9 Ocak 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

9 Ocak 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

Napolyon genç ve güzel ku- ginaı Bervetine, çerefine de ortak etmiş, hediyelere boğ muştu. — Katerin sokağındaki konağı onun içla satın — almış, bütün hafifliklerini do afet: mişti. Bundan sonra da Napol: — yon'ün zevcesine olan — sevgisi * darmadan artmış, darmuştu. — Buna mükabli, Jozefin Na — polyon'an muhabbotine karşı — hiyanetinden biran geri dar genç Jozefin ma- İ hud M. Şarl'i tercih ediyordu. | Fakat, son bödiseden sonra, gehvetine çok mağlüb olan bu kadın, bakikati görür — gibi olmuş, yaptıklarını kendisi de — beğenmemeye başlamıştı. Kendi kendIsine: — — Benl stovmemeğe başlarsa.. - Hülim ne olur? — Diye düşünmekte idi. ./ Şimdi, bu pişmanlığın çok ğ kalmış olmasından korku: Jyor ve titriyordu. Napolyon'a ehemmiyet ver mesl sadece şeref ve menfast Aktizası değildi; son zamanlarda — bü meşhur genernle karşı, — es. orarlı bir kuvvet kalbinde kuv- Ç li bir aşk ateşini körükle. mekte İdi. — Generilin, Misir. seferinin Brefesindek! sert, kısa ve soğuk #özler sarfederek çıktıktan sonra Jozelin dayanamamış ağlamaya başlamıştı. Saat sekize kadar, Wıl üzerine attığı kanape ç , başı elleri arasında M gözleri şişmiş, kıpkır- uzı olmuşta. Evet, Napolyon ylk ve uzun sürecek — bir f kendisine en küçük bir bile göstermeden gidiyor. du. Hiç şüphesiz. bir daha da lsinl aramıyacaktı! . — genorala mukabil, .. Jozefin bu balde iken, ba: loğu salonun — kapılarından el açıldı. Ortalık kâfi dere. kararmıştı; açılan kapıdan aşık — girince, Jozefin | aralıyarak baktı; — ka anın eşiğinde bizzat Bonapart ordu. — Ellerini arkasına üş, sakit ve camit bir durüyor, karısına bakı ! Biraz sonra: GĞ Nedean ağlıyorsun? ;:'x 4 m,ı tordu. | — — Çünkü sen gidiyorsun!. — Fakat.. Benim gidişimin bu kadar keder vereceğini 4 sanmıyordum!, o — Vakıma, sana — karşı rum var... Fakat.. ANADOLU Günlük Siyasal Gazete | — Sahip ve Başyazganı — Haydar Rüşdü ÖKTEM İıııi meşriyat ve yazı işleri müdürü: lhıdı Nüzhet çok Kmir . İkinci ler sokağı © Halk Partisi l içinde 'l'dgııf: İzmir « ANADOLU I 2716 » Posta kutusu 405 ABONE ŞERAİTİ; | Yallığı 1200, Altı aylığı 700, O, Dkği N0 köllar | (9 memleketler için senelik abone ücreti 27 liradır. $ ıı,-ısxu.,ıı. ——— —— ——— ——— —— ——— ——— ——— ——— ——— ——— Nakleden; FAİK ŞEMSEDDİN 19 Ateşin Hâkimi Napolyon Bonapart'ın Maceraları BIRINCI KISIAM — HİND YOLU Jozefla, — biraz — sustu sonra: — Affımı rlica ederim! Dedi ve gene ağlamaya baş- ladı., Napolyon, bir komedi İle karşılaştığını sandı. Bunun İçin Jozefin'in ağlama ve ricalarına kolak asmadı, sedece: — Haydi yemeğe gel!.. Dedği, Jozefln: — Hayır dedi- — söyliyecek- lerimi söylemeden evvel gelmi- yeceğim! Ve hıçkırıklarla boğulur gibi oldu. Napolyon'a sarıldı, Napolyon, - zevcesini — böyle bir halde Biç görmemişti. Buna rzeğmen bâlü inanmak İsteml. yorda, ve: — Görüyorum ki sinirlen. miştin,. İstersen oda bizmetçi sİni çağırayım.. Dedi, — Hayır... Hayır, tstemem. Aramıza hiçbir. kimsenin girme- sivl istemiyoram. Çok yalvarı- rım, beni dinle!., Napolyon, birden kararımı verdi. Ayağının veu İle kapıyı itti; kepı kapandı, ikial de hafif bir ay ışığı İle aydınlan- mış olan bu selonda — yalnız kaldılar. Bu yarı karanlık — muhitte, Napolyon karısını çok, pekçok güzel gördü ve gert olmuyan bir sesle: — Haydi, söyle bakalım! Dedi. — Evet.. Sana karşı çok kusurum var. Sana karşı hak: sızlık gösterdim. Bunun için sen de benli artık sevmiyorsun. Bundan nefret etmiş bir halde Fransa'dan uzaklara gidiyorsun. — Hayır... Nefret ve kin yok.. — Fakat, intikam fikri de mi yok? Napolyon bu secale - cevab vermedi. - Jozefin bağırarak; — Evet. — İntikam “ almak İstiyorsun. Hem öyle bir inti kam ki, bebi sana pek çabak unutturacak! “Zaten üzerine aldığın — iş çok mübim, çok büyüktur. Bu kadarı seni aşkını unutmağa icbar edebilir. Birkaç haftaya kadar, belki d daha az hir zaman içinde senin için Jozef in yok olacaktır, artık!. “Evet.. Bu netlceyi doğuran benim hatam, benim hatalarım- dır. Bu çok büyük — hataları kabul ve itiraf ediyorum. — Fa- kat seni da seviyorum, Bu sevdam, gün geçtikçe artıyor. Bu da en büyük bir bakikat. tır. Bundan sopra sade senin için yaşıyacağım. “Bu şekilde uyrılamayız. Be- ni öldürücü bir ümltstzlik için. de bırakıb, gitme.. Beni acıl.,, Napolyon'un bu kadar ricaya karşı bülü bissiz. gibi kalması hayrete şayan İdi. Çünkü onun da şa anda Jozefin'i — sevdiği, Jozeflu'e karşı mubabbetinden birşey kaybetmiş olmadığı mu- bakkaktı. Hiç şüphesiz, kalbini kemiren — şüpheleri defetmeğe çalışıyordu. Bununla — beraber, - kalbini burkun, kanatan ba olim mü. gadeleyi Jozafin'e biç hissettir. miyordu. — Sonu Var — Gözl bulvarında — simltçi Os man Ahmed İle Ömer oğlu Rasim'in sehpa ve dolap içinde, olan gevreklerini zapte> den Ferid ve Tevfik bakların da tahkikata başlanmıştır. Avakkabı çalmış: Çorakkapı'da, İbrahim oğla Komalin barakamından bir çift ayakkabı qılııı Ahmed oğlu ibrahim yakalanmıştır. Para hırsızlığı: Çorakkapı'da Müzehane 80- kağında oturan Müustafa karısı şerife'nin kocasının akrabasın- dan İsmall oğlu Ali ve karım Gevriye tarafından on İlra pa rasının çılıııhpıı zabıtaya gi küyet etmiştir. Kız kaçırmak: Selvillmesçit Dere sokağında Ahmed karısı Fatma'nın 21 yaşındakl kızı Hatice — Ferlha; eniştesi Murad, kızkardeşi ElL mas, amca zadesi Tahir ve ka- rısı Fenine teraflarından İsmatl oğla — Ahmed'e — kaçırılmıştır. Ahmed ve Feriha aranıyor. Parkta bir uak'a: Tametpaşa mahallesinde Çav- dar sokuğunda oturan —munav All oğla Hasan; bir buçük ya şındaki oğlanu Namazgâh par. kında gezdirirken — tammadığı bir adam: çocuğun omazundaki nazarlık altonunu çalmıştır. Radın sarhoş olunca: Damlacık'ta Mangaltepe «0 koğında oturan Emin kızı Ma- nisa'lı Fatma; düğün evinde sarboş olarak saat 2,30 du çalgı çaldırmış ve menetmek İstiyen devriye memurlarının vazifela rine müdahale etmiş, bağırıp çağırarak herkesin rahatını boz muştur. Zabıtaca hakkında tah- kikata başlanmıştır. Mısır Libya Hududunda —Baştarafı 1ci sayfada hateket noktası - olan Formud. dalena'daki Eritre'li kıtalar da beyaz İtalyan kıtalariyle doğlş- tirilmiştir. Roma 8 (Radyo) — Atina. dan bildiriliyor: Guzeteler, Pi re'ye gelmiş olan dört torpito müahribinden başka iki müuhrib vö üçbüyük battı harb gemisinin daha ba ay içinde Yanan salarına — geleceğinden bahsetmektedirler. AÂtina 8 (özeli — — Dün Pireye gelen dört İngiliz des- tirayerinden büşka üç destira yer Taros adası önünde demir- lemiştir. — Atlantik — filosunu mensub Renov, Hood ve — Ro: tong harp krüvazörlerinin de bu ay içinde Yanan sularına gelecekleri — bildiriliyor. Eleftiron Vima gazetesi, bu ziyaretin son manevralarda yo- rulmuş olan muürettebatı - din- lendirmek maksadile yapıldığını ve Yanan Hmanlarına mürette- batın alışkın olmasının istirahat için ba suları tercihe — sebeb olduğunu yazıyor. Atina, 7 (A.A) — Dört İn- giliz açık deniz torpldo muhribi. Takenderiye'den — Plre'ye gel miştir. Londra, 8 (Radyo) — Royter Ajansından; Mısır Libya budu düandaki 325 kilometre uzun lağanda dikenle tel örgü yebe- kesini geçerken yakalanacakla- rın ölüme mahküm edilecekleri bildirilmiştir. Bu şebeke bo- yunca muntazam aralıklarla ma- kiaoli tüfenklerle — mücehhez İtalyan — karakolları tesle edil: miştir. * Son günlerde Derne'deki sücl faaliyet te artmıştır, Bingazl'de mübim miktarda top ve nçak bulunmaktadır. SON HABER TELEFON YELCRAF TELSiİiLLE Fransa'daki Feyezan Tehlikesi. Tehlike Azalmış Gibidir. Fakat Tekrar Yâğmur Ya- ğarsa, - Vaziyet Gene Endişe Verecektir. Parla, 8 (Radyo) — Fransa'da nehirlerin toğyanı tehlikesi berdevam olmakla beraber, Sen nehri 3-7 kânunsani'de tahmla bilâfına olsrak yükselmemiştir. Yalcız G santimetrelik bir fark göstermiş, sular 4 metre 37 santimetrede kalmıştır. Marn suları 30 santimetre bir tenezzül göstermiş, Ren vularında benüz bir tabavvül yoktar, Vaziyet hâlen iyiliğe yüz tutmuş sddolunabilirse de, yeniden yağmurlar yağdığı takdirde tehlikeli bir vaziyot hasıl olacaktır. Luvr şuları da tehlikelidir. beri görülmemiş bir şekilde kaplamıştır. Parls, 8 (Radyo) — Son haberler; yağmurların birez dindiğini ve Lovr nehrinin İnmeğe bi şla. dığını, yeni yağmurlar yağmazsa, vaziyetin Ojan mıntakası, baştan başa sular altındadır. mişlerdir. Makon'da yağmurlar iyiliğe devam etmektedir. Nont'da da sular her tarafı yüz seneden. yüz totacağını bildiriyorlar. Basandr ve Sen Mezkür havalldeki fabrikalar mesallerini tatil eyle. Burada yollar sular altında bulunduğundan münakalât durmuştar. Garon behri İnmeğe başlamış, Tor ve Limosen bölgelerinde heyelânlar baş. lamıştir. Limoz şimendifer hattıbda bazı köprüler yıkılmıştır. - Ali Mahkeme Kararının Tesiri. M. Ruzvelt'e Karşı Verilen Karar Ingiltere'de Büyük Teessür Uyandırdı. Londra, 8 (Radyo) — İngiliz siyasi mehaf lli ve İngiliz gazeteleri, M. Ruzvelt'e karçı âli mah- kemenin kararından teemsürle bahsetmektedirler. İngiliz urmumi kanantine göre, M. Rüzvelt'in programı bütün cihan içld faydalıdır. Ve ba ka- rarın aksülâmelleri bütün cibanda hissedilecektir. Yaştogton, 8 (Radyo) — Relslcumur M. Rüzvolt, yergi için verdiği karar hakkında biçbir beyanatta bolunmamıştır. âl£ mahkemenin zirat kredi üzerine mevzu Masmafih, zirai kredinin ve- rilmesine devam edilecek. yalmız banlar üzerinden vergi ılıııınyıeıkıır Italyan'lar kası Takib Habeş anâmetı, Uluslar Kurumu —.. Edıyorlar NezdindeTekrarProtestodaBulundu Cenevre, 8 (A. A) — Hahe- şistan'ın Parls elçisi Milletler cemiyoti sekreterliğine yeni. bir nota göndermiştir. Bu notada BARĞR EEETAN KERAL T ELAR AA A Ruzvelt'in Teklifi Kongrece Kabul Edilmiyecek Mi? Parls $ (Radyo) — Ovr ga zetosi yazıyor: Londra hükümet çevenlerinde söylendiğine göre, kongre Rüzvelt'e salâhiyot ve: ren teklif ) kabal etmiyecektir. Bunan üzerinde bazt — değişik- likler yapılması muhtemeldir. Eğer teklifi kabul — edilirse, İtalğa'ya sulh zamanında İhraç edilen petrol miktarının onda biri ihraç edilecek ve M. Ruz- velt İtalya'yoa; ben ablukaya iştirâk etmiyorum; uluslar son yetesine de, ben müşterek ab lakanıza | karşı öyle korarlar fttihaz — eyledira ki, ablukaya İştirâk etmiş vaziyetteyim diye- cek ve bitaraflığı bu şekilde temin eyliyecektir. Hoverin Gazeteleri. Petrol Ambargosu Için Ne Yazıyorlar. Vaşington, 8 - (Radyo) — Sabık cumur başkanı Hoar'a mensub olan gazeteler, Amerl- kanın petrol ambargosuna İşti. rTak etmemesi lüzumundan bah- setmeğe başlamışlardır. Azledilen Yunan Memurları Atina, 8 (Özel) — Kral, 930 Yhtilâliaden sonra azledilen dev- let memaurlarını tokrar İçe alınmaları bakkındaki — iradeyi fzalamıştır. Talyan aökeri makamatının tet hiş siyasasına devam ettiği g- mal mıntakasında Haboş kuv- vetlerine kargı zehirli gazlar kullanıldığı, bunun — münferit bir vak'a olmadığı ve İtsiyan hükümetinin gazetelerde ilân ettiği gibi HBabeş milletinin imhasını İstihdaf ettiği bildiril mektedir. Habeş hükümeti harb nizam larının ve beynelmilel muahe delerinin yeni bir iblâli olan bu bareketler hakkında tahki- kat yapılmasını tekrar rica et. mektedir. Cenevre 8 (Radyo) — Ha beş hükümeti, uluslar sosyetesi sekreterliğine bir — telgraf gön- dermiştir. Bu tolgrafta Habeş bükümetinin İtalyan'ların harb genlü etrafında tabkikat yapıl: matı bakkındaki talebinin bü tün Üyelere bildirilmesinde 15 rar ettiği bildirilmektedir. Klark Lon- dra'dan Döndü. P: 8 (Radyo) — İngilte renin elçisi Sir jorj Klark, Loudra'dan avdel eylemiştir. Çin Komünistleri Tokyo, 8 (Radyo) — Japon- ya dış İşleri bakanı Hirota'nın başkanlığında, japon taleplerine karşı Çin'in ne gibi bir hattı hareket takibedeceğini — tetkik için bir. komlayon toplanmış, bu komisyon, dış başkanını işi tetkike memur eylemlştir. Ancak bu tetkikten sonra bir. konferana akdedilecektir. Fa mühim mes'ele, Çin komü- nistleri üzerinde birlikte uğra şılması ve şimeli Çin muhtari- yetleri Işinin bir neticeye bağ- Tanması İâzımgolmektedir. Imha Politi- Yeni Sietem Top Dünyada Bir Inkılâp Yapacakmış Londra 8 (Radyo) Ar: mestron ellâh fabrikatı idare meclisi relsl Sir Ertyer Lâvrena, yeni elatem bir top imal edil- mekte olduğunu ve bu topan, gimdiki topların bepsinin fev- kinde olduğunu ve dünyada büyük bir iakilâp yepacağını söylemiştir. Ispanya Cumur başkanı talihini deneyor.. Paris 8 (Radyo) — ( Tan ) gözetesi, İspenya'da slyasal du- rumun tehlikede olduğunu ve İspanya cumurluğunun bundan zarar görmekte bulunduğunu yazıyor. Ayni gazete saylav e- çiminden sonra İspanya'da ne gidi bir vasiyet büsl olacağının şimdiden kestiremiyeceğini Ilâ- ve ettikten sonra, cumur baş- mı Alkala Zamora'nın müşkil şeralt içinde İş görmekte bu: lunduğunu ve talihinin bu ae fer anlaşılacağını kaydeylemek- tedir. Madrid 8 (Radyo) — İspan: ya cumur başkanı M, Zamora- nit emtile matboaat sansörü kaldırılmıştır. Fransız Donanmasının Ma- nevraları Italyan Ihtilâ- file Alâkzdar Değilmiş Paris, 8 (Radyo) — Framsız donanmasının yapmağa — başla- dığı manevraların İtalya-Haheş Ahtilâfı Hle alâkadar — olduğu hakkında — verilen — baberler, Fransuz — #iyasal çevenlerinden yalanlanmaktadır. Avukatlar Kanunu Tetkikte Ankara, 8 (özel) — Adliye bakanlığı müsteşarının — riyase: tinde teşekkül eden bir heyet, adliye bakanlığınca hazırlanan avukatlar hakkındakl kanun Küyibasını tetkike başlamıştır. ZL ÜÇ ŞAĞ B . üeüt üledür l üürğreşandakasğen nn di SĞ ÜÜRAĞ ÜY