7 Ocak 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

7 Ocak 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

T SELEDR A ö AWSEE OO — çadırlarına — müfreze — vardı ki, tek bomba bile atılmamıştır. — den — hiçbirimiz “glştik. Müteakiben üç tayyare O daha — geldi ve Omçarak birkaç manevra yaptı — ye gzaklaştı. gayyareler İse tahminen gülyözlerle —tarı Yieml bıiı:l yıl İkinel kânun 1936 “|ANADOLU Italya Petrol Ambargosundan Korkmuyormuş Habeş'ler Bir Tayyare Daha Düşürdüler. Italyan'ların Bugunlerde Büyük Bir Taarruz Yapmaları Bekleniyor. —— ———i - -- Habeş Harbiye Nazırı Kumandasındaki'lyi Mücehhez Bir Ordu, Makalle'ye. Doğru Ilerlıyor. Ras Kassa Ve Ras Seyyum Da l*aalıyeltcdırler. Româ 6 (AA) — İtalyan ların doğüu Afrika'sında 1935 senetl zarfındak! keyıpları 390 maktul İle 14 kayıp ve İşçiler kuru bastahık vakat gelmlş olan urasında yözünden telefatin 259 za baliğ olmuştur. 86 zebit İle gabit vekili ve efrad muhtelif muharebelerde telef olmuştur. Londra, 5 (A A) Ajsnsı bildiriyor: İtalyan'lar ta: lan 800 Za manlarda cenab cephesdüd ya pilan hararetli faaliyet şiindi şimel cephesine de — şamlidir. İtalyan uçakları büyük bir faa llyetle Habeş tahşldatını keşlet miye çalışmakta ve bir döşman grabu zanaetlikleri her toplan tayı bombardırman etmektedirler. Uçakların bu fealiyeti Habeş sü bekanı Res Mulügeta'nın iyi techiz edilmiş bir orda ile Ma kalle'ye yaklaşmakta oldoğon dan ileri geldiği ve diğer taraf tan da Rer Seyyom ve Raz Kassa kılaatının batıda ve şimal veya Royter M e rererecerA AA LeLALALAL Habeş şehirlerinin bombardımanından bir | olan Velkalt l.ı.lpılndnkl Kaf batısında Temblen ve Şire'de şimdiyo kadar tekrar elde ettik. lerl yerleri — genişletmiye çalış tıkları süretle — İtalyan müncakelâtını — tehdlt — ettikleri haber verilmektedir. Uçaklar hiçbir noktayı Ihmal etcoeden İstikşafta bulunuyorlar. HBabeş'ler birkuç uçağın Habe şisi ve bu Isveç Kızılhaç Heyeti Rei- si Bombardımanı Anlatıyor «“İsşaretlerimiz Vardı. Yanımızda Si- lâhlı Olarak Kimse Yoktual!,, —MLTLTdLİEİE .—— ——— — ——— —— Tayyareler Çadırların üzerinden Uçarak Evvelâ Bomba Attılar, Sonra Geriye Dönüp Mitralyözle Ateş Açtılar. 28 Hasta öldü. Ameliyat Esnasınde Bir Yaralı Da Delirdi. Stokholm, 6 (A.A ) — Adla Ababa'dan — bildirildiğine göre, Dolo'aon İtelyan'lar tarafından bombardımanı nda yara lenmiş olan İsveç Kızılbaç hey etk velel De. Haylender arsı amlosal — Kızılhaçına diyevde bulunmuştur: *“İtalyan bombalarile 23 hasta telef olmuştur. Kızılhaç İşeret Teri İylce görülecek şekilde ka mulmüştü ve 3 metre gerlşli inde bir Kızılhaç vardı. Hey etin yatında me silâhlı Habeş ler, ne de ellâhli Avrupa'lıler vardı.* Bilbansa yuna nazar dikkati gelbetmek İsterim ki, kızılbaç bla, bin beşyüz mesalede bir aekeri buraya bir metre 22 1ik kânunda iki İtalyan ııı”ını! çadırlatın - özerinden — gçmüş ve birkaç bomba atmış lar, mütecakiben — alçaktan uça O yak üzerimize mitralyözle ateş açmışlardır. Bu bombardıman zarar görme göyet alçaktan 30 Jik kânunda tekrar gelen yöz oba atmışlar ve sonra mit aşlardır. Bu çok telefat verdirmiş, ça bli B aşağıdaki ŞAF K T tay'ı bombardunan — ettüklerini bildiriyorlar. Aşliretler uçaklara — tülekle mükabele etmişler ve bir uçağ: ölevler içerleinde iadir mişlerdir. Uçaklar düön Mhuar, Habeş seyyar hastanesinin bombardı yete m şirmal batısında bir köşe | man edildiği mevkle yakın bu S rerenmrrereLALALALALALALALALALALALALALALALALAIN Habeşistan'da kızalhaç sıhhiye teşkilâtı otomobillerinden biri dırlar delik deşik olmuştur. Bir çadır. içinde kendisine emeliyat yapmakta olduğumuz bir Habeş cengâveri, bombar diman cenasında delirmiştir. Istanbal 6 (AA) — laveç Ajansının Adle Ababa'dan — öğ rendiğine göre, M. Haylander, Habeş kızılbaç — eri ve beynelmilel kızılhaç delegesine verdiği izabatta demiştir ki: İtalyan'lar tarafından — bom bardıman edilen İsveç — seyyar hestanesi — Dolo'dan 80 kilo metre uzakta bulunuyordu. İtal. yan tayyareleri birkaç defa bu hestanenin üzerladen uçmuşlar ve 30 Kğnunuevvelde de - 200 metre — yükseklikten — bombar diman etmişlerdir. Hiç değilse 100 tane yangın ve — İnfilâk bombası atılmış sonra da hua- ateşine tutul bu bom- gaz. kul tane — mitralyöz muştur, — İtalyanlar bardımanda — boğucu Tanmamışlardırı Londra, 6 (Redyo) — — İtul- tarafından — bombardı man edilen İsveç hastanesl hak: kında İaziltere'nin Adils-Ababa elçisi tarafından yapılan tahki yan'lar ket raporu, bugün — Londra'ya Togiltere kabinesi edildikten kopyesl yarmış ve tarafından - tetkik sonra bu rapoörnn bir İsveç bükümetine gönderlimletir. Dolo Bombardımanında ölen ler, S0 kişidir. İsveç bastancsl doktorlarının, İtalyan'lardan te minat almadıkça bir daha cep- heye gitmek İstemedikleri bil. dirilmektediz. 44 ü— — M. Mussolini'n damadı bir uçuştan lunan 4 hrlni haftalar zarfında sık bık ziya ret etmlşlerdir. Bu şehir cenub cebhesiin doğu cenahi özerin deki Habeş müdafaasının mü Dagxsbur son | him bir Herl sanru merkezial teşkil etmektedir. Banunla beraber Habeşler dalam uçakların pek nadir. ölüme sebep oldağanu ve çünkü öşiret adamlarının ye — - Son Dakika: raltı oğınaklarında ve siperler de meharelle — gizlendiklerini iddla ediyorlar. İtelyan tasrruzunun pek ya bi oldüğü — zannedilinektedir. Çüskü Somali'den gelen bi ler tahilde kiş yağımurla; başladığıdı ve yağmuron yadış yavaş şimale sireyet eilcerfini, bunun da çamtıra sepleninıdan evvel sör'ntli bir imarroz yap mak İstedikleri takdirde — İal yanlerın çabuk hereket etmcel Tüzrmgeleceğini bildirmektedir. Adis Ababa 6 — (Redyo) İmpa storün — şimal — cepbesine yapmak tasıvvuranda bulundu ğu seyahatlar, şlddetle — yağan yağmur yözünden yapılamamış tır. Bu yağmurlar, Desslye'nln şimalindeki yoluü bir kısınını tabrib etmiştir. Su Baskınından Paris Muhiti De Tehlike Karşısında Bulunuyor. Bazı Yerlerle Münakale Ve Muhabere Kesildi. Insan Ve Hayvan Telefatı Da Başladı. Vaziyet Tehlikelidir. Paris 6 (Radyo) — Şiddetli yağmurlar, bazı bölgelerde yal mız şöseleri değil demiryollarını da tahrib etmişrir. Bir çok yerlerde münakelât durmuştur. Anger — belediyesi, — muvekkat şoseler - yaplırmıştır. Paris 6 (Radyo) — Norman di'den gelen baberlere — göre, yağmurlar orada da çok has:- rat yepmıştır. Bötün fabrikalar durmuştur. Çünkü büyük elek trlk fabrikazını solar basmuiş ve makine İşlemez hala gelmiştir. İsce bir su olmu Semişe deresi, şimdi binlerce — şarab - fıçısını önüne katmış bir el balini ulmştr. Sularla dolü bir ben, değl geçmek İstilyen vo İçinde Öç kişi bulunan bir arabu dev rilmiş, İki kişi derbal boğulmuş, bir kişi de eğir sürette yara lanmıştır. Hayvan - telefatı çok fazladır. Parla, 6 ( Radyo ) — Sen nehrinin tuğyanı, Marp ve Lu ar nebirlerinin de — taşmasile parle ve mübitini tehdid et mekte devam ediyor. Parle — Nont münakalâtı bölü kesiktir. Parls ve civarında zaylat yok- tür, belkl bazı yerleri wu bas. mıştır. Dün, musvenet — beyet lerinin yardımına lüzüum hlese dilmemiştir. Parla 6 (A.A) — Memleke tia ber terafından bildirilen feyezanlar git * gide vahim bir şekli almakta ve müblim zarar lar yapmaktadır. Parle 8 (Radyo) — Su bas: kıtı teblikeli bir şekli almıştır. Birçok demiryolları — teblikeye maruz bulunmaktadır. Bordo - Parls yolu kepanmıştır. Bin Z l — lerce bektar buğduy tarlanı su ultında bulunmaktadır. Sokak. lar geçilmez bir durum al mıştır, Parla, 6 (Radyo) — Suan mütbiş bir şekilde kabarmış ve İşçi mahallesini sular bus mıştır. Şanken'de — treamvaylar durmüşlür. Bötün yollar göl hallodedir. Şanken - Parls eka presi İşleyememekşedir. Perle, 6 (Radyo) — Fransa da yağmurlar - devam tedir. (Sen) n hri etmek biran deha | | | | | | | arasındaki yükselmiştir. — Nant — şehrinde açıkta kalanlar, belediyeler ta- rafından İsşe edilmektedir. Nant şehel ile Bordo ara sndaki böyük yollar solar al- tındadır. (Orlean) havalleindeki bötün şimendiferler seferlerini tatll etmiş bulunuyr, — vaziyet çok fecidir. Bordo ile — Toloz yöller da — sular al. tındadır, binleree hayvanat bo gelmoştur, (Se Doni) köyünd : birçok binaları sular alıp gö- türmüştür. M. Ruzvelt'in Nutku Karşısında ltalya Petrol Tahdidin- den Korkmıyor... Bana Mukabil lugıheıe Gazeteleri, Nutkun Ihtilâfta Tesir Yapacağını Yazıyorlar Londra, 6 (Redyo) — İlagi Tz matbasatı, Birleşik Amerika cumur reklsi M. Ruüzvelt'in nut ku etrafındaki neşriyata devem etmektedir. İngiliz matbuatına göre bu nutuk Habeş - Malya Ihtilâfına mühim bir tesir yapucaktır. Ve oluslar sosyetesine, küçük de olsa, bir. kıymet ve kuüvvet vermektedir. Birçok gazeteler, M. Ruz velt'in mutkunu uluslar sosye tesl aiyaseti ile hem ahenk gör- mektedir. Roma, 6 Rudyo) — Siyasal çevenler, Rozvolt'in — beyanatı bakkında —mütalea — dermiyan etmekten çekinmektedirler, Ma- | Baldyin — İstirabat mafib, Amerika'nın burb za- manında normal potrol çıkarıl masına mülande edileceği hak- kındakl — kisim, — memauniyet ayandırmıştır. Amerikan — pet- rolu, İtalyan itbalâtımı ancak 6 da birini tutmaktadır. Ve esmsen ketrol stoküu — altı aylık Ahtiyaca yetecek kadardır. Bu sebeple, petrol İhracatının tah didi İtalya için korku — teşkil edemez. M. Baldvin Londra'ya Döndü (Redyo) — M. etmekte ol. Londra &6 mıştır,