen gün bize İtal ya'dan Fransa'ya karçı ihtarlar makülede, | dhler getiriyor. Bu hareket ne dürüsttür ne de muvafıktır. ve Fransız'lar — özerinde — hiçbir tesir yapamaz. — Müssolini'nin kendi memleketini, Fransa'yı ve diğer devletleri bir. harbe #ürükleyib sürüklemiyeceği sva llce Bugün , Evet, cevabı ve rilebilir. Bo har; tehlikeye en ziyade meroz bulanan gone HBiçbir. müstemleke Habe şletan'ın — fethinla İtalya — için bir hayat memat mes'elesi ol duğuna — İnanmaz, — İtalyan'lar girmiş — oldukları çıkmazdan kurtulmak için dramı ileri gö türüyorlar, İtalyan'lar, Avropa nn ölümü demek olan kendi milli ölümlerinin methiyesloi yapmaktadırlar, Buna ne lözüm yar ne de çanrlu bir harekettir. İtalyan sürari kuvvetlerinin cephe hareketlerinden.. Rat Nasibu'nun — gönderdiği baberlere göre, İtalyan — tayya reteri Calula mevktindeki Hubeş kuvvetlerini -bombalamışlardır. Buruda 5 kişi ölmüş 10 kişi — yaralanmıştır. 3 (ALA) — Roöyter ve Adis Ababa'dan gelem haber: lere göre İtalyan İleri kavvet lerl Makelle üzerine cenabi şarkiden İlerlemekte olan Raa Molügeta kuüvvetlerinin tehdidi altında geriye doğru çekllmek: tedirler. Ras Mulugeta kuvvetleri, Ba beş ordusunun Avrapa terbiyesi görmüş en İyi kismini — teşkil etmekte ve banların mühim blr kısını İmparatoran mubalır alayları efradından Mmütekkep boluomaktadır. git mekte olan muhafiz — alayları efradından bir ksta — Palyan tayyareleri tarafından hücuma Uğramışlar ve yangın çıkarıcı bombalarla bombardıman - edil mişlerse de hiç bir zaylat ver memişlerdir. İmperatorun yeğeni Fitmorarl Germa Ras Mülugetaya 12,000 kişilik bir takviye küavveti gö törm ktedir. Elt ellâüh tütabilecek herken Adle Ababa'da seferber edilmiş ve orduya — İltihak — etmiyenler bu bareketlerinin sebebini bil dirmeğe mecbur tutulmuşlar lır. Retmi bir Habeş tebliği Salı göünü bir İtalyan tayyaresinla ellâhla Makalle civarında düşü | rüldüğünü ve iki İtalyan tay yarecisinin öldüğünü bildirmek tedlr. Dessle'de gene renmen bildi —.. rildiğine göre Habeşlelan'ın çi 4 mali gerbisinde Volkayd mınta- l kasında iki İtalyan — tayyaresi Koblila köyü üzerinde gayet »al. çaktan uçmuşlar ve köy balkına mitralyözle — ateş — etmişlerdir. Köy belkı bunu mü ı.b.ıı & miş ye bu saretla den birisi — düşürülmüştür, Bıı te yerede bülütan — * İtalyan teyyarcolal de ölmüştür. Cenabi cephesinde bötün üy rarfınıda gayet nz fasliyet gös- terilmiştir. Bunun sebebi yeğ mür ve çevur neticesirde 2 rhli tay otomobil ve hücüm taoklarının N Herleyememesldir. Halbukl İtat. —— yen'lar fandalık arazide Herle ı yiş bareketlerini ba zırbli oto mobil ve tanklarla bimaye e- istemektedirler. Diğer teraftan Dolo ciyarın da bulunan Rax Desta ordusu nun cenabtan bir hücumundan korkmakta olan İtalyan'lar ken- di kuvvetlerini sol cenahta tah-: yit eylemekte ve bü sağ cenah ve merkezlerini safa uğratmaktadırlar. Bulgaristan'da At Sofyu, 3 ( Radyo ) — Noel münasebetile Bulgar kralı sivil mağkemelerle divanı barblerin mahköm ettiği 404 kişiyi af fa- den bir emirnameyi — kabul etmiştir. Amerika Iş Konteransı Vaşlagton, 3 (Radyo) — On dört Amerikan — hükümetinin temell eniği Amerikan İş kon- ferana açılmıştır. mek süretle Mısır Çöllerinde Açlık ve Susuzluk Içinde üç Gün Nasıl Geçti? Başına Gelenleri Hikâye Parla, 3 (Radyo) — Kaybo: lan Framnsız tayyarecisi meşbur mücllif ( Sente Eksoberi ) ve (Provosj ün - bulundukları hak kındaki baber, Parle'te büyük sevinç uyandırmıştır. - Frabsiz romaa muhbarrirleri ve müelüi fia dostları, Madam (Sente Ek- soberi) yi ziyaret etmişler ve tevinçlerini göstermişlerdir. Halen Kabire Fransız sefaret hincesinde bulunuan ve sağ olan mücllüf, başına gelen büdlsr hakkındı şu malümatı vermiştir. — Bingeazi'dea hereket «t tkten sonra, Mısir Libya mem nu mittakusından geçmemek için vadiyi takib etmek mec buriyetinde kaldık. Vakit gece ve karanlıktı, Tayyaremiz sl çaktan uçtağu İçin birdenbire bir tepeciğe çorptık. Tayyare- miz parçalanmadı, fakat yolu- | va devam edemiyecek bir bale geldi. Sabuha kadar tayyarenin altında ve şiddetli bir ayazda kaldık, Sa yerine vermnt İçtik. İkinci gün nereye gideceğimizi döüşündük. Paslamız bozulmuş: to, Tayyareyi bırakmağa ve bir İetikamet üzerine — yola çıkma- ga karar verdik. Bir hayli yörüdükten sonra tottuğumuz yolun bizl şelâmete isal edemiyeceğini unladık ve adımlarımızı takib ederek ge riye ve iayyaremizin başına döndük, susuzluktan kırılıyor- duk. Tayyarenin çığ toplanmıştı. Bu, biraz susuzlu kumuzüu glderdi, böylece üçgün geçti. üçüncü gün bizi arıyan tayyarelerin dolaştığını gördük, fakat İşaret vermek mümkün ol madı; onlar da bizl farkede. mediler. Dördüncü güp, artık Gümidi kestik, susoazluk ve açlık bizl bitirmişti. Fakat no olursa olsun yola çıkmağa karar ver dik ve nitekim çıktık, Hayli yürüdükten sonre — takatımız üzerine kesilmişti. Biraz —mola verdik ve sonra tekrar yürümeğe baş ladık. Ba srada, Kahire'den 160 kilometre — uzakta — olduğunu Ediyor. bilâhare anladığımız vadi Mak- sum civarında bir bederi ker- yanıdın uzaktan geçtiğini gör: dök ve derbal koşarak — yar dim kstedik, Bedeviler, bize va ve ekmek - verdikten sonra develerine — bindirdiler ve Jik fatasyonda bir otomobile bindi. rerek Kahire'ye — gönderdiler. O göün akşam, Kahire'ye vanl olmuş bulanuyorduk. Bu hâüdise meraklı - bir ro: Mana mevza teşkil edecek ka- dar mühimdir. Parla 3 (Radyo) — Kahire den verilen habere göre, çölde kaybolduğu tahmin edilen Fran. z tayyarecileri Kahireye gel mişlerdir. Tayyaie — Kuahire'ye 150 kilametre meralede düş müştür. M. Eden Bizzat Bulunacak Landra 3 (Radyo) — Dış bakan M. Eden 23 — ikincikâ- nunda toplanacak olan ülüslar sosyetoslade bizsat bulunucaktır.